NAVIGATIE
• Sports overzicht
• Zoeken
RUBRIEKEN
• FAQ / Help
• Wat mag niet?
• WZL Wedstrijden
• WZL Chat
• WZL Toolbar
• WZL Statistieken
• WZL leden
• WZL shop
• E-cards
RSS 
• Fun-feed
• Babe-feed
• Stud-feed
Een groot aantal pokerrooms geven
de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
|
Mozal
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T: 1
R: 17
|
10/8/2005 -
20:20u
| Quote
|
De Tour De France is al weer een tijdje voorbij, maar er is nog altijd iets wat ik niet begrijp.
In de laatste rit naar Parijs gaat de Belg Philippe Gilbert plotseling in de aanval. Hierdoor gaat een verzameling discovery mannen tegen de grond waarbij ook bijna Lance Armstrong.
Philippe Gilbert zal het niet snel vergeten, want krijgt hopen verwensing van collega's en organisatoren naar de kop.
Maar waarom ?!?
En niet beginnen lullen over de ongeschreven wet dat er niet mag gekoerst worden voor Parijs ! Fietsen is nog altijd om het snelst van punt X naar punt Y ... Dat je dat in teamverband doet, begrijp ik heel goed ... maar dit is toch helemaal niet meer te snappen ?
En dan nog een extraatje uit de Eneco Tour ... Waarom mochten de Rabobankers elkaar niet afzetten? (op het einde van de omstreden ronde) Als dat een techniek is die je onder de knie hebt, mag je die toch wel benuttigen zeker ?
|
CrazyWaiter
[sport-mod] The One
Sinds 24/9/2004
T:94 -
R:2631
|
10/8/2005 -
22:43u
| Quote
|
Ze gaan moeten opletten met 't wielrennen, want de laatste tijd gebeuren der enorm rare dingen. Een ander voorbeeld uit de Eneco was de keer dat de leiders werden halt toe geroepen omdat het peleton verkeerd was gereden. Dat was ook zo'n idee van de leiding da'k in de verste verte nie begreep. Over da geval uit de Tour geef ik u het volledigste gelijk! De laatste rit is evenzeer een rit als de eerste rit. Sterker nog zou ik zeggen; waarom zou een Vinokourov niet mogen met een groep proberen wegrijden en zo de eindzege in de wacht proberen slepen. Dat klinkt misschien wat voorbarig, want de sprintersploegen zouden dat toch niet laten begaan, maar voor mij is elke wedstrijd (al dan niet een etappe in een ronde), zoals ge al zei, een bepaalde afstand die ge om ter snelst moet afleggen.
|
Mozal
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:1 -
R:17
|
11/8/2005 -
12:13u
| Quote
|
Hoe kan het eigenlijk dat Philippe Gilbert de schuld krijgt voor deze valpartij ?
De enige die hier de schuld aan heeft is één van de discovery mannen die als eerst zijn wiel onderuit voelt gaan en de rest meesleept ... die zijn rijkunsten zijn dus gewoon niet goed genoeg ...
Als een coureur met enorm grote risico's een berg helling wil afdalen moeten ze toch ook niet beginnen lullen in het peleton dat hij dat niet mag doen omdat zij te bang zijn om zo hard naar beneden te scheuren. Als ze de vrijheid gehad willen hebben om ook zo pijlsnel naar beneden te scheuren, hadden ze ook maar eventjes moeten demareren om wat voorspreng en ruimte te nemen ...
Tjah, ik ben geen grote wielrenkenner, maar ik volg het soms eens, en ik kan er mij blijkbaar éénorm in opwinden.
|
Bekke
Gigant '06
Sinds 24/2/2005
T:99 -
R:3110
|
11/8/2005 -
18:16u
| Quote
|
Hier moet ik toch ff iedereen tegenspreken (wanneer ni zie ik u denken), maar er zijn een aantal ongeschreven wetten en ge kunt zwaar in de probleme komen als ge u daar ni aan houdt. Zo wordt er niet aangevallen tijdens de bevoorrading, tijdens plaspauzes en ook niet tijdens de laatste rit in de Tour (tenzij het klassement nog dicht bij elkaar staat).
|
Mozal
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:1 -
R:17
|
11/8/2005 -
19:02u
| Quote
|
Bekke schreef: Hier moet ik toch ff iedereen tegenspreken (wanneer ni zie ik u denken), maar er zijn een aantal ongeschreven wetten en ge kunt zwaar in de probleme komen als ge u daar ni aan houdt. Zo wordt er niet aangevallen tijdens de bevoorrading, tijdens plaspauzes en ook niet tijdens de laatste rit in de Tour (tenzij het klassement nog dicht bij elkaar staat).
Da' vind ik nu eens zo'n zever hé, ... Lekker stoer preken over hoe zwaar de tour is en daarnaast dan allerlei onderlinge "afspraakjes" maken met elkaar waardoor het toch niet te lastig zou worden. Als jij goed inform bent en eens deftig aan de kop van het peleton wil sleuren wanneer al die trunten moeten plassen, dan doe je dat gewoon, dan moeten die plassers maar weer proberen in te halen hé ! Als die rondes dan echt zo lang zijn om je plas in te houden, maak ze dan korter en hou ze spannend ...
|
Bekke
Gigant '06
Sinds 24/2/2005
T:99 -
R:3110
|
14/8/2005 -
14:20u
| Quote
|
Mozal schreef:
Bekke schreef: Hier moet ik toch ff iedereen tegenspreken (wanneer ni zie ik u denken), maar er zijn een aantal ongeschreven wetten en ge kunt zwaar in de probleme komen als ge u daar ni aan houdt. Zo wordt er niet aangevallen tijdens de bevoorrading, tijdens plaspauzes en ook niet tijdens de laatste rit in de Tour (tenzij het klassement nog dicht bij elkaar staat).
Da' vind ik nu eens zo'n zever hé, ... Lekker stoer preken over hoe zwaar de tour is en daarnaast dan allerlei onderlinge "afspraakjes" maken met elkaar waardoor het toch niet te lastig zou worden. Als jij goed inform bent en eens deftig aan de kop van het peleton wil sleuren wanneer al die trunten moeten plassen, dan doe je dat gewoon, dan moeten die plassers maar weer proberen in te halen hé ! Als die rondes dan echt zo lang zijn om je plas in te houden, maak ze dan korter en hou ze spannend ...
Uw voorstel is dus om ritjes te maken van maximum 70 à 80 km zodat niemand moet afstappen om te plassen en zodat er volop kan gekoerst worden. Dan kunde ook beter de bevoorrading afschaffen en alle renners laten vertrekken met ne frigobox op hun stuur gemonteerd. In elke sport zijn er ongeschreven regels die iedereen moet naleven. Ze noemen da fairplay geloof ik
|
Mozal
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:1 -
R:17
|
14/8/2005 -
15:25u
| Quote
|
Bekke schreef:
Mozal schreef:
Bekke schreef: Hier moet ik toch ff iedereen tegenspreken (wanneer ni zie ik u denken), maar er zijn een aantal ongeschreven wetten en ge kunt zwaar in de probleme komen als ge u daar ni aan houdt. Zo wordt er niet aangevallen tijdens de bevoorrading, tijdens plaspauzes en ook niet tijdens de laatste rit in de Tour (tenzij het klassement nog dicht bij elkaar staat).
Da' vind ik nu eens zo'n zever hé, ... Lekker stoer preken over hoe zwaar de tour is en daarnaast dan allerlei onderlinge "afspraakjes" maken met elkaar waardoor het toch niet te lastig zou worden. Als jij goed inform bent en eens deftig aan de kop van het peleton wil sleuren wanneer al die trunten moeten plassen, dan doe je dat gewoon, dan moeten die plassers maar weer proberen in te halen hé ! Als die rondes dan echt zo lang zijn om je plas in te houden, maak ze dan korter en hou ze spannend ...
Uw voorstel is dus om ritjes te maken van maximum 70 à 80 km zodat niemand moet afstappen om te plassen en zodat er volop kan gekoerst worden. Dan kunde ook beter de bevoorrading afschaffen en alle renners laten vertrekken met ne frigobox op hun stuur gemonteerd. In elke sport zijn er ongeschreven regels die iedereen moet naleven. Ze noemen da fairplay geloof ik 
Maar zoals de "regels" momenteel gehanteerd worden is het helemaal niet raar (en zeker niet verdiend) dat Lance Armstrong wint. Zo kan je in de voetbal beginnen janken dat er in één wedstrijd niet meer dan 5 keer mag getakeld worden ... pffft ... of dat je in Judo iemand mag werpen, maar ook weer niet te hard ...
Sport is er duizende jaren geleden gekomen ter vervangen van de jacht, omdat de mensen zich vestigden en dieren kweekten waardoor ze niet meer op jacht moesten. Hierdoor kwam de sport die net zoals bij de jacht gaat om het streven naar een doel. Als je tegenwoordig naar de koers kijkt lijkt het wel een gezellig keuvelend groepje wielertoeristen ...
|
Hot Prospect
wzl-lid
Sinds 22/1/2004
T:4 -
R:1698
|
16/8/2005 -
14:06u
| Quote
|
ik vind persoonlijk ook da ge moet kunnen aanvallen tijdens een plaspauze of bevoorrading. da maakt het spel nog harder. ze zullen die vluchter erna wel trugpakken en de huid volkakken, maar een beetje smeerlapperij mag er wel bij. wie eerst aankomt verdient het om te winnen hè
|
Biffi
wzl-lid
Sinds 3/6/2005
T:1 -
R:69
|
27/8/2005 -
1:38u
| Quote
|
ongeschreven wetten, ok, die zijn er en sommige zijn wel een beetje logisch, maar dat er in de laatste etape in de tour niet mag aangevallen worden, is bullsh*t! Ok tijdens de bevoorrading, laat de mannekes rustig hunne voorraad binnespele, ma ni moge aanvalle in een rit?! Da ga der (bij mij) over!
|
Bekke
Gigant '06
Sinds 24/2/2005
T:99 -
R:3110
|
27/8/2005 -
9:12u
| Quote
|
Biffi schreef: ongeschreven wetten, ok, die zijn er en sommige zijn wel een beetje logisch, maar dat er in de laatste etape in de tour niet mag aangevallen worden, is bullsh*t! Ok tijdens de bevoorrading, laat de mannekes rustig hunne voorraad binnespele, ma ni moge aanvalle in een rit?! Da ga der (bij mij) over!
Ge moogt wel aanvallen tijdens die rit, maar enkel opt einde! Het probleem was dit jaar trouwens gewoon dat aant regenen was. Als ge drie weken door de Alpen en Pyreneeën overleeft hebt, dan wilde geen risico's meer nemen in die laatste rit, maar als er dan kei hard gereden wordt moete wel.
|
Mozal
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:1 -
R:17
|
27/8/2005 -
11:50u
| Quote
|
Bekke schreef:
Biffi schreef: ongeschreven wetten, ok, die zijn er en sommige zijn wel een beetje logisch, maar dat er in de laatste etape in de tour niet mag aangevallen worden, is bullsh*t! Ok tijdens de bevoorrading, laat de mannekes rustig hunne voorraad binnespele, ma ni moge aanvalle in een rit?! Da ga der (bij mij) over!
Ge moogt wel aanvallen tijdens die rit, maar enkel opt einde! Het probleem was dit jaar trouwens gewoon dat aant regenen was. Als ge drie weken door de Alpen en Pyreneeën overleeft hebt, dan wilde geen risico's meer nemen in die laatste rit, maar als er dan kei hard gereden wordt moete wel.
Mietjes dus ... dat ze dan die tour inkorten hé, dat ze alle ritten koersen zoals het moet ...
|
Bekke
Gigant '06
Sinds 24/2/2005
T:99 -
R:3110
|
27/8/2005 -
12:13u
| Quote
|
Mozal schreef:
Bekke schreef:
Biffi schreef: ongeschreven wetten, ok, die zijn er en sommige zijn wel een beetje logisch, maar dat er in de laatste etape in de tour niet mag aangevallen worden, is bullsh*t! Ok tijdens de bevoorrading, laat de mannekes rustig hunne voorraad binnespele, ma ni moge aanvalle in een rit?! Da ga der (bij mij) over!
Ge moogt wel aanvallen tijdens die rit, maar enkel opt einde! Het probleem was dit jaar trouwens gewoon dat aant regenen was. Als ge drie weken door de Alpen en Pyreneeën overleeft hebt, dan wilde geen risico's meer nemen in die laatste rit, maar als er dan kei hard gereden wordt moete wel.
Mietjes dus ... dat ze dan die tour inkorten hé, dat ze alle ritten koersen zoals het moet ...
En als ik u zeg dat traditie is, zijde dan tevreden? Ge zout u beter inschrijven voor de Vuelastiek ipv u zorgen te maken over de fairplayregels. En als ge wielrenners mietjes vindt, dan moogt ge zelf is mee gaan doen...
|
Mozal
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:1 -
R:17
|
27/8/2005 -
13:43u
| Quote
|
Bekke schreef:
Mozal schreef:
Bekke schreef:
Biffi schreef: ongeschreven wetten, ok, die zijn er en sommige zijn wel een beetje logisch, maar dat er in de laatste etape in de tour niet mag aangevallen worden, is bullsh*t! Ok tijdens de bevoorrading, laat de mannekes rustig hunne voorraad binnespele, ma ni moge aanvalle in een rit?! Da ga der (bij mij) over!
Ge moogt wel aanvallen tijdens die rit, maar enkel opt einde! Het probleem was dit jaar trouwens gewoon dat aant regenen was. Als ge drie weken door de Alpen en Pyreneeën overleeft hebt, dan wilde geen risico's meer nemen in die laatste rit, maar als er dan kei hard gereden wordt moete wel.
Mietjes dus ... dat ze dan die tour inkorten hé, dat ze alle ritten koersen zoals het moet ...
En als ik u zeg dat traditie is, zijde dan tevreden? Ge zout u beter inschrijven voor de Vuelastiek ipv u zorgen te maken over de fairplayregels. En als ge wielrenners mietjes vindt, dan moogt ge zelf is mee gaan doen...
Nee, ik kan heus niet wat zelfs de slechtste wielrenner kan, maar zoals er tegenwoordig zelf regeltjes uitgevonden worden, lijkt wielrennen veel eer een show dan een sport! Je kan toch niet meer zeggen dat het spannend is om naar wielrennen te kijken, tenzij je een overdreven gevoel voor dramatic en galgenhumor hebt. Waar is de tijd van Ludo Dierckxsens! Dat was nog eens een wielrenner! Bijlange de beste niet, maar echt héél aantrekkelijk en sportief hoe die fietst! Daar kon je nog van genieten. Tegenwoordig heeft de koers maar evenveel spanning en gedrevenheid als een spelletje Stratego of Schaak.
|
Bekke
Gigant '06
Sinds 24/2/2005
T:99 -
R:3110
|
27/8/2005 -
14:23u
| Quote
|
Mozal schreef:
Bekke schreef:
Mozal schreef:
Bekke schreef:
Biffi schreef: ongeschreven wetten, ok, die zijn er en sommige zijn wel een beetje logisch, maar dat er in de laatste etape in de tour niet mag aangevallen worden, is bullsh*t! Ok tijdens de bevoorrading, laat de mannekes rustig hunne voorraad binnespele, ma ni moge aanvalle in een rit?! Da ga der (bij mij) over!
Ge moogt wel aanvallen tijdens die rit, maar enkel opt einde! Het probleem was dit jaar trouwens gewoon dat aant regenen was. Als ge drie weken door de Alpen en Pyreneeën overleeft hebt, dan wilde geen risico's meer nemen in die laatste rit, maar als er dan kei hard gereden wordt moete wel.
Mietjes dus ... dat ze dan die tour inkorten hé, dat ze alle ritten koersen zoals het moet ...
En als ik u zeg dat traditie is, zijde dan tevreden? Ge zout u beter inschrijven voor de Vuelastiek ipv u zorgen te maken over de fairplayregels. En als ge wielrenners mietjes vindt, dan moogt ge zelf is mee gaan doen...
Nee, ik kan heus niet wat zelfs de slechtste wielrenner kan, maar zoals er tegenwoordig zelf regeltjes uitgevonden worden, lijkt wielrennen veel eer een show dan een sport! Je kan toch niet meer zeggen dat het spannend is om naar wielrennen te kijken, tenzij je een overdreven gevoel voor dramatic en galgenhumor hebt. Waar is de tijd van Ludo Dierckxsens! Dat was nog eens een wielrenner! Bijlange de beste niet, maar echt héél aantrekkelijk en sportief hoe die fietst! Daar kon je nog van genieten. Tegenwoordig heeft de koers maar evenveel spanning en gedrevenheid als een spelletje Stratego of Schaak.
Wat Pereiro de voorbije Tour liet zien, was minstens even goed als Dierckxsens of Durand. Trouwens, in de goeien ouwe tijd was het zeker ni beter. Als Hinault geen goesting had om te koersen, dan legde hij ook heel het peloton lam en dan werd er niet gekoerst. Tegenwoordig wordt er in elke rit van bij de start aangevallen, dit gebeurde vroeger zeker niet. Er is dus juist een positieve trend aan de gang.
|
Mozal
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:1 -
R:17
|
27/8/2005 -
15:11u
| Quote
|
Wat Pereiro de voorbije Tour liet zien, was minstens even goed als Dierckxsens of Durand. Trouwens, in de goeien ouwe tijd was het zeker ni beter. Als Hinault geen goesting had om te koersen, dan legde hij ook heel het peloton lam en dan werd er niet gekoerst. Tegenwoordig wordt er in elke rit van bij de start aangevallen, dit gebeurde vroeger zeker niet. Er is dus juist een positieve trend aan de gang.
Die vroege ontsnappingen zijn volgens mij in scène gezet om het toch nog wat spannend te maken, ... worden ze ingehaald of niet ... en BIJNA altijd worden ze ingelopen. Volgens mij krijgen ze dan een mooie bonus van de organisator, maar welke ploegleider laat zijn coureurs nu ook zo vroeg aanzetten? Ok, de jongsten, zodat ze wat ervaring kunnen op doen, of om in de kijker te rijden, maar toch zeker niet om te winnen. En je haalt er ook zeker het classement niet mee, want ofwel wordt je teruggeslagen naar de 50 plaats in de laatste 5 km, of zit het peleton op een 20 seconden achter je, als je de finish haalt, ook niet echt om in het classement wonderen te doen.
Het is toch ook haast onmogelijk, maar toch is het zo, dat 80% van de wielrenners in de zelfde 10 minuten over de streep komen rijden ! Elke wielrenner is toch uniek? Hoe kan dat nu dat ze allemaal evensnel over dat parcour doen. Laat ze allemaal alleen het parcour doen (ok, valt niet te organiseren, mo swat) en je zal héél uiteenlpende tijden krijgen. Laat ze het desnoods nog in team-verband doen, dan nog zullen er héél uiteenlopende tijden uitkomen. Waarom is dat dan niet zo in een gewone cours? Of is het gat van Lance zo sexy dat ze er liever achter blijven rijden?
|
Bekke
Gigant '06
Sinds 24/2/2005
T:99 -
R:3110
|
27/8/2005 -
15:45u
| Quote
|
Mozal schreef:
Wat Pereiro de voorbije Tour liet zien, was minstens even goed als Dierckxsens of Durand. Trouwens, in de goeien ouwe tijd was het zeker ni beter. Als Hinault geen goesting had om te koersen, dan legde hij ook heel het peloton lam en dan werd er niet gekoerst. Tegenwoordig wordt er in elke rit van bij de start aangevallen, dit gebeurde vroeger zeker niet. Er is dus juist een positieve trend aan de gang.
Die vroege ontsnappingen zijn volgens mij in scène gezet om het toch nog wat spannend te maken, ... worden ze ingehaald of niet ... en BIJNA altijd worden ze ingelopen. Volgens mij krijgen ze dan een mooie bonus van de organisator, maar welke ploegleider laat zijn coureurs nu ook zo vroeg aanzetten? Ok, de jongsten, zodat ze wat ervaring kunnen op doen, of om in de kijker te rijden, maar toch zeker niet om te winnen. En je haalt er ook zeker het classement niet mee, want ofwel wordt je teruggeslagen naar de 50 plaats in de laatste 5 km, of zit het peleton op een 20 seconden achter je, als je de finish haalt, ook niet echt om in het classement wonderen te doen.
Het is toch ook haast onmogelijk, maar toch is het zo, dat 80% van de wielrenners in de zelfde 10 minuten over de streep komen rijden ! Elke wielrenner is toch uniek? Hoe kan dat nu dat ze allemaal evensnel over dat parcour doen. Laat ze allemaal alleen het parcour doen (ok, valt niet te organiseren, mo swat) en je zal héél uiteenlpende tijden krijgen. Laat ze het desnoods nog in team-verband doen, dan nog zullen er héél uiteenlopende tijden uitkomen. Waarom is dat dan niet zo in een gewone cours? Of is het gat van Lance zo sexy dat ze er liever achter blijven rijden?
Man, man, man... Ze allemaal apart het parcours laten doen valt wel te organiseren. Ze noemen da een individuele tijdrit én dan zijn inderdaad de verschillen heel uitéénlopend. Maar tijdrijden is slechts één onderdeel van het wielrennen. Armstrong is dan trouwens bijna altijd de snelste, dus in één peloton rijden is niet iets dat "georganiseerd" wordt om Armstrong te beschermen. Als je in het peloton zit, dan zit je uit de wind, dus het lijkt me logisch dat er gegroepeerd gereden wordt. Een vroege ontsnapping dient dus inderdaad om de sponsor in beeld te brengen en is voor sommige renners gewoon de enige kans om aanspraak te kunnen maken op een ritoverwinning. Ik raad u aan om eens naar het begin van een Touretappe te kijken op tv. Als je die strijd ziet in de beginkilometers dan zal je niet meer denken dat het in scène is gezet.
|
Mozal
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:1 -
R:17
|
27/8/2005 -
16:33u
| Quote
|
Nee, ik bedoelde niet zo zeer "in scène gezet", maar eerder dat het gepushed (financieel of hoe dan ook) wordt vanuit de organisatie om een vroege ontsnapping te hebben. En in feite heb ik niets tegen die vroege ontsnapping, maar ik vind het zo enorm saai en beredeneerd geworden dat het peleton dan "traag" = spaarzaam terugkomt om hen in de laatste 10 slotkilometers te klopen, of gewoon te laten winnen als ze geen dreiging zijn voor het classement ... Nuja, het zal wschl het concept van de Tour zijn die me stoort, of die nu in frankrijk, duitsland, italië of belgië en nederland is ... Ik heb het dan meer voor de 1 dags ritten ... paris - roubaix, luik - bastenaken - luik, ... of eventueel drie daagse ...
Als de wielrenners zouden koersen in de Tour zoals ze in de klassiekers doen, zou het begod veel aangenamer kijken zijn naar de koers ... veel spannender, veel eerlijker, ...
Laatst aangepast door
Mozal
op 27/08/2005 16:34:02u
(1x aangepast)
|
Bekke
Gigant '06
Sinds 24/2/2005
T:99 -
R:3110
|
27/8/2005 -
17:54u
| Quote
|
Mozal schreef: Nee, ik bedoelde niet zo zeer "in scène gezet", maar eerder dat het gepushed (financieel of hoe dan ook) wordt vanuit de organisatie om een vroege ontsnapping te hebben. En in feite heb ik niets tegen die vroege ontsnapping, maar ik vind het zo enorm saai en beredeneerd geworden dat het peleton dan "traag" = spaarzaam terugkomt om hen in de laatste 10 slotkilometers te klopen, of gewoon te laten winnen als ze geen dreiging zijn voor het classement ... Nuja, het zal wschl het concept van de Tour zijn die me stoort, of die nu in frankrijk, duitsland, italië of belgië en nederland is ... Ik heb het dan meer voor de 1 dags ritten ... paris - roubaix, luik - bastenaken - luik, ... of eventueel drie daagse ...
Als de wielrenners zouden koersen in de Tour zoals ze in de klassiekers doen, zou het begod veel aangenamer kijken zijn naar de koers ... veel spannender, veel eerlijker, ...
En in de klassiekers is er nooit een lange ontsnapping die dan opt einde wordt ingehaald door de favorieten?? En de organisatoren geven enkel premies aan de renners die eerst doorkomen aan een tussensprint of een bergtop. Een lange ontsnapping is dus financieel enkel voordelig omdat men dan makkelijker eerst doorkomt aan deze tussenpunten.
|
Mozal
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:1 -
R:17
|
27/8/2005 -
18:02u
| Quote
|
En in de klassiekers is er nooit een lange ontsnapping die dan opt einde wordt ingehaald door de favorieten??
Jawel, maar bij klassiekers zal het veeleer een favoriet zijn die zo'n poging onderneemt. Het is dan ook een 1 dagsrit waardoor de wielrenners hun krachten niet zo straf hoeven te doseren.
En de organisatoren geven enkel premies aan de renners die eerst doorkomen aan een tussensprint of een bergtop. Een lange ontsnapping is dus financieel enkel voordelig omdat men dan makkelijker eerst doorkomt aan deze tussenpunten.
Ja, dat bedoelde ik dus ....
|
Bekke
Gigant '06
Sinds 24/2/2005
T:99 -
R:3110
|
27/8/2005 -
18:12u
| Quote
|
Jawel, maar bij klassiekers zal het veeleer een favoriet zijn die zo'n poging onderneemt. Het is dan ook een 1 dagsrit waardoor de wielrenners hun krachten niet zo straf hoeven te doseren.
Een voorbeeldje misschien? En ni Tom Boonen met Andreas Klier in de E3-prijs, want da was maar vanop 60km voor de meet.
|
Mozal
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:1 -
R:17
|
27/8/2005 -
18:31u
| Quote
|
Bekke schreef:
Jawel, maar bij klassiekers zal het veeleer een favoriet zijn die zo'n poging onderneemt. Het is dan ook een 1 dagsrit waardoor de wielrenners hun krachten niet zo straf hoeven te doseren.
Een voorbeeldje misschien? En ni Tom Boonen met Andreas Klier in de E3-prijs, want da was maar vanop 60km voor de meet.
Ik kijk meestal maar halverwege koers en dan kijk ik meestal nog niet eens verder tot het einde, ik kijk zelf niet veel naar de koers. Ik kijk wel achteraf in het nieuws op het Net naar de samenvattingen. Ik ken ook maar weinig namen en kan ook geen voorbeelden geven. Voor de begin topic heb ik zelf de naam van Philippe Gilbert moeten opzoeken ... Dus gelieve mij niet om voorbeeldjes vragen.
Ik heb het hoogstwaarschijnlijk behoorlijk mis met sommige "veralgemeningen" en jij weet waarschijnlijk veel meer over wielrennen dan ik. Maar mijn mening is gewoon dat 1dagsritten veel spannender en actiever zijn dan de tours. En dat de tours op zich vroeg veel spannendere waren dan nu, en dat heeft volgens mij veel te maken van het arogant en hypocriet gedrag van leiders en pseudo-leiders en het ontbreken van lef bij andere wielrenners.
|
|
|