NAVIGATIE

Sports overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto- en motorsport » Formule 1 » Michelin
Onderaan pagina
  - 1 - 2 - volgende »
Felix Da Housecat 2.581
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T: 5 R: 961
19/6/2005 - 20:11u | Quote
6 wagens aan de start : Ferrari, Minardi en Jordan
de rest is er uitgestapt om dat de banden van michelin levensgevaarlijk zijn

Een dikke "BAHA" voor de amerikanen
Prehysteria 3.159
wzl-lid
Sinds 22/10/2003
T:0 - R:27
19/6/2005 - 20:24u | Quote
Nen BAHA voor de FIA jah!

Ongelofelijk da ze spektakel boven veiligheid van de rijders kiezen.....hun verdiende loon da ze volgend jaar bijna geen supporters meer in Amerika gaan hebben! (allé.....en op andere plaatsen ook )
Da Pom
Mister Wzl
Sinds 19/11/2003
T:10 - R:71
19/6/2005 - 20:57u | Quote
schandalig!
Dj Fre 3.736
wzl-lid
Sinds 13/12/2003
T:42 - R:1551
19/6/2005 - 21:03u | Quote
De fout ligt volgens mij bij de FIA en FERRARI...

Er waren 9 van de 10 (enkel Ferrari niet) dat er mocht geraced worden met een chicane,
en dat terwijl er dan enkel zou geraced worden voor de show, voor het publiek en niet
voor de punten (die Minardi en Jordan wel goed kunnen gebruiken).

Ferrari was niet akkoord omdat ze nu zo konden veel punten pakken in het kampioenschap,
en zij hebben ook al problemen gehad met de Bridgestones en toen is de race ook
doorgegaan voor de andere wagens...

Hierbij vind ik het een faire reactie tov de andere teams naar Ferrari toe, dat ze aan de start
verschenen zijn voor de formatieronde en dan opgegeven hebben. Minardi ging dat ook doen,
in solidariteit met de Michelin teams, maar omdat Jordan zich teruggetrokken had, ze kunnen
ook zo makkelijk aan broodnodige punten geraken, is Minardi ook maar gestart...

Tja, alhoewel veiligheid primeert, telde dit niet mee dit weekend bij de FIA en
telt voor Ferrari en Jordan enkel het eigenbelang (beide sterk gedaald in m'n ogen)...
Minardi is dan als enig overgebleven Bridgestone team ook maar van start gegaan.

Door dit manoeuvre pakken Trulli en Raikonen elk nog respectievelijk 2 en 1 punt(en). En worden
de andere verdeeld tussen Minardi (3 en 4 punten), Jordan (5 en 6 punten) en Ferrari (waw ze
halen nog eens de dubbel binnen 8 en 10 punten).

Deze race mocht nooit niet doorgegaan zijn! Als piloot ben je solidair met je collega's enkel
telt dit niet mee voor Ferrari en Schumi...

Helaas, jammer van de sport... veel supporters minder...
Raikko 2.311
wzl-lid
Sinds 26/9/2004
T:5 - R:95
19/6/2005 - 21:30u | Quote
Ik vraag me af of de supporters van Schumacher nu blij zijn met deze 'overwinning'
ajuino 2.159
wzl-lid
Sinds 4/2/2005
T:0 - R:2
19/6/2005 - 21:41u | Quote
Door dit manoeuvre pakken Trulli en Raikonen elk nog respectievelijk 2 en 1 punt(en).


Correctie
Om punten te pakken moet de piloot 90% van de race-afstand hebben afgelegd.

on topic: die wedstrijd had volgens mij niet van start mogen gaan. Er is wel "volgens het boekske" gehandeld, ma toch, Charlie Whiting had geen groen licht mogen geven vind ik.
Dj Fre 3.736
wzl-lid
Sinds 13/12/2003
T:42 - R:1551
19/6/2005 - 21:50u | Quote
ajuino schreef:
Door dit manoeuvre pakken Trulli en Raikonen elk nog respectievelijk 2 en 1 punt(en).


Correctie
Om punten te pakken moet de piloot 90% van de race-afstand hebben afgelegd.

on topic: die wedstrijd had volgens mij niet van start mogen gaan. Er is wel "volgens het boekske" gehandeld, ma toch, Charlie Whiting had geen groen licht mogen geven vind ik.

Kan zijn, dacht het ook, maar stond zo op F1 Club, is nu wel weg daar dus ge gaat gelijk hebben...
daboykefke 2.516
chatslet
Sinds 29/10/2003
T:54 - R:3962
19/6/2005 - 23:28u | Quote
ik vind het idioot om Ferrari ook de schuld te geven Dj Fre, want ze hebben gelijk op het vlak dat de andere teams met hen ook geen rekening gehouden hebben in der tijd.. ben er zelf 200% zeker van dat moest Bridgestone deze GP met slechte banden zitten en gevraagd hebben om de teams met hun banden niet te starten, dat de andere Michelin teams niet zouden gezegd hebben van "ah dan racen wij ook niet" .. als het RSCA - Club Brugge is en RSCA mist 7 spelers van hun basiselftal dan ga Club ook niet zeggen "de match later eens spelen" (dat geld omgekeerd ook trouwens) .. topsport is niet voor mietjes, echte venten hadden gewoon met die Michelins gebold..
TrackerC 2.5
wzl-lid
Sinds 27/3/2005
T:0 - R:13
19/6/2005 - 23:50u | Quote
imo ligt de schuld hier compleet bij de FIA, en niet bij Michelin.
Michelin ging hier wel in de fout met hun banden, maar dat kan nu eenmaal gebeuren.
Vorig jaar kon de Michelin-band het circuit wel aan, het is door de IDIOTE bandenregel dat de veiligheid van alle rijders in't algemeen steeds meer in het gedrang komt!

De Michelin blijkt dus op dit circuit over die limiet te zitten, en neemt z'n verantwoordelijkheid op door de teams te zeggen dat ze de veiligheid van de piloten niet kunnen garanderen.

Moest die stomme regel van Bernie Ecclestone er niet gekomen zijn, konden de Michelin-teams nu hun banden gewisseld hebben, en hadden we nu een race gehad!
TrackerC 2.5
wzl-lid
Sinds 27/3/2005
T:0 - R:13
19/6/2005 - 23:52u | Quote
daboykefke schreef:
ik vind het idioot om Ferrari ook de schuld te geven Dj Fre, want ze hebben gelijk op het vlak dat de andere teams met hen ook geen rekening gehouden hebben in der tijd.. ben er zelf 200% zeker van dat moest Bridgestone deze GP met slechte banden zitten en gevraagd hebben om de teams met hun banden niet te starten, dat de andere Michelin teams niet zouden gezegd hebben van "ah dan racen wij ook niet" .. als het RSCA - Club Brugge is en RSCA mist 7 spelers van hun basiselftal dan ga Club ook niet zeggen "de match later eens spelen" (dat geld omgekeerd ook trouwens) .. topsport is niet voor mietjes, echte venten hadden gewoon met die Michelins gebold..


inderdaad, andersom was het ook niet waar geweest!
Nookie
garfield
Sinds 12/4/2003
T:3 - R:132
20/6/2005 - 10:09u | Quote
kem hoort da michelin naart schijnt een verse ladingh banden, oudere versie ofzo dunno, had opgestuurd ma FIA zei da ze nie mochten gebruikt worden. en ze willen nu ook nog nen 2e GP in amerika in las vegas man man, ff herpeinzen da
Prehysteria 3.159
wzl-lid
Sinds 22/10/2003
T:0 - R:27
20/6/2005 - 13:02u | Quote
Nookie schreef:
kem hoort da michelin naart schijnt een verse ladingh banden, oudere versie ofzo dunno, had opgestuurd ma FIA zei da ze nie mochten gebruikt worden. en ze willen nu ook nog nen 2e GP in amerika in las vegas man man, ff herpeinzen da


Michelin had idd een nieuwe lading banden uit Frankrijk laten overkomen. Maar als de teams die gebruikten zouden ze ne penalty krijgen volgens de FIA....zoals volgens de regels.

Ofwel had de FIA elk team nieuwe banden moeten laten gebruiken ofwel die chicane laten installeren......wat er nu gebeurt is komt ervan alsge geen van beide doe
Felix Da Housecat 2.581
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:5 - R:961
20/6/2005 - 14:03u | Quote
ik voind het in het begin van het jaar al een suckey regel dat ge maar 1 bandenset moogt gebruiken, ze wille de veiligheid verhogen ma met benden die opt einde van de race helamaal afgesleten zijn zal men de veiligheid zeker ni verhogen

gelukkig was er nog le mans om naar te kijke
maar ik had toch meer verwacht van dit race weekendje
some guy 3.107
wzl-lid
Sinds 2/12/2004
T:0 - R:2
20/6/2005 - 18:40u | Quote
daboykefke schreef:
ik vind het idioot om Ferrari ook de schuld te geven Dj Fre, want ze hebben gelijk op het vlak dat de andere teams met hen ook geen rekening gehouden hebben in der tijd.. ben er zelf 200% zeker van dat moest Bridgestone deze GP met slechte banden zitten en gevraagd hebben om de teams met hun banden niet te starten, dat de andere Michelin teams niet zouden gezegd hebben van "ah dan racen wij ook niet" .. als het RSCA - Club Brugge is en RSCA mist 7 spelers van hun basiselftal dan ga Club ook niet zeggen "de match later eens spelen" (dat geld omgekeerd ook trouwens) .. topsport is niet voor mietjes, echte venten hadden gewoon met die Michelins gebold..

²
TrackerC 2.5
wzl-lid
Sinds 27/3/2005
T:0 - R:13
20/6/2005 - 19:16u | Quote
Prehysteria schreef:
Nookie schreef:
kem hoort da michelin naart schijnt een verse ladingh banden, oudere versie ofzo dunno, had opgestuurd ma FIA zei da ze nie mochten gebruikt worden. en ze willen nu ook nog nen 2e GP in amerika in las vegas man man, ff herpeinzen da


Michelin had idd een nieuwe lading banden uit Frankrijk laten overkomen. Maar als de teams die gebruikten zouden ze ne penalty krijgen volgens de FIA....zoals volgens de regels.

Ofwel had de FIA elk team nieuwe banden moeten laten gebruiken ofwel die chicane laten installeren......wat er nu gebeurt is komt ervan alsge geen van beide doe


Michelin wou een chicane om de Bridgestone-teams mee af te remmen, en dat zou pas niet eerlijk zijn!
Het is niet omdat Michelin met inférieur materiaal afkomt dat Bridgestone-teams hiervoor moeten boeten!
De FIA handelde correct volgens hun weliswaar stom reglement.

Vroeger mocht ge zoveel banden wisselen als ge wilde, en nu moeten ze het doen met één bandenset.
Daar zijn die banden niet echt voor gemaakt (duidelijk niet op zo'n circuit), en dus gaat de veiligheid van de rijders al automatisch in het gedrang komen (niet zo slim van de FIA dus).

PS: In het reglement opgesteld door de FIA staat o.a. dan teams één bandenset moeten gebruiken, die zowat op de limiet is, en dan nog een extra bandenset moeten bijhebben die in alle omstandigheden veilig is.
Geen enkel team van de Michelin-teams had een extra bandenset bij. (Dus eigen schuld) En daar moet het publiek dus voor boeten!

Dus wie is er schuldig?
- FIA: ook al handelden zij correct volgens het reglement, het is door het idiote reglement dat er mede zoveel problemen waren.
- Michelin: bron van alle problemen, ze moeten maar een band leveren die veilig genoeg is (Bridgestone kan het wel)
- Michelin-teams: ze hadden maar een extra bandenset moeten meebrengen en vóór de kwalificaties gebruiken.
Prehysteria 3.159
wzl-lid
Sinds 22/10/2003
T:0 - R:27
20/6/2005 - 19:59u | Quote
De Michelin-teams hadden maar 1 type band van Michelin hé.....en wel 2 sets denk ik ze.
Tis gewoon da die ni veilig waren om langer dan 10 rondes mee te rijden en dus de FIA ook een voorstel had da de Michelins-teams elke 10 rondes binnen zouden gaan
Hertzel 2.703
WZL-lid
Sinds 14/6/2003
T:0 - R:3
20/6/2005 - 21:48u | Quote
ge moet ni zeveren en de fout op Ferrari steken ofzo,
de fout blijft bij de oorzaak MICHELIN kan gewoon ni eens banden leveren voor een ciruit waar ze al zo lang op racen
SCHANDALIG gewoon
Felix Da Housecat 2.581
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:5 - R:961
20/6/2005 - 22:24u | Quote
ja vooral michelin teams hadden maar 4 banden bij ??
Felix Da Housecat 2.581
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:5 - R:961
20/6/2005 - 22:25u | Quote
Hertzel schreef:
ge moet ni zeveren en de fout op Ferrari steken ofzo,
de fout blijft bij de oorzaak MICHELIN kan gewoon ni eens banden leveren voor een ciruit waar ze al zo lang op racen
SCHANDALIG gewoon

ze racen er nog maar van 2002, natuurlij ligt de oorzaak bij michelin maar met die onozele regels van de FIA , vind ik dit ook allemaal maar lame
Dj Fre 3.736
wzl-lid
Sinds 13/12/2003
T:42 - R:1551
21/6/2005 - 9:24u | Quote
Felix Da Housecat schreef:
Hertzel schreef:
ge moet ni zeveren en de fout op Ferrari steken ofzo,
de fout blijft bij de oorzaak MICHELIN kan gewoon ni eens banden leveren voor een ciruit waar ze al zo lang op racen
SCHANDALIG gewoon

ze racen er nog maar van 2002, natuurlij ligt de oorzaak bij michelin maar met die onozele regels van de FIA , vind ik dit ook allemaal maar lame

vorig jaar waren de banden wel in orde daar, maar ze hebben
een nieuwe asfaltlaag gelegd en dat was het probleem met de michelins...
bridgestone had da probleem niet, omdat ze in de nascar of indycar
daar ook racen en daardoor een enorm voordeel hebben op dat circuit....
TrackerC 2.5
wzl-lid
Sinds 27/3/2005
T:0 - R:13
21/6/2005 - 12:52u | Quote
Dj Fre schreef:
vorig jaar waren de banden wel in orde daar, maar ze hebben
een nieuwe asfaltlaag gelegd en dat was het probleem met de michelins...
bridgestone had da probleem niet, omdat ze in de nascar of indycar
daar ook racen en daardoor een enorm voordeel hebben op dat circuit....


Probleem was nie zo zeer de nieuwe asfaltlaag, eerder den druk die den band zou ontwikkelen in bocht 13.
Michelin wou een chicane installeren op die plek, waardoor de banden het wel zouden aankunnen omdat ge er dan tegen een lagere snelheid door gaat, maar de FIA keurde dit (terecht) af, omdat dat ook Bridgestone rijders zou afremmen, en die moeten toch niet boeten omdat Michelin met inférieur materiaal afkomt!?

De Michelin-teams hadden ook om de 10 laps naar de pits kunnen gaan voor nieuwe banden, ze zouden dan wel geen punten gekregen hebben, maar dan had het publiek er toch iets aan gehad...
  - 1 - 2 - volgende »
 
Bovenaan pagina