Bekke
Gigant '06
Sinds 24/2/2005
T: 99
R: 3110
|
6/4/2005 -
12:30u
| Quote
|
De vraag is dus wie volgens u de snelste is! Er dient enkel rekening gehouden te worden met de pure snelheid in de laatste meters.
Mijne top3
1. Oscar Freire 2. Ivan Quaranta 3. Angelo Furlan
Die laatste 2 winnen bijna nooit meer omdat hun conditie het laat afweten, maar in een koers van ne kilometer man tegen man verslagen ze zeker Tom Boonen en andere sprinters.
POLL
Wie is de snelste? (in de laatste 50m)
Je moet ingelogd zijn om te stemmen...
|
Bekke
Gigant '06
Sinds 24/2/2005
T:99 -
R:3110
|
7/4/2005 -
17:24u
| Quote
|
Petacchi vind ik toch niet de snelste Hij heeft gewoon een heel goei ploeg, die als geen ander een treintje kan opzetten.
|
Hot Prospect
wzl-lid
Sinds 22/1/2004
T:4 -
R:1698
|
8/4/2005 -
10:49u
| Quote
|
1.McEwen 2.Boonen 3.Freire
Laatst aangepast door
Hot Prospect
op 8/04/2005 10:49:43u
(1x aangepast)
|
Bekke
Gigant '06
Sinds 24/2/2005
T:99 -
R:3110
|
8/4/2005 -
11:23u
| Quote
|
En McEwen heeft nog 0%
Stiekem op iemand anders gestemd Hot Prospect?
|
soul surfer
wzl-lid
Sinds 20/1/2004
T:1 -
R:216
|
8/4/2005 -
14:52u
| Quote
|
Iemand totaal anders... (7,1%)
wie dan wel ?
Laatst aangepast door
soul surfer
op 8/04/2005 14:52:46u
(1x aangepast)
|
Wesp
wzl-lid
Sinds 24/2/2005
T:1 -
R:36
|
10/4/2005 -
22:20u
| Quote
|
Rekening houdend met zuivere snelheid (en niet met uithouding en conditie) laten baanwielrenners hun collega's op de weg met gemak achter zich. Ter vergelijking: Tom Boonen trapt op z'n best 1600 Watt. Theo Bos (Nederlandse topper in het baanwielrennen - de sprintnummers) komt met gemak boven de 2000 Watt!
|
wille93
wzl-lid
Sinds 10/4/2005
T:0 -
R:11
|
11/4/2005 -
19:03u
| Quote
|
1.Allesandro Petachhi 2.Tom Boonen 3.Massimo Strazzer
|
pisbloem
wzl-lid
Sinds 11/2/2004
T:0 -
R:221
|
7/5/2005 -
18:06u
| Quote
|
Steels ?
|
Flying Ivo
wzl-lid
Sinds 22/3/2005
T:0 -
R:3
|
9/5/2005 -
21:25u
| Quote
|
Wesp schreef: Rekening houdend met zuivere snelheid (en niet met uithouding en conditie) laten baanwielrenners hun collega's op de weg met gemak achter zich. Ter vergelijking: Tom Boonen trapt op z'n best 1600 Watt. Theo Bos (Nederlandse topper in het baanwielrennen - de sprintnummers) komt met gemak boven de 2000 Watt!
|
Flying Ivo
wzl-lid
Sinds 22/3/2005
T:0 -
R:3
|
9/5/2005 -
21:28u
| Quote
|
waarom zijn er dan veel wielrenners die zowel op de baan goed meedraaien en ook op de weg spurten maar op de weg wel tekort komen (denk bijvoorbeeld aan de australiërs) Ook valt er met het wielrennen op de weg veel meer geld te verdienen en als de baanrenners echt veel sneller waren zouden ze zeker voor een wegcarrière gaan
|
MasterWim
wzl-lid
Sinds 30/3/2005
T:1 -
R:31
|
11/5/2005 -
16:34u
| Quote
|
1. Petaki (om het op zn vlaams te schrijven) 2. Mec Juuwen 3. Boonen
|
Wesp
wzl-lid
Sinds 24/2/2005
T:1 -
R:36
|
12/5/2005 -
1:05u
| Quote
|
Flying Ivo schreef: waarom zijn er dan veel wielrenners die zowel op de baan goed meedraaien en ook op de weg spurten maar op de weg wel tekort komen (denk bijvoorbeeld aan de australiërs)
Wil je daarvoor de korte uitleg of de lange? Voor een lange uitleg moet ik verwijzen naar een cursus inspanningsfysionomie of iets dergelijks, en daar heb ik zelf ook niet veel kaas van geheten. De korte uitleg: wielrennen op de weg is - veel meer dan wielrennen op de baan - een combinatie van kracht en uithouding. Om een massasprint in een grote ronde te winnen, moet je niet alleen snel zijn over, pakweg, een halve kilometer, je moet ook nog eens zo economisch mogelijk de tientallen kilometers die daar voor komen verteren. En daar wringt bij veel pistiers het schoentje. Recent voorbeeld: Brett Lancaster: uitstekende pistier, kan een fenomenale kilometer rijden, maar komt te kort in het werk van langere adem. Resultaat: een proloog van één kilometer is op zijn lijf geschreven, maar zoek zijn naam eens in de uitslagen van de volgende ritten... Voor de goede orde, als ik het over 'pistiers' heb, dan heb ik het vooral over de specialisten van de korte nummers: de typische baansprinters. Er zijn uiteraard veel uitstekende wegrenners die ook op de baan goed zijn/waren. De lijst is te lang, maar een paar voorbeelden: O'Grady, Zabel, Hondo, Van Petegem,... Het dient dan wel gezegd dat zij op de piste uitblinken in de nummers van langere adem: de ploegkoers en puntenkoers, en vaak zelfs in zesdaagsen. Dat daar een serieuze brok uithouding komt bij kijnen, lijkt me vanzelfsprekend.
Flying Ivo schreef: Ook valt er met het wielrennen op de weg veel meer geld te verdienen en als de baanrenners echt veel sneller waren zouden ze zeker voor een wegcarrière gaan Gedeeltelijk akkoord, al moet gezegd worden dat een topper op de piste ook wel rondkomt aan het einde van het seizoen, hoor. Bovendien gaat met de 'omvorming' van pistier tot wegrenner onvermijdelijk een verlies aan zuivere snelheid gepaard (ten voordele van uithoudingsvermogen of klimcapaciteit). Een renner die de overstap maakt, moet dan ook afwachten of hij op de weg wel tot de top zal behoren (en de top, zeker in het spurtersgild, is niet zo breed).
|
Bekke
Gigant '06
Sinds 24/2/2005
T:99 -
R:3110
|
13/5/2005 -
20:14u
| Quote
|
Daarom ook dat een baanrenner veel meer watt kan ontwikkelen. Hij heeft veel kortere spieren omdat hij zich geen zorgen moet maken over de afstand.
|
elientjuuh
wzl-lid
Sinds 23/12/2004
T:0 -
R:2
|
15/5/2005 -
11:45u
| Quote
|
boonen is nie de snelste denk ik ze wel de knapste
|
coureur
wzl-lid
Sinds 16/4/2005
T:0 -
R:7
|
15/5/2005 -
13:25u
| Quote
|
Van de wegrenners is Freire zeker de snelste in de laatste 50 meter. Dit is zowel wetenschappelijk als in de praktijk bewezen(als we kijken naar het wattage van renners na een max inspanning van 8 seconden dan komt freire er het beste uit voor Greame Brown en Ogrady. In de praaktijk is dit ook bewezen, kijk maar eens naar Boonen en Zabel, dat zijn pure machtsspurters, die er met de grpote versnelling invliegen. Freire daarintegen schakelt nog eens bij op pakweg 70 meter van de streep om nog een laatste jump te plaatsen. Zie maar Milaan-Sanremo 2004.
|
smasser
wzl-lid
Sinds 28/11/2003
T:4 -
R:79
|
29/5/2005 -
21:53u
| Quote
|
boonen is idd niet de snelste, maar die man heeft power in zijn kuiten zeg! miljaar mcewen is de snelste en freire kan er ook wat van
|
muchacho
wzl-lid
Sinds 24/2/2005
T:1 -
R:72
|
31/5/2005 -
19:32u
| Quote
|
wattage en snelheid gaan die dan "recht evenredig"??? de pure snelheid in de laatste meters... da wilt dus zegge wie het sneltste kan fietse... das dus wie het meeste macht heeft normaal gezien... allé, kweenie, khad beter wa meer opgelet onder de lesse van fysica  in elk geval, ze zijn allemaal snel, zolang boone ma wint ist goe voor os belgenlandje
Laatst aangepast door
muchacho
op 31/05/2005 19:33:36u
(1x aangepast)
|
CrazyWaiter
[sport-mod] The One
Sinds 24/9/2004
T:94 -
R:2631
|
6/6/2005 -
0:41u
| Quote
|
En als Boonen der nie is mag het gerust McEwen zijn. Zabel heb ik ook altijd een fantastisch spurter gevonden, ma is over zijn top heen. Freire is ... zeer snel, mooi renner (nie in 't dubbelzinnige trekken), ma ik heb het nie 100% voor em, net zoals ik het nooit gehad heb voor Chippolini.
|
stalin
wzl-lid
Sinds 14/10/2004
T:0 -
R:187
|
7/6/2005 -
11:29u
| Quote
|
volgens is McEwen toch wel de rapste. Toch zeker van het moment. Als je ziet hoe hij Pettachi kan kloppen in de giro. Idd, zoals hier al gezegd heeft Freire zeker 1 van de sterkste/snelste laatste 50 meter, maar McEwen zijn jump is ook niet te onderschatten. Kga zelfs meer zeggen. Mijn top 3 voor het WK dit jaar in Madrid (toch wel voor sprinters gemaakt): 1. McEwen 2. Boonen 3. Freire
Waarom geen pettachi? Simpel: zonder zijn treintje is hij heel wat minder sterk, en enkele pionnen uit zijn trein zijn geen Italiaan, dus ..., maar het kan natuurlijk zijn dat de andere Italianen alles geven voor pettachi, al betwijfel ik dat.
|
uier
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:12 -
R:1510
|
26/6/2005 -
22:29u
| Quote
|
in de laatste 50 zeker weten mcewen, maar daarmee wint ge nog geen sprint eh
|
Bozzie
wzl-lid
Sinds 15/10/2004
T:18 -
R:749
|
6/7/2005 -
18:14u
| Quote
|
Toch wel, kijk maar naar de rit van vandaag
|