NAVIGATIE
• Sports overzicht
• Zoeken
RUBRIEKEN
• FAQ / Help
• Wat mag niet?
• WZL Wedstrijden
• WZL Chat
• WZL Toolbar
• WZL Statistieken
• WZL leden
• WZL shop
• E-cards
RSS 
• Fun-feed
• Babe-feed
• Stud-feed
Een groot aantal pokerrooms geven
de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
|
Origineel bericht
|
Draco
Sinds 5/12/2004
T: 29
R: 2193
|
29/3/2009 -
14:37u
|
Quote
|
.jpg) Bron: © http://www.f1fotos.be/races2009/melbourne/melbourne-A%20(73).jpg
Het nieuwe Brawn GP-team heeft in Melbourne geschiedenis geschreven. Jenson Button en Rubens Barrichello zorgden na een onvoorspelbare race voor een dubbelzege voor de voormalige renstal van Honda.
Derde werd Toyota-rijder Jarno Trulli na gestart te zijn vanuit de pits. Lewis Hamilton, die lang uitzicht had op een puntenloze race, werd uiteindelijk nog vierde, voor de tweede Toyota van Timo Glock en de Renault van Fernando Alonso.
Button leidde de race van start tot finish, maar Barrichello had het iets lastiger. Bij de start viel de Braziliaan ettelijke posities terug en kwam hij in aanraking met zowel Mark Webber als Nick Heidfeld. Webber hield er een afgebroken voorvleugel aan over, terwijl ook Heidfeld de pits moest opzoeken nadat hij ook Kovalainen deed rondspinnen, die op zijn beurt de race moest staken.
Brawn GP-rijder Jenson Button liep gestaag uit over Red Bull-rijder Vettel, maar de kloof stagneerde rond vier seconden. Achter hen vormden de Ferrari's van Massa en Räikkönen, die gescheiden werden door de BMW van Robert Kubica, geen echte bedreiging.
Massa, Kubica en Räikkönen begonnen de race allemaal op de zachte banden, maar algauw verloor het trio tot wel vijf seconden per ronde toen het rubber enorme slijtage begon te vertonen. Dat zorgde ervoor dat Nico Rosberg opschoof naar de derde plaats, maar de Williams-rijder verloor vervolgens wel een pak tijd doo reen probleem met zijn linkervoorband tijdens de pitstops.
Later in de race rukte de safety car uit omwille van een accident van Kazuki Nakajima. Op die manier verloren zowel Button als Vettel hun voorsprong ten opzichte van hun achterliggers. Zo schoof Massa terug op naar de derde plaats, maar later in de race zakte de Braziliaan terug omwille van een heel vroege laatste pitstop.
Na de safety car situatie kon Button zijn voorsprong ten opzichte van Vettel weer uitbouwen tot vijf seconden, maar die tijd verloor de Brit helemaal tijdens zijn laatste pitstop. Hij kwam terug op de baan met een minimale voorsprong en met een naderende Kubica die in tegenstelling tot de twee piloten voor hem, rondreed op de medium banden.
Kubica kwam snel dichter en plaatste een aanval op Vettel. Die pakte echter verkeerd uit waardoor de twee rijders in aanraking kwamen met elkaar. Beiden konden hun weg niet verderzetten.
Zo schoof Jarno Trulli door naar de derde plaats. In de tussentijd moest Felipe Massa de strijd staken door een technisch probleem. Ook de andere Ferrari-rijder, Kimi Räikkönen, beleefde een slechte dag door in de muur te spinnen en daarbij zijn voorvleugel te beschadigen.
Lewis Hamilton werd vierde, geholpen door de vele uitvallers voor hem. Hij werd gevolgd door Timo Glock, Fernando Alonso, Nico Rosberg en Sébastien Buemi, de enige rookie van dit seizoen die dus in zijn eerste race ook zijn eerste punt kon pakken
Plaats Naam Nat. Team Tijd Pitstops 1 Jenson Button Brawn GP 1u34:15.784 2 2 Rubens Barrichello Brawn GP + 0.807 2 3 Jarno Trulli Toyota + 1.604 2 4 Lewis Hamilton McLaren + 2.914 2 5 Timo Glock Toyota + 4.435 2 6 Fernando Alonso Renault + 4.879 2 7 Nico Rosberg Williams + 5.722 2 8 Sebastien Buemi Toro Rosso + 6.004 2 9 Sebastien Bourdais Toro Rosso + 6.298 2 10 Adrian Sutil Force India + 6.335 3 11 Nick Heidfeld BMW Sauber + 7.085 3 12 Giancarlo Fisichella Force India + 7.374 2 13 Mark Webber Red Bull Racing + 1 ronde 2 14 Sebastian Vettel Red Bull Racing + 2 ronden 2 15 Robert Kubica BMW Sauber + 3 ronden 2 16 Kimi Raikkonen Ferrari + 3 ronden 5 17 Felipe Massa Ferrari + 13 ronden 3 18 Nelson Piquet Renault + 34 ronden 1 19 Kazuki Nakajima Williams + 41 ronden 0 20 Heikki Kovalainen McLaren + 58 ronden 1
|
|
|