NAVIGATIE

Sports overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Wielrennen » Wielrennen overige » Bekke's Wielerquiz 2 - Revenge of the Nerds
Onderaan pagina
« vorige - 1 - 2 - 3 - 4 - .. - 11 - volgende »
CrazyWaiter 3.486
[sport-mod] The One
Sinds 24/9/2004
T:94 - R:2631
30/7/2006 - 0:15u | Quote
Op vraag 6 ...
Eén van zijn grootste overwinning was Parijs-Roubaix in 1990 waar hij in het velodroom in Roubaix Steve Bauer met een banddikte klopte.

Steve Bauer dacht ik dus, ma blijkbaar verkeerd gedacht

Edit: is er ergens ook een stand te zien met de uitslagen?

Laatst aangepast door CrazyWaiter op 30/07/2006 0:17:39u (1x aangepast)
GaspaaR 3.015
wzl-lid
Sinds 5/6/2006
T:32 - R:1151
30/7/2006 - 8:31u | Quote
Ik heb geen uitslag gevonden daarvan maar ik hebbet hier zo een beetje uit afgeleid , ik dacht wel dat Duclos Lassalle toen gewonnen had, en Tchmil kon het niet zijn want die heeft maar 1 keer parijs roubaix gewonnen een niet met een banddikte , en museeuw kon al helemaal nie, dus ja, had ik Ballerini gegokt en het was juist

1998 - Franco Ballerini ( ITA)
1997 - Frédéric Guesdon ( FRA)
1996 - Johan Museeuw ( BEL)
1995 - Franco Ballerini ( ITA)
1994 - Andrei Tchmil ( MDA) (*)
1993 - Gilbert Duclos-Lassalle ( FRA)
1992 - Gilbert Duclos-Lassalle ( FRA)
Bekke 3.267
Gigant '06
Sinds 24/2/2005
T:99 - R:3110
30/7/2006 - 9:40u | Quote
CrazyWaiter schreef:
Op vraag 6 ...
Eén van zijn grootste overwinning was Parijs-Roubaix in 1990 waar hij in het velodroom in Roubaix Steve Bauer met een banddikte klopte.

Steve Bauer dacht ik dus, ma blijkbaar verkeerd gedacht

Edit: is er ergens ook een stand te zien met de uitslagen?


Alles is correct, maar Bauer dacht toen niet dat hij gewonnen had. Franco Ballerini reed een ereronde met veel gejuich en gewuif en gewieg (want hij was toen ook pas vader denk ik), tot ze omriepen dat Duclos gewonnen had.
Bozzie 3.336
wzl-lid
Sinds 15/10/2004
T:18 - R:749
30/7/2006 - 9:40u | Quote
Ik dacht ook dat het Steve Bauer was, omwille van hetzelfde zinneke, CW...

Allez, toch een 8/10. Vind ik niet slecht voor een eerste deelname

Laatst aangepast door Bozzie op 30/07/2006 10:19:39u (1x aangepast)
Bekke 3.267
Gigant '06
Sinds 24/2/2005
T:99 - R:3110
30/7/2006 - 10:36u | Quote
Week 2 [30 juli - 6 augustus]

Vraag 1.

http://us2.pixagogo.com/S5ydqqyYfpoQH4eVRL4Imd-tfVUYoPjK2WtSk!YAhOFi!8hqOtHBV56jKHowYpm3jC2rRFJhB9OU1Rfue!IM0F4r9wWYrJqUBu!2VUczDlAcc_/quiz_1.JPG
Bron: © http://us2.pixagogo.com/S5ydqqyYfpoQH4eVRL4Imd-tfVUYoPjK2WtSk!YAhOFi!8hqOtHBV56jKHowYpm3jC2rRFJhB9OU1Rfue!IM0F4r9wWYrJqUBu!2VUczDlAcc_/quiz_1.JPG


Wie is deze ex-wielrenner?

Vraag 2.

In 1996 was er een ritaankomst voorzien in de Tour in de Spaanse stad Pamplona. Hier zou Indurain feestelijk onthaald worden als absolute recordhouder met 6 eindzeges. Na die laatste bergrit was het echter niet Don Miguel, maar wel Bjarne Riis die de Tour stevig in zijn greep hield. In die zware etappe (262 km over 4 zware cols) werd de Tour beslist. Een groep met favorieten reed al de rest in de vernieling en legde zo ook de eerste plaatsen in het eindklassement vast. U moet nu op zoek gaan naar de eerste renner uit het eindklassement die niet in deze monsterontsnapping aanwezig was. Hebt u hem gevonden? Dan moet u mij enkel nog de plaats geven waarop hij in die befaamde 17e rit belandde in de rituitslag.

Vraag 3.

Welke 5 renners van Asics begonnen in 1999 aan een avontuur bij Mapei - Quick Step?

Vraag 4.

In welk jaar won Eddy Merckx 45% (!) van de wedstrijden waaraan hij deelnam, meteen het hoogste percentage in zijn profcarrière?

Vraag 5.

"Volgde een opleiding als meubelmaker, maar had vanaf zijn vijftiende zijn hart verpand aan de wielersport, in navolging van 2 oudere broers. Was een middelmatig renner die in iedere categorie ongeveer 20 wedstrijden won. Viel op in de Ronde van België door enkele dagen de gele leiderstrui te dragen. Hierna kreeg hij een profcontract bij Willy Teirlinck. Stapte over naar het team van Walter Godefroot, waar hij een jaar de kans als kopman voor de klassiekers wilde wagen. Kwam er dat jaar achter dat hij geen winnaar was en koos voor een knechtenrol in een sterke ploeg."
Over wie gaat dit tekstje?

Vraag 6.

Wie werd vorig jaar (2005 dus) eerste Spanjaard in het Nederlands Profkriterium Klassement?

Vraag 7.

Henri Désgrange was oorspronkelijk niet te vinden voor het idee van een wielerwedstrijd die heel Frankrijk doorkruiste. Geef de naam van de man die hem overtuigde om toch een Ronde van Frankrijk te organiseren.

Vraag 8.

In 1987 rijdt Erik Breukink zijn eerste Tour, wie waren zijn ploegmaats die ook meemochten naar de Ronde?

Vraag 9.

Welke jonge renner schitterde vorig jaar in de Ronde van Normandië, Thüringen Rundfahrt en Circuito Montanés?

Vraag 10.

Geef 3 uitslagen die van Thor Hushovd geen verrassende proloog-winnaar maken. (Hier zijn uiteraard verschillende antwoorden mogelijk, probeer mij dus te overtuigen.)

Laatst aangepast door Bekke op 30/07/2006 19:58:34u (6x aangepast)
Lanox 3.525
wzl-lid
Sinds 9/8/2005
T:7 - R:635
30/7/2006 - 16:42u | Quote
Pfff, niet simpel deze keer. Intensief googlen heeft nog maar 6 antwoorden opgeleverd.
CrazyWaiter 3.486
[sport-mod] The One
Sinds 24/9/2004
T:94 - R:2631
30/7/2006 - 17:14u | Quote
't is idd nie van de poes
punker14 3.666
wzl-lid
Sinds 15/9/2003
T:0 - R:199
30/7/2006 - 21:30u | Quote
Lanox schreef:
Pfff, niet simpel deze keer. Intensief googlen heeft nog maar 6 antwoorden opgeleverd.

bij mij toch wel 8, alhoewel ik bij 2 antwoorden ni echt zeker ben
en 1 en 6 zijn mij een raadsel
CrazyWaiter 3.486
[sport-mod] The One
Sinds 24/9/2004
T:94 - R:2631
30/7/2006 - 21:44u | Quote
Den eerste is wel ne vrij recente foto zenne!
butler
[mod] Tetmaster
Sinds 6/4/2005
T:13 - R:943
31/7/2006 - 8:52u | Quote
Hé, nu zijn het er in vraag 3 ineens 5 Dat klopt niet met mijn bron
Bozzie 3.336
wzl-lid
Sinds 15/10/2004
T:18 - R:749
31/7/2006 - 10:33u | Quote
Het klopte ook niet met die van Bekke, maar wel met die van mij
Lanox 3.525
wzl-lid
Sinds 9/8/2005
T:7 - R:635
31/7/2006 - 11:19u | Quote
butler schreef:
Hé, nu zijn het er in vraag 3 ineens 5 Dat klopt niet met mijn bron

²

Ban Bozzie
Lanox 3.525
wzl-lid
Sinds 9/8/2005
T:7 - R:635
31/7/2006 - 11:27u | Quote
Ook 5 gevonden.

Bozzie for president!
Bozzie 3.336
wzl-lid
Sinds 15/10/2004
T:18 - R:749
31/7/2006 - 11:28u | Quote

Krijgt een president ook een jaarlijkse dotatie?

Laatst aangepast door Bozzie op 31/07/2006 11:28:57u (1x aangepast)
butler
[mod] Tetmaster
Sinds 6/4/2005
T:13 - R:943
31/7/2006 - 11:43u | Quote
Lanox schreef:
Ook 5 gevonden.

Ik ook, maar ik meen hieruit te moeten opmaken dat er ergens over de vragen gediscussieerd wordt Met pm's?
butler
[mod] Tetmaster
Sinds 6/4/2005
T:13 - R:943
31/7/2006 - 11:44u | Quote
Bozzie schreef:

Krijgt een president ook een jaarlijkse dotatie?

Jep. € 300.000 per jaar. Is wel moeilijk om mee rond te komen, naar 't schijnt
CrazyWaiter 3.486
[sport-mod] The One
Sinds 24/9/2004
T:94 - R:2631
31/7/2006 - 12:07u | Quote
Mijn antwoorden zijn binnen.
5 renners e, als het moest gaf ik der 14
'k ga een gooi proberen doen naar de 10/10,
maar ik ben niet 100% zeker van al mijn antwoorden
Bozzie 3.336
wzl-lid
Sinds 15/10/2004
T:18 - R:749
31/7/2006 - 13:58u | Quote
butler schreef:
Ik ook, maar ik meen hieruit te moeten opmaken dat er ergens over de vragen gediscussieerd wordt Met pm's?


Toen ik zag dat er 5 renners waren, heb ik gewoon een pm naar Bekke gestuurd om te vragen of hij zich misschien vergist had. Da's alles hoor... Lijkt me toch de meest logische reactie?
CrazyWaiter 3.486
[sport-mod] The One
Sinds 24/9/2004
T:94 - R:2631
31/7/2006 - 14:01u | Quote
om eerlijk te zijn ... ik had 4 renners en was gestopt met verder kijken ...
maar had ik mijn werk evengoed gedaan als Bozzie en gezien dat er 5 waren,
dan had ik dat hoogst waarschijnlijk ook laten weten
nadat ik mijn bron naderbij bekeken had had ik er idd ook 5

Laatst aangepast door CrazyWaiter op 31/07/2006 14:02:47u (1x aangepast)
Bekke 3.267
Gigant '06
Sinds 24/2/2005
T:99 - R:3110
31/7/2006 - 17:11u | Quote
De fout lag bij WielerRevue die een fout hadden staan in hun seizoensgids van 1999.
« vorige - 1 - 2 - 3 - 4 - .. - 11 - volgende »
 
Bovenaan pagina