NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Koenigsegg CC
Onderaan pagina
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419 R: 2181
5/3/2007 - 17:09u | Quote
De Koenigsegg CCGT, is de nieuwe racewagen van het Zweedse merk. Die levert 600 pk; wat minder dan de productieauto’s. Anders komt de racer niet door de homologatie van het FIA GT-kampioenschap.

De Koenigsegg CCGT is gebaseerd op het CCX productiemodel. Hij is ontdaan van zijn superchargers, maar de cilinderinhoud is opgeboord tot 5,0-liter. Waar andere merken, die actief zijn in het FIA GT-kampioenschap, hun best moeten doen om hun auto onder het maximale gewicht van 1.100 kilo te houden, legt de Koenigsegg CCGT minder dan duizend kilo op de schaal. Daardoor kan de honderd kilo ballast naar eigen inzicht over de auto worden verdeeld.

Milieuvriendelijk
Naast de ontwikkeling van de raceauto is er meer nieuws bij Koenigsegg – uit een nogal onverwachte hoek. De CCXR is namelijk geschikt gemaakt voor het gebruik van het milieuvriendelijke biot-ethanol. Toch heeft Koenigsegg een dubbele agenda met deze groene versie. Het octaangetal van bio-ethanol is namelijk wat hoger dan dat van normale benzine. Daardoor groeit het vermogen naar 1018 pk en het maximale koppel is 1060 Nm. De sprint van 0 naar 100 km/u legt de Zweedse supersporter af in 3,2 seconden en als topsnelheid wordt meer dan 400 km/u opgegeven.

http://www.autoweek.nl/images/800/c/4371a81a1c682a323b07107c5761ad8c.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/c/4371a81a1c682a323b07107c5761ad8c.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/d/c1b14b52e125aca937d1db0b4578645d.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/d/c1b14b52e125aca937d1db0b4578645d.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/9/e8a410bfd5ae09ae79e353a200887679.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/9/e8a410bfd5ae09ae79e353a200887679.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/f/e3a6cce4c70e10f3cab447db7d9be92f.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/f/e3a6cce4c70e10f3cab447db7d9be92f.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/a/371666d5266d3e2f50b5c930bec416ca.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/a/371666d5266d3e2f50b5c930bec416ca.jpg
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
5/3/2007 - 17:22u | Quote
Koenigsegg presenteert de CCXR, een supersportauto geschikt voor bio-ethanol. Daarmee denken de Zweden niet alleen aan het milieu, maar bovendien verbeterden de prestaties van de motor. De V8 in de Koenigsegg CCXR is goed voor een vermogen van 1018 pk!

Wanneer je aan supersportauto´s zoals de Koenigsegg CCX denkt, denk je niet meteen aan milieuvriendelijkheid. En terecht! Want met een verbruik van ongeveer 1 op 5 is de CCX allesbehalve milieuvriendelijk. Maar bij Koenigsegg hebben ze de trend van bio-ethanol uiteraard ook niet gemist. Zweden is immers vooruitstrevend op het gebied van deze milieuvriendelijkere brandstof. Volvo en Saab leveren immers al auto´s op ethanol en ook de modellen die Ford in Zweden met ethanol levert zijn razend populair. Koenigsegg besloot dan ook om eveneens een auto op ethanol te ontwikkelen.

1018 pk dankzij bio-ethanol
Dankzij diverse aanpassingen aan de V8 van de CCX wisten de Zweden de motor geschikt te maken voor bio-ethanol (E85). Zodoende ontstond de Koenigsegg CCXR. Behalve dat de uitstoot van schadelijke gassen enorm is teruggedrongen werd ook de motor krachtiger. Bio-ethanol heeft een hoger octaangetal (minimaal 100 RON) dan benzine (95 RON) waardoor de motor meer vermogen kan leveren. De 4.7 liter V8 uit de CCXR brengt dan ook een vermogen van 1018 pk over op de achterwielen. Het koppel steeg naar 1060 Nm. Verlijken we dat met de V8 uit de CCX (806 pk / 920 Nm) dan zien we dat de Zweden een flinke winst hebben weten te realiseren. Wat acceleratie betreft zijn de prestaties onveranderd (0-100 km/h in 3,2 seconden), maar de topsnelheid ligt bij de CCXR boven de 400 km/h.

Ontwikkeling in eigen huis
Koenigsegg kan naar wens ook bestaande CCX´s ombouwen naar een CCXR. Alles gebeurt daarbij in eigen huis en ook de ontwikkeling van het model is geheel in eigen huis gebeurd.

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/73503351154_ccxr1.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/73503351154_ccxr1.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7350335235_ccxr.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7350335235_ccxr.jpg
Hot Prospect 3.135
wzl-lid
Sinds 22/1/2004
T:19 - R:535
5/3/2007 - 21:47u | Quote
die zwarte is wel vetjes
Comrad 3.754
wzl-lid
Sinds 13/7/2005
T:3 - R:18
5/3/2007 - 23:09u | Quote
Zo te zien hebben ze de CCXR van bij't begin uitgerust met'n vleugel vanachteren ...
Ik herinner me nog de crash van de Stig in Top Gear met de CCX zonder vleugel.
Kennelijk leren ze bij daar in Zweden
Zeta Reticula 2.128
WZL-lid
Sinds 25/6/2003
T:2 - R:97
6/3/2007 - 18:16u | Quote
Bio-Ethanol milieuvriendelijker? Dat stoot toch ook CO2 uit? Dat wordt toch ook verbrand? Ok, het komt uit de natuur... maar qua uitstoot, i.h.b. CO2 dan...
RaBBiT09 3.339
wzl-lid
Sinds 21/5/2006
T:3 - R:299
6/3/2007 - 19:38u | Quote
het idee achter bio-ethanol is, dat de planten waaruit die bio-ethanol geproduceerd worden, gedurende hun groei CO2 gebruiken en omzetten in O2..
Theoretisch klopt het wel, maar praktisch nog niet (het evenwicht welteverstaan).. tis natuurlijk wel beter dan gewone benzine want als de oliereserves ooit echt opraken, hebben we tenminste een alternatief..
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
26/11/2007 - 19:51u | Quote
In maart maakten wij al melding van de komst van een nog extremere Koenigsegg. Nu hebben we beelden en de prijs van deze CCXR Special Edition.
De Koenigsegg CCXR Special Edition prijkt op de site van Autosalon Singen, een Duitse dealer van superexclusieve auto’s. De specificaties van de ultieme Koenigsegg zijn niet kinderachtig: de 4,7-liter V8 levert, geholpen door twee turbo’s, 1012 pk en 1060 Nm koppel.
De CCXR sprint in 2,9 seconden van 0 tot 100 kilometer per uur. De topsnelheid van de auto, die zijn piekvermogen bereikt als-ie op bio-ethanol loopt, ligt ruim boven de 400 kilometer per uur. De Duitse autodealer heeft het zelfs over ‘het snelste straatvoertuig ter wereld’. Voor wie het interesseert: de gecombineerde CO2-uitstoot bedraagt 500 gram per kilometer. Gemiddeld verbruikt de CCXR Special Edition 22,0 liter brandstof per 100 kilometer.
Al deze oerkrachten hebben hun prijs: de auto kost bij Autosalon Singen zonder belastingen 1.575.000 euro. Dat zou in ons land een dikke 2,5 miljoen euro betekenen.

http://www.autoweek.nl/images/480/8/e432c9e8a61db103f35c4a011cd67f48.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/8/e432c9e8a61db103f35c4a011cd67f48.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/1/6723990616a51da24d973eeedc129151.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/1/6723990616a51da24d973eeedc129151.jpg

http://www.autoweek.nl/images/480/0/3da213b07b2eeff581f8a5c5feea3de0.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/0/3da213b07b2eeff581f8a5c5feea3de0.jpg
Freakkk 1.719
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 - R:8617
26/11/2007 - 20:34u | Quote
sportief en totaal niet duur (sarcasme op dat laatste)

laat ons maar kwijlen ja terwijl de oliesjeiks er hunne fiets mee uit de garage halen

Laatst aangepast door Freakkk op 26/11/2007 20:35:15u (1x aangepast)
Szyronn 3.254
wzl-lid
Sinds 4/8/2004
T:1 - R:367
27/11/2007 - 12:36u | Quote
flower power zalig om da op zo ne sportoto te hebben staan
schoonen oto trouwens...

Laatst aangepast door Szyronn op 27/11/2007 12:36:46u (1x aangepast)
 
Bovenaan pagina