Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419
R: 2181
|
21/2/2007 -
17:38u
| Quote
|
Saab zal binnenkort een gefacelifte 9-3 presenteren. De vernieuwde 9-3 zal vooral aan de voorzijde ingrijpend worden gewijzigd. Saab test momenteel in thuisland Zweden om de puntjes op de ´i´ te zetten. Saab heeft sinds 2002 de nieuwe 9-3 Sport Sedan in het leveringsgamma. Het aanbod werd in 2005 versterkt door de komst van de 9-3 Sport Estate. In de ruim vier jaar dat Saab de 9-3 levert zijn er kleine wijzigingen doorgevoerd, maar een echte facelift is er nooit geweest. Saab grijpt de viering van hun 60-jarige jubileum aan om met een vernieuwde 9-3 te komen.
Aero X De facelift voor de 9-3 zal vooral aan de voorzijde duidelijk in het oog springen. Op de foto’s is duidelijk te zien dat Saab de Aero X Concept als inspiratie heeft gebruikt voor het nieuwe front. De sportieve voorbumper met grote luchtinlaten doet duidelijk aan deze conceptcar denken. Rond de koplampen maar ook rondom de grille verwachten wij het nodige chroom zoals Saab dat ook bij de 9-5 heeft doorgevoerd. Of Saab daar verstandig aan doet is de grote vraag. De meningen zijn daar immers over verdeeld.  Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/72211204214_saab.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/72211204442_saab.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/722112046117_saab.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/72211204728_saab.jpg
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
10/5/2007 -
22:33u
| Quote
|
De eerste foto’s van de vernieuwde Saab 9-3 zijn opgedoken. Aan het einde van dit jaar wordt de herziene versie in de showrooms verwacht. De Saab 9-3 Sport Sedan loopt mee sinds 2002. Voor Saab-begrippen is het dus nog een vers model. Om het model op de markt een beetje levendig te houden, is de auto ingrijpend gefacelift. Daarbij is duidelijk inspiratie opgedaan bij de Aero-X concept car. Details over de facelift geeft Saab pas over enige tijd vrij. In elk geval is de facelift flink ingrijpend. Zelfs de afmetingen van de auto zullen er door wijzigen en op het technische vlak verandert ook het een en ander. Net als nu horen een sedan, cabrio en een stationwagen tot het programma. Bio-ethanol blijft een belangrijke rol spelen. De werkelijke opvolger voor de 9-3 wordt voorlopig niet verwacht. Volgend jaar verschijnt de nieuwe Vectra op het nieuwe Epsilon 2-platform van General Motors. Dat zal tevens de leest zijn waarop de nieuwe 9-3 wordt geschoeid.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/d/c952b634027b9e177794b52d57a6650d.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/4/eedf66789badb3843f6acb933f86d6c4.jpg
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
11/6/2007 -
20:42u
| Quote
|
De Saab 9-3 is niet een geheel nieuw model maar is slechts gefacelift. Dat is ingrijpend gebeurd. Zo is bij de sedan zeventig procent van alle carrosseriepanelen nieuw en zijn ook nieuwe motoren leverbaar. De Saab 9-3 is ingrijpend vernieuwd. De vormgeving van het vernieuwde model is geïnspireerd op de Aero X concept car. Daarvan zijn onder meer de vormgeving van de koplampen afgekeken en de motorkap, die over de voorspatborden krult. De facelift is behoorlijk ingrijpend. Vanaf de A-stijl is geen carrosseriedeel meer gelijk aan die van het vorige model en bij de SportSedan is zelfs zeventig procent van de carrosseriepanelen verschillend van het vorige model. De luchtinlaten aan de zijkanten van de bumpers zijn eveneens afgekeken van het showmodel en zijn een metafoor voor de luchtinlaten van straaljagers. En dat is weer een verwijzing naar de vliegtuigcultuur van Saab. Saab spreekt bij het nieuwe model over een tri-fuel motorenpalet. Het bestaat namelijk uit benzine-, diesel- en bio-ethanolmotoren. Da’s niks nieuws bij Saab. Maar het motorenaanbod is wel vernieuwd. Er is een 180 pk sterke 1,9-liter dieselmotor met twee turbo’s. Verder is de 2,8-liter V6 gegroeid tot 280 pk en er is voortaan een 2,0-liter turbomotor met 175 pk die op bio-ethanol komt tot een vermogen van 200 pk. De Saab 9-3 Sport Sedan en Sport Estate met de V6-motor zijn voortaan leverbaar met vierwielaandrijving die zelf zijn krachten over de wielen verdeelt. Saab noemt dat XWD, wat staat voor Cross Wheel Drive. Wanneer de auto onder normale omstandigheden rijdt, gaat maar vijf tot tien procent van de krachten naar de achterwielen. Tot de verdere nieuwigheden van de Saab behoren de standaard Sportstand op de automaat, xenonlicht met actieve bochtverlichting, een bandenspanningscontrolesysteem en een nieuw Bose audiosysteem. Aan het einde van dit jaar maakt de ingrijpend gewijzigde Saab zijn opwachting op de Nederlandse markt.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/e/9ab975c23c91a6e75df3a65a5206049e.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/4/76417f9550fdb00ce89ec326ab6ffb84.jpg
|
Angus Young
wzl-lid
Sinds 27/10/2004
T:25 -
R:244
|
11/6/2007 -
21:15u
| Quote
|
Ik heb tot hiertoe Saabs altijd toffe auto's gevonden, maar deze vind ik toch echt wel erover. Volgens mij mikken ze net iets te hard op de Amerikaanse markt. Rarara hoe dat komt natuurlijk, ligt redelijk voor de hand. Toch spijtig...
|
DeProost
wzl-lid
Sinds 20/3/2005
T:11 -
R:739
|
12/6/2007 -
21:17u
| Quote
|
lichten zijn wel iets té geaccentueerd vorige model was pakke schoonder
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
16/6/2007 -
14:36u
| Quote
|
De facelift van de Saab 9-3 is er niet zomaar eentje. De Zweed zit in een compleet nieuw lichaam. Ook op het technische vlak zijn er vernieuwingen. Er staat veel te gebeuren in het D-segment waarin de Saab 9-3 valt. Er is een nieuwe Ford Mondeo, Renault Laguna, en ook de Opel Vectra en de Audi A4 worden binnen korte tijd afgelost. Hoog tijd dus voor Saab om de 9-3 aan te scherpen. Het uiterlijk is flink aangepakt en leent ontwerpelementen van de Aero X concept car. De 2,8-liter V6 motor levert voortaan 255 pk. Daarnaast is er onder de naam XWD ook een vierwielaangedreven 9-3. Die is alleen te koop in combinatie met de 2,8-liter V6 met liefst 280 pk. Verder zijn de Biopower-versies een belangrijk onderdeel van het 9-3-programma. Maar zo lang een liter bio-ethanol hier nog 1,90 euro kost, minimaal verkrijgbaar is én het verbruik ten opzichte van een benzineauto 27 procent hoger ligt, maken die in Nederland weinig kans. Dan is de 180 pk sterke dieselversie met twee turbo’s een betere optie. Het onderstel is niet gewijzigd en houdt het nieuwe vermogensgeweld goed in toom. De stoelen zitten subliem en het veercomfort is goed. De besturing heeft een groot dood punt rond de middenstand en is niet erg communicatief. Toch weet de vernieuwde 9-3 zich goed staande te houden tussen de nieuwe generatie auto’s in zijn segment.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/3/6119242e2f3c54040e96b4565516ef73.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/f/ed60658b60af33e2af2c0abd95dbf75f.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/b/1299aae2e9e8a58fa0b28b5bb737351b.jpg
|
Freakkk
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 -
R:8617
|
16/6/2007 -
15:01u
| Quote
|
Hij ziet er veel mooier uit !
|
DeProost
wzl-lid
Sinds 20/3/2005
T:11 -
R:739
|
16/6/2007 -
16:43u
| Quote
|
int zilver ga da nog me die lichten maar vanaf hij wat donkerder is.. eigenlijk is em voor de rest wel schoon
|
Dickhead
wzl-lid
Sinds 15/12/2004
T:5 -
R:30
|
22/6/2007 -
16:21u
| Quote
|
Vind het jammer dat alle subtieliteit weg is uit de saabs.
Vroeger hadden ze een minimalistisch uiterlijk en een motor waarvan ge omver waaide. Nu gaat het meer en meer de andere kant op
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
13/9/2007 -
22:21u
| Quote
|
 Bron: © http://images.worldcarfans.com/articles/2007/9/11/9070911.004/9070911.004.Mini12L.jpg
In mei schreven we er al over en nu lijkt het er toch echt van te gaan komen: de wederopstanding van de Black Turbo. Op de IAA in Frankfurt zal Saab de spirituele opvolger in de vorm van de Turbo X presenteren. Daarmee vieren de Zweden het feestje dat ze al dertig jaar turbotechniek toepassen bij hun personenauto’s.
De Saab Turbo X wordt het topmodel van de 9-3 range en zal in een gelimiteerde oplage op de markt komen. Saab belooft een spannend uiterlijk geinspireerd door de Saab 99 en 900 Black Turbo’s. Officieel laat Saab nog niets los over de specificaties en de prestaties, maar waarschijnlijk wordt de Turbo X door een 290 pk sterke variant van de 2.8 V6 Turbo voortgestuwd. De Turbo X zou bovendien vierwielaandrijving krijgen en mede daardoor in minder dan 5,5 tel naar de 100 sprinten.
 Bron: © http://images.worldcarfans.com/articles/2007/9/11/9070911.004/9070911.004.Mini5L.jpg
 Bron: © http://images.worldcarfans.com/articles/2007/9/11/9070911.004/9070911.004.Mini4L.jpg
 Bron: © http://images.worldcarfans.com/articles/2007/9/11/9070911.004/9070911.004.Mini13L.jpg
|
Freakkk
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 -
R:8617
|
13/9/2007 -
23:38u
| Quote
|
lekker .
|
DeProost
wzl-lid
Sinds 20/3/2005
T:11 -
R:739
|
15/9/2007 -
0:17u
| Quote
|
 Bron: © http://images.worldcarfans.com/articles/2007/9/11/9070911.004/9070911.004.Mini5L.jpg
wa proberen ze in hemelsnaam hier mee te bereiken saab was zo schoon
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
17/12/2007 -
21:50u
| Quote
|
Saab voegt tijdelijk de 9-3 cabriolet Spring Edition aan het assortiment toe. Het meest bijzondere aan die uitvoering is dat hij alleen leverbaar is in het geel. De Saab 9-3 cabriolet Spring Edition is per 1 december toegevoegd aan het Saab-modellenprogramma. Hij blijft tot het einde van het modeljaar 2008 – dus ongeveer tot de zomer van het komende jaar. De speciale cabriolet is alleen leverbaar in deze zogeheten Lynx Yellow kleur met zwart lederen bekleding. Kopers hebben de keuze uit de Vector en Aero-uitvoering en het model is leverbaar met alle motoren. De wielen hebben de maat 18 inch en tellen tien spaken. De meerprijs tegenover een normale Vector cabriolet is 1.950 euro en de Aero is 1.700 euro duurder. Dat betekent dat de gele cabriolet leverbaar is voor een prijs vanaf 53.375 euro voor de Vector met de 1,8-liter turbomotor. Wie een zescilinder wil, betaalt minimaal 67.530 voor de 2,8 Turbo V6 Aero. De simpelste diesel is 57.075 euro voor de 1,9 TiD Vector en de nieuwe 180 pk sterke TTiD is er vanaf 59.140 euro.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/d/bdb4c0a4d8a49421be838996978f04ad.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/7/6b35fc2b4d780e0d188a3031750676d7.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/b/01506c1898b7828119cdf63bc3d345bb.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/6/ca7be8d70749c9dd12c7418370ad8d86.jpg
|
DeProost
wzl-lid
Sinds 20/3/2005
T:11 -
R:739
|
18/12/2007 -
20:53u
| Quote
|
what's with the eyeliner?  vinnek dus echt geen geslaagde aanpassing tegen de vorige, precies speelgoed nu
Laatst aangepast door
DeProost
op 18/12/2007 20:54:22u
(1x aangepast)
|
Freakkk
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 -
R:8617
|
19/12/2007 -
2:16u
| Quote
|
op de laatste foto vind ik het nog best wel knap speelgoed
|