Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419
R: 2181
|
7/2/2007 -
19:46u
| Quote
|
Al enkele maanden wordt er in Nederland in het diepste geheim gewerkt aan een spectaculaire conceptcar. De Nederlandse Suzuki-importeur B.V. NIMAG heeft Progress Europe – gevestigd in het Gelderse Vaassen – opdracht gegeven tot het ontwikkelen van een spectaculaire, unieke en vooral zeer bijzondere Grand Vitara. Autowereld.com doet exclusief verslag van de geboorte van deze conceptcar. Op het moment dat wij bij Progress Europe zijn weet slechts een handjevol mensen van het idee. Het project moet geheim blijven, want de Grand Vitara Bandit moet één van de publiekstrekkers vormen voor de aankomende AutoRAI 2007. Bij Progress naar binnen lopen kan dan ook niet zomaar. Voordat het pand betreden kan worden moet de deur met een cijfercode worden geopend. Na een aantal deuren te hebben geopend betreden wij de kraamkamer van de Grand Vitara Bandit, een unieke conceptcar die op Nederlandse bodem geheel met de hand wordt gebouwd.
In een vijftal delen doen wij exclusief verslag van de realisatie van deze conceptcar. We beginnen uiteraard bij de totstandkoming van dit project, de keuze voor het thema en de motivaties van Suzuki-importeur B.V. NIMAG. In deel 2 onthullen we alle ins en outs die vergezeld gaan met het strippen, ruw opbouwen en creëren van de conceptcar. Nadat de auto in de spuitcabine is geweest nemen we u mee in het allermooiste proces; het opbouwen (deel 3). Alle onderdelen vallen op hun plaats en de Grand Vitara Bandit begint zich te ontpoppen als één van de spannendste Suzuki’s ooit. Tot slot zijn het slechts nog de details die het plaatje compleet maken. Exclusief tonen wij u een sneak preview van het eindresultaat. Daarna wordt de Grand Vitara Bandit klaar gemaakt voor zijn officiële introductie op de AutoRAI 2007. Op 29 maart staat de conceptcar daar als wereldprimeur.
DEEL I
Bij Suzuki-importeur B.V. NIMAG in Vianen werd al maanden geleden alles in het werk gesteld om een spectaculaire conceptcar naar Nederland te halen. De auto moest een publiekstrekker worden tijdens de aankomende AutoRAI. Het oog viel op de Dune, een in de VS gepresenteerde conceptcar op basis van de Grand Vitara. Maar helaas, het hoofdkantoor van Suzuki kon door vele andere beurzen en evenementen de auto niet beschikbaar stellen. Maar B.V. NIMAG gaf niet op en moest koste wat kost op de AutoRAI 2007 met een spectaculaire conceptcar komen. Er werd dan ook besloten om aan te kloppen bij Progress Europe in Vaassen. Geen onbekende voor Suzuki aangezien Progress diverse accessoires voor hen heeft ontwikkeld. Progress is gespecialiseerd in het ontwerpen en ontwikkelen van aangepaste concepten, waaronder actiepakketten, sportpakketten en facelifts voor specifieke markten. Als leverancier voor diverse fabrikanten en importeurs is Progress bekend in de autobranche, maar voor de buitenwereld altijd op de achtergrond aanwezig.
Thema: watersport Nu Suzuki de keuze had gemaakt zelf een conceptcar te gaan ontwikkelen was er ineens een ongekende vrijheid. Bij B.V. Nimag werden brainstormsessies gepland en ook Progress werd al in de beginfase betrokken bij het project. Er was alle vrijheid om de auto geheel naar eigen inzicht te ontwerpen. Daarbij werd echter wel één beperking opgelegd; de auto moet herkenbaar blijven als een Grand Vitara én als een Suzuki. Om een goed concept en een breed draagvlak te creëren werd een thema bedacht. Niet geheel onlogisch werd het thema ‘watersport’ naar voren geschoven. Suzuki is naast autofabrikant immers ook producent van buitenboordmotoren en rubberboten. Na het bepalen van het thema werden vele enthousiaste ideeën aangedragen. Want naast de offroad-elementen die passen bij een SUV is ook de watersportsector bij uitstek een omgeving waarin een SUV zich ‘thuis voelt’. Het concept past bij de levensstijl die menig autofabrikant graag met de SUV in verband brengt.
Naam: Suzuki Grand Vitara Bandit In de beginfase werd de conceptcar onder de projectnaam ‘Suzuki Monsterproject’ ontwikkeld. Om de auto echter een volledig bestaansrecht te geven moest een naam worden bedacht. Suzuki deed daarbij een beroep op de derde sector waarin het merk actief is; motoren. Gekozen werd voor de naam Grand Vitara ‘Bandit’. Daarbij is de naam Bandit absoluut passend bij dit concept. De motorfiets Suzuki Bandit is een all-rouder geschikt voor dagelijks woon-werkverkeer, een vakantietrip en een dag heerlijk toeren.
Het ontwerp Vele computertekeningen werden op het scherm gebracht. Voor Progress was dit project een enorme uitdaging. Nooit eerder had Progress een unieke opdracht als deze uit kunnen voeren. Ontwerper Frans van Bree zag zijn kans schoon en maakte de meest opvallende ontwerpen. Brede wielkasten, grote gladde vlakken, koelsleuven in de motorkap en vooral grote wielen kenmerkten de ontwerpen. Uiteindelijk zijn deze echter slechts als rode draad gebruikt. Vooral modelbouwer Meindert Vlam en zijn team hebben de ideeën van B.V. NIMAG en Progress overgebracht naar de werkelijkheid. De ontwerpfase en de bouw werden daardoor min of meer samengevoegd. Ten tijde van de bouw werd het rechterportier van de Grand Vitara gebruikt als ideeënbord. Iedereen die inspiratie had kon de ideeën aan Mijndert en zijn team via dit bord voorleggen. De basislijnen moesten daarbij echter te allen tijde worden behouden. "Vooral de koplampen, de zijlijn en de achterlichten zijn vaak kenmerkend voor een auto-ontwerp", aldus Progress Europe. “Die moeten dan ook te allen tijde herkenbaar blijven als een Grand Vitaraâ€.
Partners Inmiddels werden ook de gesprekken met diverse partners in gang gezet. Zowel Progress Europe als Suzuki-importeur B.V. NIMAG hebben vele contacten en goede relaties in de autobranche. Bedrijven als Pioneer, DK Schweizer, B&S Autoparts, Hella en Kerstholt Teakdecksystems werden door Progress danwel Nimag benaderd. Alle partijen verleenden uiteraard graag hun medewerking aan dit prestigieuze project dat geheel op Nederlandse bodem tot stand aan het komen was.
Splinternieuwe Grand Vitara als donor Na weken van ontwerpen, ideeën bespreken en aanpassingen doen werd het tijd om de Grand Vitara Bandit in de praktijk te gaan brengen. Suzuki reed een splinternieuwe Grand Vitara bij Progress naar binnen. Daar stonden de heren van Progress vol enthousiasme te wachten om deze alledaagse Grand Vitara om te bouwen tot één van de spectaculairste conceptcars uit de geschiedenis van Suzuki.
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7261049383_tek.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/72610494140_tek.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/72610494174_tek.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/72610494131_tek.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/72610494374_foto.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/726104944190_foto.jpg
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
18/2/2007 -
0:16u
| Quote
|
Het concept is bepaald, het design in grote lijnen bekend en de donorauto bij Progress binnengereden. Tijd om alle mooie woorden en ideeën in de praktijk te brengen. Een maandenlange klus van slijpen, lassen, modelleren, spuiten en opbouwen vormt een enorme uitdaging. Een uitdaging die uiteindelijk leidt tot een opvallende, stoere en vooral bijzondere conceptcar. Om met een kale basis te kunnen beginnen moest de gehele auto worden gestript. Slechts de motor, de componenten van het onderstel en de bekabeling zijn blijven zitten. Van stoelen tot dashboard, van voorruit tot buitenspiegels en van deuren tot bumpers. De gehele carrosserie van de auto werd gescheiden van de onderdelen waaruit de SUV is opgebouwd. Wat overbleef was een kale carrosserie die de Grand Vitara bijna onherkenbaar maakte.
Slijptol en lasapparaat Vervolgens begon men bij Progress Europe met het ruwe werk. Met een slijptol en een lasapparaat werd de motorkap voorzien van enkele koelsleuven. Ook de spatborden bleven niet onaangetast. Om ruimte te creëren voor de enorme terreinbanden moesten delen uit de wielkasten worden weggeslepen. Tevens werden de standaard veren vervangen door enorme exemplaren die de Vitara enkele centimeters hoger op de poten hebben gezet.
Nagenoeg allemaal nieuwe onderdelen Op de kale carrosserie na is bijna geen enkel onderdeel gelijk gebleven. Alle nieuwe onderdelen zijn met de hand gevormd en speciaal op maat gemaakt. Veel pas-, reken- en meetwerk was nodig om de onderdelen precies te laten aansluiten op de bestaande carrosserie. En dat betekende een uitdagend precisiewerk voor de mannen bij Progress.
Modelleren van de bumpers Het mooiste gedeelte van de bouw was eigenlijk wel het modelleren van de bumpers. De Grand Vitara Bandit wordt gekenmerkt door opvallende, stoere en hoekige bumpers die grotendeels het beeld van de conceptcar bepalen. Als uitgangspunt werden de bestaande bevestigingspunten gebruikt. Met behulp van cibatool – een soort MDF-achtig materiaal – werden in eerste instantie grote delen gemonteerd. Deze werden met behulp van beitels, meters schuurpapier en plamuur in de juiste vorm gemodelleerd. Een precisiewerk waarbij de aandacht voor de details van zeer groot belang is voor het eindresultaat.
Teakhout Met de bumpers in de uiteindelijke vorm begon de conceptcar al een eigen gedaante te krijgen. Ook de fors verbreedde wielkasten dragen sterk bij aan dat beeld. Maar met enkel andere bumpers en extra brede wielkasten is de auto nog niet uniek in zijn soort. Het thema watersport moest nu naar voren worden gebracht. Op het dak zijn speciaal op maat gemaakte dakrails gemonteerd die worden ondersteund door blokjes teakhout. Een opstapje dat in de achterportieren werd gemaakt biedt gemakkelijk toegang tot het dak. Ook hierin is het teakhout weer terug te vinden en onderstrepen ze bij Suzuki hun affiniteit met de watersport.
Dakrailings Om het reservewiel naar het midden te kunnen verplaatsen is aan de achterzijde de deur symmetrisch gemaakt. Een extra handgreep is erbij gemonteerd en is uit een tweede achterdeur geslepen. Boven de achterklep pronkt een handgemaakte spoiler die naadloos doorloopt in de dakrails. Deze komen aan de voorzijde uit in een lampenbar die eveneens compleet met de hand is gemaakt. Bij de eindmontage zullen hierin een vijftal Hella-lampen worden gemonteerd.
Oog voor detail En zo werden met veel geduld, passie voor het vak en voldoende reken- en meetwerk de diverse onderdelen gecreëerd. Alles aan de Grand Vitara Bandit is handwerk en het oog voor detail heeft de hoogste prioriteit. Alleen dan is het eindresultaat te creëren zoals dat in de ontwerpfase ten doel is gesteld.
Spuitcabine Nadat weken van modelleren, het maken van mallen en het fijnslijpen van de diverse losse onderdelen voorbijgingen, restte nog één station; de spuitcabine. Alle onderdelen werden geschuurd, waar nodig bij geplamuurd en schoongemaakt. In de spuitcabine werden meerdere lagen grondlak, hoofdlak en blanke lak gebruikt om de Bandit een prachtige wit-metallic uitstraling te geven. De carrosserie zelf werd in maar liefst 6 lagen gespoten. Inmiddels druppelden ook de diverse onderdelen van leveranciers binnen.
Eén grote puzzel Nadat alle onderdelen in kleur waren gespoten, de carrosserie en de onderdelen weer samen zijn gekomen in de ‘kraamkamer’ restte één grote puzzel. In enkele weken tijd worden alle onderdelen gemonteerd en is het eindresultaat in zicht.
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/721612332791_.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/721612332873_.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7216123330180_.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/721612333150_.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7216123333188_.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7216123353133_.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/721612335467_.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7216123356129_.jpg
|
smis
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:8 -
R:1359
|
19/2/2007 -
13:48u
| Quote
|
ziet er zalig uit
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
24/2/2007 -
13:54u
| Quote
|
Nadat de fase van strippen en het op maat maken van diverse onderdelen inmiddels achter ons ligt, liggen alle onderdelen nu definitief klaar. Binnen enkele weken zal de Grand Vitara Bandit zich ontpoppen van een kale carrosserie tot een spraakmakende conceptcar. In de afgelopen maanden is er bij Progress Europe in Vaassen met zeven mensen gewerkt aan een prestigieus project. In opdracht van Suzuki-importeur B.V. NIMAG ontstond de conceptcar Grand Vitara Bandit. In deel 1 en 2 namen wij u mee in de ideeën van Suzuki-importeur B.V. NIMAG en Progress Europe. Er werden schetsen gemaakt, ideeën verzameld en contact gezocht met vele partners en toeleveranciers. Een enorme uitdaging en veel regelwerk. Maar nadat de carrosserie de spuitcabine is in geweest en ook de diverse onderdelen hun definitieve kleur en vorm hebben gekregen wordt het tijd om de puzzel in elkaar te zetten.
Montage exterieur De nu nog kale carrosserie laat weinig zien van een stoere en unieke auto zoals het moet gaan worden. Maar langzaam maar zeker vallen de puzzelstukjes op hun plaats. De portieren worden gemonteerd, de zijschermen weer teruggezet en ook de bumpers worden met de carrosserie samengevoegd. De lichtmetalen wielen van Mickey Thompson en de enorme daarbij passende banden beginnen al een deel van de uitstraling van het model te verraden. Op het dak worden de dakrailings gemonteerd die aan de voorzijde uitmonden in een geheel met de hand vervaardigde lampenbar. In de lampenbar, maar ook in de voorbumper, is een aantal Hella-lampen gemonteerd. Daar tussenin heeft een lier van Warn een plekje gekregen.
Klaar voor Dakar! Vooral de voorzijde van de Grand Vitara Bandit heeft een geheel eigen gezicht. De carrosserie is in totaal met maar liefst 30 cm verbreed en door de speciale vering ook nog eens verhoogd. De auto heeft een agressieve, stoere en ruige uitstraling. Hij lijkt er klaar voor om zelfs de ruigste woestijn te doorstaan.
Watersport Al in de beginfase werd het thema ‘watersport’ als rode draad bepaald. Vooral in de details is dit thema duidelijk naar voren geschoven. De dakrailings kunnen plaats bieden aan bijvoorbeeld een rubberboot of surfplank. Het opstapje in de deur en de vloer in de auto is voorzien van teakhout, ook afkomstig uit de nautische wereld. Deze vloerdelen werden door Kerstholt Teakdecksystems speciaal op maat gemaakt. Uiteraard verwijst ook de witte carrosseriekleur naar de watersport. Om het plaatje compleet te maken wordt er in de bagageruimte een Suzuki buitenboordmotor gelegd en op het dak wordt een wakeboard gemonteerd.
In-car-entertainment Inmiddels zijn ook de onderdelen van Pioneer binnengekomen. De caraudio-specialist staat garant voor een fantastisch multimediaal interieur. Naast diverse versterkers, speakers en een head-unit zijn er ook TFT-schermen gemonteerd. Opvallend daarbij is het scherm dat kan worden uitgeklapt bij het openen van de achterklep. Zo kan ook in de vrije natuur worden genoten van een DVD’tje.
Wit leer De kleur wit die het exterieurbeeld bepaalt, is door Progress ook in het interieur doorgevoerd. Diverse onderdelen zoals de pookknop, de ringen rond de snelheidsmeters en de deurgrepen zijn in dezelfde witte kleur gespoten. Deze kleur is overigens door lakspecialist PPG speciaal voor de Grand Vitara Bandit gemengd. Om in de witte trend te blijven werden de stoelen door DK-Schweizer met wit leer bekleed. Het stiksel is rood en ook het Bandit-logo in de stoelen is rood van kleur. Een prachtig contrast met het vele wit.
Klaar voor de officiële onthulling Na ruim vier maanden met zeven vakmensen aan het project te hebben gewerkt staat de Grand Vitara Bandit klaar voor z’n presentatie. De allerlaatste puntjes worden op de spreekwoordelijke ‘i’ gezet en op 29 maart zal de auto officieel worden onthuld tijdens de AutoRAI 2007. Voor wie niet kan wachten tonen wij op 12 maart een exclusieve preview van de Grand Vitara Bandit.
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/722216245074_.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/722216245124_.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7222162453183_.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7222162454119_.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/722216245628_.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7222162524187_.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/722216252662_.jpg
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
26/2/2007 -
15:43u
| Quote
|
Speciaal voor de AutoRai bouwt Suzuki-importeur Nimag een concept car van de Suzuki Grand Vitara. Suzuki-importeur Nimag bouwt in samenwerking met een aantal andere Nederlandse bedrijven een Grand Vitara om tot concept car. Op de AutoRai beleeft die zijn debuut. “Een beest van een wagen die de bijpassende naam Bandit heeft meegekregen,” aldus zijn scheppers. In elk geval is de auto flink hoger en breder dan een standaard Grand Vitara. Door de extended spatschermen is de auto zelfs dertig centimeter breder. Op het dak zijn stalen rails gemonteerd en er is een spoiler en een lampenrails waarop vijf verstralers zijn gemonteerd die vooruitkijken in de bocht. Verder zijn er aluminium treeplanken met een speciaal uitlaatsysteem. De concept car is gespoten in parelmoerwitte lak. In het interieur is er uitgebreid leder. Wit voert de boventoon en om de boel wat te kalmeren zijn zwarte accenten gebruikt. Ook zijn er speciale lichtmetalen wielen met zogeheten Baja Claw banden en op de voorbumper prijkt een viertons lier. Om de auto aan te kleden is gekozen voor een watersport-thema. Er is een speciale opbouw voor een wakeboard en er is een wetsuit en een Suzuki-buitenboordmotor aan boord.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/d/64b94c0710cff97a5ff4e9c8852255ed.jpg
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
19/3/2007 -
20:34u
| Quote
|
 Bron: © http://belgie.autowereld.com/specials/suzukibandit/fotospecial/Intro/groot/43.De%20stoelen%20zijn%20bekleed%20met%20wit%20leer%20en%20voorzien%20van%20een%20Bandit-logo.jpg
 Bron: © http://belgie.autowereld.com/specials/suzukibandit/fotospecial/Intro/groot/38.Het%20front%20oogt%20stoer,%20agressief%20maar%20tevens%20herkenbaar%20als%20Grand%20Vitara.jpg
 Bron: © http://belgie.autowereld.com/specials/suzukibandit/fotospecial/Intro/groot/35.De%20handgemaakt%20achterspoiler%20waarin%20de%20dakrails%20eindigen.jpg
 Bron: © http://belgie.autowereld.com/specials/suzukibandit/fotospecial/Intro/groot/36.De%20lampenbar%20voorzien%20van%20vijf%20Hella-schijnwerpers.jpg
 Bron: © http://belgie.autowereld.com/specials/suzukibandit/fotospecial/Intro/groot/46.Nog%20even%20de%20laatste%20details%20afmaken%20en%20dan%20kan%20de%20auto%20gepoetst%20worden%20om%20vervolgens....jpg
 Bron: © http://belgie.autowereld.com/specials/suzukibandit/fotospecial/Intro/groot/50....door%20een%20professionele%20fotograaf%20voor%20eeuwig%20vast%20te%20worden%20gelegd%20voor%20de%20persmap.jpg
27 maart
 Bron: © http://belgie.autowereld.com/specials/suzukibandit/fotospecial/Intro/groot/51.Officiele%20onthulling%20op%20de%20AutoRAI%202007%20-%2027%20maart%202007.jpg
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
27/3/2007 -
19:33u
| Quote
|
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/73278491138_bandit.jpg
Suzuki heeft op de AutoRAI 2007 de Grand Vitara Bandit onthuld. De stoere conceptcar is in de afgelopen maanden speciaal voor de AutoRAI gebouwd. Op initiatief van Suzuki-importeur B.V. NIMAG is de auto door Progress Europe ontwikkeld en compleet met de hand gebouwd. Het resultaat is een opvallende conceptcar. De afgelopen maanden is in het Gelderse Vaassen met zeven man dag in dag uit gewerkt aan de realisatie van de spectaculaire Suzuki Grand Vitara Bandit. In eerdere delen heeft u kunnen lezen hoe het project tot stand is gekomen. Suzuki-importeur B.V. NIMAG had graag een publiekstrekker op de RAI willen tonen en had hiervoor de Amerikaanse Dune concept in gedachten. De auto kon echter niet naar Nederland komen en uiteindelijk werd besloten om zelf een conceptcar te ontwikkelen. En dat is achteraf een fantastisch idee geweest!
Volledig handgebouwd Bij Progress Europe werd een standaard Grand Vitara naar binnen gereden die vervolgens compleet werd omgebouwd. De auto werd gestript, er werd gezaagd, gelast en gemodelleerd. Nadat de contouren duidelijk begonnen te worden werd de auto in een unieke parelmoer witte kleur gespoten en uiteindelijk werden alle onderdelen gemonteerd. Ook het geheel op maat gemaakte interieur, de bijzondere accessoires en het complete in-car-entertainment systeem vonden een plek in de conceptcar. Het resultaat mag er zijn en is een compleet Nederlands en handgemaakt product.
30 cm verbreed Aan de buitenzijde zijn de grote lijnen van de Grand Vitara nog als dusdanig herkenbaar. Maar bijna alle onderdelen zijn met de hand opnieuw gemaakt of aangepast. De auto is maar liefst 30 cm breder dankzij de enorme zijschermen, de aluminium treeplanken en de enorme voor- en achterbumper. Ook werd de auto verhoogd en moesten hiervoor de schokdempers en remslangen worden verlengd. Op het dak is voorop een lampenbar gemonteerd die via aluminium dakrailings (die rusten op teakhouten-steuntjes) uiteindelijk uitlopen in de achterspoiler. De achterklep is symmetrisch gemaakt door het reservewiel naar het midden te verplaatsen en ook aan de rechterzijde een handgreep te monteren. In de achterste zijportieren werden opstapjes gemaakt. Deze zijn voorzien van teakhout en worden met blauwe LED-verlichting extra geaccentueerd. Hierdoor kan men gemakkelijk bij het dak komen waarop een wakeboard ligt.
Watersport Een rode draad bij de ontwikkeling van de conceptcar was het thema ‘Marine’ ofwel watersport. Dat zien we niet alleen aan de teakhouten onderdelen en het wakeboard op het dak, maar zeker ook in het interieur. De parelmoer witte kleur van de carrosserie komt ook binnenin terug. Delen van het dashboard zijn in parelmoer wit gespoten. De stoelen en deurpanelen zijn met wit leer bekleed en in de stoelen prijkt het ‘Bandit’-logo. Op de vloer zien we wederom teakhout. Een compleet in-car-entertainment systeem zorgt voor vermaak tijdens het rijden, maar ook op bijvoorbeeld het strand. Zo is in de achterklep een TFT-scherm gemonteerd en ook achter de zijruiten zien we schermpjes zitten. Hierop kan een DVD worden afgespeeld. De versterkers en vele speakers zorgen voor een passende sound.
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/732784912129_bandit.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/73278491452_bandit.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/732784916128_bandit.jpg
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
29/3/2007 -
15:56u
| Quote
|
Pimp my Ride, eat your heart out! De customized Suzuki Grand Vitara Bandit, waar eerder alleen schetsen van waren, is namelijk op de AutoRai te bewonderen. De Suzuki Grand Vitara Bandit is door verlengde schokdempers en aangepaste draagarmen een stuk hoger dan de gewone Grand Vitara. Ook de breedte nam met maar liefst 30 centimeter toe. Om de speciale Mickey Thompson Baja Claw banden met B&S velgen te kunnen herbergen zijn de sparschermen uitgezaagd. Ook de rest van het exterieur van de Grand Vitara is flink aangepakt. Opvallend zijn de teakhouten elementen en de aluminium treeplanken, die de instap vergemakkelijken. De Bandit is gespoten in parelmoerwitte lak. De kleur wit domineert ook het met leder beklede interieur. De combinatie van audio,video en navigatie is afkomstig van Pioneer. Al het teakhout op het exterieur is er niet voor niets: de makers zijn geïnspireerd door het thema ‘Marine’. Daarom krijgt de auto standaard een wakeboard, wetsuit en buitenboordmotor mee . De auto is het resultaat van een samenwerking van de Nederlandse Suzuki-importeur met de firma Progress Europe. De importeur vertelde ons op de AutoRai dat de Bandit komend jaar bij verschillende Suzuki-dealers komt te staan. Aan het einde van het jaar wordt de auto opgenomen in de collectie van de familie Louwman.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/7/29095e4f6bcac816061d9932141f96d7.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/6/9f8760dc548d7051b3b0fc14a0ca0e76.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/1/ac46e4fe386f3c8d69b597d72f9a9191.jpg
|
smis
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:8 -
R:1359
|
1/4/2007 -
18:49u
| Quote
|
lekker vet
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
14/6/2007 -
19:22u
| Quote
|
Suzuki zet een actiemodel van de Vitara op de markt. Die heeft ten opzichte van het standaardmodel een aantal extra accessoires aan boord. De Suzuki Vitara Shogun heeft de 2,0-liter JLX als basis. Voor een meerprijs van 750 zit daar een radio/ cd-/ MP3-speler op, is er donker getint glas voor de achterportier- en zijruiten, mistlampen aan de voorzijde en 16 inch wielen. Da’s bovenop de standaarduitrusting van de 2,0-liter JLX. De Shogun heeft de 140 pk sterke 2,0-liter benzinemotor aan boord. Da’s de enige krachtbron waarmee het actiemodel leverbaar is. De auto is tot het einde van het jaar of zo lang de voorraad strekt leverbaar. Hij kost 27.999 euro als als automaat is hij 30.149 euro.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/c/ccdd7fdc7f4f4e6f17b3a9b753924b4c.jpg
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
8/7/2007 -
21:10u
| Quote
|
Suzuki brengt de driedeurs Grand Vitara als High Executive op de markt. Die heeft een aantal extra’s tegen een gereduceerde prijs. De Suzuki Grand Vitara High Executive is uitgerust met onder meer lederen bekleding, een stabiliteitssysteem en 17 inch wielen. Daarnaast is nog de standaarduitrusting van de Exclusive aan boord want op die versie is dit actiemodel gebaseerd. Suzuki brengt voor al deze extra’s 1.100 euro in rekening. Dit speciale model is maar tijdelijk te koop en is leverbaar zo lang de voorraad strekt.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/7/bb4ea98a5bdf3f7e0689e8626bcf3417.jpg
|