NAVIGATIE
• Freetime overzicht
• Zoeken
RUBRIEKEN
• FAQ / Help
• Wat mag niet?
• WZL Wedstrijden
• WZL Chat
• WZL Toolbar
• WZL Statistieken
• WZL leden
• WZL shop
• E-cards
RSS 
• Fun-feed
• Babe-feed
• Stud-feed
Een groot aantal pokerrooms geven
de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
|
Origineel bericht
|
Draco
Sinds 5/12/2004
T: 1419
R: 2181
|
7/2/2007 -
19:46u
|
Quote
|
Al enkele maanden wordt er in Nederland in het diepste geheim gewerkt aan een spectaculaire conceptcar. De Nederlandse Suzuki-importeur B.V. NIMAG heeft Progress Europe – gevestigd in het Gelderse Vaassen – opdracht gegeven tot het ontwikkelen van een spectaculaire, unieke en vooral zeer bijzondere Grand Vitara. Autowereld.com doet exclusief verslag van de geboorte van deze conceptcar. Op het moment dat wij bij Progress Europe zijn weet slechts een handjevol mensen van het idee. Het project moet geheim blijven, want de Grand Vitara Bandit moet één van de publiekstrekkers vormen voor de aankomende AutoRAI 2007. Bij Progress naar binnen lopen kan dan ook niet zomaar. Voordat het pand betreden kan worden moet de deur met een cijfercode worden geopend. Na een aantal deuren te hebben geopend betreden wij de kraamkamer van de Grand Vitara Bandit, een unieke conceptcar die op Nederlandse bodem geheel met de hand wordt gebouwd.
In een vijftal delen doen wij exclusief verslag van de realisatie van deze conceptcar. We beginnen uiteraard bij de totstandkoming van dit project, de keuze voor het thema en de motivaties van Suzuki-importeur B.V. NIMAG. In deel 2 onthullen we alle ins en outs die vergezeld gaan met het strippen, ruw opbouwen en creëren van de conceptcar. Nadat de auto in de spuitcabine is geweest nemen we u mee in het allermooiste proces; het opbouwen (deel 3). Alle onderdelen vallen op hun plaats en de Grand Vitara Bandit begint zich te ontpoppen als één van de spannendste Suzuki’s ooit. Tot slot zijn het slechts nog de details die het plaatje compleet maken. Exclusief tonen wij u een sneak preview van het eindresultaat. Daarna wordt de Grand Vitara Bandit klaar gemaakt voor zijn officiële introductie op de AutoRAI 2007. Op 29 maart staat de conceptcar daar als wereldprimeur.
DEEL I
Bij Suzuki-importeur B.V. NIMAG in Vianen werd al maanden geleden alles in het werk gesteld om een spectaculaire conceptcar naar Nederland te halen. De auto moest een publiekstrekker worden tijdens de aankomende AutoRAI. Het oog viel op de Dune, een in de VS gepresenteerde conceptcar op basis van de Grand Vitara. Maar helaas, het hoofdkantoor van Suzuki kon door vele andere beurzen en evenementen de auto niet beschikbaar stellen. Maar B.V. NIMAG gaf niet op en moest koste wat kost op de AutoRAI 2007 met een spectaculaire conceptcar komen. Er werd dan ook besloten om aan te kloppen bij Progress Europe in Vaassen. Geen onbekende voor Suzuki aangezien Progress diverse accessoires voor hen heeft ontwikkeld. Progress is gespecialiseerd in het ontwerpen en ontwikkelen van aangepaste concepten, waaronder actiepakketten, sportpakketten en facelifts voor specifieke markten. Als leverancier voor diverse fabrikanten en importeurs is Progress bekend in de autobranche, maar voor de buitenwereld altijd op de achtergrond aanwezig.
Thema: watersport Nu Suzuki de keuze had gemaakt zelf een conceptcar te gaan ontwikkelen was er ineens een ongekende vrijheid. Bij B.V. Nimag werden brainstormsessies gepland en ook Progress werd al in de beginfase betrokken bij het project. Er was alle vrijheid om de auto geheel naar eigen inzicht te ontwerpen. Daarbij werd echter wel één beperking opgelegd; de auto moet herkenbaar blijven als een Grand Vitara én als een Suzuki. Om een goed concept en een breed draagvlak te creëren werd een thema bedacht. Niet geheel onlogisch werd het thema ‘watersport’ naar voren geschoven. Suzuki is naast autofabrikant immers ook producent van buitenboordmotoren en rubberboten. Na het bepalen van het thema werden vele enthousiaste ideeën aangedragen. Want naast de offroad-elementen die passen bij een SUV is ook de watersportsector bij uitstek een omgeving waarin een SUV zich ‘thuis voelt’. Het concept past bij de levensstijl die menig autofabrikant graag met de SUV in verband brengt.
Naam: Suzuki Grand Vitara Bandit In de beginfase werd de conceptcar onder de projectnaam ‘Suzuki Monsterproject’ ontwikkeld. Om de auto echter een volledig bestaansrecht te geven moest een naam worden bedacht. Suzuki deed daarbij een beroep op de derde sector waarin het merk actief is; motoren. Gekozen werd voor de naam Grand Vitara ‘Bandit’. Daarbij is de naam Bandit absoluut passend bij dit concept. De motorfiets Suzuki Bandit is een all-rouder geschikt voor dagelijks woon-werkverkeer, een vakantietrip en een dag heerlijk toeren.
Het ontwerp Vele computertekeningen werden op het scherm gebracht. Voor Progress was dit project een enorme uitdaging. Nooit eerder had Progress een unieke opdracht als deze uit kunnen voeren. Ontwerper Frans van Bree zag zijn kans schoon en maakte de meest opvallende ontwerpen. Brede wielkasten, grote gladde vlakken, koelsleuven in de motorkap en vooral grote wielen kenmerkten de ontwerpen. Uiteindelijk zijn deze echter slechts als rode draad gebruikt. Vooral modelbouwer Meindert Vlam en zijn team hebben de ideeën van B.V. NIMAG en Progress overgebracht naar de werkelijkheid. De ontwerpfase en de bouw werden daardoor min of meer samengevoegd. Ten tijde van de bouw werd het rechterportier van de Grand Vitara gebruikt als ideeënbord. Iedereen die inspiratie had kon de ideeën aan Mijndert en zijn team via dit bord voorleggen. De basislijnen moesten daarbij echter te allen tijde worden behouden. "Vooral de koplampen, de zijlijn en de achterlichten zijn vaak kenmerkend voor een auto-ontwerp", aldus Progress Europe. “Die moeten dan ook te allen tijde herkenbaar blijven als een Grand Vitaraâ€.
Partners Inmiddels werden ook de gesprekken met diverse partners in gang gezet. Zowel Progress Europe als Suzuki-importeur B.V. NIMAG hebben vele contacten en goede relaties in de autobranche. Bedrijven als Pioneer, DK Schweizer, B&S Autoparts, Hella en Kerstholt Teakdecksystems werden door Progress danwel Nimag benaderd. Alle partijen verleenden uiteraard graag hun medewerking aan dit prestigieuze project dat geheel op Nederlandse bodem tot stand aan het komen was.
Splinternieuwe Grand Vitara als donor Na weken van ontwerpen, ideeën bespreken en aanpassingen doen werd het tijd om de Grand Vitara Bandit in de praktijk te gaan brengen. Suzuki reed een splinternieuwe Grand Vitara bij Progress naar binnen. Daar stonden de heren van Progress vol enthousiasme te wachten om deze alledaagse Grand Vitara om te bouwen tot één van de spectaculairste conceptcars uit de geschiedenis van Suzuki.
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7261049383_tek.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/72610494140_tek.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/72610494174_tek.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/72610494131_tek.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/72610494374_foto.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/726104944190_foto.jpg
|
|
|