NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Tuning » H&R Mission 400 Plus
Je moet ingelogd zijn om te kunnen posten...

Login gegevens
Gebruikersnaam
Wachtwoord



Nog geen lid van de WzL-groep? Lid worden!
Wachtwoord vergeten? Stuur mijn wachtwoord! | Info...
Origineel bericht
Draco 3.097
Sinds 5/12/2004
T: 1419 R: 2181
4/12/2006 - 16:33u Quote
Op de Motorshow in Essen is de Mission 400 Plus te zien. De auto, gebaseerd op de Porsche 997, is volgens de makers de snelste straatauto ter wereld.

De Mission 400 Plus is in elkaar gezet door drie Duitse tuners: Alzen Motorsport, H&R en RS Tuning.
Alzen Motorsport heeft de auto ontworpen en fabriceert het speciale model. H&R tekent voor het veersysteem en RS Tuning zorgt uiteindelijk voor het opvoeren van de motor.
De drie bedrijven gingen niet over één nacht ijs. Om een zo laag mogelijk frontaal oppervlak te hebben, een absolute noodzaak voor het bereiken van een hoge topsnelheid, heeft Alzen Motorsport het dak met 7,5 centimeter verlaagd. De ramen zijn vervangen door plastic exemplaren en speciale BBS-velgen verlagen het gewicht nog verder. De deuren en de Recaro-kuipstoelen zijn gemaakt van het ultralichte koolstofvezel.
RS Tuning heeft de cilinderinhoud van de motor van de 997 Turbo vergroot naar 3,8 liter. De hightech variabele turbo’s zijn vervangen door twee grotere conventionele exemplaren. In combinatie met een speciaal uitlaatsysteem is het blok goed voor een duizelingwekkende 1054 pk en 1030 Nm koppel. De topsnelheid van de auto ligt volgens de drie tuners ‘ruim boven de 400 kilometer per uur’, maar toch voldoet de auto aan de Euro-IV emissie-eisen.
In de eerste helft van 2007 zal de Mission 400 Plus het snelheidsrecord voor straatauto’s proberen te breken op het Nardo-hogesnelheidscircuit in Italië.

http://www.autoweek.nl/images/800/8/6105a9423f706cc9cfce0d702c645488.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/8/6105a9423f706cc9cfce0d702c645488.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/5/59fb6c942f2299dd7e34a6ed4fdbf545.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/5/59fb6c942f2299dd7e34a6ed4fdbf545.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/5/48193277f84d9001631fe52edb79a055.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/5/48193277f84d9001631fe52edb79a055.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/6/59873f2932340fb8def0702b1a8bb166.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/6/59873f2932340fb8def0702b1a8bb166.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/b/a4ca051807f0f30cceed7ec5dc2d848b.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/b/a4ca051807f0f30cceed7ec5dc2d848b.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/a/e3c036a2591c908de7cb806fae2f12ba.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/a/e3c036a2591c908de7cb806fae2f12ba.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/5/a1d06e642fb8c4e4e85ccbb5d70d22a5.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/5/a1d06e642fb8c4e4e85ccbb5d70d22a5.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/8/805547427928b1ec00b4af06319a1268.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/8/805547427928b1ec00b4af06319a1268.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/f/06d47926773553c89d684c3fc7d5d4bf.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/f/06d47926773553c89d684c3fc7d5d4bf.jpg