Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419
R: 2181
|
4/10/2006 -
19:38u
| Quote
|
Over een jaar staat de nieuwe Peugeot 308 als wereldprimeur in Frankfurt. De Peugeot 307 onderging een jaar geleden nog een grondige facelift, maar de opvolger van de 307 wordt al uitgebreid getest. De dikke camouflerende jas toont helaas nog weinig details. Over een jaar maken we kennis met de nieuwe 308. Aanvankelijk stond het model gepland voor de Autosalon van Genève in 2008, maar volgens zeggen heeft Peugeot de introductie vervroegd. Al op de IAA in Frankfurt (september 2007) zal Peugeot het doek trekken van de opvolger van de 307. Net als bij de 206/207 het geval was zal de 308 duidelijk voortborduren op zijn voorganger. De succesvolle 307 zal evolueren tot 308 en daarmee een stuk herkenbaarheid behouden. Niet geheel vreemd ook als we kijken naar het enorme succes dat de 307 op dit moment nog steeds heeft.
308 RC op komst In eerste instantie debuteren de 3- en 5-deurs modellen. Een jaar later volgen de SW en Coupé-Cabriolet. Behalve de bestaande motoren komt Peugeot met een tweetal nieuwe motoren voor de 308. Op dieselgebied betreft het de 2.2 liter viercilinder dieselmotor met een vermogen van 170 pk. Op dieselgebied zien we de - in samenwerking met BMW ontwikkelde - 1.6 liter viercilinder. Deze zal afhankelijk van het model 75 tot 170 pk leveren. Voor het eerst zal er ook een RC-versie komen. De 308 RC zal niet minder dan 210 pk over brengen op het asfalt en daarmee een geduchte concurrent worden voor de Volkswagen Golf GTI, Ford Focus ST en Opel Astra OPC.
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6104164917115_peus.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/610416491943_peus.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/610416492038_peus.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6104164922173_peus.jpg
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
4/10/2006 -
19:39u
| Quote
|
 Bron: © http://www.leblogauto.com/images/peugeot_308_1.jpg
 Bron: © http://www.pcauto.com.cn/newcar/abroad/peugeot/0510/pic/Peugeot_308_1_2_thumb.jpg
 Bron: © http://arabam.milliyet.com.tr/images/haber/peugeot_308newwwww_800.jpg
Laatst aangepast door
Draco
op 4/10/2006 19:40:19u
(1x aangepast)
|
devleugels
wzl-lid
Sinds 31/10/2004
T:12 -
R:3381
|
5/10/2006 -
8:06u
| Quote
|
Als opvolger van den 307 vindek em toch iets te hard op de 206 lijke ^^
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
4/3/2007 -
13:09u
| Quote
|
De onthulling staat pas op de planning voor de beurs van Frankfurt in dit najaar maar de opvolger van publiekslieveling Peugeot 307 staat al klaar. In de fabriekshal is hij stiekem geknipt en die foto’s gaan nu rond op het internet. Het eerste wat opvalt aan de Peugeot 308 is de overeenkomst met zijn kleine broertje 207. De neuzen van de twee lijken precies op elkaar. Aan de achterkant verschillen de modellen wat meer – de 308 lijkt wat boller van vorm. In het najaar staat de onthulling van de auto gepland. Reken er op dat rond december de eerste exemplaren in de showroom staan. Dan neemt hij opnieuw de handschoen op het C-segment. Dan zal de Peugeot zich opnieuw nestelen in de verkoop top vijf. Om dat voor elkaar te krijgen is zeker weer een stationwagen nodig. Dat wordt voor het nieuwe model één variant. Van de 307 zijn namelijk een break en een SW te koop – waarbij die laatste moet doorgaan voor een MPV-alternatief. Van de 308 verschijnt eindelijk ook een ruimteversie. De 3008 ziet enige tijd na de hatchback het levenslicht en zal de concurrentie aangaan met auto’s als de C4 Picasso en de Renault Scénic.
|
Brick Top
wzl-lid
Sinds 14/2/2005
T:25 -
R:299
|
4/3/2007 -
17:37u
| Quote
|
devleugels schreef: Als opvolger van den 307 vindek em toch iets te hard op de 206 lijke ^^
Ik vind 'em meer op de 407 lijken eigenlijk. Ik vind em wel mooi maar niet echt genoeg vernieuwend imo. Ik zou de achterkant wel eens goed willen zien want dat vond ik het saaiste deel van de 307.
|
caoimhin
wzl-lid
Sinds 11/6/2006
T:2 -
R:144
|
5/3/2007 -
11:28u
| Quote
|
Ik vind hem gatlelijk
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
7/4/2007 -
20:46u
| Quote
|
Na eerdere spyshots van de Peugeot 308 hatchback is nu ook de 308 SW betrapt. De opvolger voor de succesvolle Peugeot 307 SW ondergaat momenteel wintertesten en vlak voor de zomer van 2008 staat de 308 SW bij de dealers. Eerder al wisten wij de 308 hatchback op de gevoelige plaat te leggen. Het model zal de zeer succesvolle 307 op gaan volgen. De introductie van het nieuwe model stond in eerste instantie gepland voor de Salon van Genève in 2008. Maar vooral door de toenemende druk van de concurrentie heeft Peugeot besloten de auto al op de IAA in Frankfurt (september 2007) te presenteren.
308, 308 SW, 308 CC en 3008 Net als bij de vorige generatie zal de Peugeot 308 weer een complete serie gaan volgen. Het gamma zal in het begin worden gevormd door de 308 3- en 5-deurs hatchback. Later volgen de 308 SW en de 308 CC (Coupé-Cabriolet). Bovendien is Peugeot van plan om SUV-achtig model van de 308 op de markt te brengen. Daarbij valt te denken aan een soortgelijk model als de CrossGolf van Volkswagen en de Octavia Scout van Skoda. Bij Peugeot zal het model waarschijnlijk 3008 gaan heten en bovendien zijn voorzien van vierwielaandrijving.
Nieuwe motoren Naast diverse bekende motoren zal Peugeot de 308 ook gaan leveren met een 2.2 liter dieselmotor (170 pk) en de nieuwe 1.6 liter turbomotor (benzine/170 pk).
2008 = 308 Zoals gezegd staat de officiële introductie van de 308 hatchback gepland voor de IAA in Frankfurt. Niet veel later zal het model bij de dealers staan. De 308 SW volgt vlak voor de zomer van 2008 en de 308 CC zal een jaar later het gamma komen versterken.
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/74715332162_308-.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/74715333136_308-.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/74715335104_308-.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/74715336186_308-.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/74715338181_308-.jpg
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
25/5/2007 -
13:10u
| Quote
|
Dit zijn de eerste officiële foto´s van de Peugeot 308. Als opvolger van de 307 heeft Peugeot´s 308 de zware taak om het succes van zijn voorganger te overtreffen of tenminste te evenaren. De compleet nieuwe 308 wordt leverbaar als 3-deurs, 5-deurs, SW en Coupé-Cabriolet. Bij Peugeot kijkt men met grote spanning uit naar de introductie van de 308. Het model moet als opvolger van de 307 heel wat in huis hebben om het succes van zijn voorganger op z´n minst te evenaren. Het is dan ook niet zo vreemd dat Peugeot het design relatief behoudend heeft gelaten. De 308 doet in diverse opzichten denken aan zijn voorganger, maar is uiteraard compleet nieuw. Het front doet enigszins denken aan de 207 en ook de 407 heeft designelementen aan dit nieuwe model geleend.
Interieur Het interieur laat op het eerste gezicht een meer kwalitatieve indruk achter. Voor zover dat van foto´s af te bepalen valt lijkt het erop dat Peugeot heeft gekozen voor mooiere en kwalitatief hoogwaardigere materialen. Ook het gebruik van chroom en aluminium geeft een chique indruk. Traditiegetrouw zal het met de ruimte en comfort voor de inzittenden wel goed zitten.
December bij de dealers De nieuwe 308 maakt zijn werelddebuut op de IAA in Frankfurt. Het model zal nog voor de jaarwisseling bij de dealers staan. Begin juni geeft Peugeot de eerste officiële informatie vrij.
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7525812570_308-.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/75258126101_308-.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/75258126142_308-.jpg
|
Freakkk
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 -
R:8617
|
25/5/2007 -
17:56u
| Quote
|
ziet er mooi uit x
|
DeProost
wzl-lid
Sinds 20/3/2005
T:11 -
R:739
|
27/5/2007 -
0:38u
| Quote
|
hoe onorigineel is peugoet wel niet?
ze hebben zowat van elk type een sw, cc, berline etc.. en bekijk de verschillen qua design nu, der zit nauwelijks verschil in
306, 307, 308, binnenkort 309? whatever
kmoet wel toegeven da den deze er goed uitziet maar 80% dat hij uiteindelijk toch nog peugeot-isher wordt
Laatst aangepast door
DeProost
op 27/05/2007 0:39:16u
(1x aangepast)
|
Freakkk
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 -
R:8617
|
27/5/2007 -
9:34u
| Quote
|
DeProost schreef: hoe onorigineel is peugoet wel niet?
ze hebben zowat van elk type een sw, cc, berline etc.. en bekijk de verschillen qua design nu, der zit nauwelijks verschil in
306, 307, 308, binnenkort 309? whatever
kmoet wel toegeven da den deze er goed uitziet maar 80% dat hij uiteindelijk toch nog peugeot-isher wordt
True
|
DeProost
wzl-lid
Sinds 20/3/2005
T:11 -
R:739
|
27/5/2007 -
14:50u
| Quote
|
en ik was de 205, 206 en de 207 nog vergeten  
en 208?
 Bron: © http://www.leblogauto.com/images/208.jpg
Laatst aangepast door
DeProost
op 27/05/2007 14:51:06u
(1x aangepast)
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
5/6/2007 -
20:08u
| Quote
|
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/6/9e992ae95ee64f8ca371f2b0c5b3ba56.jpg
Eindelijk geeft Peugeot de eerste foto’s vrij van de nieuwe 308. Er is weinig verrassends meer aan omdat dit setje plaatjes al eerder over internet heeft gezworven. Peugeot presenteert op de autobeurs in Frankfurt in september de nieuwe 308. Met zijn uiterlijk past hij goed tussen de andere Peugeot-modellen. In het begin van het najaar kunnen we de nieuweling meteen in de showrooms verwachten. Verder geeft Peugeot nog niks vrij over de 308. Het motorenaanbod is dus nog even gissen. Wij zetten in op een 120 pk sterke 1,6-liter motor en er zullen ook 2,0-liter turboversies met 150 en 175 pk die we al kennen uit de Mini. Ook wordt gesproken over een vaandeldrager met een 220 pk motor die het gaat opnemen tegen de GTI-brigade. Voor de diesels rekenen we op de 90 en 110 pk sterke 1,6-liter en vervolgens is er de 2,0-liter met 136 pk. De topper wordt de 170 pk 2,2-liter HDI.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/4/55f1b3346be08a1e46d0e8ad6ed1d304.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/d/9c6ee18d91415d45250f98f9283960dd.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7525812570_308-.jpg
|
devleugels
wzl-lid
Sinds 31/10/2004
T:12 -
R:3381
|
10/6/2007 -
14:31u
| Quote
|
DeProost schreef: hoe onorigineel is peugoet wel niet?
ze hebben zowat van elk type een sw, cc, berline etc.. en bekijk de verschillen qua design nu, der zit nauwelijks verschil in
306, 307, 308, binnenkort 309? whatever
1: verschillen qua design nihil? lol 2: 309 binnekort? Wij reden daar 15 jaar geleden mee  3: tis peugeot
|
DeProost
wzl-lid
Sinds 20/3/2005
T:11 -
R:739
|
10/6/2007 -
16:55u
| Quote
|
ben blij da 90% mijn mening deelt ^^
|
devleugels
wzl-lid
Sinds 31/10/2004
T:12 -
R:3381
|
11/6/2007 -
8:21u
| Quote
|
elke mercedes trekt toch ook op elkaar?
|
DeProost
wzl-lid
Sinds 20/3/2005
T:11 -
R:739
|
11/6/2007 -
16:02u
| Quote
|
bwa maar das anders he.. die hebben niet 127 dezelfde hatchbacks ^^ ik ben ook niet zo'n mercedes fan, maar toch meer als peugeot die hebben nog wa afwisseling
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
27/6/2007 -
20:37u
| Quote
|
Hoe hij eruitziet wisten we al, Peugeot heeft de overige gegevens van de 308 tot vandaag bewaard. Op 27 september staat hij bij de Nederlandse dealers. De Peugeot 308 volgt in het najaar de 307 op, een auto die drie jaar op rij de meest verkochte auto van Nederland was. Het is de eerste Peugeot met een type-aanduiding die op een 8 eindigt, de eerste van een nieuwe reeks dus. De hatchback is 4,28 meter lang en heeft een cW-waarde van 0,29. Een glazen panoramadak met een oppervlak van 4,86 vierkante meter moet voor veel licht in het interieur zorgen. Dankzij een airbag bij de stuurkolom voor de bescherming van de knieën en zij-airbags achter loopt het aantal luchtzakken op tot negen. Net als bij zijn familielid, de Citroën C4, wordt er een Lane Departure Warning System leverbaar. Op de IAA in Frankfurt is de 308 voor het eerst door het publiek te bewonderen, kort daarna staat hij al in de showroom. In de week van 20 t/m 27 september is hij in alle Europese landen leverbaar. Alleen de instapper met 95 pk benzinemotor komt later, die volgt in november. Het gamma begint met een 95 pk sterke 1.4 VTi, de volgende stap is de 120 pk, 160 Nm leverende 1.6 VTi. Dit zijn motoren die voortkomen uit de samenwerking met de BMW Group. Beide zijn gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak, de 1.6 is er ook met viertraps automaat. De 1.6 THP, de turbo dus, levert in de 308 150 pk en werkt eveneens samen met een vijfbak. In combinatie met de viertrapsautomaat bedraagt het vermogen 140 pk. Er zijn drie diesels leverbaar. De 1.6 HDi met 90 pk en 215 Nm stoot slechts 120 gram CO2 per kilometer uit, dan is er ook nog een versie van deze motor met 110 pk en 240 Nm. Peugeot biedt deze ook aan met gerobotiseerde handbak met zes versnellingen. Topdiesel is voorlopig de 2.0 HDi met 136 pk en 320 Nm, die er is met handgeschakelde zesbak, of een zestraps automaat. Er zijn 12 kleuren leverbaar en 5 uitrustingsniveau’s. Comfort en Comfort Pack, Premium en Premium Pack en de topper gaat als Féline door het leven. Het RT4-systeem bestaat uit onder meer GPS navigatie, audio, een telefoonfunctie en biedt middels een druk op een knop toegang tot het Peugeot Assistance Center. Je krijgt er ook een groot scherm bij. Lager dan 307 De wielbasis is met 2,61 meter even lang als die van de 307, de overhang voor en achter is forser dan bij zijn voorgangers. In de breedte groeit de hatchback 8,5 centimeter tot 1.815 meter. Hij is wel lager dan de 307, de 308 is namelijk 1,49 meter hoog, tegen 1, 51 meter voor Peugeots huidige compacte middenklasser. In de bagageruimte kan 430 liter. In de hoedenplank is extra ruimte met 8 liter inhoud. De 308 staat minimaal op 15 inch wielen met banden in de maat 195/65, andere bandenmaten zijn 205/55R16, 215/55R16, 225/45R17 en zelfs 225/40R18. 350.000 per jaar Peugeot wil er in 2008 350.000 gaan fabriceren, in de Franse fabrieken in Mulhouse en Sochaux. Er komt volgend jaar ook een BioFlex-versie die zowel op benzine loopt als op E85 bio-ethanol. Het merk meldt verder dat de 308 waarschijnlijk de eerste Peugeot is die als HDi met hybrotechnologie leverbaar wordt. En dan staan er natuurlijk ook nog meer carrosserievarianten op het programma, een CC, een SW en waarschijnlijk een MPV-afgeleide met de naam 3008.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/7/e52e59e67e11ccc56c2dc97d2d073ab7.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/c/35b038c56090da12b5692716b7c2867c.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/1/35c915f9899ca4ee6a78c4abcd84f5f1.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/9/4e92ff5dc7102f473c4c6f1c7feb6ea9.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/9/1b7f81a26076f859d877f0c277dd8309.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/a/64fcf3d2d94980c6d65e197dd28d65fa.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/5/1d7ec19466c1e0623275aba2ad955155.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/0/8c4c32db01444e1672d308307607fa30.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/6/ec0d074af953672975d3bea9769d8606.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/b/656d427525387a868f37027203d5815b.jpg
|
DeProost
wzl-lid
Sinds 20/3/2005
T:11 -
R:739
|
10/7/2007 -
1:54u
| Quote
|
kheb er ene zien rijden zeer duidelijk gezien "308" kan dat al?? tis toch weer wel duidelijk een peugeot maar toch knap
Laatst aangepast door
DeProost
op 10/07/2007 1:54:51u
(1x aangepast)
|
DeProost
wzl-lid
Sinds 20/3/2005
T:11 -
R:739
|
13/7/2007 -
0:39u
| Quote
|
nog maar ene.. zoek de verschillen met de 407
 Bron: © http://www.autoblog.nl/images/peugeot_608_impression3.jpg
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
31/7/2007 -
23:23u
| Quote
|
Peugeot zal op de IAA in Frankfurt de 308 RC Z conceptcar presenteren. Deze opvallende coupé-achtige versie van de 308 combineert volgens Peugeot zijn sportieve prestaties met een dagelijkse bruikbaarheid. De Peugeot 308 RC Z wordt aangedreven door een 218 pk sterke 1.6 liter turbomotor. Geen grote Europese autobeurs is compleet zonder een conceptcar van Peugeot. Vaak betreffen het conceptcars die een hint geven naar de toekomst, maar soms zijn de modellen ook zeer realistisch. Op de IAA in Frankfurt presenteert Peugeot de 308 RC Z. Deze conceptcar is gebouwd op basis van de nieuwe 308, maar de ontwerpers hadden de vrije hand. Ondanks dat zijn er veel onderdelen van de 308 gebruikt.
Stylingstudie De 308 RC Z is vooral een stylingstudie die laat zien hoe het concept van de 308 verder uit te bouwen is. Het V-vormige lijnenspel moet volgens Peugeot doen suggereren dat de auto zelfs bij stilstand in beweging is. Verder is de voorbumper sportiever van vorm van bij de productie 308-modellen en vallen ook de bolle voor- en achterschermen op. De 19 inch lichtmetalen wielen bieden een goede blik op de enorme remschijven en op het kofferdeksel is een spoiler gemonteerd. De opvallende carrosseriekleur en de dubbele uitlaatpijp in het midden maken het plaatje compleet.
Sportieve ambiance Het interieur straalt eveneens een sportieve ambiance uit. Het dashboard is bekleed met leer en voorzien van aluminium, chroom en zwart gelakte accenten. Het speciale Bell&Ross klokje in het midden op het dashboard benadrukt deze sfeer. Verder zien we aluminium accenten in de stoelen en de speciale portieren. De beide met leer beklede zetels achterin zijn neerklapbaar. Daardoor biedt de auto diverse gebruiksmogelijkheden. Zo is de ruimte achter de voorstoelen groot genoeg om bijvoorbeeld een golftas mee te nemen. De bagageruimte is zelfs groot genoeg voor een complete mountainbike!
Lichtgewicht Volgens Peugeot combineert deze 2+2 zits coupé de emotie van een sportauto met de praktische bruikbaarheid van een hatchback. Om vooral het sportieve element zo goed mogelijk naar voren te laten komen werd de auto zo licht mogelijk gemaakt. Zo zijn de dakbogen van aluminium en zijn veel carrosseriedelen gemaakt van carbon. De achterruit is niet alleen in verband met zijn vorm gemaakt van polycarbonaat, maar tevens vanwege het gewicht. Het resultaat is dat de 4,27 m lange en 1,84 m brede 308 RC Z slechts 1.200 kg weegt.
218 pk sterke 1.6 THP Onder de motorkap van de Peugeot 308 RC Z ligt de uit de 207 RC bekende 1.6 THP-motor. In deze conceptcar is de motor echter verder getuned en goed voor een vermogen van 218 pk. Het koppel van 280 Nm zorgt voor prima tussenacceleraties. Wie van 0-100 km/h sprint moet in de 308 RC Z rekenen op een tijd van 7,0 seconden. De topsnelheid bedraagt 235 km/h en dat alles gecombineerd met een verbruik van 6,7 l/100 km. Met deze cijfers ligt Peugeot alvast een tipje van de sluier van de 308 RC op.
IAA Frankfurt Peugeot zal de 308 RC Z offcieel onthullen op de IAA in Frankfurt. Bovendien heeft de fabrikant beloofd eind augustus met meer nieuws te komen.
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7730172857174_peus.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7730172858161_peus.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7730172903_peus.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/773017294615_peus.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/77301729226_peus.jpg
|