NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Renault Koleos
Onderaan pagina
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419 R: 2181
28/9/2006 - 13:19u | Quote
http://www.autoweek.nl/images/800/d/7fe2d40c95b723b86e2156be7547433d.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/d/7fe2d40c95b723b86e2156be7547433d.jpg



Renault pakt groots uit tijdens de Autosalon van Parijs. Naast de spectaculaire Nepta en de Twingo Concept toont de Franse producent de Koleos Concept. Dit studiemodel is een voorbode van de compacte SUV waarvan de productieversie in 2008 in de showroom zal staan.

Volgens Renault beidt de Koleos Concept het sportieve en ruige karakter van een SUV, gecombineerd met de ruimte en het comfort van een cross-over. Met andere woorden: de Koleos zal de handschoen opnemen tegen auto’s als de Hyundai Tucson en de Kia Sportage. Het studiemodel staat op een nieuw onderstel dat Renault/Nissan speciaal heeft ontwikkeld voor vierwielaangedreven auto’s. Om te zorgen dat de SUV zowel op verhard als onverhard goed uit de voeten kan, wordt de Koleos aangedreven door een eveneens nieuwe 2.0 dCi-dieselmotor met 180 pk, gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak. In het terrein wordt de bestuurder geholpen door systemen als een afdaalhulp en een functie die helpt bij het wegrijden op steile hellingen.
De nieuwe Franse SUV is ontworpen in het Koreaanse design centrum van Renault. Opvallend zijn de LED’s in zowel de koplampen als de achterlichten, terwijl het ruige karakter van de auto benadrukt wordt door grote 19-inch wielen, beschermplaten voor en achter en aluminium dakrails. Bovendien moeten de brede zilverkleurige stootstrips op de flanken duidelijk maken dat de Koleos niet bang is van een ruig zandpad.

http://www.autoweek.nl/images/800/d/90592f0556d48b991b5e1ce53f92a88d.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/d/90592f0556d48b991b5e1ce53f92a88d.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/8/31c2d19bce30fa0fde3319ccc1a03638.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/8/31c2d19bce30fa0fde3319ccc1a03638.jpg

Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
13/6/2007 - 20:37u | Quote
Renault werkt aan de ontwikkeling van de Koleos, de eerste SUV van Renault. De Franse autofabrikant is momenteel met de eerste prototypes de openbare weg opgegaan. Met de Koleos presenteert Renault een SUV die het moet op gaan nemen tegen onder meer de Peugeot 4007, Kia Sorento en Volkswagen Tiguan.

In het najaar van 2006 presenteerde Renault de Koleos Concept. Deze conceptcar stond als wereldprimeur op de Autosalon van Parijs en was het eerste levensteken van een op stapel staande SUV van de Fransen. Destijds liet Renault-topman Carlos Ghosn in zijn persconferentie doorschemeren dat de conceptcar een zeer realistisch voorbode is van een SUV van Renault. En dat blijkt nu wel gezien deze allereerste spyshots.

Zuid-Franse hitte
Het prototype dat is te zien is op de foto’s ondergaat de eerste hittetesten in Zuid-Frankrijk. Op de eindeloze bergwegen aan de oostkust van Frankrijk onderwerpt Renault hun modellen dikwijls aan dit soorten testen. Het prototype is zwaar gecamoufleerd, maar ondanks dat kon onze fotograaf overduidelijk zien dat het een Renault betreft. Zo is er een Renault-badge te zien op de achterklep en ook op het stuurwiel. Het design van de auto blijft echter grotendeels verscholen onder de dikke camouflerende laag. Wel zien we kenmerken van de Koles Concept.

Renault, Nissan en Samsung
De vierwielaangedreven Renault is ontwikkeld in samenwerking met dochterbedrijven Samsung en Nissan. Uiteraard heeft Nissan een steentje bijgedragen in de ontwikkeling van de onderhuidse 4x4-techniek. Het design is door Renault en Samsung gezamenlijk tot stand gekomen. Het motorengamma zal bestaan uit topmotoren uit het Renault-gamma. Verwacht onder meer krachtige benzine- en dieselmotoren met vermogens tot 200 pk.

Begin 2008
Renault zal de Koleos in 2008 op de markt brengen. De Fransen betreden daarmee voor het eerst het segment van de SUV, maar dankzij de ervaring van dochter Nissan zal Renault een vliegende start kunnen maken.

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/761218024171_koleos.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/761218024171_koleos.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/761218028115_koleos.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/761218028115_koleos.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/76121803195_koleos.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/76121803195_koleos.jpg
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
11/2/2008 - 20:08u | Quote
De Koleos komt met drie motoriseringen: twee diesels en een benzine-aggregaat. De turbodiesels hebben een cilinderinhoud van 2,0-liter en leveren respectievelijk 150 pk (320 Nm) en 175 pk (350 Nm). De 2,5-liter benzinemotor houdt het op 170 pk.
De basisdiesel kan zowel voor- als vierwielaangedreven worden besteld. Een zestrapsautomaat is een optie op deze versie. De topdiesel is er alleen met handgeschakelde zesbak, terwijl de benzinemotor -afhankelijk van de markt- met een handgeschakelde zesbak of een CVT-transmissie komt. Ook deze motorisering is te combineren met zowel voor- als vierwielaandrijving.
Renault prijst z’n Koleos aan als een auto met ’volwaardige terreincapaciteiten, de binnenruimte van een MPV en de dynamische lijnen van een sedan’. De Koleos is 4,52 meter lang en 1,85 meter breed. Renault benadrukt dat de auto rijdt als een gewone sedan die niet ’rolt’ in de bochten.
De Koleos profiteert van het All Mode 4x4 System dat we al kennen uit de X-Trail van concerngenoot Nissan. Normaliter is de Koleos een pure voorwielaandrijver, maar in lastige omstandigheden gaat maximaal 50 procent van het vermogen naar de achterwielen. De bestuurder kan er met een druk op de knop ook voor kiezen om de Koleos onder alle omstandigheden als voorwielaandrijver te rijden.
Op hellingen van 10 procent of meer profiteert de nieuwe Renault van Hill Start Assist. Dit voorkomt dat de auto terugrolt bij een mislukte poging om de heuvel te bedwingen. Voor de weg terug is er Hill Descent Control, dat de snelheid op heuvels met een hellingshoek van meer dan 10 procent beperkt tot 7 kilometer per uur.
Renault legt de bestuurder in de watten met bi-xenon koplampen, DVD-navigatiesysteem en een Bose audiosysteem. De Koleos is een vijfzitter.
Renault onthult de Koleos op 4 maart in Genève. De nieuwe SUV staat in juni in de showrooms.

http://www.autoweek.nl/images/800/5/a952bb22cd9ea960d6334ffae89cee35.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/5/a952bb22cd9ea960d6334ffae89cee35.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/7/9cca02df388210882a52668d3dfddb57.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/7/9cca02df388210882a52668d3dfddb57.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/1/7ec4d835bbddfb0af6cdc6fad9be2301.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/1/7ec4d835bbddfb0af6cdc6fad9be2301.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/7/dfbf398cdd1bedc3dab85864593f8057.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/7/dfbf398cdd1bedc3dab85864593f8057.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/0/a71496cc67a370217b660658ab537850.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/0/a71496cc67a370217b660658ab537850.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/e/64d12d52423a8fa330d9eb9bb732595e.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/e/64d12d52423a8fa330d9eb9bb732595e.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/f/276d5a8623375d2fb4ea822c5dc479cf.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/f/276d5a8623375d2fb4ea822c5dc479cf.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/a/c25ffb56a01708c99e614d2768b97bba.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/a/c25ffb56a01708c99e614d2768b97bba.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/5/a3aeece38137db280067f149a88c4de5.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/5/a3aeece38137db280067f149a88c4de5.jpg
Freakkk 1.719
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 - R:8617
11/2/2008 - 21:21u | Quote
beter dan verwacht eigenlijk maar spontaan doet hem mij toch veel denken aan nissan . weet niet hoe het komt eigenlijk
 
Bovenaan pagina