Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419
R: 2181
|
27/9/2006 -
17:52u
| Quote
|
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/8/16357cc844819c49023e83782d19cd68.jpg
De Renault Twingo Concept staat morgen pas op de autosalon van Parijs. Maar er is al informatie uitgelekt. De Twingo Concept is een opvallende en sportieve verschijning. Zo heeft hij bijvoorbeeld een dikke bumperset, aparte achterlichten en ramen zonder frame. Maar wat het meest in het oog springt, is het glazen plafond. Die loopt vrijwel over de gehele lengte van de auto heen. De deuren op de Twingo hebben geen sloten. Aannemelijk is dat Renault gebruik maakt van de keyless entry. Het interieur van deze driedeurs is misschien nog wel opmerkelijker. De console loopt vanaf dashboard tot aan de stoelen achterin. En in de console zitten allerlei multimediasnufjes. Je kunt bijvoorbeeld naar MP3’tjes luisteren en op internet rondsurfen. Net als bij de Mini Cooper zit ook hier de snelheidsmeter in het midden van het dashboard. De toerenteller zit achter stuur. Dit prototype heeft een 1,2-liter turbocharged motor met 100 pk. Als je de ’dikke’ accessoires wegdenkt heb je de Twingo zoals die vanaf de lente van 2007 te koop zal zijn.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/c/1642a3310ea52efac6a819d0d14fa0cc.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/1/914bcf3c49c678dc25174b2ca0babfb1.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/b/84b5091c4b1a3cc4411a5113986478cb.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/9/c0763b309ccf431fcf07b8ada4bd8389.jpg
|
maxxx
wzl-lid
Sinds 18/7/2006
T:1 -
R:141
|
27/9/2006 -
20:47u
| Quote
|
ook al is twingo een onnozele naam, en was de vorige versie een onnozel karreke, dit vind ik eigenlijk vrij goed meevallen. Al zal de normale standaard twingo weer keihard sucken vrees ik...
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
29/9/2006 -
15:03u
| Quote
|
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/6/20bc335fbed837a04b91f2a46c94bff6.jpg
Eerder deze week kwam al summiere informatie vrij over de Renault Twingo Concept. Inmiddels heeft Renault alle details over het studiemodel vrijgegeven. Het behoeft geen uitleg dat deze Renault Twingo concept een opmaat is naar de compleet nieuwe Twingo, die volgend jaar in de verkoop gaat. Dan lost hij het huidige model af dat er dan een carrière heeft opzitten van liefst veertien jaar. De Twingo concept car heeft een lengte van 3.60 meter, is 1,73 meter breed en 1,41 meter hoog. Daarmee is hij zeventien centimeter langer, tien breder en één centimeter lager dan de huidige Twingo. De concept car heeft een racy uiterlijk gekregen. Er is een lage bumper waarin een grote grille zit verwerkt. Op de carrosserie is een print aangebracht die is geïnspireerd op een finishvlag. Het patroon komt terug in de richtingaanwijzers die in de koplampen zijn verwachten. Verder staat hij op 17 inch wielen waarin de gele kleur terugkeert, die Renault ook op de circuits gebruikt. Binnenin zijn vier kuipstoelen geplaatst. De motor stelt niet teleur bij het sportieve uiterlijk. Het is een 1,2-liter turbomotor die het tot 100 pk schopt en een maximaal koppel heeft van 145 Nm. Licht speelt bij de Twingo concept een belangrijke rol. Er is een glazen zonnedak en de B-stijl ontbreekt. Wanneeer de multimedia-mode aanstaat, is het binnenste van de auto blauw verlicht. Zodra de motor wordt gestart, wordt dat geel. Verder is er een USB-poort aan boord en kan een i-Pod worden aangesloten. Middens een 15 inch scherm kan worden geïnternet. Alle zitplaatsen hebben hun eigen aansluiting voor koptelefoons, zodat iedereen in alle rust van zijn eigen muziek kan genieten.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/5/725e1aec3c0c72597ab0275dfaf4e735.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/2/644289aaea87376980ffe538115283d2.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/6/1ad33f1bf470f0566208848a292b9716.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/f/0bc0b16491b7b1231445aea6cbec80bf.jpg
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
9/2/2007 -
13:41u
| Quote
|
Over een paar weken haalt Renault het doek van de nieuwe Twingo. Op de autosalon van Genève is het zo ver. Renault kondigt alvast aan dat er ook een snelle variant komt. Voor het eerst komt Renault op de markt met een snelle versie van de Twingo. De volgende generatie staat op stapel en die wordt ook voorzien van een 1,2-liter turbomotor met 100 pk. Die zal als Twingo GT door het leven gaan. Het gemiddelde verbruik ligt op zes liter per honderd kilometer. Zijn vermogen ligt echter op het niveau van een 1,4-liter en het maximale koppel van 145 Nm is normaal voorbehouden aan 1,6-liters.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/f/077239fa565ab9b16f67171916aa4b8f.jpg
|
Freakkk
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 -
R:8617
|
9/2/2007 -
18:30u
| Quote
|
Ferm bakske zo zalig interieur en exterieur he ..
|
Juurn
wzl-lid
Sinds 5/3/2004
T:218 -
R:2678
|
10/2/2007 -
9:50u
| Quote
|
Ze zouden em beter maken en verkopen, denk da da nog goe zou trekken
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
6/3/2007 -
22:41u
| Quote
|
Nadat we u gisteren al de foto’s van de nieuwe Renault Twingo konden laten zien, heeft het Franse merk zojuist alle officiële informatie over de auto vrijgegeven. Bij de introductie zijn er vier motoren voor de nieuwe Renault Twingo beschikbaar. Het motorengamma trapt af met een 1,2-liter achtkleps benzinemotor van 60 pk. Daarna volgen een 1.2 16v met 75 pk en een 1,2-liter turbomotor met 100 pk. Tot slot is er een 1,5-liter dieselmotor met 65 pk. Er is bovendien keuze uit een handgeschakelde vijfbak (bij de 1,2-liter turbomotor met kortere overbrengingen) en Renaults Quickshift transmissie (alleen op de 1.2 16v 75 pk). Als de verkoop van de tweede generatie start, zijn er al meteen zes uitrustingsniveaus beschikbaar: Access/Authentique, Expression, Privilège, Initiale, Dynamique en GT. Alle Twingo’s krijgen standaard twee airbags, ABS en Brake Assist mee. De Expression legt de nadruk op gebruiksgemak. Zo kan in die uitvoering de passagiersstoel worden veranderd in een klein tafeltje en kunnen de zittingen van de achterpassagiers afzonderlijk verschoven worden. Die laatste voorziening is ook standaard op het Privilège-pakket, dat als belangrijkste toevoeging twee airbags voor de achterpassagiers omvat. De Initiale krijgt daarnaast nog cruise control, licht- en regensensoren, mistlampen en parkeersensoren mee. Aan de buitenkant onderscheidt deze luxe Twingo zich door 15 inch lichtmetalen wielen en metallic lak. Voor de sportievelingen is er het Dynamique-uitrustingsniveau. Dit omvat een aantal sportieve aanpassingen aan het exterieur, onder andere speciale 14 inch wielen. De top-Twingo is de GT. Deze is getooid met GT-emblemen, 15 inch lichtmetalen wielen en een verchroomde uitlaat. Bovendien krijgt deze uitvoeringen alle Initiale-extra’s mee. Standaard hebben alle Twingo’s een digitale snelheidsmeter, een toerenteller is standaard op de Dynamique en GT en een optie op de andere uitvoeringen. De kofferruimte van de nieuwe Twingo heeft een inhoud van 230 liter en kan vergroot worden tot 951 liter. De verkoop van de nieuwe Renault Twingo start in juni.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/1/feedb2d699ce852d8a44ee1b87194e31.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/5/9b80dc5f12ebef5a943dfed4307dca75.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/d/91b6fbdb09d72c5f0ae51602070ed96d.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/e/3d0e03838cc7b3179a1345b69320163e.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/2/eeed14d95b83d5bf761858b085bdc3e2.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/7/e5f7a178771f3059ed13008c9633e3b7.jpg
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
6/3/2007 -
22:43u
| Quote
|
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/b/114532d1c96a0f1fe047165e1455950b.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/b/685ab2e9bc846b29681f2464addb4afb.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/c/852480d96349148d5b3162cb1217bcbc.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/a/c6e3df77d9af5c9fe06c80dc1d24d5ba.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/8/7d20290ee925ecb8b937a8db476efd08.jpg
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
12/6/2007 -
14:58u
| Quote
|
De nieuwe Renault Twingo moet het succes van zijn voorganger evenaren. De nieuwe Twingo is leverbaar met vier motoren, een uitgebreide uitrusting en vele voorzieningen op veiligheidsgebied. Bovendien is de Renault Twingo te personaliseren en heeft Renault de auto scherp geprijsd in de markt gezet. Al tientallen jaren is Renault actief in het segment van kleine stadsauto´s. De introductie van de Renault Twingo in 1993 zorgde voor een ongekend succes. Wereldwijd wist Renault maar liefst 2,4 miljoen exemplaren van het model te verkopen. Na diverse facelifts en modelverbeteringen betekent de levensloop van 14 jaar nu toch echt het einde voor de eerste generatie van de Twingo. Zijn opvolger staat dan ook in de startblokken om het succes te evenaren. Bovendien richt Renault zich op een breder publiek door de Twingo ook als ´sportieve´ GT te presenteren. Een breed motorenaanbod, veel ruimte en de mogelijkheid om de auto met diverse accenten naar smaak vorm te geven moeten het nieuwe model tot een succesnummer maken. Comfort en veiligheid staan daarbij uiteraard voorop.
Standaard, Dynamique en GT De Twingo is geheel nieuw, maar wel herkenbaar. De bolle zijschermen, de strakke flanken en de rechthoekige achterzijde geven het karretje een moderne uitstraling mee die eveneens doet denken aan zijn voorganger. Daarbij zijn de versies Dynamique en GT sportiever uitgevoerd. Het design is strakker en de versies hebben een onderscheidende voorbumper. De mistlampen vóór vallen op door hun grijze kleur met satijnglans. Maar ook de zwarte glanzende behuizing van de koplampen en de grijze spiegelbehuizingen doen deze modellen onderscheiden van de overige Twingo´s. Tot slot prijkt er een spoiler op de achterklep van de GT.
Ruim stadsautootje Het zal niemand verbazen dat Renault zich met de Twingo hoofdzakelijk richt op een stadspubliek. Vooral dankzij de compacte afmetingen (lengte 3.60 m en breedte 1.65 m) moet de Twingo wendbaar zijn in de stad. Ook de draaicirkel van 9,85 m draagt bij aan een wendbaar karakter. Ondanks de compacte afmetingen claimt Renault wel dat de Twingo een ruim interieur biedt. Zo zijn er vele opbergvakjes en bakjes die totaal bijna 29 liter aan kleine spulletjes op kunnen slokken. De bagageruimte meet een inhoud van maximaal 230 liter. Wanneer de beide achterstoelen echter in de achterste stand staan blijft er nog maar 165 liter over. Wie de beide achterstoelen (of de bank) neerklapt kan 959 liter bagage meenemen.
Uitrusting van een hoog niveau Dat kleine auto´s qua uitrusting niet meer onder doen voor luxe modellen bewijst Renault met de Twingo zeer zeker. De auto is leverbaar met zaken als cruise control, automatische verlichting, een regensensor, follow me home-verlichting en parkeersensoren. Bovendien is het mogelijk om de Twingo te voorzien van een zogenaamde Audio Connection Box. Deze box bevindt zich in het dashboardkastje en heeft drie verschillende aansluitingen; een USB-poort, een 3,5 mm aux-poort en een DIN-aansluiting. Met de knoppen onder het stuurwiel kan eenvoudig door de MP3-bestanden gescrold worden, ongeacht of die op een USB-stick, een MP3-speler of een iPod staan. Ook het volume is op die manier te regelen. De MP3-speler is bovendien oplaadbaar via de USB-aansluiting. Verder zien we een Bluetooth carkit die met nagenoeg elke Bluetooth-telefoon verbinding kan maken.
Personaliseer je Twingo Een moderne en ´hippe´ auto als de Twingo zal vooral ook door een jong (en vrouwelijk) publiek gekocht worden. Renault speelt daar dan ook goed op in door de Twingo in de markt te zetten met het ´my Twingo´ concept. Hierdoor is het mogelijk om de auto te personaliseren met behulp van kleuren, bestickering en diverse opties. Het concept heeft wat weg van de complete accessoirelijn zoals Mini die aanbiedt.
Motorenaanbod Het motorenaanbod van de Twingo is met drie benzinemotoren en één diesel compleet te noemen. Bovendien geeft Renault met trots aan dat geen van de motoren meer dan 140 g CO2/km uitstoot. Het gamma start met de 1.2 (60 pk) gevolgd door de 1.2 (75 pk) en de 100 pk sterke 1.2 liter turbomotor. De dieselkrachtbron is de bekende 1.5 dCi met een vermogen van 65 pk. Wie kiest voor het topmodel (100 pk sterke 1.2) accelereert in 9,8 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h. Zeker niet onaardig voor een auto als deze.
Veiligheid Renault heeft zich de afgelopen jaren naar voren geworden als veilig merk en wil dat ook met de Twingo nogmaals benadrukken. Elke Twingo is dan ook voorzien van ABS met EBD en twee airbags. Zij- en gordijnairbags zijn optioneel evenals ESP. De passagiersstoel is bovendien uitgerust met een Isofix-bevestigingspunt.
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/761212856146_twingo.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/76121285764_twingo.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/76121285965_twingo.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7612129298_twingo.jpg
|
Freakkk
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 -
R:8617
|
12/6/2007 -
15:33u
| Quote
|
Gaat Renault met Citroën fusioneren of wat ? eerst die renault laguna die op de citroën C5 gelijkt en nu deze zijn snuit lijkt juist die van de Citroën C1 .. er is toch niets meer leuk aan als ze allemaal op mekaar gaan gelijken !
|
smis
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:8 -
R:1359
|
12/6/2007 -
20:42u
| Quote
|
en allemaal lelijk gaan zijn
|
Freakkk
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 -
R:8617
|
12/6/2007 -
20:58u
| Quote
|
smis schreef: en allemaal lelijk gaan zijn wat je zegt !
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
19/12/2007 -
13:54u
| Quote
|
Renault maakt zich op voor de introductie van de Twingo RS. Het kleine bommetje ondergaat momenteel geheime hogesnelheidstesten op een circuit in het zuiden van Italië. De Renault Twingo RS staat op de planning voor de zomer van 2008. Renault onthulde de Twingo Concept tijdens de Autosalon van Parijs in het najaar van 2006. Het design van de conceptcar stemde velen tevreden en beloofde heel wat voor het productiemodel. Qua sportiviteit viel dat helaas behoorlijk tegen. Weinig van de sportieve accenten van de conceptcar zijn bij het productiemodel overeind gebleven. Maar Renault heeft de sportiviteit gelukkig niet uit het oog verloren en zal het bij de Twingo RS beter aanpakken.
Rond de 145 pk Momenteel is de Twingo GT de sportiefste van het Twingo-gamma. De 1.2 liter benzinemotor is goed voor een vermogen van 100 pk, maar dat zorgt nog niet echt voor sprankelende prestaties. Zeker niet als we naar de concurrentie kijken. Zo hebben de Toyota Yaris TS en Suzuki Swift Sport beiden een vermogen van rond de 130 pk. De geruchten gaan dan ook dat de Twingo RS een vermogen krijgt van 145 pk. Zeker gezien het geringe gewicht van de auto (de GT weegt 955 kg) moet dat voor aansprekende prestaties en een levendig karakter gaan zorgen.
Zomer 2008 bij de dealers De Renault Twingo RS staat op de planning voor de Autosalon van Genève. Na zijn debuut op de Zwitserse autoshow staat de auto in de zomer van 2008 bij de dealers. Ondertussen kunnen we dankzij deze spyshots alvast een goed beeld krijgen van het kleine bommetje.
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/71219124930147_twingo.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7121912493030_twingo.jpg
|
Freakkk
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 -
R:8617
|
20/12/2007 -
0:43u
| Quote
|
niet lelijk die eerste spyfoto's
|