Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419
R: 2181
|
15/9/2006 -
14:47u
| Quote
|
Dacia heeft de Logan fijngeslepen. Ook is een aantal nieuwe kleuren en bekledingsstoffen aan het programma toegevoegd. Daarnaast wordt een snelle versie aan het programma toegevoegd. Dacia heeft de Logan gefacelift. Het model is bij ons sinds het begin van dit jaar leverbaar maar loopt in het buitenland al mee sinds de helft van 2004. De nieuwe versie heet ‘New Collection’ en is op enkele details gewijzigd. Zo kan het kofferbakslot voortaan niet meer alleen met de sleutel, maar ook met de hand worden ontgrendeld. De achterlichten hebben een kristaleffect en de grille is altijd meegespoten in de carrosseriekleur. Verder zijn er nieuwe bekledingsmaterialen en is er een assortiment nieuwe carrosseriekleuren. De vernieuwde Dacia heeft eveneens een nieuw uitrustingsniveau. De ‘Prestige’ wordt aan de bovenkant van het programma toegevoegd. Die heeft speciale bekleding, aluminium details in het interieur, een lederen stuurwiel en pookknop en een instrumentenpaneel met een zilveren achtergrond. Aan de buitenkant is deze versie herkenbaar door de meegespoten deurgrepen, zijstrips en zijspiegels. De aluminium strip boven de grille heeft een driehoekjespatroon. De Prestige is als enige Logan leverbaar met de 105 pk 1,6-liter 16V motor van Renault. Die heeft een maximale trekkracht van 148 Nm. De Logan sprint ermee in 10,2 seconden van 0 naar 100 km/u en de topsnelheid is 183 km/u. De luxueuze Logan wordt ongeveer vanaf begin november in Nederland aan het programma toegevoegd. Een prijs is nog niet bekend.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/2/c0a71fe6db3cd6cf2de3731da69c55e2.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/1/e4ab40c4cf489445de81e021cfb5ae11.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/3/76075384751f5bcf490ca550c98fdff3.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/f/9163ad86dbe93ec807e2534d134bfe6f.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/d/440ad19a5b5841bf2771436e30f1f47d.jpg
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
15/9/2006 -
14:50u
| Quote
|
Dacia heeft de stationwagonversie van de Logan gereed. De auto werd begin 2006 als conceptcar gepresenteerd op de Autosalon van Genève. Binnenkort presenteert Dacia het productiemodel van deze conceptcar. Het design is weinig verrassend onthullen deze spyshots. De succesvolle introductie van de Dacia Logan betekende voor moederbedrijf Renault dat er snel een stap in de volgende richting genomen moest worden. In januari 2006 konden wij al een aantal spyshots tonen van een dik ingepakte Logan Estate die in het noorden van Europa met testwerkzaamheden werd vermoeid. Na de presentatie van de conceptcar Logan Steppe in Genève werd duidelijk dat er serieuze plannen waren met een stationwagon. Deze spyshots bevestigen alle geruchten.
Ook hatchback en pickup Maar het blijft niet bij een stationwagon. Later zal Dacia ook met een hatchback en een pickup komen. De uit de Logan sedan bekende 1.4 (75 pk) en 1.6 (90 pk) zullen beiden worden geleverd in de Estate die zeer binnenkort zal worden gepresenteerd. Nog voor het eind van 2006 zal de Logan Estate in een aantal Europese landen leverbaar zijn.
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/691312494915_logan.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/69131249505_logan.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6913124952197_logan.jpg
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
1/10/2006 -
14:38u
| Quote
|
De Logan MCV (‘Multi Convivial Vehicle’ heeft, afhankelijk van de uitvoering, zeven zitplaatsen. Om de extra zitrij kwijt te kunnen, verlengde Dacia de wielbasis van de Logan met 27 centimeter. Met alle stoelen rechtop blijft er nog 198 liter bagageruimte over in de MCV; als de derde zitrij is ingeklapt zijn dat er 700. Dacia heeft gekozen voor bestelauto-achtige achterdeurtjes in plaats van een grote achterklep.
In oktober start de productie van de Logan MCV in de fabriek in Roemenië. Daar gaat de MCV ook direct in de verkoop. Wij West-Europeanen moeten nog tot volgend jaar wachten op de Logan MCV. Alle motoren en uitvoeringen van de Logan sedan zijn ook leverbaar voor de MCV. Een meerprijs is nog niet bekend
 Bron: © http://www.autokampioen.nl/published/akm/content/afbeeldingen/2006_3/nieuws/0609dacilosw-440503_enlarged.jpg
 Bron: © http://www.autokampioen.nl/published/akm/content/afbeeldingen/2006_3/nieuws/0609dacilosw2-440510_enlarged.jpg
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
24/1/2007 -
15:11u
| Quote
|
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7124104534121_logan.jpg
Dacia breidt het gamma van de Logan verder uit met een bedrijfsauto-variant. De Logan Van is gebaseerd op de Logan MCV en komt in het najaar van 2007 naar ons land. Het gamma van de Logan bestaat hiermee uit drie modellen; de sedan, de MCV en de Van. Dacia is in een razend tempo de markt aan het bestormen. Sinds de introductie van de Logan zijn er inmiddels ruim 415.000 auto´s verkocht. Maar Dacia is er nog lang niet. Het merk heeft als ambitie om voor 2009 maar liefst zes modellen op de markt te hebben. Met de komst van de Logan Van staat het aantal nu op drie. Dat betekent dat er nog drie modellen zullen volgen. Eén daarvan is een vijfdeurs hatchback die het vermoedelijk erg goed zal gaan doen.
Gebaseerd op de MCV De Logan Van is grotendeels gebaseerd op de Logan MCV. Hierdoor zijn de ontwikkelings- en productiekosten zo laag mogelijk gehouden. Feitelijk gezien is de Logan Van een MCV, maar dan zonder zijruiten en met slechts plaats voor twee personen. Voor een ruimte toegang tot het interieur kunnen zowel de zijdeuren als de achterdeuren worden geopend. Hierdoor zijn er maar liefst 4 portieren beschikbaar om toegang te krijgen tot de laadruimte van de Logan Van. Met een inhoud van 2,5 kuub en een maximale laadruimte van bijna 2 meter is de Logan Van geschikt voor ondernemers die nu bijvoorbeeld een Peugeot Partner, Volkswagen Caddy of Opel Combo rijden. Dacia kennende zal de prijs zeer concurrerend zijn.
Najaar 2007 Dacia zal de Logan Van vermoedelijk gaan leveren met de 1.4 MPI (75 pk), de 1.6 MPI (87 pk) en de 1.5 dCi (68 pk). In het najaar van 2007 zal de Logan Van bij de dealers staan.
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/71241045352_logan.jpg
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
10/3/2007 -
13:00u
| Quote
|
Heuliez heeft in Parijs de opvallende Dacia Logan MCV ´Edelweiss´ onthuld. De conceptcar is een multifunctionele Logan MCV die in een handomdraai is om te bouwen van een zevenpersoons stationwagon naar een zevenpersoons cabriolet of zelfs een pickup-achtig model. De Franse carrosseriebouwer Heulliez is onder meer producent van de dakconstructie van de Opel Tigra TwinTop. Maar Heulliez wil laten zien tot meer in staat te zijn. De Fransen lieten in Genève dan ook een conceptcar zien die is gebaseerd op de Dacia Logan MCV. Speciaal voor de gelegenheid werd het dak van de auto gehaald en vervangen door een stoffen exemplaar. Deze is geheel elektrisch te bedienen en maakt het daardoor mogelijk de Logan MCV om te toveren in een zevenpersoons cabrio.
Zeven-, vijf- of tweepersoons Maar de Heuliez Edelweiss - zoals de conceptcar officieel heet - biedt meer mogelijkheden. Behalve aanpassingen aan het dak werd ook de achterzijde gewijzigd. De achterklep bestaat voortaan uit twee delen in plaats van uit twee deurtjes. Het onderste deel scharniert naar beneden en kan volledig worden uitgeklapt. Hierdoor ontstaat een grote laadklep die het mogelijk maakt om bijvoorbeeld een quad, een jetski of een minibike naar binnen te rijden. Doordat de Logan gemakkelijk is om te toveren van een zevenzits stationwagon, naar een vijf of zelfs tweepersoons auto biedt de conceptcar vele mogelijkheden.
Actieve levensstijl Volgens Heuliez is de Edelweiss uitermate goed geschikt voor mensen met een actieve levensstijl. De conceptcar is multifunctioneel en zou voor bijvoorbeeld windsurfers of quad-liefhebbers een prima auto zijn, aldus de Franse carrosseriebouwer dan.
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7381203394_heuliez1aj.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7381203377_heuliez1bj.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7381203430_heuliez.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/738120358_heuliez.jpg
|
Vicious
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 -
R:834
|
10/3/2007 -
16:20u
| Quote
|
een serieuze quad raakt daar niet in
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
13/9/2007 -
22:28u
| Quote
|
Na de sedan, station wagon en MCV, breidt Dacia het gamma van de Logan uit met de Logan Pickup. Het nieuwe model wordt geproduceerd in de fabriek in het Roemeense Pitesti. De Pickup staat op hetzelfde chassis als de Logan MCV en wordt leverbaar met dezelfde benzine- en dieselmotoren. Dat zijn dus de 1.4 met 75pk, de 1.6met 87 pk en de 1.6 16V met 105 pk voor de benzine uitvoeringen. De 1.5 dCi met 68 pk wordt de beschikbare diesel. Achter de stoelen heeft de pickup een laadruimte van 1.80 meter diep met een inhoud van 300 liter. Daarmee kunnen ladingen tot 800 kg worden vervoerd. In Roemenië is de Logan Pickup in 2008 beschikbaar. Dacia heeft voorlopig geen plannen de Pickup in Nederland op de markt te brengen.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/5/d05c1fb1f168218ce9a80647d9db2be5.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/2/82f31065da25b7c4a98590a071c89a92.jpg
|
Freakkk
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 -
R:8617
|
13/9/2007 -
23:41u
| Quote
|
dat blijft nu toch altijd hetzelfde he die dacia's .. nooit eens iets anders van achterlicht of voorlicht ofzo .. maar zoveel mogelijk varianten dat ze proberen te maken ze :: mja nx voor mij ze !
|
DeProost
wzl-lid
Sinds 20/3/2005
T:11 -
R:739
|
15/9/2007 -
0:18u
| Quote
|
budgetcar hé  kdenk da niemand hem echt 'wilt' ma dat her eerder een kwestie van geld is
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
10/2/2008 -
20:44u
| Quote
|
Bij Dacia wordt momenteel al hard gewerkt aan de opvolger van de Logan. Het succes van de Dacia Logan is onwaarschijnlijk groot, maar niet iedereen kan het design waarderen. De nieuwe Logan krijgt dan ook een wat spannender uitstraling terwijl zijn prijskaartje nog steeds zeer gunstig blijft. In Brazilië heeft Renault onlangs de Sandero gepresenteerd. Deze vijfdeurs hatchback is gebaseerd op het onderstel van de Dacia Logan, maar heeft een wat spannender uitstraling. Ook bij Dacia – en moederconcern Renault – weet men dat het design van de Logan niet zijn aankoopargument kan zijn. Maar je krijgt wel ontzettend veel waar voor je geld. Er is geen vergelijkbaar ruimte-aanbod te koop voor de prijs van een Logan Sedan of beter nog de Logan MCV. Om ook op design mensen de showrooms in te trekken zal de tweede generatie van de Logan dan ook een dynamischer design gaan krijgen.
Prototype op testterrein in Roemenië Op de foto’s is een prototype te zien van een nieuwe variant van de Logan. Het betreft een vijfdeurs liftback zoals ook de Renault Laguna is. De grote achterklep biedt een ruime toegang tot het bagagecompartiment terwijl de auto de uitstraling van een sedan heeft. Ondanks de vrij heftige camouflage van dit prototype dat in Roemenië betrapt werd kunnen we zien dat het design van de Renault Sandero ook bij Lancia wordt doorgevoerd. Het hoekige design van de huidige Logan wordt daarmee vervangen door een meer dynamisch lijnenspel.
Iets duurder, maar ook beter Uiteraard zal de nieuwe Logan er ook als Sedan, MCV en zelfs als hatchback komen. Bovendien wordt er in de wandelgangen gesproken over een SUV-achtig model. De prijsstrategie blijft ook bij de tweede generatie gehandhaafd. De verwachting is dat de auto slechts enkele honderden euro’s duurder wordt, maar dat er wel meer comfort, luxe en vooral een dynamischer design tegenover staat.
2009 De nieuwe Dacia Logan staat al voor 2009 op de planning. Het model zal als eerste als liftback worden gepresenteerd. De sedan, MCV en hatchback volgen later. Het succesvolle boek krijgt daarmee een nieuw hoofdstuk.
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/827125125149_logan.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/82712513065_logan.jpg
|
DeProost
wzl-lid
Sinds 20/3/2005
T:11 -
R:739
|
11/2/2008 -
21:01u
| Quote
|
voorkant doet me aan ssangyong denken
|