NAVIGATIE
• Freetime overzicht
• Zoeken
RUBRIEKEN
• FAQ / Help
• Wat mag niet?
• WZL Wedstrijden
• WZL Chat
• WZL Toolbar
• WZL Statistieken
• WZL leden
• WZL shop
• E-cards
RSS 
• Fun-feed
• Babe-feed
• Stud-feed
Een groot aantal pokerrooms geven
de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419
R: 2181
|
6/9/2006 -
13:43u
| Quote
|
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/7/1cf2a87c79e7f0528d2ca1180ec3cd67.jpg
Nissan showt op de Autosalon van Parijs, die aan het einde van de maand zijn deuren opent, de Quasqai. Deze compacte crossover moet de Almera doen vergeten. Nissan toonde in 2004 op de autobeurs in Genève de Qashquai concept car. Nu is de productieversie klaar. De compacte crossover, zoals Nissan de auto noemt, komt in de plaats van de Almera en zal ook kopers moeten wegsnoepen van de Primera. Nissan richt het nieuwe model vooral op mensen die auto’s in de klasse van de Volkswagen Golf te conventioneel vinden. De Quasqai is 4,31 meter lang en meet 1,78 meter in de breedte. De hoogte van deze bolide ligt op 1,61 meter. Hij valt volgens Nissan tussen een hatchback en een SUV in. En dan de motoren. Nissan heeft voor de Quasqai twee bezinemotoren. De 1,6-liter met 115 pk (160 Nm) en een 2,0-liter met 140 paarden onder motorkap (200 Nm). Wat de diesels betreft, komen ze met een 1,5-liter en een 2,0-liter, met 106 (240 Nm) en 150 pk (320 Nm). Nissan lijkt zich er bij te hebben neergelegd dat het voor hun is afgelopen met de conventionele modellen. Zo is de Note is – met veel succes – ingezet om het auto’s in het B-segement lastig te maken. De nieuwe Nissan ontleent zijn opmerkelijke naam aan een nomadenstam die leeft in Zuid-West Iran. In het eerste kwartaal van 2007 wordt de Qashqai leverbaar in Nederland.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/2/68521bae2e137815104fa0296d0a4142.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/e/46790b9229984adccc08ba529115353e.jpg
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
7/9/2006 -
19:43u
| Quote
|
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/69616201151_6dd64b6551.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/69616201450_07690e61c9.jpg
Nissan heeft de eerste foto’s van de Qashqai vrijgegeven. Deze crossover moet het opnemen in de harde concurrentie tegen de Golf, 307 en Focus. De nieuwe Qashqai is een crossover, die precies tussen de normale hatchback en de SUV geplaatst kan worden. De Nissan meet 4,31 meter lang, 1,78 meter breed en 1,61 meter hoog. De wielbasis bedraagt 2,63 meter. De Qashqai komt in plaats van de Almera en moet dus de concurrentie aangaan met bijvoorbeeld de Volkswagen Golf, Peugeot 307 en Ford Focus. Ook wil Nissan graag rijders van bijvoorbeeld de Kia Sportage aanspreken met dit model.
Twee en vierwielaandrijving Het motorengamma bestaat uit twee diesels en twee benzinemotoren. De diesels zijn leverbaar in 1.5 liter met 106 pk (en 240 Nm aan koppel) en in 2 liter met 150 pk (en 320 Nm). Ook zal Nissan een twee liter benzinemotor leveren met 140 pk. Het koppel blijft steken op 200 Nm. Als instapmodel levert Nissan de 1.6 liter motor met 115 pk. Zijn koppel bedraagt 160 Nm. De topversie’s zullen te leveren zijn met vierwielaandrijving. Standaard heeft de Qashqai voorwielaandrijving. Verder meldt Nissan dat de Qashqai qua transmissie geleverd kan worden met een handgeschakelde vijf- of zesbak, als zestraps automaat of als CVT.
Meer info eind deze maand De Qashqai wordt in de tweede maand van volgend jaar geleverd. Prijzen zijn nog niet bekend. Meer informatie verwachten wij tijdens de autosalon van Parijs
|
Bruce Willems
wzl-lid
Sinds 24/5/2006
T:22 -
R:412
|
7/9/2006 -
22:32u
| Quote
|
een nissan is en blijft een nissan dwz kraken, piepen, rammelen, half renault, nul opwinding en grandioos waardeverliezend
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
8/12/2006 -
12:56u
| Quote
|
Vanaf eind februari komt de Nissan Qashqai naar Nederland. De prijzen van deze vervanger van de Almera, zijn inmiddels bekend. De Nissan Qashqai heeft een vanafprijs van 22.345 euro. Daarvoor wordt een 1,6-liter benzineversie met een vermogen van 115 pk geleverd. Een trapje hoger op de ladder staat de 2,0-liter versie met een vermogen van 140 pk; die kost met voorwielaandrijving 26.995 euro en als 4WD 28.995 euro. Na deze twee benzinemotoren volgen twee diesels. De tamme 1,5-liter dCi met 106 pk is er alleen met voorwielaandrijving voor een prijs van 25.495 euro en de 2,0-liter met 150 pk kost als voorwielaandrijver 31.145 euro en als vierwielaandrijver 33.145 euro. Nissan ziet de Qashqai als combinatie tussen een compacte SUV en een hatchback. In het Nissan-programma vervangt hij de Almera. De auto wordt gebouwd in het Engelse Sunderland. Daar worden er maximaal 400.000 per jaar gebouwd. Tachtig procent van de productie wordt geëxporteerd. Deze Nissan wordt vanuit Engeland zelfs naar Japan verscheept – net als de Primera.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/3/0ce2bdb761fd778c506fc93554661673.jpg
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
27/1/2007 -
14:57u
| Quote
|
Ook al lijkt de nieuwe Nissan Qashqai op een SUV, het merk benadrukt dat het nieuwe model niet in die categorie thuishoort. Ze weten zelf ook wel dat de auto het niet van zijn terreinkwaliteiten moet hebben. In Spanje probeerden wij er achter te komen wat dan wel de kwaliteiten van de Nissan zijn. Nissan vindt de Duitse auto’s in de compacte klasse maar conservatief. De makers van de Qashqai gooien het over een andere boeg met hun auto, die trekjes van de grote SUV van Nissan, de Murano, heeft. Met zijn stompe neus en krachtig ogende flanken krijgt de ‘compacte’ Nissan daarom ook een beetje van diens stoere uitstraling mee. Toch is de Qashqai met zijn lengte van 4,31 meter maar iets langer dan een Ford Focus. Hij staat wel iets hoger op zijn poten dan de andere auto’s in de compacte klasse. Het is dus geen SUV, maar wat is het dan wel? Nissan houdt het op een ‘compacte crossover’. Voor de Qashuai heeft Nissan een viertal motoren ter beschikking; twee benzinemotoren met een inhoud van respectievelijk 1,6- en 2,0-liter en twee common rail-diesels, een 1,5- en een 2,0-liter. De benzineversies zijn hoofdzakelijk door de Japanners ontwikkeld, de zelfontbranders komen van Renault. Op beide tweeliters is ook vierwielaandrijving leverbaar. We reden met deze tweeliters en kunnen melden dat de Qashqai niet echt overhelt in de bochten. De diesel blijft keurig op de achtergrond, behalve bij fel accelereren.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/5/1d50fee423b6854df8b5bf0c6cebcab5.jpg
|
loan
wzl-lid
Sinds 15/12/2004
T:0 -
R:31
|
2/2/2007 -
9:52u
| Quote
|
Bruce Willems schreef: een nissan is en blijft een nissan dwz kraken, piepen, rammelen, half renault, nul opwinding en grandioos waardeverliezend Kunt ge allemaal wel zeggen, maar we hebben er hier thuis ene staan van 10 jaar oud (daarvoor hadde we ne 524) en das gewoon ne superbetrouwbare oto. Nooit geen problemen mee gehad, en zelfs na 10 jaar nog altijd van den eerst keer door de keur.
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
11/4/2008 -
10:42u
| Quote
|
Nissan heeft een zevenpersoons Qashqai gepresenteerd onder de naam Qashqai+2. Deze zevenpersoons variant van de succesvolle Qashqai is 21 cm langer, biedt plaats aan vijf volwassenen en twee kinderen en biedt aanzienlijk meer bagageruimte. Dit najaar komt de Nissan Qashqai+2 op de markt. Met de Qashqai heeft Nissan een groot succesnummer in huis. De productie in de Engelse fabriek is al flink verhoogd, want sinds zijn introductie heeft Nissan in Europa al 170.000 exemplaren weten te verkopen. Volgens de fabrikant zijn het design, de rij-eigenschappen en de ruimte aan boord de belangrijkste aankoopredenen. Aangezien maar liefst driekwart van de kopers van een ander merk komt heeft Nissan met de Qashqai een zeer goede slag geslagen.
Verlengd Om het succes voort te zetten presenteert Nissan een tweede model binnen de Qashqai line-up. Het betreft een zevenpersoons variant. Om de twee extra zitplaatsen achterin te realiseren werd de auto met 211 mm verlengd tot 4.526 mm. De wielbasis nam met 135 mm toe tot 2.765 mm. Tegelijkertijd werden de portieren aangepast en heeft de zijlijn een andere aanblik. Ook de zijruiten werden vergroot. De achterklep en de achterbumper kregen een andere styling en het front is typerend voor de Qashqai+2. Voor veel licht in het interieur is elke Qashqai+2 uitgerust met een groot glazen panoramadak zoals dat ook op de ´gewone´ Qashqai leverbaar is. Speciaal voor dit model is het echter met 140 mm verlengd.
Zevenpersoons, extra bagageruimte De beide voorstoelen verschillen niet van de vijfpersoons Qashqai. Vanaf de B-stijl wordt echter veel anders. Zo is de achterbank in drie delen (40/20/40) neerklapbaar, is de rugleuning instelbaar en kan het middelste deel worden neergeklapt om te dienen als opbergvakje en bekerhouder. De achterste twee zitplaatsen kunnen - zonder het verwijderen van de hoofdsteunen - geheel vlak worden neergeklapt. Nissan geeft zelf al aan dat de twee stoelen achterin enkel voor personen tot 1.60 m zijn. Voor volwassenen kan het een noodoplossing zijn voor een korte rit, maar daar houdt het ook mee op. Doordat de auto verlengd is heb je 90 liter extra bagageruimte beschikbaar wanneer er vijf zitplaatsen beschikbaar zijn. Dat komt neer op een totaal van 500 liter.
Twee- en vierwielaandrijving Nissan levert de Qashqai+2 met voor- en vierwielaandrijving. Het All-Mode vierwielaandrijvingsysteem is beschikbaar voor de 2.0 liter dieselmotor en de beide benzinemotoren. Onder normale omstandigheden worden de aandrijfkrachten naar de voorwielen gestuurd. Wanneer de elektronica detecteert dat er sprake is van gripverlies worden ook de achterwielen ingeschakeld. In de Lock-stand worden de aandrijfkrachten in een verhouding van 57:43 verdeelt over de voor- en achterwielen.
Vier motoren Het motorengamma bestaat uit twee benzine- en twee dieselmotoren. Het gamma start met de 1.6 liter viercilinder met een vermogen van 115 pk en een koppel van 160 Nm. De 2.0 liter viercilinder is goed voor een vermogen van 140 pk en een koppel van 200 Nm. Het dieselgamma start met de 1.5 dCi (106 pk / 240 Nm) en het topmodel is de 2.0 dCi (150 pk / 320 Nm). Wat transmissies betreft is er een handgeschakelde vijfbak voor de 1.6 benzinemotor, een handgeschakelde zesbak voor de 2.0 liter benzinemotor en de dieselversies. Een zestraps automaat is beschikbaar voor de 2.0 dCi 4WD en er is een CVT-automaat voor de 2.0 liter benzine 4WD.
Najaar 2008 leverbaar In juli debuteert de Qashqai+2 op de London Motor Show. De auto staat in oktober bij de dealers. De prijzen zijn op dit moment nog niet bekend.
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/8471218165_nissan.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/84712182186_nissan.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/84712185175_nissan.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/84712187114_nissan.jpg
|
Freakkk
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 -
R:8617
|
11/4/2008 -
17:59u
| Quote
|
nog vijftal maandjes en mijn vader rijdt er ook weer mee rond .
|
Bruce Willems
wzl-lid
Sinds 24/5/2006
T:22 -
R:412
|
14/4/2008 -
8:46u
| Quote
|
loan schreef:
Bruce Willems schreef: een nissan is en blijft een nissan dwz kraken, piepen, rammelen, half renault, nul opwinding en grandioos waardeverliezend Kunt ge allemaal wel zeggen, maar we hebben er hier thuis ene staan van 10 jaar oud (daarvoor hadde we ne 524) en das gewoon ne superbetrouwbare oto. Nooit geen problemen mee gehad, en zelfs na 10 jaar nog altijd van den eerst keer door de keur. idd 10 jaar oud, dat is echt een Nissan en geen halve Renault zoals heden ten dagen
|
|
|