NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Computer » Games » hitman blood money
Je moet ingelogd zijn om te kunnen posten...

Login gegevens
Gebruikersnaam
Wachtwoord



Nog geen lid van de WzL-groep? Lid worden!
Wachtwoord vergeten? Stuur mijn wachtwoord! | Info...
Origineel bericht
antichrist666 3.399
Sinds 15/3/2004
T: 33 R: 172
1/6/2006 - 14:38u Quote
Zijn er nog mensen die dit spel spelen? zoja kun je hier je vragen en tips posten

voor mensen die het spel niet kennen klikkie

zal mijn review van het spel hier ook maar posten

Mijn ouders verklaren me gek dat ik in de zomer met handschoenen rondloop. (hoewel het slechte weer mij wel een mager excuus geeft) De reden voor mijn vreemde gedrag is niets minder dan het feit dat onze kaalhoofdige killer terug in gamesland is en hij laat zich zeker opmerken.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik na het wat zwakkere “contracts” weinig hoop had voor deze game. Mijn twijfels waren ongegrond en dit werd al meteen duidelijk van toen ik de game voor de eerste keer opstartte. Een nieuw menu-uitzicht en structuur werden op mijn scherm getoverd en ik kon aanvangen met het creëren van een profiel. Al snel begon ik aan de eerste missie en het eerste wat mij opviel waren natuurlijk de …


Graphics

Ik heb het over de pc graphics natuurlijk, maar deze zijn enorm goed te noemen. In de vorige delen vond ik de graphics al zeer sterk, maar nu stralen ze bijna van het scherm. Belichting, schaduw en omgeving vormen een echt levende wereld. Al zit je in een klein dorpje of in een stad zoals Vegas, de omgevingen zien er echt fantastisch uit tot in de kleinste details. Wat denk je van een buurman die zijn plantjes aan het wateren is of van de ontelbare lichtjes in Vegas? Ik moet eerlijk zijn het zijn niet de beste graphics ooit, maar ze komen in de buurt. Bewonder zeker eens in First person view de wapens om je te overtuigen.


Geluid

Wat natuurlijk ook bijdraagt tot de sfeer in een game, is het geluid. De muziek is misschien niet volledig mijn smaak maar draagt hier toch wel zijn steentje bij tot het opbouwen van de sfeer. Het achtergrond geluid is compleet te noemen. In de buitenstad hoor je de vogeltjes en een zeldzame wagen, in de stad het drukke verkeer en in de opera het geroezemoes van de menigte. Hoewel het de bedoeling is de wapens zo weinig mogelijk te gebruiken, vind ik het geluid van de wapens mooi uitgewerkt. Een kleine opmerking: als je iemand neerschiet op het moment dat hij begint te praten, gebeurt het vaak dat hij zijn zin toch nog volledig zal afmaken hoewel hij ondertussen al koud ligt te worden op de grond.


Nieuwigheden

De titel van de game “blood money” maakt de eerste grote vernieuwing al een beetje duidelijk. Per opdracht kun je nu namelijk geld verdienen. Elke missie heeft een vast bedrag en daarbij kun je ook nog extra’s krijgen voor de manier waarop je speelt. Hoe listiger je het aan de dag legt, hoe meer je verdient. Soms krijg je ook opdrachten die je niet hoeft uit te voeren, maar waaraan meestal een degelijke geldsom verbonden is.
Met het verdiende geld krijg je toegang tot de 2de grote vernieuwing van deze game. Namelijk het upgraden van de wapens. Elk wapen heeft een aantal mogelijke upgrades beschikbaar en je bent volledig vrij om te kiezen naar eigen smaak.
De 3de vernieuwing is dat onze kaalhoofdige vriend schijnbaar de fitness heeft ontdekt. Hij kan nu via regenpijpen en muren omhoog klimmen en kan zich zowaar met de blote hand verdedigen (zeer effectief zelfs). Zo kan hij een vijand ontwapenen om hem daarna te vernederen door te demonstreren hoe je zo’n wapen goed moet gebruiken.
De 4de grote vernieuwing is de invoering van het notoriety systeem. Aan de hand hiervan wordt duidelijk hoe berucht of bekend je bent. Als je vaak als een psychopaat door het level vliegt of je past niet op voor de camera’s, heeft dit allemaal een invloed en dit zou wel eens nefast kunnen zijn voor de volgende missies. Het is als huurmoordenaar nu eenmaal niet interessant om je foto in de krant te zien verschijnen.


Gameplay

Als je een missie aanvangt krijg je eerst via je computer informatie en foto’s van je doelwitten. De informatie die je van je contactpersoon Diana krijgt, is meestal heel nuttig en kan je soms wel eens wat tijd besparen. Nadat je alle informatie hebt gekregen klik je door naar het wapenarsenaal. Hier kan je de wapens kunt selecteren die je denkt nodig te hebben om de perfecte moord te plegen. Dan start de eigenlijke missie en kun je beginnen uit te kijken naar de goede route om je doelwit te bereiken. Hierbij komt veelal nog een gezonde dosis geduld aan te pas, want de mogelijkheden zijn opnieuw enorm te noemen. Wandel ik in vermomming langs de voordeur binnen of besluit ik toch om langs de achterdeur binnen te sluipen. Eenmaal bij je doelwit heb je nog de keuze, jaag ik een kogel door zijn hersenen of laat ik hem “verongelukken”. De mogelijkheden zijn zowaar nog groter dan in de vorige delen en dit zorgt voor een grote replaywaarde. De kick om het level volledig uit te zoeken naar de perfecte mogelijkheid is enorm en geeft je echt het hitman gevoel.
Het spel biedt ook een enorme afwisseling. Het ene moment sta je in een opera, het volgende moment op een bruiloft ergens in Mississippi en daarna in Vegas. Elke missie vraagt een andere aanpak, want de bewakers en agenten zijn alert. De ai is sterk te noemen op een paar foutjes na. Sommige bewakers lijken wel de oren van superman te hebben en anderen lijken dan weer potdoof te zijn.


conclusie

Met “Blood Money” maakt Eidos de geleden schade aan het hitman imago door contracts meer dan goed. Het enorme aantal mogelijkheden geeft het spel een zeer grote replaywaarde. Voor dit spel is wel soms wel wat geduld nodig en niet iedereen zal dit ervoor kunnen opbrengen vrees ik. Het geeft als nooit tevoren het gevoel van een huurmoordenaar te zijn en is verplichte kost voor elke stealth liefhebber.

score: 93%

pluspunten
+ blood money systeem
+ enorm aantal mogelijkheden

minpunten
- veel geduld voor nodig
- kleine ai foutjes

Releasedatum: 26 mei 2006
Ontwikkeld door: IO Interactive
Uitgegeven door: Eidos