NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Porsche 911
Onderaan pagina
  - 1 - 2 - 3 - 4 - volgende »
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419 R: 2181
8/5/2006 - 15:58u | Quote
http://www.autowereld.com/imagesDB/640/652105843104_porsch.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/652105843104_porsch.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/652105845172_porsche.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/652105845172_porsche.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/652105846197_porsche.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/652105846197_porsche.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/652105849163_porsche.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/652105849163_porsche.jpg


Binnenkort zal Porsche de 911-lijn gaan uitbreiden met de 911 Targa. De 911 Targa zal zijn voorzien van een groot glazen dak en heeft een iets afwijkende styling ten opzichte van de 911 Coupé. Bij betrapten de nieuwe 911 Targa in Noord-Zweden.

Porsche heeft de 911 Targa die te zien is op de foto´s nog goed gecamoufleerd. U moet dan ook twee keer kijken om de gecamoufleerde Targa te onderscheiden van een Coupé. De Targa zal in twee opzichten duidelijk afwijken van de Coupé. Ten eerste is dat de achterste zijruit. Die loopt aan de achterkant niet rond, maar in een hoek. Bij het model op de foto´s is dat met behulp van tape zoveel mogelijk verborgen. Ten tweede is er natuurlijk het grote glazen dak. Bij deze testauto is het dak volledig in de kleur van de carrosserie uitgevoerd.

Groot glazen dak
Het grote glazen dak is het belangrijkste kenmerk van de 911 Targa. Het dak schuift geheel elektrisch bediend onder de achterruit door. Hierdoor heb je als Targa-rijder een groter gevoel van ´vrijheid´ dan bij een 911 Coupé met een conventioneel open dak. De 911 Targa kan worden gezien als een tussenmodel van de 911 Coupé en 911 Cabriolet.

3.6 liter boxermotor
Porsche zal de 911 Targa gaan leveren als Carrera en vermoedelijk ook als Carrera 4. Onder de kap vinden we de welbekende 6-cilinder boxermotor die goed is voor een vermogen van 325 pk. De 3.6 liter boxermotor zorgt voor een sprint vanuit stilstand naar 100 km/h in ongeveer 5,2 seconden. Daarmee is de 911 Targa iets langzamer dan de 911 Coupé, maar dat heeft alles te maken met het hogere gewicht dat de dakconstructie met zich meebrengt.

Flyer 2.948
Henker...
Sinds 11/4/2003
T:1 - R:47
9/5/2006 - 19:54u | Quote
eerste foto is wel een photoshop, geeft nog een verkeerd beeld van
de uiteindelijke targa!
Wordt eigenlijk hetzelfde als bij de 996, alleen dat nu ook een carrera 4
ter beschikking wordt gesteld!
JDRSuperstar 2.936
wzl-lid
Sinds 28/9/2003
T:17 - R:515
11/5/2006 - 9:12u | Quote
porsche wijkt ook geen mm van zijn lijn af hé
das echt saai op den duur, het maakt al nimmer uit of ge een targa, carrera, weetikwata koopt
én ofdat die nu van dit jaar, vorig jaar of drie jaar oud is.

Just no fuckin' difference
daboykefke 2.516
chatslet
Sinds 29/10/2003
T:49 - R:4529
11/5/2006 - 12:58u | Quote
and I love it
Heinz K 1.358
wzl-lid
Sinds 26/9/2004
T:5 - R:593
11/5/2006 - 18:35u | Quote
JDRSuperstar schreef:
porsche wijkt ook geen mm van zijn lijn af hé
das echt saai op den duur, het maakt al nimmer uit of ge een targa, carrera, weetikwata koopt
én ofdat die nu van dit jaar, vorig jaar of drie jaar oud is.

Just no fuckin' difference

waarom veranderen als het aanslaagt ?
Randall 3.443
wzl-lid
Sinds 12/4/2005
T:17 - R:769
16/5/2006 - 15:36u | Quote
JDRSuperstar schreef:
porsche wijkt ook geen mm van zijn lijn af hé
das echt saai op den duur, het maakt al nimmer uit of ge een targa, carrera, weetikwata koopt
én ofdat die nu van dit jaar, vorig jaar of drie jaar oud is.

Just no fuckin' difference


geen mm?
en de cayenne die er is bijgekomen, nu de cayman en binnen een paar jaar de panamera
no way da ze van hun lijn afgaan !!

in de 911 - reeks daarintegen...
maar wat is er fout met een auto steeds meer perfectioneren?
Vicious 3.014
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 - R:834
16/5/2006 - 16:39u | Quote
Randall schreef:
JDRSuperstar schreef:
porsche wijkt ook geen mm van zijn lijn af hé
das echt saai op den duur, het maakt al nimmer uit of ge een targa, carrera, weetikwata koopt
én ofdat die nu van dit jaar, vorig jaar of drie jaar oud is.

Just no fuckin' difference



geen mm?
en de cayenne die er is bijgekomen, nu de cayman en binnen een paar jaar de panamera
no way da ze van hun lijn afgaan !!

in de 911 - reeks daarintegen...
maar wat is er fout met een auto steeds meer perfectioneren?

mm= millimeter
en tis waar, porsche blijft perfectioneren en dat is er zo geweldig aan.
ergens las ik eens: "de 911 maakt geen evolutie door, maar telkens een revolutie"
een waarheid als een koe
Flyer 2.948
Henker...
Sinds 11/4/2003
T:1 - R:47
18/5/2006 - 17:48u | Quote
meeuh,
leuk dat jullie dit kunnen appreciëren!
En in feite, de Cayenne, boxster, cayman en panamammamarera,
zijn enkel marktgerichte modellen om de 911 niet te laten kosten
wat een F kost...
Randall 3.443
wzl-lid
Sinds 12/4/2005
T:17 - R:769
26/5/2006 - 12:49u | Quote
Flyer schreef:
meeuh,
leuk dat jullie dit kunnen appreciëren!
En in feite, de Cayenne, boxster, cayman en panamammamarera,
zijn enkel marktgerichte modellen om de 911 niet te laten kosten
wat een F kost...


lol, dus ze doen verlies op hun meest gekende model? Gewoon om het goedkoper te houden?
Ik zie het juist omgekeerd, Porsche bouwt auto's die degelijk zijn en die niet extreem duur zijn, Ferrari bouwt gewoon snelle auto's, dat kan hun niet schelen hoe duur ze zijn.
Want het is nu éénmaal een Ferrari...
Het mooiste voorbeeld blijft die aflevering in Top Gear waarin ze de Porsche GT3 RS en de Ferrari Modena Challenge testen
Ze bleken qua prestaties exact hetzelfde, maar het was (voor zover ik mij herinner) een prijsverschil van ongeveer € 20.000.
En toch kozen ze radicaal voor de Ferrari... waarom? Het is een Ferrari...
Flyer 2.948
Henker...
Sinds 11/4/2003
T:1 - R:47
26/5/2006 - 17:48u | Quote
M'n denkt te vaak dat een merk als Ferrari, Porsche makkelijk overstijgt.
Niets is minder waar, voor elk model van Ferrari is er wel een model van Porsche
dat zeker niet moet onderdoen! (exclusief de strijd tussen 599gtb en 997tt, nog geen
vergelijkende tests yet).
Waarom kiest onze beste vriend Jeremy Clarkson dan toch voor Ferrari?
1. Hij vindt dat Porsches platgeslagen kevers zijn en is daardoor toch altijd een beetje
bevooroordeeld!
2. Ferrari's zijn wegens hun prijskaartje en technisch mindere betrouwbaarheid minder
vaak gezien op openbare wegen waardoor hun exclusiviteit een pak!! hoger is dan
een Porsche waarvan je er elke dag wel eentje (of meer) ziet.
Flyer 2.948
Henker...
Sinds 11/4/2003
T:1 - R:47
26/5/2006 - 18:33u | Quote
Je mag ook niet vergeten dat Porsche het grootste zelfstandig autoproducerend
bedrijf van de wereld is (in tegenstelling tot Ferrari, die aanleunt bij Fiat-groep).
Zoiets overeind houden doe je niet enkel met de productie van dure sportwagens,
hiervoor heb je marktgerichte (+betaalbare) auto's nodig.
Cumulus 2.572
wzl-lid
Sinds 10/2/2005
T:3 - R:80
27/5/2006 - 0:19u | Quote
Flyer schreef:
M'n denkt te vaak dat een merk als Ferrari, Porsche makkelijk overstijgt.
Niets is minder waar, voor elk model van Ferrari is er wel een model van Porsche
dat zeker niet moet onderdoen! (exclusief de strijd tussen 599gtb en 997tt, nog geen
vergelijkende tests yet).
Waarom kiest onze beste vriend Jeremy Clarkson dan toch voor Ferrari?
1. Hij vindt dat Porsches platgeslagen kevers zijn en is daardoor toch altijd een beetje
bevooroordeeld!
2. Ferrari's zijn wegens hun prijskaartje en technisch mindere betrouwbaarheid minder
vaak gezien op openbare wegen waardoor hun exclusiviteit een pak!! hoger is dan
een Porsche waarvan je er elke dag wel eentje (of meer) ziet.


Technisch minder betrouwbaarder zou ik niet zeggen, het is de prijs per kilometer die zohoog is bij Ferrari, een klein onderhoud kost je al een paar duizend euro, laat staan een groot onderhoud (ooit eens gehoord dat ze dan de kleppen bijslijpen en zo'n dingen, betekent dus dat heel de motor opengaat). De 'gewone' 911 zoals ie rondrijdt is gemaakt op comfort en voor lange afstanden af te leggen waarbij je (oudere) porsches hebt die de 200.000kmgrens met gemak overstijgen waarbij Ferrari meer gemaakt is om in het weekend eens mee rond te rijden en misschien eens af te zakken naar een circuit... Voor mij liggen die twee merken toch verder uit elkaar dan je denkt qua categorie.
Flyer 2.948
Henker...
Sinds 11/4/2003
T:1 - R:47
27/5/2006 - 17:30u | Quote
Daar ben ik het toch niet met je eens.
De carrera modellen van de 911 zijn best comfortabel
in de comfort stand, zo kan je idd lange afstanden afleggen en hem
ook gebruiken als daily driver.
Maar volgens mij is Porsche eerder een circuit rijder dan een Ferrari,
en een Ferrari is zeker comfortabel genoeg om dagelijks te rijden, maar dit
wordt niet gedaan omdat hij idd te duur wordt in onderhoud en de krachtige
motors niet zo heel veel km's aankunnen!
Vanaf de 360 is het qua betrouwbaarheid al een pak beter, maar het niveau
van Porsche zullen ze toch niet bereiken hoor!
Cumulus 2.572
wzl-lid
Sinds 10/2/2005
T:3 - R:80
27/5/2006 - 17:44u | Quote
Flyer schreef:
Daar ben ik het toch niet met je eens.
De carrera modellen van de 911 zijn best comfortabel
in de comfort stand, zo kan je idd lange afstanden afleggen en hem
ook gebruiken als daily driver.
Maar volgens mij is Porsche eerder een circuit rijder dan een Ferrari,
en een Ferrari is zeker comfortabel genoeg om dagelijks te rijden, maar dit
wordt niet gedaan omdat hij idd te duur wordt in onderhoud en de krachtige
motors niet zo heel veel km's aankunnen!
Vanaf de 360 is het qua betrouwbaarheid al een pak beter, maar het niveau
van Porsche zullen ze toch niet bereiken hoor!


Een Ferrari is niet echt een auto voor dagdagelijks vervoer, ik heb eens een 575 gereden en ik voelde elk putje en lijntje!
Qua betrouwbaarheid: ik denk dat porsche z'n voordeel haalt uit het feit dat ze voortbouwen op hetzelfde blok (3.2 die nu 3.6 is dacht ik?) en ze er jarenlange ervaring mee hebben waarbij Ferrari iedere keer de motorinhoud aanpast bij overgang van 355 naar 360 en naar 430... De 355 had vroeger trouwens 5 kleppen per cilinder waar ze bij de 360 maar vier meer hebben per cilinder.
Qua circuitrijden met een porsche denk ik dat je meer naar de Turbo en de GT's (bedoel daarmee gt2, gt3 en gt3rs) moet gaan om circuit te rijden (en al zeker en vast de Cayenne niet ).
Nu met de (twin of bi ik weet het niet juist)turbo van porsche zal de 430 het knap lastig krijgen want die is 'maar' atmosferisch waarbij de porsche een enorm koppel heeft en vroeger kan laten vrijkomen door hun nieuwe turbo's
JDRSuperstar 2.936
wzl-lid
Sinds 28/9/2003
T:17 - R:515
28/5/2006 - 13:39u | Quote
Randall schreef:
Flyer schreef:
meeuh,
leuk dat jullie dit kunnen appreciëren!
En in feite, de Cayenne, boxster, cayman en panamammamarera,
zijn enkel marktgerichte modellen om de 911 niet te laten kosten
wat een F kost...


lol, dus ze doen verlies op hun meest gekende model? Gewoon om het goedkoper te houden?
Ik zie het juist omgekeerd, Porsche bouwt auto's die degelijk zijn en die niet extreem duur zijn, Ferrari bouwt gewoon snelle auto's, dat kan hun niet schelen hoe duur ze zijn.
Want het is nu éénmaal een Ferrari...
Het mooiste voorbeeld blijft die aflevering in Top Gear waarin ze de Porsche GT3 RS en de Ferrari Modena Challenge testen
Ze bleken qua prestaties exact hetzelfde, maar het was (voor zover ik mij herinner) een prijsverschil van ongeveer € 20.000.
En toch kozen ze radicaal voor de Ferrari... waarom? Het is een Ferrari...



het gaat toch ni alleen om de prestaties en de getallekes
héél het charisma dat een ferrari met zich meebrengt moogde zeker ni vergeten..
daarom dat ze zeggen 'het is een ferrari'... ze hebben dan ook gelijk
als je in je porsche stapt denk je, cool, vandaag heb ik een snelle auto onder mn kont.
stap je in een ferrari denk je... fuck, dit is de dag van mn leven ook al gaan ze allebei gewoon even snel
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
18/7/2006 - 0:22u | Quote
http://www.autoweek.nl/images/800/0/6cc2d47bc042761a8287f73140f62ca0.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/0/6cc2d47bc042761a8287f73140f62ca0.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/d/331c4d2b2d10aa4ce23c0043d1bfa6ed.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/d/331c4d2b2d10aa4ce23c0043d1bfa6ed.jpg



Porsche komt aan het einde van het jaar met de 911 Targa op de markt. Die is voor het eerst alleen leverbaar met vierwielaandrijving.

Porsche biedt de Targa-variant van de 997 alleen aan met vierwielaandrijving. Door middel van een visco-koppeling wordt, afhankelijk van de omstandigheden, vijf tot veertig procent van het vermogen naar de vooras gebracht. De nieuwe variant wordt leverbaar 911 Targa 4 en Targa 4S.
Het targa-dak is in grote lijnen vergelijkbaar met dat van de 996. Het sluit perfect aan bij de lijn van de auto. Aan de zijkant is de Targa gemakkelijk herkenbaar door de verchroomde strip die langs de daklijn loopt.
Het glazen dak kan op elke snelheid worden weggeschoven. Binnen zeven seconden ontstaat dan een opening van bijna een halve vierkante meter. Het dak wordt door twee elektromotoren bestuurd en is 1,9 kilo lichter dan de constructie van zijn voorganger. Ook is gewerkt aan de geluidsisolatie. Daardoor is het windgeruis vooral bij hogere snelheden aanmerkelijk verminderd. Een windgeleider zorgt er voor dat het binnenin de Targa onder het rijden rustiger blijft. Zo kan ook bij wat koudere temperaturen open worden gereden. Ook is er een nieuw zonnescherm. Het dak en het scherm kunnen met een tuimelschakelaar op de middenconsole worden bediend. De glazen achterruit kan omhoog. Met een neergeklapte achterbank geeft die toegang tot een bagageruimte van 230 liter.


http://www.autoweek.nl/images/800/c/97cf499f4de406fb6b12fd3aa19810fc.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/c/97cf499f4de406fb6b12fd3aa19810fc.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/e/aec5c3bf5bb859f27a3a36eb55bd52be.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/e/aec5c3bf5bb859f27a3a36eb55bd52be.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/9/54e4a3a3bdd8a9735fae75659eb65f59.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/9/54e4a3a3bdd8a9735fae75659eb65f59.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/e/b536268558784144b4304a529f986ece.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/e/b536268558784144b4304a529f986ece.jpg
Felix Da Housecat 2.581
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:87 - R:5895
20/7/2006 - 9:37u | Quote
JDRSuperstar schreef:
Randall schreef:
Flyer schreef:
meeuh,
leuk dat jullie dit kunnen appreciëren!
En in feite, de Cayenne, boxster, cayman en panamammamarera,
zijn enkel marktgerichte modellen om de 911 niet te laten kosten
wat een F kost...


lol, dus ze doen verlies op hun meest gekende model? Gewoon om het goedkoper te houden?
Ik zie het juist omgekeerd, Porsche bouwt auto's die degelijk zijn en die niet extreem duur zijn, Ferrari bouwt gewoon snelle auto's, dat kan hun niet schelen hoe duur ze zijn.
Want het is nu éénmaal een Ferrari...
Het mooiste voorbeeld blijft die aflevering in Top Gear waarin ze de Porsche GT3 RS en de Ferrari Modena Challenge testen
Ze bleken qua prestaties exact hetzelfde, maar het was (voor zover ik mij herinner) een prijsverschil van ongeveer € 20.000.
En toch kozen ze radicaal voor de Ferrari... waarom? Het is een Ferrari...



het gaat toch ni alleen om de prestaties en de getallekes
héél het charisma dat een ferrari met zich meebrengt moogde zeker ni vergeten..
daarom dat ze zeggen 'het is een ferrari'... ze hebben dan ook gelijk
als je in je porsche stapt denk je, cool, vandaag heb ik een snelle auto onder mn kont.
stap je in een ferrari denk je... fuck, dit is de dag van mn leven ook al gaan ze allebei gewoon even snel

dat denk ik ook met porsch
cush 2.756
wzl-lid
Sinds 3/12/2004
T:6 - R:422
20/7/2006 - 10:32u | Quote
Porsche is voor mensen met smaak
Ferrari is voor mensen met geld
Kalkoen 3.44
wzl-lid
Sinds 12/12/2004
T:7 - R:880
20/7/2006 - 18:46u | Quote
cush schreef:
Porsche is voor mensen met smaak
Ferrari is voor mensen met geld

wat niet wilt zegge dat Porsche goedkoop is
jean1989 1.75
wzl-lid
Sinds 22/10/2005
T:14 - R:137
9/8/2006 - 20:22u | Quote
Flyer schreef:
Je mag ook niet vergeten dat Porsche het grootste zelfstandig autoproducerend
bedrijf van de wereld is (in tegenstelling tot Ferrari, die aanleunt bij Fiat-groep).
Zoiets overeind houden doe je niet enkel met de productie van dure sportwagens,
hiervoor heb je marktgerichte (+betaalbare) auto's nodig.


Je mag ook niet vergeten dat Porsche aanleunt bij de VW-groep..
Niet dat het voor mij uitmaakt, Porsche is gewoon weg zeer goed bezig!
Heinz K 1.358
wzl-lid
Sinds 26/9/2004
T:5 - R:593
10/8/2006 - 21:07u | Quote
Kalkoen schreef:
cush schreef:
Porsche is voor mensen met smaak
Ferrari is voor mensen met geld

wat niet wilt zegge dat Porsche goedkoop is


Ooit al eens langs geweest en een porsche naar uw goesting laten berekenen ?
Dan weet ge opeens weer dat Porsche een Duits merk is zene
  - 1 - 2 - 3 - 4 - volgende »
 
Bovenaan pagina