NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Ford Focus
Onderaan pagina
  - 1 - 2 - volgende »
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419 R: 2181
24/2/2006 - 12:35u | Quote
Deze zomer komt Ford met een antwoord op de succesvolle CC´s in de vorm van de Focus Coupé-Cabriolet. De Focus CC is duidelijk afgeleid van de Vignale Concept die in 2004 op de Autosalon van Parijs stond.

Twee jaar na de presentatie van de Ford Focus Vignale Concept in Parijs komt Ford met het productiemodel van de Focus CC. Zoals verwacht is het design van de conceptcar voor een groot deel ongewijzigd gebleven. Opvallend is het sportieve front van de Focus CC. Dat toont veel overeenkomsten met de Focus ST. De achterkant is vrijwel ongewijzigd gebleven. Jammer genoeg heeft Ford de achterklep aangepast, waardoor de naad van de kofferbak ineens wel heel duidelijk zichtbaar is geworden.

Pininfarina
Bij de ontwikkeling van de Focus CC heeft Ford de hulp ingeroepen van het Italiaanse Pininfarina. De auto zal ook in Italië van de band gaan rollen. Tezamen met Pininfarina heeft Ford de Vignale Concept doorontwikkeld tot een productiemodel. De Focus CC zal samen met de Focus ST de top van het Focus-gamma moeten vormen. Vandaar ook dat Ford heeft gekozen voor een onderscheidend front. Volgens Ford is de Focus CC meer ontwikkeld als een GT dan als een sportauto. Het moet een goede mix zijn van sportieve rijeigenschappen zoals we dat van Ford gewend zijn en een comfortabel karakter.

Vierpersoons
Met een druk op de knop is de Focus CC om te toveren van een Coupé tot een Cabriolet. Het tweedelige stalen dak kan zich compleet opvouwen onder de achterklep. Een blik op het interieur toont aan dat Ford zich meer heeft gericht op een chique uitstraling dan op sportiviteit. Het dashboard is uitgevoerd in twee kleuren. Ford levert een uitgebreid programma aan accessoires en opties. Hierdoor is de Focus CC chique aan te kleden. Aan ruimte is er volgens de fabrikant geen gebrek. De Focus CC is een volwaardige vierpersoons auto. Met het dak in Coupé-toestand biedt de bagageruimte een inhoud van 500 liter. Dat is lovenswaardig voor een Coupé-Cabriolet.

Drie motoren waarvan één diesel
Vanaf deze zomer zal de Focus Coupé-Cabriolet bij de dealers staan. Tegen die tijd staan de belangrijkste concurrenten in de vorm van Volkswagen Eos en Opel Astra TwinTop ook bij de dealers. De Focus CC zal leverbaar zijn met twee benzinemotoren en één dieselmotor. Het benzinegamma bestaat uit de 1.6 (100 pk) en de 2.0 (145 pk). De diesel is de 136 pk sterke 2.0 liter TDCi.

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/622314171643_focus.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/622314171643_focus.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6223141721107_focus.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6223141721107_focus.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/622314172625_focus.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/622314172625_focus.jpg
buell 2.6
wzl-lid
Sinds 20/12/2005
T:9 - R:68
24/2/2006 - 16:27u | Quote
peugeot 307 cc, opel astra cc? volvo c70?....
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
11/6/2006 - 15:07u | Quote
Op de marktintroductie van de Ford Focus CC is het nog wachten tot december, maar de constructeur maakt nu reeds de prijzen bekend. Meteen gaan ook de orderboeken open. Het basisniveau heet Trend en laat zich bestellen met een 100pk sterke 1.6l benzinekrachtbron of een 136pk krachtige tweeliter TDCi diesel. De eerste is er vanaf € 22.370, dieselen kan vanaf € 26.545.
Uitrustingsniveau Sport heeft als benzine een tweeliter met 145pk onder de kap en kost in die combinatie € 25.415. De diesel –onveranderd ten opzichte van Trend- staat voor € 26.990 in de prijslijst. De meeruitrusting ten opzichte van het basisniveau omvat onder meer een sportophanging en 17-duims lichtmetalen velgen.

http://www.auto55.be/content/fotos/juni2006/ford1-2.jpg
Bron: © http://www.auto55.be/content/fotos/juni2006/ford1-2.jpg


De Titanium-uitvoering is er met identieke motoren als de Sport, ontbeert de sportophanging maar biedt voor € 27.415 (benzine) en € 28.990 (diesel) wel een snelheidsregelaar, lederen interieur, een geavanceerde geluidsinstallatie en chroomlijsten.

http://www.auto55.be/content/fotos/juni2006/ford1-1.jpg
Bron: © http://www.auto55.be/content/fotos/juni2006/ford1-1.jpg


Laatst aangepast door Draco op 11/06/2006 15:08:03u (1x aangepast)
Tijg0r 3.382
wzl-lid
Sinds 14/8/2005
T:11 - R:78
11/6/2006 - 16:49u | Quote
kvind em nog mooi
daboykefke 2.516
chatslet
Sinds 29/10/2003
T:49 - R:4529
11/6/2006 - 19:41u | Quote
ik eigenlijk niet kont is niet mooi, en snuit eigenlijk ook niet
Vicious 3.014
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 - R:834
12/6/2006 - 10:07u | Quote
achterkant vind k persoonlijk ook niet geslaagd, de voorkant wel, behalve enkele kleine zaken, zoals die lampjes in de bumper ingewerkt, totaal niet schoon, en de voorkant mocht iets 'langer' zijn, dat hij een langer uitzicht kreeg en daardoor sportiever toont
ze willen met de voorbumper precies wel de M5 nadoen (waarbij de trapeziumvorm in de bumper dan weliswaar omgedraaid is, maar toch)
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
11/7/2006 - 10:55u | Quote
http://www.autoweek.nl/images/800/0/c3317233022fbf57ea11526064b832f0.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/0/c3317233022fbf57ea11526064b832f0.jpg
De Ford Focus CC komt te laat voor de zomer. Pas aan het einde van het jaar of zelfs begin 2007 komt de auto naar Nederland. De technische specificaties en prijzen zijn al wel bekend.

De Ford Focus CC komt op de markt met drie verschillende motoren: de eerste is de 1,6-liter benzinemotor met 100 pk en een maximaal koppel van 150 Nm. Daarmee weegt de CC 1.413 kilo en kan hij in 13,6 seconden van 0 naar 100. De topsnelheid is 182 km/u en als gemiddeld brandstofverbruik wordt 7,1 liter op 100 km opgegeven.
De tweede krachtbron is de 2,0-liter Duratec met 145 pk en een maximale trekkracht van 185 Nm. Die brengt de Ford naar een top van 208 km/u en vanuit stilstand naar 100 km/u kan in 10,3 seconden. Gemiddeld lust hij 7,5 liter benzine op 100 km en de Focus CC weegt met deze motor 1.465 kilo.
Tot slot is er de 2,0-liter TDCi diesel die 136 pk en 320 Nm koppel levert. Daarmee haalt hij 205 km/u en de sprint van 0 naar 100 verloopt eveneens in 10,3 seconden. Het verbruik van de diesel, die 1.548 kilo weegt, is 5,9 liter op 100 kilometer.
Ford heeft voor de nieuwe coupé-cabriolet ook al de richtprijzen klaar. In de eenvoudigste Trend-uitvoering wordt voor de versie met 1,6-liter motor 29.000 euro opgegeven. De 2,0-liter kost 31.700 en de diesel 36.100 euro. In Titanium-trim wil Ford voor de 1,6-liter 31.800 euro rekenen, de 2,0-liter is 34.500 euro en de diesel is 38.900 euro.
De Focus CC, die in 29 seconden van coupé naar cabriolet transformeert, wordt in Italië bij Pininfarina gebouwd. Het is het eerste model van Ford in Europa die het ‘Pininfarina’-embleem draagt. Volgens Ford is de bagageruimte de grootste in zijn klasse. Wanneer de kap dicht is, kan er 534 liter bagage mee. Als cabriolet verstouwt de Ford maximaal 248 liter bagage

http://www.autoweek.nl/images/800/d/df7869e367c0e49b8475a5df69b6561d.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/d/df7869e367c0e49b8475a5df69b6561d.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/a/5088868c722c93fcffae2bb82d1310fa.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/a/5088868c722c93fcffae2bb82d1310fa.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/a/e6feb7419f19ae5a3430e55f4903d82a.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/a/e6feb7419f19ae5a3430e55f4903d82a.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/2/fd5aed610f1ba046780eddd1ceaa6072.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/2/fd5aed610f1ba046780eddd1ceaa6072.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/e/7dbebd750bcad753dcc6504c1628a4de.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/e/7dbebd750bcad753dcc6504c1628a4de.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6711141345198_focus.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6711141345198_focus.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/671114134453_focus.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/671114134453_focus.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/67111414593_focus.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/67111414593_focus.jpg


Laatst aangepast door Draco op 11/07/2006 15:53:40u (1x aangepast)
Hot Prospect 3.135
wzl-lid
Sinds 22/1/2004
T:19 - R:535
31/7/2006 - 20:28u | Quote
nie schoon
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
22/8/2006 - 18:53u | Quote

Bron: © http://www.garnierstreamingmedia.com/asx/playlister_standaard.asp?cat=50&videoID=1431

Laatst aangepast door Draco op 22/08/2006 18:53:55u (1x aangepast)
smis 2.914
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:8 - R:1359
22/8/2006 - 18:55u | Quote
I D'n'B, auto is oké
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
21/9/2006 - 15:46u | Quote
Het is schrikken als je de Ford Focus CC op de weegschaal zet, maar de coupé cabriolet is superstijf en het karakter van het mooie onderstel is behouden gebleven.

Het heeft even geduurd, maar het succes van andere coupé-cabriolets heeft Ford uiteindelijk toch over de streep getrokken. Ondanks de trend van de laatste tijd om een hard cabriodak uit meer dan twee delen te maken, houdt Ford vast aan de tweedelige kap. De stijfheid van deze cc is gevoelsmatig beter dan al zijn directe concurrenten. De Focus doet zelfs weinig onder voor dichte middenklassers, zo lijkt het. Het geeft de hele auto een lekker robuust gevoel en, nog belangrijker, het zorgt ervoor dat het veelgeprezen karakter van het Focus-onderstel behouden blijft. De Coupé-Cabriolet stuurt gewoon heerlijk, temeer daar het onderstel van de RS is geleend.
Maar zoals alles zijn prijs heeft, moeten er ook voor die grote stijfheid concessies worden gedaan. Alle extra balken en platen die in de koets zijn verwerkt, zijn weliswaar met het blote oog niet zichtbaar, maar op de weegschaal des te meer. Dat merken we al als we met de diesel onderweg zijn, maar wanneer we de volgende dag overstappen in de tweeliter benzine, ontpopt de Focus zich als een zwaargewicht. Zodra je een helling beklimt of een medeweggebruiker op een kort recht stuk voorbij probeert te komen, schiet de tweeliter gewoon tekort. Flink op toeren houden is dan de oplossing maar zelfs dat leidt niet tot wonderen.

Naam waardig
Niettemin is Fords eerste coupé-cabrio een heerlijk sturende auto, de naam Focus waardig. Een mooi afgewerkte auto bovendien, met een prima gebruiksgemak. Met gesloten kap heb je een flinke bagageruimte, en kinderen kunnen op de achterbank nog een heel redelijke plek vinden, mits de ouders een beetje inschikken. Rond de kerst staat de auto bij de Nederlandse dealers, en Ford hoopt de eerste klanten in maart of april gelukkig te kunnen maken. De instapper, een 1.6 Trend, kost 29.000 euro.

http://www.autoweek.nl/images/800/6/38499576538b3c1bae96c383d7a27de6.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/6/38499576538b3c1bae96c383d7a27de6.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/2/8fe8a1dd111f3d89ad0b316e5c926562.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/2/8fe8a1dd111f3d89ad0b316e5c926562.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/c/42943c1763270d2112f2ead469dd904c.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/c/42943c1763270d2112f2ead469dd904c.jpg
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
4/12/2006 - 11:26u | Quote
http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6124111540_focus.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6124111540_focus.jpg


Laat u niet verleiden door het relatief normale uiterlijk van deze Focus ST-testauto. Dit betreft namelijk niet de Focus ST, maar de splinternieuwe Focus RS. Toen de auto van de Nürburgring kwam rijden viel hij ten prooi aan onze fotograaf.

Enige tijd geleden is het project van de Focus RS weer uit de ijskast gehaald. Het project had een tijd stilgelegen, maar de ontwikkeling is inmiddels weer in volle gang. Bij de uitrit van de Nürburgring werd deze Focus RS op de gevoelige plaat gelegd. Het uiterlijk doet suggereren dat het hier om een gewone Focus ST gaat, maar niets is minder waar. Wie aandachtig kijkt ziet dat dit model een grotere luchtinlaat heeft en ook de voorste remschijven zijn van fors formaat. Humoristisch als Ford is proberen ze ons om de tuin te leiden met een ´TDCI´-badge op de kofferbak. Maar nee Ford, wij trappen er niet in. Dit is geen dieselversie van de ST, maar de supersnelle RS.

Afgeleid van de Focus WRC
Dat de testrijders van Ford niet blij waren met de aanwezigheid van onze fotograaf wordt duidelijk als de middelvinger wordt opgestoken en het gaspedaal vol tegen de bodem wordt getrapt. En vooral met dat laatste bevestigen zij nogmaals dat dit geen ST TDCI is, maar de nieuwe RS. De 300 pk sterke motor klinkt heerlijk en haalt het rallygevoel naar boven. Uiteraard wordt het vermogen overgebracht op alle vier de wielen en samen met de dump valve die klinkt bij het overschakelen is de Focus RS een rechtstreekse afgeleide van de Focus WRC. En daarmee een directe concurrent van de Mitsubishi Lancer Evo.

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/61241116108_focus.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/61241116108_focus.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6124111795_focus.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6124111795_focus.jpg
Freakkk 1.719
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 - R:8617
4/12/2006 - 14:43u | Quote
Ik vind die nieuwe Focus wel iets hebben .. Die Coupé-Cabriolet is n schoontje
denterrorist 2.5
wzl-lid
Sinds 2/1/2007
T:0 - R:5
19/2/2007 - 23:24u | Quote
Ik heb me al ene besteld
Belgische lancering is voor april

http://img296.imageshack.us/my.php?image=cabrio001mq9.jpg
Bron: © http://img296.imageshack.us/my.php?image=cabrio001mq9.jpg


http://www.forddesktops.com/show.asp?f=focus&i=Ford_Focus_Coupe_20.jpg
Bron: © http://www.forddesktops.com/show.asp?f=focus&i=Ford_Focus_Coupe_20.jpg

http://img376.imageshack.us/my.php?image=cabrio005hr6.jpg
Bron: © http://img376.imageshack.us/my.php?image=cabrio005hr6.jpg


Laatst aangepast door denterrorist op 19/02/2007 23:26:18u (1x aangepast)
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
15/6/2007 - 14:17u | Quote
De introductie van de Focus CC gaat minder soepel dan het merk voor ogen had. Nadat door productieproblemen de introductie werd uitgesteld, heeft nu het volgende probleem zich aangediend.

Het blijkt namelijk dat de rubbers van sommige daken niet goed sluiten. Hierdoor hebben sommige eigenaren lekkage in de auto gehad. Een woordvoerder van de importeur weet ons het volgende te vertellen: “Inmiddels hebben de Ford-ingenieurs de oplossing voor het probleem gevonden. De productie van de Focus CC (bij het Italiaanse Pininfariana) is hiervoor twee weken geleden stilgelegd. Wat dit voor de levertijd betekent, kunnen we op dit moment helaas nog niet zeggen.”
De Nederlandse kopers van de Focus CC krijgen zo spoedig mogelijk een brief van de importeur waarin ze worden opgeroepen om hun coupé-cabriolet naar de dealer te brengen. De aanpassingen kunnen waarschijnlijk gewoon ter plekke worden verricht.

http://www.autoweek.nl/images/800/a/5f9aef62811950e9512bd4d665a66c0a.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/a/5f9aef62811950e9512bd4d665a66c0a.jpg

Freakkk 1.719
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 - R:8617
16/6/2007 - 10:27u | Quote
tss problemen altijd maar problemen .. maar wel schoon kleurtje voor den auto vind ik persoonlijk
StentjeS 1
wzl-lid
Sinds 12/1/2005
T:0 - R:2
28/6/2007 - 22:29u | Quote
het is misschien ne vrij goed gelukte wagen met heel veel ruimte, maar het interieur oogt naar mijn mening te plastiek ingericht waardoor het gevoel van luxe niet echt tot zijn recht komt. Verder zijn er ongelofelijk lange leveringstermijnen op deze wagen waardoor deze zijn "lancering" uiteindelijk heeft gemist en er nog niet veel bestellingen zijn uit voortgevloeid.
caoimhin 2.16
wzl-lid
Sinds 11/6/2006
T:2 - R:144
1/7/2007 - 14:21u | Quote
De kont staat ook omhoog, zou nochtans niet mogen vind ik ..
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
29/8/2007 - 14:33u | Quote
http://www.autoweek.nl/images/800/3/f1a89e2c99bbbfc9883b42900f497983.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/3/f1a89e2c99bbbfc9883b42900f497983.jpg


In navolging van zoveel andere merken met een auto in het C-segment komt Ford met een gelimiteerde editie op basis van een bestaand model. Het betreft een superexclusieve editie van de Focus ST.
Ford vergelijkt de sinistere Focus ST Black Edition met K.I.T.T., de auto van David Hasselhoff in het fameuze Knight Rider. Hiervoor zorgen de zwarte lak en de zwarte, 19 inch OZ Superturismo WP wielen. Dunlop levert extra platte “SP Sportmaxx” (225/35Z R19). Oranje accenten maken duidelijk dat het hier om een speciale Focus gaat.
Motorisch blijft alles bij het oude: ook hier een 2,5-liter vijfcilinder met 225 pk. Het maximum koppel bedraagt 320 Nm. De acceleratie van 0 tot 100 kilometer per uur kost 6,8 seconden en de topsnelheid ligt op 241 kilometer per uur.
De productie van de Black Edition blijft beperkt tot vijftig exemplaren. De importeur laat ons weten dat er geen plannen zijn om de auto naar Nederland te halen.

http://www.autoweek.nl/images/800/e/b420b388c99a1dccc561fa61c93271ce.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/e/b420b388c99a1dccc561fa61c93271ce.jpg
Freakkk 1.719
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 - R:8617
29/8/2007 - 18:00u | Quote
nee toch maar niet ..
maxxx 2.432
wzl-lid
Sinds 18/7/2006
T:1 - R:141
3/9/2007 - 13:13u | Quote
ik zou dat meiske toch eens willen zien uit die eerste K.I.T.T
  - 1 - 2 - volgende »
 
Bovenaan pagina