Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419
R: 2181
|
18/2/2006 -
12:54u
| Quote
|
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/62161647814_bmw3.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/62161646577_bmw3.jpg
Het zal niet lang meer duren voordat BMW de 3-serie Coupé zal presenteren. Deze spyshots laten heel duidelijk zien hoe de 3-serie Coupé met minimale camouflage wordt getest. Lange tijd werd er gespeculeerd over de typeaanduiding 4-serie. Zowel de Coupé als de Cabriolet van de 3-serie zouden als 4-serie door het leven gaan. Aangezien Rover nog steeds de rechten op de 400-serie bezit, en daarmee ook 418 en 420 onmogelijk maakt, zal de nieuwe 3-serie Coupé gewoon 3-serie blijven heten.
Vormgeving Wel laat BMW de modellen afwijken van de 3-serie. Zo zijn de koplampen en voorbumper zichtbaar anders vormgegeven. Dat ook de achterkant een geheel eigen vormgeving heeft gekregen spreekt voor zich. Het zwarte tape achter de zijruiten geeft de zijlijn misschien nog een wat vreemde aanblik, ga er vanuit dat ook dit weer een schitterende coupé gaat worden.
Dieselmotor Het motorengamma zal uiteraard weer bestaan uit een aantal krachtige motoren. Wij verwachten in ieder geval een 2.0 liter viercilinder en de 3.0 liter zes-in-lijn. Later volgt nog een M3 Coupé die door een V8 wordt aangedreven. Net als bij het huidige Cabriolet zal ook de nieuwe 3-serie Coupé leverbaar worden met een dieselmotor.
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6216164728_bmw3.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/621616472081_bmw3.jpg
|
Cumulus
wzl-lid
Sinds 10/2/2005
T:3 -
R:80
|
19/2/2006 -
10:39u
| Quote
|
Vanaf achter de deur lijkt em teveel uitgerokken
|
Vicious
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 -
R:834
|
19/2/2006 -
12:17u
| Quote
|
ja in zij-aanzicht heeft hij wel zoiets van de 8-reeks
|
Omaha
wzl-lid
Sinds 1/3/2005
T:0 -
R:58
|
19/2/2006 -
13:46u
| Quote
|
|
Kalkoen
wzl-lid
Sinds 12/12/2004
T:7 -
R:880
|
19/2/2006 -
14:02u
| Quote
|
Vicious schreef: ja in zij-aanzicht heeft hij wel zoiets van de 8-reeks idd!
|
Felix Da Housecat
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:87 -
R:5895
|
19/4/2006 -
20:57u
| Quote
|
hier is em int echt
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
21/4/2006 -
19:18u
| Quote
|
Nadat eerder deze week al wat foto’s en summiere informatie over de coupé-variant van de BMW 3-serie was gelekt, komt BMW nu met de eerste officiële informatie. Als de BMW 3-serie Coupé in september van dit jaar op de markt komt, is voorlopig alleen keuze uit de sterkste motoren: er is de 335i met 306 pk, de 330i met 272 pk, de 325i met 218 pk en de 330d met 231 pk. In een later stadium zal het programma van de tweedeurs worden aangevuld met viercilinder modellen waarbij de 320i en de 320d de basis vormen. Wanneer dat precies is, maakt BMW nog niet duidelijk. Verder is de 3-serie coupé voortaan leverbaar met vierwielaandrijving. De 335i Coupé is, in afwachting van de nieuwe M3, het voorlopige hoogtepunt van het programma. Het is een 3,0-liter zescilinder lijnmotor met twee turbo’s en directe benzineinspuiting. Het koppel bedraagt 400 Nm. De sprint van 0 naar 100 gaat in 5,5 seconden van 0 naar 100 en de topsnelheid is 250 km/u. Deze uitvoering maakt de huidige M3 meteen overbodig. Naar verwachting is de nieuwe M3 voorzien van een V8 die minimaal 400 pk levert. Voor het eerst verschilt het uiterlijk van de 3-serie Coupé flink van dat van de andere varianten van deze serie. Het meest opvallend zijn de afwijkende achterlichten, die chique alternatief zijn voor de vaak bekritiseerde achterlichten van de normale 3. Aan de voorzijde staan de nieren wat rechter op en de standaard bi-xenon koplampen zorgen voor een ander aangezicht. Ook is het kleurenpalet van de 3-serie met de komst van de Coupé aangevuld met zes kleuren. Gewichtsbesparende maatregelen, zoals kunststof zijpanelen bij de neus, zorgen ervoor dat de Coupé tien kilo lichter is dan de sedan-versie.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/e/9c30096d484c21a1b69e9ec3bb4cc56e.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/9/f8080ca4cdec6adb564f04defc9fcd09.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/7/c8941ed24dfe521e8db3652de098a557.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/0/851c2de1f8a474049127a8863aa43720.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/d/45b34b6c11d35a3fb3eaed7b224da01d.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/d/13f6f8a43c5445d5441ea7a1bc2bd0ed.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/4/d4d6cb37377b26fc60d0956dbc654734.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/9/f8080ca4cdec6adb564f04defc9fcd09.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/3/ae398febed73d62c32159609eb4bbb53.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/1/8287cac5a0a3c7ccd1ce6b9bb0d76061.jpg
Laatst aangepast door
Draco
op 21/04/2006 19:19:10u
(1x aangepast)
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
8/5/2006 -
15:49u
| Quote
|
BMW maakt de prijzen bekend van de 3-serie Coupé. Voorlopig zijn alleen zescilinder-modellen leverbaar. Viercilinders volgen in een later stadium. De BMW 3-serie Coupé is in elke motorvariant leverbaar in drie uitrustingsniveaus. De eerste is een basisversie dan volgt de Executive en de topuitrusting is aan boord bij de High Executive. De 325i is voorlopig de basismotorisering. In de simpelste uitvoering is die 47.700 euro. De Executive kost 52.200 euro en de High Executive 54.050 euro. Bij de 330i zijn die prijzen 53.150 euro, 56.700 euro en 58.900 euro. De 335i met zijn nieuwe 3,0-liter zescilinder lijnmotor met twee turbo’s is er vanaf 57.600 euro. De Executive kost 61.150 euro en de High Executive is 62.250 euro. Tot slot is er de 330d met een 231 pk diesel. In de basisuitvoering kost die 55.650 euro. De Executive is 59.200 euro en de High Executive 61.400 euro. In september van dit jaar staat de nieuwe Coupé bij de dealers. De basisversie van de BMW 3-serie Coupé is voorzien van onder meer in hoogte verstelbare voorstoelen, xenon verlichting en cruise control. De Executive heeft onder meer metallic lak, een alarmsysteem, een regen- en lichtsensor, elektronische parkeerhulp, automatische airco en een elektrisch verstelbare voorstoelen met een geheugenstand aan de bestuurderszijde. De High Executive heeft tot sportstoelen, adaptieve bochtverlichting en 17 inch wielen.
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
4/7/2006 -
16:07u
| Quote
|
Krachtige zescilinder motoren, luxe uitrusting en sportieve eigenschappen kenmerken de nieuwe 3-serie Coupé. BMW heeft het model neergezet als een speciaal model binnen de 3-serie reeks en heeft een aantal beroemde voorvaderen. Coupé-modellen kennen bij BMW inmiddels een lange historie. In 1929 presenteerden de Duitsers hun eerste coupé. De BMW 3/15 werd in juli 1929 op de markt gebracht. In 1937 kwam de eerste echte sportcoupé op de markt; de BMW 327 Coupé. Het model werd ontworpen volgens de laatste designtrend zoals die uit de Verenigde Staten was overgewaaid. De ontwerpers gingen voor ronde en vloeiende lijnen in plaats van hoekige en vierkante ontwerpen. Onder de motorkap lag een 2.0 liter motor met een vermogen van 55 pk. In de jaren daarna volgden klassiekers als de BMW 502, 3200 CS, 630 CS en 850i. In 1992 presenteerde de autofabrikant uit München voor het eerst een 3-serie Coupé. Dat model werd in 1999 opgevolgd door de tweede generatie. In 2006 is het de compleet nieuwe BMW 3-serie Coupé die het stokje over mag nemen van een aantal beroemde voorvaders.
Eigen gezicht De compleet nieuwe 3-serie Coupé is duidelijk een lid van de 3-familie, maar heeft een geheel eigen gezicht gekregen. Het front en vooral de achterzijde zijn ontworpen speciaal voor de Coupé. Dat geeft de auto een eigen (sportieve) stijl. Dat is ook zichtbaar in het interieur. BMW heeft het dashboard van de 3-serie Sedan en Touring als basis gebruikt, maar voorzien van vele sportieve details. Aluminium en donkerkleurige chromen accenten bevestigen de sportieve inborst van de Coupé. Het instrumentarium is deels naar de bestuurder toegedraaid en de sportief gevormde stoelen moeten veel steun bieden.
Interieur: vier zitplaatsen Het interieur van de 3-serie Coupé biedt plaats aan vier personen. De voorstoelen zijn via een easy-entry systeem gemakkelijk naar voren te klappen om de instap naar achteren te vergemakkelijken. Achterin vinden we 2 aparte zitplaatsen. Deze zijn - net als voorin - gescheiden door een opbergconsole. Een probleem bij coupés is het aanpakken van de gordel op de bestuurders- en passagiersstoel. BMW heeft dan ook een gordelaangever gemonteerd.
Motorengamma Slechts een druk op de startknop is nodig om de motor tot leven te wekken. Standaard wordt elke 3-serie Coupé geleverd met een zescilinder motor die de achterwielen aandrijft. BMW biedt de keuze voor 3 benzinemotoren en 2 diesels. Absolute topper is de nagelnieuwe 3.0 liter voorzien van een dubbele turbo. Dit model gaat als 335i door het leven en brengt een vermogen van 306 pk over op de achterwielen. Het maximum koppel van 400 Nm is al bij 1.300 tpm beschikbaar. Dit zijn waarden waar zelfs een gemiddelde dieselmotor jaloers op is. De krachtige en soepele 3.0 liter sleurt de 335i Coupé in een tijd van slechts 5,5 seconden naar 100 km/h. De topsnelheid ligt op 250 km/h en het verbruik is gemiddeld 9,5 liter per 100 km. Zeker niet slecht voor een auto met dit soort prestaties. Als tweede benzinemotor vinden we de 3.0 liter zescilinder met een vermogen van 272 pk en een koppel van 315 Nm. Deze 330i Coupé sprint in 6,1 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h en behaalt een topsnelheid van 250 km/h. De 325i Coupé wordt aangedreven door een 2.5 liter zescilinder en brengt 218 pk en 250 Nm over op de achterwielen. De twee dieselmotoren zijn eveneens zescilinders. De 335d is met een vermogen van 286 pk en een koppel van 580 Nm absoluut een strepentrekker. Al bij 1.750 tpm is het gehele koppel van 580 Nm beschikbaar. Voor de sprint vanuit stilstand naar de honderd zijn slechts 6,1 seconden nodig en een topsnelheid van 250 km/h staat genoteerd. Wie gaat voor sportieve prestaties in combinatie met een gunstig verbruik kan kiezen voor de 330d Coupé. Deze 231 pk en 500 Nm sterke dieselmotor sleurt de 3-serie Coupé in 6,6 seconden naar 100 km/h maar neemt genoegen met 6,5 liter diesel per 100 km. Alle motoren (op de 335d na) zijn standaard gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. Een automaat is als optie leverbaar en standaard op de 335d Coupé. De automaat kan naar wens met peddels achter het stuurwiel worden bediend.
xDrive vierwielaandrijving Sportiviteit is een belangrijk uitgangspunt bij de ontwikkeling van een Coupé. BMW heeft in het verleden bewezen sportiviteit te kunnen combineren met exclusiviteit. Het gaat misschien wat ver om de 3-serie Coupé als een GT neer te zetten, maar BMW heeft ongetwijfeld veel aandacht besteed aan de combinatie tussen sportiviteit en comfort. De besturing is direct en in combinatie met Active Steering (optioneel) snelheids- en situatie afhankelijk. Standaard is de 3-serie Coupé voorzien van 17 inch lichtmetalen wielen waarachter extra grote remschijven schuil gaan. Om zoveel mogelijk gewicht te besparen heeft BMW diverse lichte materialen toegepast. Zo zijn bijvoorbeeld de zijschermen 50% lichter dan bij de ´gewone´ 3-serie. Zo kon ook de gewichtsverdeling op de voor- en achteras worden geoptimaliseerd. Voor het eerst in de geschiedenis levert BMW optioneel xDrive vierwielaandrijving op de 3-serie Coupé. De elektronisch geregelde vierwielaandrijving verdeelt de aandrijfkrachten naar wens over de voor- en achteras. Het systeem zorgt voor een zeer stabiele wegligging, maximale grip en meer veiligheid bij slecht weer.
Veiligheidsvoorzieningen Veiligheidsvoorzieningen zijn bij BMW altijd in grote getale aanwezig. Zo ook op de 3-serie Coupé. Het remsysteem wordt geassisteerd door DSC (Dynamic Stability Control) dat in geval van dreigend gevaar assistentie kan verlenen. Verder zien we ABS, tractiecontrole en CBC (Cornering Brake Control).
Uitvoeringen De 3-serie Coupé wordt geleverd in drie uitvoeringen. De naamloze basisversie is standaard voorzien van onder andere cruise control, Xenon verlichting en airco. De Executive doet hier een stapje bovenop met onder andere automatische airco, regen- en lichtsensor, metallic lak en elektrisch verstelbare voorstoelen. De High Executive heeft daar bovenop nog eens adaptieve bochtenverlichting en sportstoelen. De prijzen in Nederland beginnen bij € 47.700,- voor de 325i Coupé.
|
cush
wzl-lid
Sinds 3/12/2004
T:6 -
R:422
|
6/7/2006 -
9:30u
| Quote
|
Ik kan hier niet veel op zeggen. Buiten dat BMW weer heel sterk bezig is.
|
Felix Da Housecat
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:87 -
R:5895
|
6/7/2006 -
13:02u
| Quote
|
Vandaag BMWMagazine gekregen en hij staat er in , zalige auto
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
16/11/2006 -
18:53u
| Quote
|
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/d/f9a8aa974c3b7517eee63fcf3bfe76dd.jpg
De BMW 3-serie krijgt een nieuwe vierwielaangedreven variant. Binnenkort wordt het huidige topmodel, de 335i, ook als vierwielaangedreven Xi geleverd. Het is echter nog niet zeker of dit model ook naar Nederland komt. Behalve op het gebied van aandrijving is de 335 Xi exact gelijk aan zijn achterwielaangedreven broer. Dat betekent een 3,0-liter twinturbo zescilinder lijnmotor met 306 pk. Ook de prestatiecijfers zijn daarom vrijwel gelijk. De topsnelheid is zoals bij alle snelle BMW’s begrensd op 250 kilometer per uur. De 335i is naast de 325i en de 330i nu het derde model van de BMW 3-serie dat als vierwielaandrijver leverbaar wordt. De 335 Xi zal de duurste benzineversie zijn tot de nieuwe M3 op de markt komt. Er is een grote ‘maar’ betreffende de 335 Xi: de Nederlandse importeur weet nog niet of het model, dat op een Koeweitse BMW-site wordt getoond, ook naar Europa komt. In het Midden-Oosten kan BMW het model vanaf maart leveren.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/b/2ccdbec1c0430d41c48f9448c332602b.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/d/fef2e7e186de2b18219ccddaf433c02d.jpg
|
Zeta Reticula
WZL-lid
Sinds 25/6/2003
T:2 -
R:97
|
21/11/2006 -
17:06u
| Quote
|
Immer gans geil!
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
12/12/2006 -
18:19u
| Quote
|
BMW is klaar voor de introductie van de compleet nieuwe M3. Al ruim een jaar lang duiken er gecamoufleerde prototypes op. Afgelopen week wist onze fotograaf een productierijp exemplaar vast te leggen. De witte M3 Coupé op de foto´s laat nog weinig twijfels onbevestigd. De nieuwe M3 is de eerste 3-serie die wordt aangedreven door een V8. De motor is ontwikkeld op basis van de V10 die de M5 en M6 aandrijft en levert ruim 400 pk. Daarmee weet de M3 in ongeveer 5 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h te sprinten. De topsnelheid zal begrensd zijn op 250 km/h. Het vermogen wordt overgebracht op de achterwielen middels een handgeschakelde zesbak en de nieuwste generatie van de SMG-automaat. Mogelijk zal de sequëntiele SMG-automaat voorzien zijn van zeven verzetten.
M-familie Aan de buitenzijde is de M3 duidelijk herkenbaar als een lid van de M-familie. Geheel in lijn met de M5 en M6 is het model voorzien van een forse voorbumper met een grote luchtinlaat. Het rooster en M-logo in de voorschermen en de dubbele uitlaatpijpen zijn eveneens kenmerkend voor BMW´s M-modellen.
Voorjaar 2007 Op basis van deze spyshots hebben wij een computertekening gemaakt van het uiteindelijke productiemodel. De laatste foto laat dan ook duidelijk zien hoe de M3 Coupé in het voorjaar van 2007 bij de dealers zal staan.
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/612129181384_m3-.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/612129181519_m3-.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6121291816173_m3-.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/612129181963_m3-.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/612129185588_m3-.jpg
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
6/3/2007 -
22:38u
| Quote
|
Op de Autosalon van Genève heeft BMW eindelijk het doek van de langverwachte BMW M3 Concept gehaald. Lexus, Audi en Mercedes-Benz kunnen hun borst nat maken. Hij heet nog een Concept, maar reken er maar op dat deze M3 voor 90 procent gelijk is aan de versie die uiteindelijk eind dit jaar in productie gaat. Dat betekent dus dat de snelste 3-serie zich, meer nog dan bij de vorige generatie, nadrukkelijk onderscheidt van zijn minder bedeelde broeders. De nieuwe M3 heeft een grotere spoorbreedte en uitgeklopte zijschermen achter, waardoor er geen misverstand over bestaat dat je naar een serieuze sportcoupé kijkt. Maar het is vooral de bult op de motorkap (het ‘powerdome’, zoals BMW het noemt), die de auto tot een dreigende verschijning in je achteruitkijkspiegel maakt. De conceptcar is voorzien van 19 inch lichtmetalen wielen die sterk doen denken aan die van de lichtgewicht M3 CSL. Het dak is net als dat van de M6 lichter dan dat van de andere modellen, door het gebruik van plastic versterkt met koolstofvezel. Het is nog even de vraag of die constructie de productieversie ook haalt. Kijken we onder de kap, dan zien we een turboloze V8, voor het eerst in de M3-historie. Voor de M3 Concept geven de Beiers nog geen vermogen op, maar reken voor de productieversie op een dikke 420 pk. Audi’s RS4 zit immers op 420 pk en de C63 AMG die er ook aan zit te komen krijgt waarschijnlijk nog meer vermogen op de achterwielen. In de toekomst volgt ook weer een Cabriolet-versie van de M3. Mocht u de auto in het echt willen bewonderen: hij staat op de Autosalon van Genève, die tot 18 maart geopend is.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/4/623aa5ba096a816e3d7909092e1e9dc4.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/6/66203466f26e31e81408f52660750d86.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/6/1fac6877331c57356137086c82a6c956.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/d/2fedb3fb38852cc94aaa256aaf1f3cad.jpg
|
RaBBiT09
wzl-lid
Sinds 21/5/2006
T:3 -
R:299
|
6/3/2007 -
22:45u
| Quote
|
shit man  alleen die spiegels zijn lelijk..
|
Vicious
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 -
R:834
|
7/3/2007 -
0:22u
| Quote
|
ik vind'm er zéér goed uitzien, maar langs de andere kant heeft hij z'n subtiliteit verloren... er zijn teveel dingen die duidelijk maken dat dit geen gewone 3coupé is (en dat had ge bij de vorige M3 wél)
|
RaBBiT09
wzl-lid
Sinds 21/5/2006
T:3 -
R:299
|
7/3/2007 -
14:16u
| Quote
|
vergeet nie dat het de concept is he.. waarschijnlijk verliest hij zijn scherpe kantjes...
Laatst aangepast door
RaBBiT09
op 7/03/2007 14:16:43u
(1x aangepast)
|
maxxx
wzl-lid
Sinds 18/7/2006
T:1 -
R:141
|
7/3/2007 -
14:22u
| Quote
|
te hopen dat ze die lelijke puist van de motorkap halen...
|
Vicious
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 -
R:834
|
7/3/2007 -
16:53u
| Quote
|
ale komaan, vergelijk de foto's van concept M5, tegenover het productiemodel is daar nu toch niks anders aan?
|
Freakkk
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 -
R:8617
|
7/3/2007 -
17:40u
| Quote
|
zeer schoon voiture !
|