NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Freestream T1: voor straat en circuit
Onderaan pagina
  - 1 - 2 - volgende »
Cumulus 2.572
wzl-lid
Sinds 10/2/2005
T: 3 R: 80
7/2/2006 - 12:27u | Quote
http://www.autoweek.nl/images/800/16504.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/16504.jpg

Twee ingenieurs die hebben meegewerkt aan de ontwikkeling van de beroemde McLaren F1 hebben een nieuw project op poten gezet. De Freestream T1 komt akelig dicht in de buurt van de magische één pk per kilo.

De Freestream T1 is voorzien van een 2,4-liter V8 motor met een vermogen van 480 pk. De tweepersoons auto brengt slechts 465 kilo op de schaal. Precieze prestaties zijn nog niet beschikbaar omdat de auto zich nog in het prototypestadium bevindt. Freestream denkt aan een sprint van 0 naar 100 in zo´n 2,5 seconden en van stilstand naar 160 moet in minder dan vijf seconden kunnen. Voor de topsnelheid wordt 322 km/u opgegeven. De makers geven aan dat eigenaren van een T1 bestand moeten zijn tegen krachten van maximaal 3g.
De makers van de Freestream, Ben Scott-Geddes en Graham Halstead bouwen maximaal 25 exemplaren per jaar. Inmiddels zijn zes orders geschreven. “Het rijden met de Freestream is vergelijkbaar met een Le mans-prototype of bijna een Formule 1-auto. We willen met de T1 laten zien dat we vanaf niets een bruikbare en betrouwbare sportauto kunnen neerzetten.”
Scott-Geddes: “We hebben gesproken met eigenaren van sport- en raceauto´s die zijn gefrustreerd door de beperkingen van hun auto door het voorzichtige gebruik van techniek en restricties die in raceklassen wordt opgelegd. Daaraan maakt de Freestream T1 een einde.”

Bron: Autoweek.nl
AntraCite 2.6
wzl-lid
Sinds 28/9/2004
T:2 - R:68
7/2/2006 - 20:53u | Quote
Delen van een F1, de lichten van de Lamborghini Murcielago (die er slecht op gephotoshopped zijn) en ook stukken van de Ferrari Enzo, maar ik kan mij vergissen
O ccasion 2.139
wzl-lid
Sinds 16/7/2004
T:106 - R:1871
7/2/2006 - 21:12u | Quote
AntraCite schreef:
Delen van een F1, de lichten van de Lamborghini Murcielago (die er slecht op gephotoshopped zijn) en ook stukken van de Ferrari Enzo, maar ik kan mij vergissen

ge vergist u

doe die ontwerpers geen oneer aan voor hun fantastisch project door te zeggen dat ze iets bijeen geraapt hebben, betweter
weedmouse 2.257
wzl-lid
Sinds 21/1/2004
T:17 - R:116
7/2/2006 - 22:47u | Quote
kvind hem wel afschuwelijk lelijk mor da zal wss zo zijn doordat ze er alles aan willen doen om hier de ultieme racewagen van te maken.
Kwil em best wel es zien in top gear dan
Cobra 2.766
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:19 - R:985
8/2/2006 - 22:20u | Quote
lijkt me toch wel leuk om mee over straat te scheure ze
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
10/2/2006 - 14:36u | Quote
http://www.classicdriver.com/upload/images/_de/3328/img03.jpg
Bron: © http://www.classicdriver.com/upload/images/_de/3328/img03.jpg

http://autoblog.it/uploads/freestreamt12.jpg
Bron: © http://autoblog.it/uploads/freestreamt12.jpg
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
24/4/2006 - 20:00u | Quote
http://www.autoweek.nl/images/480/2/c3d9935200a0bfc3d30366e0a00afb62.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/2/c3d9935200a0bfc3d30366e0a00afb62.jpg


Op de Topmarques-beurs in Monaco laten de meeste exclusieve automakers hun producten zien. Voor het eerst was op een beurs de Caparo T1 in levenden lijve te zien. De 470 kilo sterke tweezitter heeft 480 pk aan boord.

Het groepje ingenieurs dat verantwoordelijk is voor de Caparo T1 heeft een klinkend cv. Eerder zijn ze verantwoordelijk geweest voor de ontwikkeling van de beroemde McLaren F1. Dit keer schepten ze de Caparo T1 die niet alleen supersnel en betrouwbaar is, maar ook minder kostbaar dan hun vorige project.
De Caparo T1 is 4,06 meter lang, 1,99 meter breed en 1,08 meter hoog. De 470 kg (zonder vloeistoffen) lichte auto kan met zijn 480 pk sterke aluminium V8 in 2,5 seconden van 0 naar 100. Vanuit stilstand naar 160 km/u gaat in 5 seconden. Topsnelheid is 322 km/u.

http://www.autoweek.nl/images/480/7/b87b012a510263e4bc784463df1bef57.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/7/b87b012a510263e4bc784463df1bef57.jpg

http://www.autoweek.nl/images/480/b/371a467b17637ac2305930e75d2ee55b.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/b/371a467b17637ac2305930e75d2ee55b.jpg

http://www.autoweek.nl/images/480/7/6b67515bff0e42f6afb3f47307d7edc7.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/7/6b67515bff0e42f6afb3f47307d7edc7.jpg

1.jpg" target="_blank" title="http://www.autoweek.nl/images/480/1/6a916defc6dd6491f143b441b5c1d1.jpg">1.jpg" alt="http://www.autoweek.nl/images/480/1/6a916defc6dd6491f143b441b5c1d1.jpg" border="0" [imgwidth]>
Bron: © http://www.autoweek.nl/1.jpg" target="_blank" class="linkinactive">images/480/1/6a916defc6dd6491f143b441b5c1d1.jpg


Laatst aangepast door Draco op 24/04/2006 20:02:01u (1x aangepast)
Angus Young 3.211
wzl-lid
Sinds 27/10/2004
T:25 - R:244
25/4/2006 - 1:35u | Quote
Shit zeg, das lelijk
turboJerre 3.376
wzl-lid
Sinds 23/2/2005
T:3 - R:55
25/4/2006 - 14:58u | Quote
Te vet bakske, nen F1 vr op de baan.
Kan nie wachte tot ze hem op top gear testen...!

Laatst aangepast door turboJerre op 25/04/2006 14:59:33u (1x aangepast)
Corvette 2.42
wzl-lid
Sinds 15/6/2005
T:9 - R:210
25/4/2006 - 15:27u | Quote
Man man, da ze daar maar standaard ne scanner en ne roadpilot in steken, of tis helemaal nie te betalen ...
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
4/10/2006 - 9:48u | Quote
Het Britse merk Caparo lanceerde eerder dit jaar de plannen voor de supersnelle T1. Ze houden woord: het eerste prototype rijdt.

Caparo heeft deze week de eerste rit gemaakt met het prototype van de T1. Voor de auto worden veelbelovende specificaties opgegeven. De 470 kilo wegende auto heeft 480 pk aan boord en kan in 2,5 seconden van 0 naar 100. De topsnelheid moet rond de 320 km/u liggen. Bij de ontwikkeling van de auto zijn onder anderen ingenieurs betrokken die eerder hebben gewerkt aan de McLaren F1.
“Het is fantastisch dat we in zo’n korte tijd al zo ver zijn gekomen,” aldus ontwerper Ben Scott-Geddes. “Helemaal als je bedenkt dat we pas dit jaar zijn gestart met Caparo.” Intussen is een investeerder gevonden die helpt bij het op gang brengen van de productie. Rond de kerst moet het tweede en laatste prototype rijden. Caparo hoopt dat de eerste klant zijn auto in maart 2007 in ontvangst kan nemen. Per maand worden dan twee auto’s gebouwd. Darabij wordt veelvuldig gebruikgemaakt van technieken en materialen uit de luchtvaart. Mede daarom is het mogelijk de auto zo licht te houden. Het orderboek voor 2007 is al voor de helft gevuld.

http://www.autoweek.nl/images/800/4/ecd3c58455dd0b1d897f00778881b754.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/4/ecd3c58455dd0b1d897f00778881b754.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/e/709e7479f360f9c8828d99c15566aeae.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/e/709e7479f360f9c8828d99c15566aeae.jpg
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
31/10/2006 - 13:17u | Quote
De Caparo T1 maakt vandaag zijn Am erik aanse publieksdebuut op de SEMA show in Las Vegas. De auto staat op de Michelin-stand als onderdeel van een overeenkomst met de Franse fabrikant, die de exclusieve bandenleverancier zal worden.

In Europa was hij in april voor het eerst te zien op de Topmarques beurs in Monaco. Ook in de V.S. zullen er mensen met een racelicentie geïnteresseerd zijn in de waanzinnige Caparo, die is uitgerust met een 480 pk sterke V8. De T1 weegt slechts 465 kg en schiet in 2,5 seconden van 0-100 km/h en haalt een top van 322 km/h. De T1 wordt in Europa verkocht voor 165.000 Britse ponden en zal in Am erik a zo’n 310,000 dollar gaan kosten. De Caparo is ontworpen voor het circuit en chief executive Angad Paul hoopt dat hij daar ook gehomologeerd zal worden voor gebruik op de openbare weg. Dan zou hij een regelrechte concurrent worden voor de Saleen S7.
Angad verwacht dat de auto-industrie veel meer gebruik zal moeten gaan maken van lichtgewicht materialen zoals toegepast in de T1: ”Het kan misschien 15 tot 20 jaar duren, maar uiteindelijk äls de materiaalkosten gaan dalen, zal steeds meer koolstofvezel worden toegepast in serieproductie.

http://www.autoweek.nl/images/800/5/ab18d0e447f3e9c3d7a6e8971eb95ee5.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/5/ab18d0e447f3e9c3d7a6e8971eb95ee5.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/3/555f74821fe1be7f7745054645ecdae3.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/3/555f74821fe1be7f7745054645ecdae3.jpg
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
8/6/2007 - 12:32u | Quote
De Caparo T1 is de straatauto die het dichtst bij de sensatie van een formule 1-auto staat. Het eerste productie-exemplaar is klaar.

De Caparo T1 is de eerste auto die 1.000 pk per ton gewicht levert. De T1 weegt slechts 550 kilo en heeft een vermogen van 575 pk bij 10.500 toeren per minuut. Het maximale koppel is 420 Nm. De motor is een zelf geproduceerde 3,5-liter V8. Met deze specificaties kan de Caparo in 2,5 seconden van 0 naar 100 km/u en het remmen is al even indrukwekkend. Van 160 km/u naar stilstand gaat ion 3,5 seconden.
De eerste productie-Caparo is klaar. In juli wordt de eerste klanten-auto afgeleverd. Inmiddels heeft Caparo een dealernetwerk in de wereld waar het geld zit. Ze zijn te koop in thuisland Groot-Brittannië, de Verenigde Staten, Zuid-Afrika en Dubai.
In Engeland kost de auto 190.000 pond zonder belastingen – dat is zo’n 280.000 euro. Inclusief btw en bpm zou de Caparo bij ons dik 450.000 euro kosten.


http://www.autoweek.nl/images/800/b/be8a16c14077b2fc683d7177a120a1eb.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/b/be8a16c14077b2fc683d7177a120a1eb.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/8/11f778516b3dabf2bf2ec6bd8ba86fa8.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/8/11f778516b3dabf2bf2ec6bd8ba86fa8.jpg

maxxx 2.432
wzl-lid
Sinds 18/7/2006
T:1 - R:141
8/6/2007 - 21:42u | Quote
10.500 rpm? Man dat moet bijna als een F1 klinken! Toch wel zotte bak.
smis 2.914
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:8 - R:1359
8/6/2007 - 22:57u | Quote
F1 gaat tot 18000-20000 toeren
Zeta Reticula 2.128
WZL-lid
Sinds 25/6/2003
T:2 - R:97
9/6/2007 - 15:57u | Quote
Gans Geil! Jawohl!
LowLife 3.551
wzl-lid
Sinds 11/4/2005
T:5 - R:53
11/6/2007 - 10:18u | Quote
AntraCite schreef:
Delen van een F1, de lichten van de Lamborghini Murcielago (die er slecht op gephotoshopped zijn) en ook stukken van de Ferrari Enzo, maar ik kan mij vergissen


Ik snap zelfs niet hoe jij dat ziet. Ferrari Enzo??? Is het niet omdat een Enzo een beetje een F1-neus heeft?
In ieder geval vergis je jou ongeloofelijk.
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
2/11/2007 - 21:37u | Quote
De Caparo T1 is de productieauto die het dichtste bij een formule1-auto staat. Die bestaat in Engeland nu ook in politietrim. Het goede nieuws: het is maar voor de show.
Voor de MPH ’07-beurs heeft het kleine Caparo de indrukwekkende T1 als politieauto opgetuigd. Van deze Caparo in politie-uniform wordt menig agent zwetend wakker, maar is het maar voor de show. Caparo, dat zijn basis heeft in Groot-Brittannië, wordt gevormd door een aantal ingenieurs die onder meer hun sporen hebben verdiend met de McLaren F1. Volgens hen heeft de Caparo T1 een met een formule 1-auto vergelijkbare rij-sensatie.
De Caparo T1 kan in vijf seconden van 0 naar 160 km/u en de topsnelheid ligt in de buurt van de 320 km/u. Vanuit stilstand naar 100 km/u lukt rond de twee seconden. Je moet dus wel serieus gereedschap meenemen om deze politieauto van je af te schudden. Gelukkig voor de Britse automobilist blijft deze Caparo T1 voorbehouden aan deze beurs waar hij als publiekstrekker dient. En in Nederland pakken we het een stuk calvinistischer aan: onze snelwegen worden binnenkort bewaakt met nieuwe Volvo’s V50.

http://www.autoweek.nl/images/800/2/16126644721ecbf6c9bd56e1e591f3b2.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/2/16126644721ecbf6c9bd56e1e591f3b2.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/1/bc308aa6e99083ca10a4634af55a4641.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/1/bc308aa6e99083ca10a4634af55a4641.jpg
DeProost 3.471
wzl-lid
Sinds 20/3/2005
T:11 - R:739
2/11/2007 - 23:58u | Quote
geld genoeg die flikkn
Szyronn 3.254
wzl-lid
Sinds 4/8/2004
T:1 - R:367
3/11/2007 - 8:28u | Quote
niet mijn stijl
Freakkk 1.719
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 - R:8617
3/11/2007 - 16:53u | Quote
als ze u daarmee achtervolgen dan weet ge wel wat nieuws ... Pedal to the metal

mrja nx voor hier . hier krijgen ze nog niet eens hun regering gevormd laat staan iets exclusief voor die flikken .
  - 1 - 2 - volgende »
 
Bovenaan pagina