Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419
R: 2181
|
30/12/2005 -
16:25u
| Quote
|
 Bron: © http://www.autoclub.com.au/uploaded_images/hummer-h3x-2007-773305.jpg
Hummer stelt op de LA Autoshow een nieuwe versie voor van de Hummer H3, de tot op heden kleinste telg van het merk die vorig jaar het levenslicht zag. Deze H3x is technisch helemaal identiek aan de 'gewone' H3 en is gebaseerd op de H3 Street concept die het nichemerk in november op de accessoirebeurs SEMA toonde. Het model heeft enkel recht op een speciale aankleding, met vooral minder zwart plastic. De elementen worden in chroom, dan wel in koetswerkkleur uitgevoerd. De reeks is enkel bestemd voor de thuismarkten; te weten de VS en Canada
 Bron: © http://www.seriouswheels.com/pics-2007/2007-Hummer-H3x-RS-Studio-1280x960.jpg
 Bron: © http://www.gmhummer.com/timeline/2007/h3_07.jpg
 Bron: © http://www.gmhummer.com/timeline/2007/h3_07_2.jpg
|
smis
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:8 -
R:1359
|
30/12/2005 -
20:18u
| Quote
|
en toch zou ik nog steeds het liefste met de H1 rijden, maar dat is persoonlijk natuurlijk
|
Goregasm
wzl-lid
Sinds 20/11/2003
T:76 -
R:670
|
30/12/2005 -
21:22u
| Quote
|
pff kebbet azo nie echt voor jeeps
|
turboJerre
wzl-lid
Sinds 23/2/2005
T:3 -
R:55
|
31/12/2005 -
11:29u
| Quote
|
Me needer behalve Range Rover Sport dan en tunings Cayenne's a-la Gemballa&Techart, van die lekker brede "jeeps" me ne schone sound!
edit: en nen Touareg is ook schoon natuurlijk... ma mag nog net iets meer hebben
Laatst aangepast door
turboJerre
op 31/12/2005 11:36:58u
(1x aangepast)
|
smis
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:8 -
R:1359
|
31/12/2005 -
12:42u
| Quote
|
pfff, zulke jeeps haat ik, das alsof ge opblaaspoppen gaat gebruiken om tegen te praten, ge gebruikt ze niet meer voor hun doel om da ze te mooi zijn en schui zijt ze te beschadigen, nog liever 1nen land rover defender dan 10 cayennes, kzou mij schamen om daarin rond te rijden
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
30/10/2006 -
12:33u
| Quote
|
Ook Hummer komt naar Las Vegas. Op de SEMA show zal de H3 Open Top te zien zijn, een versie van de 2007-Hummer H3 met een groot open dak voor nóg meer voeling met de buitenwereld.
Voor de 2007-versie van de Hummer H3 is er een groot elektrisch schuifdak beschikbaar, maar de H3 Open Top gaat nog een stapje verder met het door ASC (American Sunroof Company) ontwikkelde stoffen schuifdak ’Infinivu’genaamd. De vergrote opening moet zorgen voor een klassiek gevoel, zoals je bij voorbeeld kent van de Jeep Wrangler. Modern is uiteraard de elektrische bediening en het materiaal van het dak, dat niet alleen stevig is, maar ook weersbestendig. De H3 is uitgerust met het Chrome Appearance Package en het interieur is voorzien van speciaal zacht leer met stiksel in Gatsby Green. De Hummer H3 Open Top staat op verchroomde 20-inch Rozzi-wielen met speciale Baja banden in de maat 325/50. Verder is de auto uitgerust met tal van accessoires uit de speciale accessoirecatalogus voor Hummer.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/f/29ad9d1ca473fe8bb2eb6aca1fe961cf.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/5/6c79e34b5f6ffae06278ac08595d9cb5.jpg
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
18/1/2007 -
15:57u
| Quote
|
Hummer heeft de H3 op tal van punten aangepast. De uiterlijke wijzigingen zijn minimaal, maar onderhuids veranderde er meer. Hummer monteert voortaan een nieuwe 3,7 liter vijfcilinder met een vermogen van 244 pk. Met de vernieuwde H3 wil het merk de export gaan vergroten. De Hummer H3 is oorspronkelijk ontwikkeld voor de Noord-Amerikaanse markt. Om de auto ook in Europa te kunnen verkopen moesten een aantal aanpassingen worden gedaan. Deze aanpassingen werden in Europa uitgevoerd en dat betekende (onnodig) extra werk. Aangezien Hummer de export van de H3 verder wil vergroten heeft de fabrikant besloten de auto op tal van punten aan te passen. Zodoende voldoet elke H3 standaard aan de wereldwijde richtlijnen. De vernieuwde H3 rolt in Zuid-Afrika van de band.
Homologatie-eisen Om de H3 aan te passen aan diverse wereldwijde eisen werden onder meer de wielkasten verbreed. Hummer monteert een plastic strip op de wielkasten om zodoende te zorgen dat de wielen niet buiten de carrosserie uitsteken. In sommige landen (waaronder Nederland) is dit verboden en bij ons was dit dan ook al één van de vele aanpassingen die achteraf werden doorgevoerd. Verder werden de koplampen licht gewijzigd. De zijknipperlichten zijn voortaan niet oranje, maar wit van kleur en ook de achterlichten kregen een iets andere indeling. Wie de verschillen wil waarnemen moet beide modellen naast elkaar zetten, maar ze zijn er daadwerkelijk. Opvallender is de gewijzigde achterzijde. Het reservewiel wordt voortaan standaard voorzien van een cover en de bumper kreeg een andere vorm. Onder de bumper werd een stalen balk gemonteerd waarin de mistachterlichten zijn opgenomen.
Nieuwe vijfcilinder benzinemotor Belangrijker nieuws voor de H3 is de komst van een nieuwe 3,7 liter vijfcilinder benzinemotor. De 244 pk en 328 Nm sterke krachtbron vervangt het oude exemplaar. De oude 3,5 liter motor leverde een vermogen van 220 pk en een koppel van 305 Nm. Dat betekent een toegenomen vermogen van 24 pk en een gestegen koppel van 23 Nm.
Productie in Zuid-Afrika De vernieuwde Hummer H3 zal vanaf april 2007 leverbaar zijn. Met de komst van dit aangepaste model hoopt Hummer zijn positie in de markt nog verder te kunnen uitbreiden en versterken.
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/711812192368_h3.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/71181219252_h3.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/711812192630_h3.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/711812192986_h3.jpg
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
24/1/2007 -
17:15u
| Quote
|
De Hummer H3 is op behoorlijk wat punten veranderd om aan de Europese type-goedkeuring te voldoen. Hebben alle inspanningen de Hummer tot een auto gemaakt die de stijgende lijn op de Europese markt gaat voortzetten? De nieuwe H3 wordt gebouwd in Zuid-Afrika, van waaruit Hummer de markten buiten de Verenigde Staten wil bedienen. De ‘kleine’ H3 kent een groeiende schare liefhebbers, want door de lagere prijs van dit model is de financiële drempel om Hummer te gaan rijden een stuk lager. Het is lastig om de wijzigingen aan het uiterlijk van de H3 te ontdekken. Met wat moeite zijn wat kleine details te ontdekken die afwijken van de vorige H3. Onder de kap ligt belangrijker nieuws: een nieuwe 3,7-liter benzinemotor met 244 pk. Dat lijkt veel, maar een nerveuze viertrapsautomaat en een hoog leeggewicht gooien roet in het eten. In het terrein voelt de Hummer zich natuurlijk beter thuis. Zonder enige moeite doorwaadt de ‘ baby-Hummer’ diepe plassen en overwint hij schouderophalend hellingen die je nooit verwacht met een auto te kunnen beklimmen.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/b/4e983d7b06f7b3cc13adb4879321479b.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/b/31d0a70fe4a20b4ec6f782dba0ee08db.jpg
|
loan
wzl-lid
Sinds 15/12/2004
T:0 -
R:31
|
2/2/2007 -
9:58u
| Quote
|
Ligt het aan mij of is da nu net een JEEP? Is Hummer van JEEP? Nee eh?  Bron: © http://static.blogo.it/autoblog/jeep_patriot_01.jpg
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
29/3/2007 -
16:03u
| Quote
|
Een Hummer zonder V8 is voor de Amerikanen eigenlijk geen Hummer. En wees eens eerlijk, voor ons eigenlijk ook niet. Het gemis van een V8 in de Hummer H3 wordt door Hummer dan ook eindelijk goed gemaakt met de introductie van de Hummer H3 Alpha. Mét V8! Recentelijk werd de Hummer H3 op diverse punten licht gewijzigd. Vooral het interieur onderging een facelift, maar ook het exterieur werd op diverse punten aangepast. Ook motorisch veranderde er het één en ander. De 3.5 liter vijfcilinder werd vervangen door een nieuwe 3.7 liter vijfcilinder. De motor levert een vermogen van 244 pk en heeft daarmee 24 pk gewonnen ten opzichte van de oude motor.
Alpha Het enige dat bij Hummer nog in de H3 ontbrak was een V8. Gelukkig komt daar nog dit jaar verandering in. Hummer heeft namelijk de H3 Alpha gepresenteerd. Het is na de H1 Alpha het tweede model dat onder de Alpha-vlag wordt uitgebracht. Aan de buitenzijde is het model slechts herkenbaar aan een Alpha-logo, maar onder de motorkap ligt het grote nieuws.
5.3 liter V8 Achter de grote chromen grille is namelijk plaats gemaakt voor een 5.3 liter V8. De achtcilinder benzinemotor levert een vermogen van 295 pk en een koppel van 438 Nm. Volgens de Amerikaanse fabrikant weet de H3 hierdoor de geweldige terreinprestaties van de H3 te combineren met een dynamischer karakter op de weg. Gekoppeld aan een viertraps automaat weet de H3 Alpha in ongeveer 8 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h te sprinten. De H3 met vijfcilinder doet er dik 11 seconden over en dus heeft Hummer een behoorlijke winst weten te behalen.
Deze zomer in productie Nog deze zomer gaat de H3 Alpha in productie. Of en wanneer het model naar ons land komt is op dit moment nog niet bekend.
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/732814592824_h3-.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7328145930133_h3-.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7328145932114_h3-.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/732814593570_h3-.jpg
|
Smion
wzl-lid
Sinds 18/2/2005
T:1 -
R:43
|
30/3/2007 -
13:28u
| Quote
|

|
DeProost
wzl-lid
Sinds 20/3/2005
T:11 -
R:739
|
9/4/2007 -
2:40u
| Quote
|
een echt authentiek plastieken interieur
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
16/4/2007 -
18:15u
| Quote
|
Hummer gaat de H3 ook met een V8-motor aanbieden. Voor de H2 wordt een nieuwe 6.2 V8 leverbaar, en ook het interieur is vernieuwd.
De H3 is leverbaar met een 3.7 vijfcilinder maar er bleek behoefte aan meer vermogen. Daarom introduceert General Motors de baby-Hummer met een 5.3 V8 die 295 pk levert, de vijfpitter schopt het tot 245 pk. Overigens blijft de vijfcilinder naast de V8 leverbaar. Halverwege 2008 verwacht Cadillac Europe de H3 Alpha in Europa. Begin volgend jaar maakt de vernieuwde H2 zijn Europese debuut. Die beschikt over een compleet nieuwe 6.2 V8 met 393 pk die gekoppeld is aan een nieuwe 6-traps automaat. Een compleet nieuw interieur met een dashboard in de stijl van de H3 en een verbeterd ESP zijn andere belangrijke wijzigingen voor de H2 modeljaar 2008. De H2 krijgt bovendien een grille met grotere koelopeningen en ook de kleinere grille in de onderbumper wordt groter.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/7/7bf4230ce0d0f0faf7237383975c19b7.jpg
|
maxxx
wzl-lid
Sinds 18/7/2006
T:1 -
R:141
|
17/4/2007 -
13:12u
| Quote
|
een 6.2 V8 met 393 pk en een 5.3 V8 met 295 
dat die amerikanen nu eens auto's leren bouwen zeg! hier heeft men voor zo'n vermogens genoeg aan een 3 liter.
|
RaBBiT09
wzl-lid
Sinds 21/5/2006
T:3 -
R:299
|
17/4/2007 -
23:49u
| Quote
|
Het is iets te simpel om een cilinderinhoud te linken aan het vermogen. Vermogen tov het verbruik, is een veel betere ( en ftlk de enige juiste) indicatie van de energie-efficiëntie van de motor.
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
1/5/2007 -
19:37u
| Quote
|
Hummer komt eindelijk met de langverwachte H3T. De pickup-achtige variant van de Hummer H3 heeft vier portieren en een relatief kleine laadruimte. Hummer heeft daarmee het concept van de H2T in stand gehouden en doorvertaald naar de H3. Al jaren geleden presenteerde Hummer een conceptcar onder de naam H3T. Deze conceptcar werd nog gepresenteerd voor de onthulling van de H3 en kon dan ook worden gezien als een voorbode voor dat model. Het productiestadium heeft deze conceptcar nooit gehaald. Sterker nog, die zal het ook nooit meer gaan halen.
Crewcab Ondanks dat komt Hummer wel met een T-variant van de H3 op de markt. In tegenstelling tot de conceptcar is het model echter voorzien van een zogenaamde ´crewcab´ waarin plaats is voor vijf personen. Dankzij deze dubbele cabine die grotendeels overeenkomt met het interieur van de ´gewone´ H3 zijn de productiekosten lager en is de interieurruimte groter. Daar staat wel een veel kleinere laadruimte tegenover dan wanneer gekozen wordt voor een enkele cabine.
Twee motoren Hummer zal de H3T leveren met de twee bekende H3-motoren. De eerste is de 242 pk sterke 3.7 liter vijfcilinder. De tweede motor is de nieuwe 295 pk sterke V8 uit de H3 Alpha.
Eind 2008 leverbaar De productie van de Hummer H3T zal in augustus 2008 worden opgestart. Dat betekent dat de officiele presentatie van het model vroeg in 2008 valt te verwachten.
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7518454468_hummer.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7518454598_hummer.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7518454750_hummer.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/75184548158_hummer.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/75184550129_hummer.jpg
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
28/1/2008 -
10:28u
| Quote
|
Een pickup-versie van de H3 wordt ons al sinds de komst van het kleine model beloofd. Hier is –ie dan. Hummer breidt de H3-familie uit met een pickup. De voorste helft is identiek aan de SUV-versie die we al weer een paar jaar kennen. Daarachter prijkt een 1,5 meter lange laadbak en daarmee is de H3 SUT geboren. In het derde kwartaal van dit jaar start de productie van deze nieuwe H3. Niet lang daarna begint ook de export naar Europa. De H3 SUT is voorzien van een vijfpersoons ‘crew cab’. De achterbank is deelbaar en verder meldt Hummer dan onder de laadbak ruimte is voor een volwaardig reservewiel. En dat wil wat zeggen als je het formaat van een Hummer-band in acht neemt. In Amerika is de H3 leverbaar met de ook bij ons bekende vijfcilinder met 244 pk. Daarnaast wordt een V8 geleverd met een vermogen van 300 pk. Die komt op termijn ook op de Nederlandse markt. Ook aan een H3 met dieselmotor wordt gewerkt. Met de V8-motor mag de H3 SUT 2.676 kilo op zijn trekhaak nemen. De H3 is niet dus zo zeer een chique SUV maar is een werkpaard met échte terreincapaciteiten. Dus als die achtcilinder er is, wordt de H3 definitief ontdaan van zijn imago als baby-Hummer.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/7/76d59740757796a3e0183b6dbe8cd447.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/f/65e6f49b42e0ba05d933ff6cdc993b1f.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/8127141129129_h3.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/8127141129158_h3.jpg
concept:
 Bron: © http://www.lynchhummer.com/h3/preview/H3T/H3T-in.studio.700.jpg
Laatst aangepast door
Draco
op 28/01/2008 10:31:03u
(1x aangepast)
|
Freakkk
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 -
R:8617
|
28/1/2008 -
18:17u
| Quote
|
kvond het concept schoner eigenlijk
|
erikstoff
wzl-lid
Sinds 28/12/2004
T:1 -
R:17
|
31/1/2008 -
18:08u
| Quote
|
WAT EEN NICHTEN AUTO !! idd ook liever den originele of den humvee
|