NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Peugeot 207
Onderaan pagina
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419 R: 2181
15/12/2005 - 16:13u | Quote
http://www.aftonbladet.se/bil/0503/27/Peugeot-207.jpg
Bron: © http://www.aftonbladet.se/bil/0503/27/Peugeot-207.jpg


De complete modellijn van de nieuwe Peugeot 207 wordt op dit moment getest in het Noord van Finland. De 207 3- en 5-deurs, Break, SW en CC rijden daar ongecamoufleerd rond. Hierbij de foto´s van alle 207-modellen!




De opvolger van de populaire Peugeot 206 is klaar. Tijdens de laatste testwerkzaamheden in het hoge en koude noorden werden alle modellen van de 207-serie op de gevoelige plaat gelegd. In de nachtelijk uren werden de 207 als 3- en 5-deurs, maar ook als Break, SW en CC gespot.

Noordelijke testen
Eerder al konden wij foto´s tonen van de 207 3- en 5-deurs. De eerste foto´s van het compleet productierijpe model publiceerden wij vorige maand. De 207 3-deurs werd betrapt tijdens een fotoshoot voor folder- en persmateriaal. De 5-deurs werd later in het noorden van Zweden gezien. Nu kunnen wij u ook de 207 Break, 207 SW en 207 CC tonen.

Begin 2006
Begin 2006 zullen de eerste modellen bij de dealers staan. De 207 zal worden gebouwd op het onderstel van de Citroen C3. De 207 zal groeien en qua afmetingen in dezelfde klasse vallen als de voormalige 306. Behalve de toegenomen afmetingen zal Peugeot ook veel aandacht besteden aan de kwaliteit in het interieur. Qua veiligheid zal Peugeot waarschijnlijk een primeur hebben in dit segment; een knie-airbag.

Dynamische modellen
Echt verrassend zijn het uiterlijk van de 3- en 5-deurs niet. Het is een logisch vervolg op de 206 en in lijn met de onlangs vernieuwde 307. Veel opvallender zijn de Break en Sw. Veel opvallender zijn de Break en SW die een veel dynamischer lijn hebben gekregen. De 207 CC heeft duidelijk wat trekjes van de 307 CC. Het stalen klapdak bestaat uit twee delen en zal geheel elektrisch onder de achterklep verdwijnen.

Nog even geduld...
Het kan niet lang meer duren voordat Peugeot de eerste officiele foto´s en gegevens van de 207 bekend maakt. De auto zal door deze wintertesten niet lang meer geheim blijven. Wij kunnen u in ieder geval de complete 207-serie al tonen!

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/5121214227165_207.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/5121214227165_207.jpg

http://clabedan.typepad.com/photos/uncategorized/peugeot_207_cc.jpg
Bron: © http://clabedan.typepad.com/photos/uncategorized/peugeot_207_cc.jpg

http://home.hccnet.nl/r.journee/206cc/Scoop207en207cc.jpg
Bron: © http://home.hccnet.nl/r.journee/206cc/Scoop207en207cc.jpg

http://www.iauto.lv/images/news/Apr2005/Peugeot207d.jpg
Bron: © http://www.iauto.lv/images/news/Apr2005/Peugeot207d.jpg

O ccasion 2.139
wzl-lid
Sinds 16/7/2004
T:106 - R:1871
18/12/2005 - 13:44u | Quote
de wijven en de jeanetten zullen content zijn
Cumulus 2.572
wzl-lid
Sinds 10/2/2005
T:3 - R:80
24/12/2005 - 12:32u | Quote
O ccasion schreef:
de wijven en de jeanetten zullen content zijn

Idd, de eerste fot is alsof de auto remde, maar het koetswerk nog een beetje naar voor bewogen heeft

Franse auto's ... Bah!
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
10/1/2006 - 12:05u | Quote
Na diverse spyshots zijn dit de eerste officiele foto´s van de Peugeot 207. Het uiterlijk is inmiddels geen verrassing meer. Wel verrassend is dat ook deze foto´s uitgelekt zijn.




Volgende week zal Peugeot de 207 officieel onthullen. De auto werd al meerdere door onze spyshotfotografen vastgelegd. Hierdoor is het uiterlijk van Peugeot´s opvolger voor de 206 geen verrassing meer.

3- en 5-deurs
De 207 is geheel in stijl met de 307 en 407, maar wel herkenbaar als opvolger van de 206. Peugeot zal als eerste de 3- en 5-deurs hatchback presenteren. De auto zal als wereldprimeur te vinden zijn op de Autosalon van Genève.

Meer informatie volgt
Volgende week leest u op Autowereld.com meer over de nieuwe 207.

www.autowereld.com

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6169242246_20.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6169242246_20.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/61692423114_207.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/61692423114_207.jpg
Omaha 3.468
wzl-lid
Sinds 1/3/2005
T:0 - R:58
10/1/2006 - 12:55u | Quote
Hadden ze de lampen vanvoor niet nog wat groter kunnen maken ? Deze vallen nogal klein uit..
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
16/5/2006 - 11:26u | Quote
Dit weekend lanceert Peugeot de nieuwe 207 in België. De nieuweling moet een vervolg breien aan het immense succes van de 206, die op zijn beurt de zeer populaire 205 naar de geschiedenisboeken verwees. Om de druk wat te verlichten, houdt Peugeot de 206 nog een tijdje in het aanbod. Voorlopig met alle motorversies, maar wellicht wordt er wat in de uitrustingsmogelijkheden gesnoeid. Zo zou de 206 wat goedkoper kunnen worden. Op dit ogenblik vraagt het merk met de Leeuw voor het optellen van één nummertje ongeveer € 1.500 extra (vanaf € 11.950 voor de 75pk sterke 1.4l benzine met drie deuren). De 207 volgt de nieuwe Renault Clio naar de absolute rand van het B-segment. De nieuweling meet in de lengte 20cm extra, en tikt dus af op 4,03m (B-segment tot 4,05m). In wezen wordt de 207 tussen de huidige 206 en 307 in geparkeerd. Als de 206 definitief met pensioen gaat, gaapt er een gat tussen 107 en 207.

http://www.autoweek.nl/images/800/0/47fcfc0e1e0bc412dc05ebd67eb5de80.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/0/47fcfc0e1e0bc412dc05ebd67eb5de80.jpg


De extra centimeters worden vooral geofferd aan de veiligheid. De dikke neus is voetgangervriendelijk en de kreukelzones absorberen meer dan voorheen. Het resultaat is een (maximum-)score van vijf sterren wanneer de EuroNCAP een 207 tot schroot herleidde. De klant krijgt bij de grotere voetdruk ook extra kofferinhoud. Het bagagecompartiment zwelgt met minimaal 278l, dik 3 emmers meer dan de 206. Het interieur zelf won amper 3cm, maar een aangepaste –hogere- zithouding zorgt voor een efficiëntere indeling. Dat levert meer beenruimte, een beter overzicht en een algemeen ruimer gevoel op. De vormgeving is een stuk volwassener dan bij de 206. De kunststoffen glanzen minder en de assemblage lijkt degelijker dan voorheen. Iets dat tijdens de testrit door de afwezigheid van parasietgeluiden bevestigd wordt. Het zitmeubilair is ook een opmaat voor de 206. Het steunt beter, vooral aan de onderrug. En nu het stuurwiel niet alleen in de hoogte, maar ook in de diepte verstelbaar is, heb je meer garanties op een goede rijhouding. Door de stuurvelg puur je op drie conventionele, duidelijk afleesbare ronde klokjes. De duurdere versies zijn verkrijgbaar met een tweekleurige binnenruimte.

http://www.autoweek.nl/images/800/c/be783ff921431c2995bf3f88d30c46cc.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/c/be783ff921431c2995bf3f88d30c46cc.jpg


Het gamma is opgedeeld in twee hoofdstromingen; een elegante reeks en een sportieve serie. De twee zijn van elkaar te onderscheiden door de aankleding, de plaatsing en aan- of afwezigheid van beschermprofielen én een andere snoet. Peugeot wijzigt immers het ganse bumperschild, inclusief de uitloper van de motorkap, de vormgeving van de grille en de positie van de mistlichten. De evenwichtig, geblokte, maar niettemin dynamisch ogende koets zet minstens 1180kg op de weegschaal. Ruim boven de 925kg die een gelijkaardig gemotoriseerde 206 laat optekenen. Toch is dat niet meteen aan de koets te merken, want die voelt eerder licht aan. Vooral de achterportieren voelen en klinken als goedkoop blik. Spijtig ook dat de vormgeving zich door de grote en onnatuurlijk gelijnde spiegels van slag laat brengen.

http://www.autoweek.nl/images/800/e/030351e85f4b02872f880cc2bb28677e.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/e/030351e85f4b02872f880cc2bb28677e.jpg


We opteerden voor deze eerste kennismaking voor de 89pk sterke 1.6l diesel in vijfdeursuitvoering, maar het gamma beslaat daarnaast nog drie benzine- en twee dieselmotoren. Een 75pk sterke 1.4, een variant met 90pk en een 110pk sterke 1.6 zijn er voor de benzinerijders. Wie oliehoudende brandstof tankt kan ook een 1.4 met 68pk of een 1.6 met 110pk kiezen. Onze 1.6 HDi kan met souplesse, vlotte hernemingen en geringe decibelvervuiling overtuigen, ook al vallen de prestaties in de sprint –door het hoge gewicht- tegen. De elektrische stuurbekrachtiging maakt parkeren een makkie, maar toch houden we niet van het onthechte gevoel ervan. De ophanging vreet putten, bulten en kasseien alsof het snoepjes zijn en houdt de koets in de bochten toch vlak. Peugeot heeft dat nog steeds in de vingers…

http://www.autoweek.nl/images/800/6/60277f110fe6a83e77ae01a4912295a6.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/6/60277f110fe6a83e77ae01a4912295a6.jpg


Laatst aangepast door Draco op 16/05/2006 11:29:32u (1x aangepast)
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
11/7/2006 - 15:52u | Quote
Voordat Peugeot de hete 207 RC lanceert, komt dit najaar de 207 GT op de markt. De 207 GT wordt aangedreven door een 1.6 liter turbomotor die goed is voor een vermogen van 150 pk. De motor is ontwikkeld in samenwerking met BMW.

Bij de introductie van de 207 was de komst van de GT al aangekondigd. In samenwerking met BMW heeft Peugeot een 1.6 liter turbomotor ontwikkeld welke onder de motorkap van de 207 GT ligt. De motor is goed voor een vermogen van 150 pk bij 5.800 tpm. Het koppel van 244 Nm is al bij 1.400 tpm beschikbaar! Sportieve prestaties zijn dan ook gegarandeerd al doet Peugeot hier nog geen uitspraken over.

3-deurs
De 207 GT is alleen leverbaar als 3-deurs model en standaard met de sportieve exterieur- en interieurkenmerken zoals die ook voor de overige 207-modellen leverbaar zijn. Andere voor- en achterbumpers, een subtiel dakspoilertje en 17 inch lichtmetalen wielen behoren tot de standaarduitrusting. Binnenin zien we sportieve accenten in de vorm van aluminium details en halflederen bekleding.

RC in aantocht
Tegen het einde van dit jaar staat de 207 GT 1.6 Turbo bij de dealers. Volgend jaar presenteert Peugeot de 207 RC. Dit model zal door dezelfde 1.6 liter turbomotor worden aangedreven, maar is getuned tot ongeveer 200 pk.

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/671114480116_207.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/671114480116_207.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/671114481115_207.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/671114481115_207.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/67111448322_207.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/67111448322_207.jpg
Hot Prospect 3.135
wzl-lid
Sinds 22/1/2004
T:19 - R:535
31/7/2006 - 20:26u | Quote
kvind em nie echt schoon, ma wel veel betere kwaliteit als de vorige
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
6/10/2006 - 22:25u | Quote
De Peugeot 207 Féline 1,6 turbo 150 pk heeft een indrukwekkende nieuwe motor aan boord. De turbo onderscheidt zich nauwelijks van de minder snelle versies. Het échte geweld moet namelijk nog komen.

De nieuwe 1,6-liter turbomotor van de Peugeot 207 Féline 1,6 turbo is ontwikkeld in samenwerking met BMW. Met zijn dubbele bovenliggende nokkenassen en twin scroll-turbo is het een mooi stukje techniek geworden. BMW gaat ‘m gebruiken in de nieuwe Mini.
De snelle 207 onderscheidt zich alleen door zijn 17 inch wielen. Geen sierstripjes, spoilers en skirts. Die zijn voorbehouden aan de échte topmodellen van de 207-serie. Een nog snellere RC met 175 pk staat ook nog op het programma.
Het mooie onderstel van de 207 kan zich met de 150 pk goed bewijzen. Onderstuur is er alleen in het grensbereik. Wel is het jammer dat de besturing weinig communicatief is. Verder is het zaak de toerenteller boven de 3.000 toeren per minuut te houden om de vaart er in te houden.

http://www.autoweek.nl/images/800/c/bc0b1fad9f39280205f12ac2b0fc472c.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/c/bc0b1fad9f39280205f12ac2b0fc472c.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/9/8477869bede00e69da5666e82f9932a9.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/9/8477869bede00e69da5666e82f9932a9.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/2/11e87ff18bfa9fbcb1430e1019b78f82.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/2/11e87ff18bfa9fbcb1430e1019b78f82.jpg
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
24/11/2006 - 15:37u | Quote
De sterkste 207 tot nu toe heeft 150 pk. In deze tijden is dat niet genoeg om indruk te maken als hot hatch, dus daarom komt er in maart een krachtiger versie.

De komst van een sterkere 207 viel dus te verwachten. Voor het extra vermogen lag een kant en klare oplossing voorhanden: de 175 pk sterke motor in de Mini Cooper S is immers een sterkere variant van de motor in de Peugeot 207 Féline 1,6 turbo 150 pk, het huidige topmodel.
Of de snelste 207 de typeaanduiding ‘GTI’ of ‘RC’ meekrijgt, kan de importeur nog niet zeggen. Maar omdat de 206 RC al 177 pk had, lijkt het waarschijnlijk dat het niet bij deze snelle 207 blijft.
Bovendien zal het uiterlijk van de sportieve 207 niet veel afwijken van het huidige topmodel, waardoor de naam GTI het meest voor de hand ligt. De komst van een RC, die net als bij de 206 sneller en sportiever wordt dan de GTI, zou wat dat betreft dan voor meer vuurwerk moeten zorgen. Over de komst van zo’n supersportieve 207 doet Peugeot echter geen uitspraken.

http://www.autoweek.nl/images/800/6/c8ade2e69e9404b67d7f09a83705dc26.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/6/c8ade2e69e9404b67d7f09a83705dc26.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/6/85885101747aedcf981def2ded3a4d76.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/6/85885101747aedcf981def2ded3a4d76.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/6/b20e812030c3c9bf329ab449aa5bbae6.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/6/b20e812030c3c9bf329ab449aa5bbae6.jpg
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
15/3/2007 - 2:07u | Quote
Het sportieve topmodel van de Peugeot 207-reeks, de RC, heeft een prijskaartje gekregen. Peugeot besloot de auto concurrerend te prijzen.

Voor 26.990 euro is de Peugeot 207 RC de uwe. Voor dat geld krijgt de compacte Peugeot naast de Sport-uitrusting 17 inch lichtmetalen wielen, verchroomde uitlaatpijpen en ESP mee. En natuurlijk heeft de RC de 1,6-liter turbomotor met 175 pk onder de kap, een motor die we al kennen uit de Mini Cooper S.
De 207 RC is goedkoper dan de Opel Corsa OPC en Renault Clio RS 2.0 16V, maar die hebben wel meer vermogen aan boord. De snelle Peugeot staat in mei bij de dealers en is alleen met driedeurs carrosserie leverbaar.

http://www.autoweek.nl/images/800/3/1859df9e3435fc292f3564301467f113.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/3/1859df9e3435fc292f3564301467f113.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/4/4688be4b707180b74dc4212c075d4cf4.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/4/4688be4b707180b74dc4212c075d4cf4.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/9/3ac3fba48570170d4f2b9547d61b8589.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/9/3ac3fba48570170d4f2b9547d61b8589.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/6/42e5d7fbf6050894b275d3b9529a5a86.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/6/42e5d7fbf6050894b275d3b9529a5a86.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/0/6be73739654f6b2f927f7638bd75a5b0.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/0/6be73739654f6b2f927f7638bd75a5b0.jpg
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
20/3/2007 - 15:02u | Quote

Peugeot had tot nu toe geen echte GTI in het programma. Daar komt begin mei verandering in, al heet de snelste 207 geen GTI maar RC.

Peugeot-fans hoefden het niet helemaal zonder een snelle 207 te stellen, want er was al een Turbo-versie met 150 pk. Toch was dat geen optie voor mensen die wisten dat er méér pk’s in het verschiet lagen. Nu lossen de Fransen de belofte in met de RC. Een veelbelovende auto, omdat Peugeot een reputatie hoog te houden heeft op het gebied van snelle hatchbacks.
De 207 RC heeft dezelfde 1,6-liter turbomotor aan boord als de Mini Cooper S. De top ligt op 220 kilometer per uur en de acceleratie van 0 tot 100 kilometer per uur duurt 7,1 seconden. Het maximum koppel bedraagt 240 Nm, maar het kan door een overboostfunctie tijdelijk verhoogd worden tot 260 Nm.
Ondanks deze kracht missen we in de bergen een zesbak: de eerste versnelling is te lang. In een minder steil landschap voelt de auto zich een stuk beter thuis. De 207 RC reageert gretig op het gas en de wegligging is uitstekend.
De RC is standaard uitgerust met airconditioning, alcantara sportstoelen en aluminium pedalen. De prijs van de Peugeot 207 RC, die ook op de AutoRai te zien is, is vastgesteld op 26.990 euro.

http://www.autoweek.nl/images/800/0/88403c260030b8c30fcf7ebc0eb62a20.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/0/88403c260030b8c30fcf7ebc0eb62a20.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/0/6be73739654f6b2f927f7638bd75a5b0.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/0/6be73739654f6b2f927f7638bd75a5b0.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/9/3ac3fba48570170d4f2b9547d61b8589.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/9/3ac3fba48570170d4f2b9547d61b8589.jpg
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
17/5/2007 - 19:59u | Quote
http://www.autoweek.nl/images/800/c/9203a50b7b8a511da34b304a42cd1a4c.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/c/9203a50b7b8a511da34b304a42cd1a4c.jpg


Peugeot komt met een stationwagenversie van de 207. Op de autobeurs in Genève staat alvast de 207 SW Outdoor. Die is voorzien van een stoere look, maar verder gelijk aan de nieuwe kleine stationwagen.

De Peugeot 207 SW heeft duidelijke karaktertrekken van de 407 SW en de 1007 – de zijruiten die doorlopen tot de achterpanelen en de spitse punt waarin het ruitje eindigt, vinden we ook bij die modellen terug. De Oudoor concept car is voorzien van zaken als extra verchroomde dakrails en spatbordverbreders. Verder zijn de bumpers verstevigd en is er een beschermplaat onder de achterzijde van de auto. Dat soort details vervallen voor het productiemodel – ze horen bij het avontuurlijke studiemodel. Ook heeft de auto een glazen dak – wellicht zien we dat wel terug op de uiteindelijke SW.
De 207 SW Outdoor heeft een lengte van 4,15 meter; daarmee is hij twaalf centimeter langer dan de hatchback. De wielbasis is met 2,54 meter gelijk aan die van de drie- en vijfdeurs. Waarschijnlijk staat rond juli de 207 stationwagen bij de dealers.

http://www.autoweek.nl/images/800/0/1ff8fc4892367dcf35e548a16d66e3d0.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/0/1ff8fc4892367dcf35e548a16d66e3d0.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/d/4af722484172a7364213c554ee9051ed.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/d/4af722484172a7364213c554ee9051ed.jpg


***************************************************************************************

http://www.autoweek.nl/images/480/1/82191b4ba2dc666dac0886cf9c512621.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/1/82191b4ba2dc666dac0886cf9c512621.jpg


De vorm van de statiowagenvariant van de Peugeot 207 is na de Autosalon van Genève al niet echt een verrassing meer. Daar stond immers de 207 Outdoor concept car. De productie van de voorserie van de 207 SW is inmiddels gestart.

In de Peugeot-vestiging in Poissy is de voorserie gestart van de Peugeot 207 SW. Her en der op internet zijn al foto’s te zien van het fabrieksterrein waar de kleine stationwagens af en aan rijden. In juli staan de eerste exemplaren van de 207 SW bij de dealers.
Op de autobeurs in Genève toonde Peugeot al de 207 Outdoor. Dat is een tot avonturen-auto omgebouwde versie van de 207 SW. Het ligt niet in de lijn der verwachting dat Peugeot werkelijk komt met zo’n variant van de stationwagen. Hij zou vallen in de klasse waarin Volkswagen onder meer de CrossPolo en de CrossGolf en Citroën de C3 X-TR aanbiedt.
De 207 SW is de opvolger van de 206 SW. Die had samen met de Fabia Combi in de klasse van de kleine stationwagens lange tijd het rijk alleen. Nu heeft ook Renault aangekondigd met een break-versie te komen van de Clio. Daarvan was eveneens een voorproefje te zien op de Zwitserse beurs. Volgend jaar zal het productiemodel te zien zijn.

http://www.autoweek.nl/images/800/c/9203a50b7b8a511da34b304a42cd1a4c.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/c/9203a50b7b8a511da34b304a42cd1a4c.jpg


**************************************************************************************

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/731917242724_207sw.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/731917242724_207sw.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/731917242776_207sw.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/731917242776_207sw.jpg


Peugeot is inmiddels begonnen met de voorproductie van de 207 SW. Op het fabrieksterrein van Peugeot staan een aantal modellen geparkeerd. En die konden uiteraard niet aan nieuwsgierige blikken worden onttrokken.

Dat de Peugeot 207 SW er binnenkort aan zit te komen is geen publiek geheim meer. Op de Autosalon van Genève presenteerden de Fransen een conceptcar onder de naam 207 SW Outdoor. In grote lijnen toont deze conceptcar ons hoe de 207 SW eruit komt te zien. Nu deze foto’s de ronde doen op het internet zijn er wat design betreft geen geheimen meer over de 207 SW.

Opvallende achterzijde
Waar de 206 SW in eerste instantie al als bijzonder werd gezien is de 207 SW dat zonder meer ook. De typische vorm van de achterlichten zal voor velen even wennen zijn, maar dat was bij de 206 SW ook het geval.

Motorenaanbod
Onderhuids zal het motorengamma vrijwel gelijk zijn aan dat van de 207 hatchback. Het benzinegamma zal vermoedelijk worden gevormd door de 1.4 (75 pk), de 1.4 16V (88 pk) en de 1.6 (110 pk). Op dieselgebied zien we de 1.4 HDi (68 pk), de 1.6 HDi (90 pk) en de 1.6 16V HDi (110 pk). Tegen het einde van de zomer van 2007 staat de 207 SW bij de dealers.
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
17/5/2007 - 20:00u | Quote
De Peugeot 207 SW laat niet lang meer op zich wachten. Op het fabrieksterrein van Peugeot staat inmiddels een flink aantal modellen van de 207 SW geparkeerd. De auto´s staan klaar om als demo´s naar de dealers te worden vervoerd. De officiële foto´s heeft Peugeot echter nog steeds niet vrijgegeven.

Dat de Peugeot 207 SW er binnenkort aan zit te komen is geen publiek geheim meer. Op de Autosalon van Genève presenteerden de Fransen een conceptcar onder de naam 207 SW Outdoor. In grote lijnen toont deze conceptcar ons hoe de 207 SW eruit komt te zien. Bovendien konden wij twee maanden geleden al een paar spyshots tonen van een ongecamoufleerde 207 SW die eveneens op het fabrieksterrein van Peugeot stond geparkeerd. Deze nieuwe foto´s tonen de auto in vol ornaat.

Typische achterlichtunits
De achterlichtunits zijn het meest opvallende designelement van de auto. Net als bij de 206 SW zal de achterzijde dan ook even moeten wennen. Leuk detail zijn de ´zwevende´ dakrails. Verder is het front gelijk aan dat van de andere 207-modellen. En dat zal ook voor het interieur gelden. Wel kan de 207 SW uiteraard profiteren van een fors grotere bagageruimte dan de drie- en vijfdeurs hatchback.

Motorenaanbod
Onderhuids zal het motorengamma vrijwel gelijk zijn aan dat van de 207 hatchback. Het benzinegamma zal vermoedelijk worden gevormd door de 1.4 (75 pk), de 1.4 16V (88 pk) en de 1.6 (110 pk). Op dieselgebied zien we de 1.4 HDi (68 pk), de 1.6 HDi (90 pk) en de 1.6 16V HDi (110 pk).

Zomer 2007 bij de dealers
De Peugeot 207 SW zal binnenkort officieel worden gepresenteerd door de fabrikant. Na de zomer van 2007 zal het model bij de dealers staan. Voor nu is het wachten op de eerste officiële informatie en het beeldmateriaal. De prijzen zullen vlak voor de marktintroductie bekend worden gemaakt.

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/75161333869_peugeot.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/75161333869_peugeot.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/751613331156_peugeot.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/751613331156_peugeot.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7516133312174_peugeot.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7516133312174_peugeot.jpg
DeProost 3.471
wzl-lid
Sinds 20/3/2005
T:11 - R:739
18/5/2007 - 22:55u | Quote
http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7516133312174_peugeot.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7516133312174_peugeot.jpg


man man da licht

trekt op niks fransozen
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
27/5/2007 - 12:45u | Quote
Voor de tweede keer deze week duiken onverwacht foto’s op van nieuwe modellen van Peugeot op internet. Na de 308 staat nu de 207 SW in z’n nakie.

Erg verrassend is de SW-variant niet. We de auto al eens gezien toen voorserie exemplaren op de parkeerterreinen van de fabriek stonden. De auto is een logisch vervolg op de hatchbackvarianten van de 207.
In de zomer start de productie van de SW maar Nederland is pas in september aan de beurt voor de levering van de eerste exemplaren. De stationwagen is twaalf centimeter langer dat de normale 207. Daarmee komt hij op 4,15 meter. Net als de andere 207’s wordt ook de SW leverbaar als Sport- en Classic-uitvoering.
De motoren voor de SW zijn de 90 pk sterke 1,4-liter en de 120 pk sterke 1,6-liter. Verer zijn er de 1,4-liter HDI met 75 pk en de 1,6-liter diesel met 90 of 100 pk. Ook een versie met de 150 pk sterke 1,6-liter turbomotor staat op de planning. Die verwachten we pas in de loop van 2008.

http://www.autoweek.nl/images/480/0/7377cf24be17856752151f566261c440.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/0/7377cf24be17856752151f566261c440.jpg

http://www.autoweek.nl/images/480/9/a7b69b451d5b679ef0ddfa5dfc05a889.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/9/a7b69b451d5b679ef0ddfa5dfc05a889.jpg
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
4/6/2007 - 20:26u | Quote
Peugeot heeft naast de 308 nog meer nieuws: de 207 SW. Vorige week waren er al de eerste foto’s, nu hebben we de officiële informatie voor u.

De kopers van de 207 SW krijgen bij de introductie keuze uit vijf verschillende motoren. Allereerst drie verschillende benzinemotoren met vermogens van 75 pk tot 120 pk. Daarnaast zijn er twee HDi-diesels van 90 of 110 pk met roetfilter beschikbaar.
De bagageruimte heeft een inhoud van 337 liter. Voorzieningen als een apart te openen achterruit en een driedelige bagage-afdekplaat zorgen voor een optimale toegankelijkheid van de bagageruimte.
De twee spannende versies volgen later. De eerste is de 207 SW RC, die de bekende 1,6-liter turbomotor met 175 pk onder de kap krijgt. Bovendien komt er een avontuurlijke 207 Outdoor, waarvan Peugeot op Genève al een prototype liet zien.
De Peugeot 207 SW volgt de 206 SW op, de best verkochte compacte stationwagon. Vanaf juli staat de nieuwe auto bij de Peugeot-showrooms, de prijzen zijn nog niet bekend.

http://www.autoweek.nl/images/800/7/ae66d97b0fcac3cde289bf5762dddeb7.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/7/ae66d97b0fcac3cde289bf5762dddeb7.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/0/3c3deecf7ae9af64a5637e04fc0ca950.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/0/3c3deecf7ae9af64a5637e04fc0ca950.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/c/2d7282219cecf9a6badfc1665c2a611c.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/c/2d7282219cecf9a6badfc1665c2a611c.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/0/1ea73ef737d3561ad964866ebbb2ec40.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/0/1ea73ef737d3561ad964866ebbb2ec40.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/b/7fafda1d23645ff1714e8d3e1fa304cb.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/b/7fafda1d23645ff1714e8d3e1fa304cb.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/6/cfe48113c668aa1d0993c8c6290dc6d6.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/6/cfe48113c668aa1d0993c8c6290dc6d6.jpg
DeProost 3.471
wzl-lid
Sinds 20/3/2005
T:11 - R:739
10/6/2007 - 17:16u | Quote
kotseuuu

komaan degene die dees heeft gedesign moet toch serieus gestoord zijn ze
http://www.autoweek.nl/images/480/1/82191b4ba2dc666dac0886cf9c512621.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/1/82191b4ba2dc666dac0886cf9c512621.jpg
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
29/8/2007 - 22:09u | Quote
De Peugeot 207 SW RC is een kleine stationwagon met een sportief tintje. Het model combineert diverse kenmerken van de sportieve 207 RC hatchback met de praktische eigenschappen van de 207 SW. Onder de motorkap ligt de bekende 175 pk sterke turbomotor uit de 207 RC en Mini Cooper S.

Sportieve stationwagons zijn al lange tijd geen uitzondering meer. Kijk maar eens naar supersnelle familieauto´s als de Audi S6 Avant, Mercedes E 63 AMG Combi en de BMW M5 Touring. Op het niveau van de Peugeot 207 SW is het echter nog wel een uitzondering. Peugeot presenteert met deze sportieve variant dan ook een uniek model.

Sportieve exterieurdetails
Om het sportieve karakter te benadrukken werd een aantal optische wijzigingen doorgevoerd. Zo zijn er geen dakrails gemonteerd, heeft het front een aluminiumkleurige luchtinlaat en zijn de zijruiten en achterruit donker getint. Verder wordt de achterzijde gesierd door een spoiler op de achterklep, een sportieve bumper en een dubbele verchroomde uitlaat. De 17 inch lichtmetalen wielen en de verchroomde buitenspiegels ronden het sportieve plaatje af.

Interieur
In het interieur zijn eveneens sportieve accenten doorgevoerd. We zien niet alleen speciale wijzerplaten en chromen randjes om de tellers, maar ook aluminium pedalen, speciale vloermatten en een aluminium pookknop. De kuipstoelen zoals die normaal gesproken in de 207 RC hatchback zitten zijn vervangen door sportief gevormde ´normale´ stoelen. Peugeot laat weten dat dit het praktische karakter van de SW meer ten goede komt. Met een kofferruimte van 448 liter is de 207 SW immers een kleine pakezel. Overigens is die ruimte verder te vergroten door de banken neer te klappen. Er ontstaat dan 1.433 liter.

175 pk turbomotor
Behalve een sportiever afgestemd onderstel moet de meeste sportiviteit onder de motorkap vandaan komen. Daar ligt de 1.6 liter THP-motor voorzien van een turbo. De motor ontwikkelt een vermogen van 175 pk en een koppel van 240 Nm. Dankzij een overboost functie is tijdelijk 260 Nm beschikbaar. Met deze motor weet de 207 SW RC in slechts 7,6 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h te sprinten en een topsnelheid van 220 km/h te realiseren. Dat alles gecombineerd met een verbruik van gemiddeld 7,4 l/100 km.

Uitrusting
Alle uitrusting van de 207 is ook op de SW RC leverbaar, waaronder de standaard automatische airconditioning met gescheiden regeling en gekoeld dashboardkastje en standaard of als optie, een JBL hifi-systeem en het gloednieuwe RT4-systeem. alle 207 SW RC-uitvoeringen voorzien van een parkeerhulp achter en standaard of als optie een cruise control, bandenspanningcontrolesysteem, ellipsvormige koplampen met statische bochtverlichting, automatische binnenspiegel, automatische ruitenwissers, automatische verlichting. De veiligheidsuitrusting bestaat standaard uit ESP, zes airbags en twee Isofix-bevestigingspunten.

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/782912243576_207.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/782912243576_207.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/782912243763_2073.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/782912243763_2073.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/782912244048_207.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/782912244048_207.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7829122438169_207.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7829122438169_207.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/782912244142_207.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/782912244142_207.jpg
Freakkk 1.719
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 - R:8617
30/8/2007 - 17:48u | Quote
nie mis . ziet er wel relax uit
DeProost 3.471
wzl-lid
Sinds 20/3/2005
T:11 - R:739
31/8/2007 - 16:17u | Quote
ik lach mij kapot me dien achterkant :')
gewoonweg zielig
bekijk die lichten en die ruit vanachter
(ja ik ben anti-peugeot)

Laatst aangepast door DeProost op 31/08/2007 16:17:53u (1x aangepast)
 
Bovenaan pagina