MightyJ
wzl-lid
Sinds 25/1/2005
T: 42
R: 230
|
4/12/2005 -
17:06u
| Quote
|
ik moet voor een bepaald vak een examenwerk ivm pc's den ene doe bv videokaarten den andere processors enz enz enz ik doe de vgl van Pc en spelconsole
nu is mijn vraag: Weet er iemand wat je aan een spelletje moet veranderen wil je bv een pc spel op de playstation spelen.
ik bedoel ni om het zelf te doen maar wel wat de makers van die spelletjes doen stel ik schrijf een spelletje voor de pc wat moet ik veranderen aan de inhoud wil ik het ook uitgeve op bv de playstation
alvast merci
|
Losealot
Beachboy
Sinds 24/9/2004
T:55 -
R:1358
|
4/12/2005 -
17:50u
| Quote
|
ge moet die porten naar het andere platform é, net zoals ge een windows programma nie op een linux bak kunt uitvoeren enzo
dus systeem specifieke dingen zullen moeten aangepast worden tzal dus ook moeten gerecompiled worden... de textures enzo zullen mogen behouden worden denk ik
alé bovenstaande dingen zijn gewoon logische bedenksels van mij, want ik weet daar eigenlijk nix van. ge moet anders maar eens aan Electronic Arts vragen, die zijn kampioen in 1 spel maken en net hetzelfde op alles uitbrengen, dan bekomde zoiets als Harry Potter 4 op Pc waarin da ge de muis nie kunt gebruiken, en ook geen instellingen hebt
|
Aries Belgium
wzl-lid
Sinds 17/7/2005
T:5 -
R:154
|
4/12/2005 -
23:28u
| Quote
|
Console spellen worden perfect op de hardware afgesteld van de console, omdat de makers weten welke dingen er aanwezig zijn. Bij pc spellen hebben de makers die voorkennis niet en maken het spel zo onafhankelijk mogelijk. Dit wil zeggen dat ze het programma gaan compilen voor de meest gebruikte architectuur (x86) en voor het meest gebruikte OS (Windows). Bij consoles weten ze perfect wat er aanwezig is en kunnen ze perfect gaan compilen voor specifieke CPU's, GPU's, RAM, enz ...
|
MightyJ
wzl-lid
Sinds 25/1/2005
T:42 -
R:230
|
5/12/2005 -
21:10u
| Quote
|
thx da maakt al wa duidelijker
|