NAVIGATIE
• Freetime overzicht
• Zoeken
RUBRIEKEN
• FAQ / Help
• Wat mag niet?
• WZL Wedstrijden
• WZL Chat
• WZL Toolbar
• WZL Statistieken
• WZL leden
• WZL shop
• E-cards
RSS 
• Fun-feed
• Babe-feed
• Stud-feed
Een groot aantal pokerrooms geven
de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
|
Origineel bericht
|
Gnomo
Sinds 25/9/2008
T: 13
R: 105
|
22/3/2010 -
21:36u
|
Quote
|
De conceptcar Opel Flextreme GT/E, die zijn première beleeft in Genève, leent de technologie van de Ampera. Hij heeft de afmetingen van een gezinsberline, maar is extreem gestroomlijnd.
De Opel Flextreme GT/E is een conceptcar die in het teken staat van aerodynamica en snelheid. Zijn Cx-waarde bedraagt een opmerkelijke 0,22, onder meer dankzij een minimaal frontaal oppervlak en een gestroomlijnde bodem. Daarenboven is deze wagen van 4.762 millimeter met zijn hoogte van 1.308 millimeter vrij laag. Boven een snelheid van 50 km/h ontvouwen zich verticale panelen over de lengte van het koetswerk vanaf de luchtextractoren die zich achter de twee achterwielen bevinden. Deze zijdelingse spoilers van 350 millimeter lang geleiden de luchtstroom bij hoge snelheden om turbulenties te beperken.
Het gewicht van deze conceptcar, die onthuld wordt op het salon van Genève, blijft binnen de perken. Zo hebben de ingenieurs gekozen voor koetswerkonderdelen van composietkoolstofvezel, ruiten van polycarbonaat en andere elementen van aluminium. De 21-duimvelgen zijn relatief smal om de luchtweerstand te reduceren. Ze zijn geschoeid met banden met een lage rolweerstand. Deze conceptcar heeft hetzelfde deursysteem gekregen als de nieuwe Meriva, met tegenover elkaar opengaande deuren.
Deze vijfdeurs met vier plaatsen kan een maximumsnelheid van meer dan 200 km/h bereiken bij een minimaal verbruik (Opel zelf spreekt van 1,8 l/100 km). Hij wordt aangedreven door een elektromotor van 120 kW (163 pk) en 370 Nm waarvan de autonomie wordt verhoogd door een 1.4-benzinemotor die de rol van generator op zich neemt. Met een volle batterij kom je 60 kilometer ver vooraleer de viercilinder moet worden aangesproken. Dankzij de verbrandingsmotor bedraagt de actieradius meer dan 500 kilometer alvorens er bijgetankt moet worden of de batterijen moeten worden opgeladen.
 Bron: © http://autowereld.be/medias/pics/X_12505_2.jpg
 Bron: © http://autowereld.be/medias/pics/X_12505_1.jpg
 Bron: © http://autowereld.be/medias/pics/X_12505_4.jpg
|
|
|