NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Lotus Evora Carbon Concept en de 414E Hybrid
Je moet ingelogd zijn om te kunnen posten...

Login gegevens
Gebruikersnaam
Wachtwoord



Nog geen lid van de WzL-groep? Lid worden!
Wachtwoord vergeten? Stuur mijn wachtwoord! | Info...
Origineel bericht
Gnomo 4.068
Sinds 25/9/2008
T: 13 R: 105
9/3/2010 - 18:01u Quote
Op het salon van Genève heeft Lotus een versie van zijn coupé Evora met elementen in koolstofvezel voorgesteld. Deze uitvoering speelt met de contrasten tussen het wit van het koetswerk, het zwart van de carbonelementen en het grijs van het alcantara.

De Lotus Evora Carbon Concept is een kokette verschijning. Deze variant van de Britse coupé, die alles heeft van een speciale reeks, heeft een dak in koolstofvezel. Hetzelfde materiaal wordt gebruikt voor de diffusor achteraan. Het koetswerk is wit met een parelmoereffect. Deze showauto is geschoeid met lichtmetalen negentienduimvelgen en in de cockpit zorgen het leder en alcantara in combinatie met het carbon op de middenconsole voor een speciale sfeer.

http://autowereld.be/medias/pics/X_12581_4.jpg
Bron: © http://autowereld.be/medias/pics/X_12581_4.jpg

http://autowereld.be/medias/pics/X_12581_2.jpg
Bron: © http://autowereld.be/medias/pics/X_12581_2.jpg

http://autowereld.be/medias/pics/X_12581_1.jpg
Bron: © http://autowereld.be/medias/pics/X_12581_1.jpg

http://autowereld.be/medias/pics/X_12581_3.jpg
Bron: © http://autowereld.be/medias/pics/X_12581_3.jpg


voor de hybridfans:

De Lotus Evora 414E Hybrid is een elektrische coupé met uitgebreid rijbereik. Een virtuele overbrenging simuleert de werking van een versnellingsbak met zeven verhoudingen en een luidspreker zorgt voor motorgeluid.

De Lotus Evora 414E Hybrid werd in Genève onthuld als conceptcar. De coupé wordt aangedreven door twee elektrische motoren van 207 pk en 400 Nm die in de achterwielen geïnstalleerd zijn. De som van beide vermogens levert 414 pk op, wat meteen de naam van de auto verklaart. De lithium-ionpolymeerbatterij van 17 kWh geeft de Lotus een rijbereik van ongeveer 55 kilometer (35 miles). Eens de accu uitgeput geraakt, neemt een 1.2-driecilinder met 48 pk de rol van generator op zich. Daarmee kan de Evora 414E Hybrid zijn actieradius uitbreiden tot 480 kilometer (300 miles).

De ingenieurs van Lotus hebben de aanwezigheid van elektromotoren in de achterwielen aangegrepen om een vectorverdeling van het koppel te creëren. Daarnaast hebben ze een 'virtuele' zevenversnellingsbak ontwikkeld. De bestuurder kan met schakellepels aan het stuur spelen om te remmen op de motor of om de indruk te krijgen dat hij van versnelling verandert. En om deze gewaarwording nog te versterken is de Lotus Evora 414E Hybrid uitgerust met HALOsonic.

HALOsonic is een systeem dat het geluid van verschillende motoren nabootst. Luidsprekers in het interieur, maar ook aan de buitenkant, simuleren afhankelijk van de wensen van de bestuurder de stem van een V6 of een V12, maar ook een futuristisch geluid of een mengeling daarvan met de klanken van een traditionele motor zijn mogelijk. Deze oplossing geeft nostalgische bestuurders de kans om de auditieve sensaties van een echte benzinesportwagen te beleven. Tegelijkertijd waarschuwt het de zwakke weggebruikers voor de komst van de auto, die door zijn elektrische werking van nature geruisloos is.

http://autowereld.be/medias/pics/X_12590_2.jpg
Bron: © http://autowereld.be/medias/pics/X_12590_2.jpg

http://autowereld.be/medias/pics/X_12590_1.jpg
Bron: © http://autowereld.be/medias/pics/X_12590_1.jpg

http://autowereld.be/medias/pics/X_12590_3.jpg
Bron: © http://autowereld.be/medias/pics/X_12590_3.jpg

http://autowereld.be/medias/pics/X_12590_4.jpg
Bron: © http://autowereld.be/medias/pics/X_12590_4.jpg



Persoonlijk? ik vind een lotus altijd een beetje van een misbaksel, qua looks staat hij echt onder porsche en de andere marktleiders... lelijk eigenlijk. wat ze doen met die luidsprekers laat ik in het midden, het is goed gevonden, maar niet extreem mijn zin, ik had veel liever de wagen de kant van die porsche hybrid zien opgaan... met toch uiteindelijk een deftige motor en wel een hoopje meer pk's. qua prijsklasse ben ik in het onbenul, maar als je toch zoiets kan veroorloven, leg dan wat meer voor de porsche, die misschien wat minder zeldzaam is, maar het rijplezier toch tot een hoger niveau zal brengen.

gnom.