JDG minator
wzl-lid
Sinds 13/5/2005
T: 35
R: 186
|
31/1/2009 -
15:46u
| Quote
|
Ik heb hier een Acer Aspire 6920G laptop en die zijn uitgerust met een "CineDash":
 Bron: © http://www.cnetfrance.fr/cnet/i/edit/2008/pr/05/aspire_cinedash.jpg
Nu zit het zo dat die cinedash kapot is (reageert) niet meer, maar aangezien hij nog onder garantie is zou ik hem willen binnensturen.
Mijn vaarg is nu: Ik heb die laptop compleet geformatteerd en er een andere Vista en ook Fedora op geïnstalleerd. Gaan ze mijn laptop zo willen herstellen of moet ik hem terug naar de fabrieksinstellingen zetten?
Ik vrees vooral dat ze gaan beweren dat het komt door mijn wijzigingen... (wat niet zo is, btw)
|
Exxaxl
wzl-lid
Sinds 17/8/2005
T:37 -
R:1017
|
31/1/2009 -
16:16u
| Quote
|
Ge moet is kijken op u garantiebewijs, normaal als ge hardwaregewijs niets aangepast hebt (hem niet hebt opgengegooid dus) moeten ze hem aanpakken, het is u vrije keus een andere OS op u pc te zetten als ik het mij goed voorheb
|
JDG minator
wzl-lid
Sinds 13/5/2005
T:35 -
R:186
|
31/1/2009 -
16:20u
| Quote
|
Zal mijn garantiebewijs eens zoeken, en op valk van hardware heb ik inderdaad niets gewijzigd.
|
CyberKieken
X-man
Sinds 17/5/2003
T:11 -
R:373
|
31/1/2009 -
16:58u
| Quote
|
Heb mijne vorig jaar opgestuurd onder garantie en die hebben daar geen probleem van gemaakt. Ze vragen u wel om alles zelf te backuppen omdat ze niet kunnen/willen garanderen dat uw gegevens bewaard blijven, maar de mijne is terug gekomen in exact dezelfde staat (met uitzondering van het kapotte deel dat gefixt was dan )
|
Brugse Zot
wzl-lid
Sinds 7/9/2007
T:44 -
R:1033
|
31/1/2009 -
17:43u
| Quote
|
Ze gaan daar moeilijk over doen.
Voor je hem opzend, moet je een BIOS update doen en je moet testen met een Acer recovery. (of het aan de software ligt) Deze week hetzelfde gehad.
Wat je kan proberen (wat ik soms doe ) is bellen totdat je een goeien aan de telefoon hebt 
En Acer doet wel degelijk moeilijk over hun software 
Laatst aangepast door
Brugse Zot
op 31/01/2009 18:33:56u
(1x aangepast)
|
Musicman
wzl-lid
Sinds 4/4/2006
T:9 -
R:340
|
1/2/2009 -
14:31u
| Quote
|
of om het anders te zeggen: Acer zuigt dus echt wel een heel klein beetje^^
|
Brugse Zot
wzl-lid
Sinds 7/9/2007
T:44 -
R:1033
|
1/2/2009 -
14:57u
| Quote
|
Nie echt. Als ik een Acer verkoop vermeld ik dit allemaal, de klant is op de hoogte (van de Acers die ik verzend voor RMA (defecte acers) heb ik echt heel weinig problemen gehad ) En ik heb er al een zak opgezonden ze (Nee daarom sucken ze nie, wij hebben al heel veel Acers verkocht )
Laatst aangepast door
Brugse Zot
op 1/02/2009 14:58:10u
(1x aangepast)
|
lordfragger
[mod], gewoon [mod]
Sinds 28/6/2004
T:15 -
R:3135
|
1/2/2009 -
15:30u
| Quote
|
Brugse Zot schreef: wij hebben al heel veel Acers verkocht  Ongeveer de enige reden da acers zoveel verkocht worden is de prijs eh... Vanaf dat iemand er stukken aan gehad heeft zal hij/zij nooit nog nen acer kopen, daar moogt ge bijna zeker van zijn. Hunne rma is gewoon verschrikkelijk traag
|
Brugse Zot
wzl-lid
Sinds 7/9/2007
T:44 -
R:1033
|
3/2/2009 -
16:20u
| Quote
|
Das waar maar de garantie is lang niet zo langzaam geweest. 2 jaar tot een jaar geleden waren ze een van de snelste in service. Er moet iets gebeurd zijn, want ik merk ook da er vaak problemen opduiken. Nu, de laatste weken heb ik laptops die ik opzend binnen de 5 werkdagen terug. Dus ze zijn weer ffkes goe bezig.
|
LowLife
wzl-lid
Sinds 11/4/2005
T:5 -
R:53
|
6/2/2009 -
15:45u
| Quote
|
Ik ben de laatste tijd ook content over de service van Acer. Bij mij meestal week en half weg. Ik zend wel nooit batterij op lader mee op en zover ik weet checken ze software niet, maar u probleem lijkt me niet hardwarematig te zijn. Het zou kunnen dat ze u software gewoon deraf zwieren en zelf vista op installeren en laatste drivers.
|
Brugse Zot
wzl-lid
Sinds 7/9/2007
T:44 -
R:1033
|
6/2/2009 -
19:55u
| Quote
|
Het gaat echt heel goed met Acer: Op 28 januari met UPS een Acer opgezonden die een kapotte stroomingang had. Op 4 februari had ik em terug; mobo vervangen en lcd scherm vervangen. Das vlug!
Met de Sony Vaio's aan de andere kant heb ik de laatste tijd enorm veel problemen, ze komen met bakken binnen, zowel met software en hardware problemen. Ik verschoot er echt van.
Maar het ultieme merk dat me al jaren werkzekerheid verzekerde is Medion. Waarom? Medion.
|
JDG minator
wzl-lid
Sinds 13/5/2005
T:35 -
R:186
|
6/2/2009 -
23:11u
| Quote
|
LowLife schreef: Ik ben de laatste tijd ook content over de service van Acer. Bij mij meestal week en half weg. Ik zend wel nooit batterij op lader mee op en zover ik weet checken ze software niet, maar u probleem lijkt me niet hardwarematig te zijn. Het zou kunnen dat ze u software gewoon deraf zwieren en zelf vista op installeren en laatste drivers.
Kheb voor alle zekerheid ne factory restore gedaan (na een schijf-image te maken natuurlijk ) Maar het probleem blijft dus nog steeds, had ook niet verwacht dat het ging helpen want vroeger reageerde het ook zelfs nog in linux (niet dat het volume regelde ofzo, maar verlichting paste zich wel aan enz.)
Heb trouwens ook eens navraag gedaan op mijn stageplaats (zijn die nu toevallig toch wel acer-dealer), en daar zeggen ze ook binnensturen en van de software trekken ze zich niets aan.
Kzal hem een van dees dage eens binnensturen en we zullen zien hoe lang het duurt hé
Laatst aangepast door
JDG minator
op 6/02/2009 23:12:53u
(1x aangepast)
|
Musicman
wzl-lid
Sinds 4/4/2006
T:9 -
R:340
|
7/2/2009 -
1:07u
| Quote
|
Brugse Zot schreef: Het gaat echt heel goed met Acer: Op 28 januari met UPS een Acer opgezonden die een kapotte stroomingang had. Op 4 februari had ik em terug; mobo vervangen en lcd scherm vervangen. Das vlug!
Met de Sony Vaio's aan de andere kant heb ik de laatste tijd enorm veel problemen, ze komen met bakken binnen, zowel met software en hardware problemen. Ik verschoot er echt van.
Maar het ultieme merk dat me al jaren werkzekerheid verzekerde is Medion. Waarom? Medion. Doede da nu om mij te pesten? Mijn acer is kapot en kheb zo schoon vaiotje nu En medion, phuh
|
Brugse Zot
wzl-lid
Sinds 7/9/2007
T:44 -
R:1033
|
7/2/2009 -
10:00u
| Quote
|
Musicman schreef:
Brugse Zot schreef: Het gaat echt heel goed met Acer: Op 28 januari met UPS een Acer opgezonden die een kapotte stroomingang had. Op 4 februari had ik em terug; mobo vervangen en lcd scherm vervangen. Das vlug!
Met de Sony Vaio's aan de andere kant heb ik de laatste tijd enorm veel problemen, ze komen met bakken binnen, zowel met software en hardware problemen. Ik verschoot er echt van.
Maar het ultieme merk dat me al jaren werkzekerheid verzekerde is Medion. Waarom? Medion. Doede da nu om mij te pesten? Mijn acer is kapot en kheb zo schoon vaiotje nu En medion, phuh

Ik zei het omdat ik weet daje vaio hebt  Maar het is dus wel waar e
|
LowLife
wzl-lid
Sinds 11/4/2005
T:5 -
R:53
|
7/2/2009 -
12:54u
| Quote
|
Medion...kan er zo hard op vloeken. Meneer heeft nieuw ram in zijn medion gestoken en geen beeld meer, zelfs niet met orginele latjes...wat zeggen we dan tegen de klant: "Medion hé..."
|
Brugse Zot
wzl-lid
Sinds 7/9/2007
T:44 -
R:1033
|
7/2/2009 -
13:15u
| Quote
|
LowLife schreef: Medion...kan er zo hard op vloeken. Meneer heeft nieuw ram in zijn medion gestoken en geen beeld meer, zelfs niet met orginele latjes...wat zeggen we dan tegen de klant: "Medion hé..." Als et zelf nie meer werkt met de originele, denk ik meer dat de klant het zelf kapot gemaakt heeft ze  Ze willen alles zelf doen en ze kennen er nix van. En dan verwonderd dat ze met problemen zitten
|
LowLife
wzl-lid
Sinds 11/4/2005
T:5 -
R:53
|
11/2/2009 -
17:45u
| Quote
|
Brugse Zot schreef:
LowLife schreef: Medion...kan er zo hard op vloeken. Meneer heeft nieuw ram in zijn medion gestoken en geen beeld meer, zelfs niet met orginele latjes...wat zeggen we dan tegen de klant: "Medion hé..." Als et zelf nie meer werkt met de originele, denk ik meer dat de klant het zelf kapot gemaakt heeft ze  Ze willen alles zelf doen en ze kennen er nix van. En dan verwonderd dat ze met problemen zitten 
En nu, komt de klant er achter. Zegt dat we er niets aan gedaan hebben en gaat weg zonder te betalen. Hij zegt dan dat we de flikken mogen bellen, maar hij betaalt niet. Ik was stom om zijn pc eerst te geven en te leeg om de flikken te bellen.
|
Exxaxl
wzl-lid
Sinds 17/8/2005
T:37 -
R:1017
|
11/2/2009 -
20:51u
| Quote
|
LowLife schreef: Medion...kan er zo hard op vloeken. Meneer heeft nieuw ram in zijn medion gestoken en geen beeld meer, zelfs niet met orginele latjes...wat zeggen we dan tegen de klant: "Medion hé..."
Iedereen gebruikt tegenwoordig dien truuk om zn pc te updaten.
Ge koopt u iets van medion of in de saturn, ge trekt dien bak leeg van hardware, ge propt uwe ouden hardware erin & ge hebt ne gans nieuwe pc staan thuis. Die kijke da toch nooit na, die sture da naar hun herstelcentrum. (weet ik omdat een ex collega van mij in da herstelcentrum gewerkt heeft) en dan trekken ze daar ogen van "wa zit hier in"?.
grappige is ook da medion de mensen misinformeert 
Ik heb het MET MIJN EIGEN OGEN gezien in de Aldi van aalst. Ik stond aan de kassa, wat zie ik daar staan: "nu, onze nieuwe superpc"
De doos beweerde dat het een INTEL TRI CORE processor had. jaja. Ge leest niet fout. Niet dual. Niet Quad. TRI!!core ... wtf, really 
Ben nadien erachter gekomen dat het moederbord van een bedrijf was dat Tricore heette (wat gegoogled) ...
Zo ziede maar hoe slecht ze wel kunnen zijn
Laatst aangepast door
Exxaxl
op 11/02/2009 20:52:31u
(1x aangepast)
|
LowLife
wzl-lid
Sinds 11/4/2005
T:5 -
R:53
|
20/3/2009 -
0:24u
| Quote
|
Amd heeft wel een triplecore, misschien hebben ze dat er ingestoken 
|
JDG minator
wzl-lid
Sinds 13/5/2005
T:35 -
R:186
|
24/8/2009 -
8:48u
| Quote
|
Was dit topic wat vergeten, maar het is dus opgelost. Heb men laptop niet moeten terugbrengen, even stekker en batterij uithalen bleek al voldoende te zijn om het probleem op te lossen
|