NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Computer » Programmeren » Netwerkprotocol geeks aanwezig?
Je moet ingelogd zijn om te kunnen posten...

Login gegevens
Gebruikersnaam
Wachtwoord



Nog geen lid van de WzL-groep? Lid worden!
Wachtwoord vergeten? Stuur mijn wachtwoord! | Info...
Origineel bericht
Bondt met dt
Sinds 2/5/2003
T: 19 R: 715
21/6/2008 - 17:03u Quote
Ik was aan het googlen naar een paar theoretische vraagjes mbt netwerken en protocollen maar ik kon zo direct niet echt een antwoord vinden. Dus eens kijken, misschien dat er volk wat er verstand van heeft aanwezig is op WzL.

1. Hoe kun je bij OSPF de route tabellen verkorten?
2. Wat zijn de problemen bij het gebruik van broadcast berichten voor RIP?
3. Kun je de routing verzorgen met RIP of OSPF in de AS en statische routing tussen de AS?
4. Hoe kun je de convergentietijd bij RIP compenseren?


Even voor de volledigheid: AS staat voor autonoom systeem


Qua antwoorden op de vraagjes heb ik een beetje naar eigen kennis geantwoord maar ik weet niet of ik het bij het goeie eind heb.

Vraag 1:
Ik weet dat OSPF alleen verschillen in toestand publiceert zijn naar buren, maar hoe kan ik de route tabellen zelf verkorten?

Vraag 2:
Ik heb een vermoeden dat dit te maken heeft met "split horizon", hoewel ik daar niet zeker van ben.

Vraag 3:
Geen idee?

Vraag 4:
Ik dacht aan poison reverse. Dwz: bij timeout op route, wordt de route gepubliceerd met hop 16 zodat deze onbereikbaar is.


Zijn er hier experts op dat gebied aanwezig die me kunnen aanvullen?