NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Jeep Renegade Concept
Onderaan pagina
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419 R: 2181
15/1/2008 - 11:04u | Quote
Jeep combineert elektromotoren en een schone dieselmotor in de Renegade Concept. Daarmee is deze conceptcar een hybride en laat ook Jeep zien te werken aan een schonere toekomst. Dat alles uiteraard wel met behoud van de merkwaarden die Jeep groot hebben gemaakt; robuust en stoer.

Het avontuurlijke karakter dat elke Jeep kenmerkt wil het merk uiteraard niet verliezen. En deze conceptcar – die de toekomst weergeeft – straalt dat dan ook uit. Het minimalistische karakter van de Renegade Concept blijkt al uit zijn uiterlijk. Hij heeft enorme wielen, een laag uitgesneden voorruit, vrijstaande koplampen en geen dak. Zodoende zijn de inzittenden van de Renegade altijd één met de natuur. Dat geldt ook voor de gebruikte materialen. Zo zijn de stoelen voorzien van schuim op sojabasis. Het dashboard is bekleed met urethaan en het stuur bestaat uit een combinatie van aluminium en siliconen. Het onderstel bestaat evenals het interieur uit één stuk (aluminium) en zijn van herbruikbare grondstoffen voor gemaakt. Al met al gebruikt het Renegade concept een minimaal aantal onderdelen. Dat leidt weer tot een eenvoudiger en (energie)efficiënter productieproces. Bovendien zijn alle gebruikte materialen recyclebaar. Ook daarin bedoelt Jeep met ‘één met de natuur’.

Eén met de natuur
De Renegade Concept heeft geen traditionele bedrading, maar beschikt over draadloze elektronica, die is ondergebracht in een uitneembare unit. Het centrale display op de middenconsole is draaibaar opgehangen en is zodoende door zowel de bestuurder als de passagier te gebruiken. De gekozen versnelling en aandrijfvorm wordt centraal op het stuur weergegeven op een LED-scherm. Via dit scherm zijn ook wijzigingen door te voeren. Ook in andere opzichten is het interieur een toonbeeld van functionaliteit. De deurhendels zijn bijvoorbeeld van onverwoestbaar canvas, er is een ‘thermo-unit aanwezig waarin voedsel of drank naar keuze warm of koel gehouden kan worden en in de wagenvloer is een afvoer opgenomen. Mocht de Renegade Concept in een regenbui terecht komen, dan is het water zo weer verdwenen: de structuur van de vloermatten is zodanig dat al het water naar het laagste punt met de afvoer wordt geleid. Uiteraard zijn ook de bekleding van de stoelen en andere materialen in het interieur waterbestendig. Kortom: de Jeep Renegade Concept tilt functionaliteit en fun naar een compleet nieuw niveau. Daarbij is hij opgebouwd uit een minimaal aantal (natuurlijke) onderdelen en is hij volledig recyclebaar. Nooit eerder kon avontuurlijk genieten op een dergelijke duurzame wijze.

Hybride: elektro- en dieselmotor
Motorisch beschikt de Renegade over twee 268 pk sterke elektromotoren; één voor elke as. Een lithium-ion accupakket zorgt daarbij voor een actieradius van zo’n 65 kilometer. In de praktijk blijkt dat dit ruim voldoende is voor bijvoorbeeld het doen van de boodschappen of een enkele reis van het dagelijks woon-werkverkeer. Net als de Chrysler ecoVoyager en de Dodge ZEO is de Jeep Renegade een Plug-In Hybride en hergebruikt hij remenergie. Daarbij beschikt de Renegade Concept over een achterin geplaatste driecilinder BLUETEC-dieselmotor met een inhoud van 1,5 liter en een vermogen van 115 pk. De totale actieradius bedraagt zo’n 650 kilometer. De kracht van de elektromotoren en de BLUETEC diesel wordt via een geavanceerd 4x4-systeem met tussenbak en lock-functie verdeeld over de vier wielen. Daarbij zijn een topsnelheid van 145 km/h en een ‘0-100’ in 8,5 seconden mogelijk.

Voorproefje
Net als de in Detroit gepresenteerde Chrysler ecoVoyager en Dodge ZEO is de Jeep Renegade bedoeld als voorproefje voor een volgende stap wat betreft de ontwikkeling van alternatieve aandrijfconcepten binnen Chrysler. Speciaal daarvoor heeft Chrysler het bedrijfsonderdeel ENVI opgericht. Deze divisie houdt zich specifiek bezig met de ontwikkeling van elektrisch en milieuvriendelijk aangedreven voertuigconcepten.

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/811410591165_jeep.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/811410591165_jeep.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/811410594158_jeep.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/811410594158_jeep.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/811410595105_jeep.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/811410595105_jeep.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/811410597187_jeep.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/811410597187_jeep.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/811410598101_jeep.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/811410598101_jeep.jpg
Szyronn 3.254
wzl-lid
Sinds 4/8/2004
T:1 - R:367
15/1/2008 - 11:47u | Quote
die 2 dingen achteraan lijken wel op die voorstuwing dingskes van duikers....
DeProost 3.471
wzl-lid
Sinds 20/3/2005
T:11 - R:739
15/1/2008 - 16:51u | Quote
tis een SUV merk verdorie, en dan maken ze zo'n speelgoed
Freakkk 1.719
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 - R:8617
15/1/2008 - 19:41u | Quote
nice dashboard
gnomorius 2.555
wzl-lid
Sinds 30/1/2005
T:7 - R:106
16/1/2008 - 0:28u | Quote
waar moek die batterijtjes insteken dan?
DeProost 3.471
wzl-lid
Sinds 20/3/2005
T:11 - R:739
16/1/2008 - 20:11u | Quote

de koffer is al zeker de pluspool
http://www.autowereld.com/imagesDB/640/811410597187_jeep.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/811410597187_jeep.jpg


Laatst aangepast door DeProost op 16/01/2008 20:11:22u (1x aangepast)
 
Bovenaan pagina