NAVIGATIE
• Freetime overzicht
• Zoeken
RUBRIEKEN
• FAQ / Help
• Wat mag niet?
• WZL Wedstrijden
• WZL Chat
• WZL Toolbar
• WZL Statistieken
• WZL leden
• WZL shop
• E-cards
RSS 
• Fun-feed
• Babe-feed
• Stud-feed
Een groot aantal pokerrooms geven
de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
|
Dickhead
wzl-lid
Sinds 15/12/2004
T: 5
R: 30
|
9/1/2008 -
15:00u
| Quote
|
 Bron: © http://www.autointernationaal.nl/img/fotogroot/94XBPA.jpg
Saab brengt eind dit jaar een cross-over op de markt. Hier ziet u de studieversiel, 9-4X Biopower Concept genaamd. De auto bevat karakteristieke Saab designelementen, die ook te zien waren bij de veelgeprezen Aero X Concept waarmee de Zweden 2 jaar in Genève de show stalen. Zo heeft de cross-over een opvallend bolle voorruit en zwarte A-stijlen, waardoor het dak op de carrosserie lijkt te zweven. De oplopende taillelijn wekt juist weer de suggestie dat het dak naar beneden toe afloopt, een indruk die wordt versterkt door de omgekeerde D-stijl. De witte achterlichtblokken en de grote luchtinlaten in de grille zijn typische Saab-elementen. De 'Biopower Concept' ziet er zo realistisch uit dat de definitieve productieversie maar amper zal verschillen van dit showmodel.
 Bron: © http://www.autointernationaal.nl/img/Image/94XBPA2.jpg
Voor de aandrijving zorgt (uiteraard) een 4 cilinder motor, die 2 stokpaardjes van Saab in zich verenigt: turbotechnologie en biobrandstoffen. Dankzij de turbo levert het 2,0 liter grote blok 245 pk en 353 Nm. Wanneer er echter E85 bio-ethanol wordt getankt dan levert de krachtbron maar liefst 300 pk en 400 Nm. Dat is een indrukwekkende 150 pk en 200 Nm per liter. Met E85 onder de tankdop kan de 9-4X in 8,0 seconden naar 100 km/u sprinten; de topsnelheid bedraagt 235 km/u. Het gemiddelde verbruik van de cross-over bedraagt volgens Saab 10,5 liter per 100 kilometer.
 Bron: © http://www.autointernationaal.nl/img/Image/94XBPA3.jpg
Een 6-traps automaat stuurt dit turbogeweld naar alle 4 de wielen. Het koppel wordt echter niet enkel over de voor- en de achteras verdeeld (via een centraal differentieel), maar dankzij een intelligent achterdifferentieel (eLSD) ook tussen de 2 achterwielen onderling. De werking daarvan doet enigszins denken aan dat van het SH-AWD systeem dat Honda toepast bij de Legend. Bij de Saab kan het maximale verschil in koppel tussen beide achterwielen echter slechts 40 % bedragen, terwijl de Honda soms alles naar één achterwiel sluist. Dit kan in grenssituaties een wat minder stabiel weggedrag opleveren.
 Bron: © http://www.autointernationaal.nl/img/Image/94XBPA4.jpg
Via een centrale Sport knop kan de bestuurder van de 9-4X de adaptieve schokdempers en de versnellingsbakaansturing in een sportievere stand zetten. Gebeurt dit, dan stuurt de actieve vierwielaandrijving meer koppel naar de achteras met als resultaat een levendiger weggedrag. Ook is de ondersteuning van de stuurbekrachtiging dan iets minder, hetgeen het gevoel in het stuur ten goede komt.
 Bron: © http://www.autointernationaal.nl/img/Image/94XBPA5.jpg
Later dit jaar wordt de definitieve versie van de 9-4X onthuld, maar wanneer dat precies zal zijn, wil men bij Saab nog niet kwijt. De Zweden hebben echter wel laten weten dat zij van plan zijn om op korte termijn nog meer segmenten te betreden waar ze tot op heden niet actief in zijn. Hoewel het niet bevestigd wordt, gaat het hierbij vrijwel zeker om de Saab 9-1, die de concurrentie aan moet gaan met de Volvo C30 en andere 'premium' C-segment modellen.
 Bron: © http://www.autointernationaal.nl/img/Image/94XBPA6.jpg
|
KalleMan
wzl-lid
Sinds 27/9/2004
T:10 -
R:229
|
11/1/2008 -
10:32u
| Quote
|
Mooi.
|
TheOnlyTrueMe
wzl-lid
Sinds 2/2/2006
T:7 -
R:46
|
11/1/2008 -
14:08u
| Quote
|
like it 2
|
|
|