Freakkk
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T: 21
R: 8617
|
21/11/2007 -
15:28u
| Quote
|
ik doe een spreekoefening over tuning . ik weet dat het niet hier de juiste topic is om er over te beginnen maar gwn hier komen meer mensen kijken dermee ..
ik zou enkele vragen willen stellen omwille van tuning..
1. Bij the fast and the furious zie je op het laatste als de supra en de charger een sprint doen tot over het treinspoor. je ziet op een gegeven moment dat er iets foutloopt bij de charger en er rook uitkomt en iets vuurvat in de motor . weet er iemand wat dat is en hoe dat komt ?
|
RaBBiT09
wzl-lid
Sinds 21/5/2006
T:3 -
R:299
|
21/11/2007 -
15:50u
| Quote
|
Ze tonen een flikkerend olielampje, en een 'dansend' oliemetertje. Waarschijnlijk verlies/oververhitting van olie, oververhitting van de motor misschien, voor de rest is er weinig te zien op de beelden. Het probleem zit ergens onderin de motor, bijna altijd de plaats van het oliecarter en de oliepomp, maar wat er juist fout is gegaan? geen idee...
|
Freakkk
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 -
R:8617
|
21/11/2007 -
16:07u
| Quote
|
ah ok .
lachgas kan er iemand mij zeggen wat er juist gebeurd als je lachgas in je auto spuit ?
|
RaBBiT09
wzl-lid
Sinds 21/5/2006
T:3 -
R:299
|
21/11/2007 -
16:21u
| Quote
|
Ken je iets van chemie? Want als je een correct antwoord wilt over lachgas, zal ik dat er moeten bij betrekken..
Bij een gewone verbranding zal de zuurtsof, O2, andere stoffen oxideren. Daarvoor moet de zuurstof, O2, ontbinden in twee afzonderlijke zuurstofatomen, O.
Lachgas kan ook gebruikt worden om te verbranden, lachgas is N2O (distikstofoxide). Als je lachgas gebruikt voor een vrebranding, zal de N2O omgezet worden in N2 (gewoon stikstofgas) en een zuurstofatoom, O, wat we nodig hebben.
uiteindelijk komt het erop neer dat, aangezien stikstofgas N2 heel stabiel is, de splitsing van het lachgas veel sneller zal gebeuren dan de splitsing van gewone zuurstof. Veel sneller, dus een snellere explosie, en dus meer kracht!
Het nadeel van lachgas, is de temperatuur bij verbranding. Aangezien benzine samen met lachgas zo snel ontploft, zal de motor plots veel warmer worden. Daarmee kan je je dichtingsringen verbranden (gebeurt in de film, waar de motor van de eclipse staat te 'dampen' - "danger to manifoilds" . Je motor verslijt ook sneller bij die hogere temperaturen, etc..
Ik denk dat dit zowat een antwoord is op je vraag..
Edit: Ik ben zelf blijkbaar een beetje fout  Dit komt van Wiki:
In vehicle racing, nitrous oxide (often referred to as just "nitrous" in this context to differ from the acronym NOS which is the brand Nitrous Oxide Systems) is sometimes injected into the intake manifold (or prior to the intake manifold), some systems directly inject right before the cylinder (direct port injection) to increase power. The gas itself is not flammable, but it delivers more oxygen than atmospheric air by breaking down at elevated temperatures, allowing the engine to burn more fuel and air and resulting in more powerful combustion. Nitrous oxide is stored as a compressed liquid; the evaporation and expansion of liquid nitrous oxide in the intake manifold causes a large drop in intake charge temperature, resulting in a denser charge, further allowing more air/fuel mixture to enter the cylinder. The lower temperature can also reduce detonation.
Laatst aangepast door
RaBBiT09
op 21/11/2007 16:31:05u
(1x aangepast)
|
Freakkk
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 -
R:8617
|
21/11/2007 -
19:59u
| Quote
|
Hoe doet men aan de bij de japanezen bekende sport driften? wat voor manoeuvre doet men dan eigenlijk ?
|
replix
wzl-lid
Sinds 9/6/2004
T:16 -
R:140
|
22/11/2007 -
13:09u
| Quote
|
ge kunt da op veel manieren doen.. de makkelijkste is eerst me de bocht meesture, dan handrem en dan beginne tege te sture en mee gas geve als ge in den bocht zit... als ge op youtube ffkes zoekt dan kunde da wel vinde hoe ze da doen.. ge moet maar is op youtube zoeke naar nen drift van ne rallyrijder, weet ni juist welk filmke, ma die drift is perfect uitgevoerd... als ik het filmpje vind zal ik het poste...
filmpje: klikkie (staat erges opt einde dien drift)
Laatst aangepast door
replix
op 22/11/2007 13:15:12u
(2x aangepast)
|
Dickhead
wzl-lid
Sinds 15/12/2004
T:5 -
R:30
|
22/11/2007 -
14:17u
| Quote
|
replix schreef: ge kunt da op veel manieren doen.. de makkelijkste is eerst me de bocht meesture, dan handrem en dan beginne tege te sture en mee gas geve als ge in den bocht zit... als ge op youtube ffkes zoekt dan kunde da wel vinde hoe ze da doen.. ge moet maar is op youtube zoeke naar nen drift van ne rallyrijder, weet ni juist welk filmke, ma die drift is perfect uitgevoerd... als ik het filmpje vind zal ik het poste...
filmpje: klikkie (staat erges opt einde dien drift)
klein detail, Ik denk da ge dan ook best achterwiel aandrijving hebt of 4WD want anders zalt gene vette zijn
|
maxxx
wzl-lid
Sinds 18/7/2006
T:1 -
R:141
|
25/11/2007 -
17:09u
| Quote
|
inderdaad, actief driften kan enkel als de achterwielen ook aangedreven worden. Met voorwielaandrijving heb je enkel een slip waarbij je ofwel tot stilstand komt ofwel na je slip in een rechte lijn terug vertrekt. Met achterwiel- of 4x4 aandrijving kan je bij wijze van spreken toertjes rond een rond punt driften. Het beste blijft enkel achterwielaandrijving aangezien de voorwielen dan enkel dienen om te sturen. Het grootste verschil tussen 4x4 driften en achterwieldriften zit 'm in de maximale hoek. Bij een 4x4 kan je bijna 90° driften, bij een achterwielaandrijving lukt dit niet. Voor de beelden bij deze uitleg: zoek even op youtube naar de vergelijkende test tussen BMW M3 en Audi RS4 Drifting. Ik geloof dat alweer de mannen van Top Gear dit testje deden.
|
replix
wzl-lid
Sinds 9/6/2004
T:16 -
R:140
|
25/11/2007 -
19:29u
| Quote
|
idd, voorwielaandrijving is suicide mission danku voor de correctie!
|