NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Vandenbrink
Onderaan pagina
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419 R: 2181
12/10/2007 - 12:45u | Quote
De op de Ferrari 599 GTB Fiorano gebaseerde Vandenbrink GTO Mugello nadert langzaam maar zeker het productiestadium.
Vandenbrink Design werkt inmiddels samen met carrosseriebouwer Alwin Hietbrink uit Haaksbergen en met virtuele aërodynamica-specialisten Jong en Wies Hageraats. Daarnaast is er een opgevoerde versie van de Vandenbrink GTO Mugello aangekondigd: de Vandenbrink 630 GTO, die in samenwerking met het Duitse EDO Competition tot stand zal komen. Prijzen zijn er inmiddels ook. De 599 GTO komt op ongeveer 650.000 euro; de 630 GTO op 850.000 euro. En dan is er nog een optielijst. Een speciaal interieur begint bij 60.000 euro maar komt ‘fully loaded’ op een ton. Een op maat gemaakt kofferset kost 37.000 euro. Voor al die zaken is de uit het Gelderse Wadenoijen afkomstige bekleder Henk van Lith aangetrokken. Designer Michiel van den Brink (30) en zijn zakelijke partner Robert Koumans (45) zeggen al ver gevorderd te zijn met drie klanten, maar noemen geen namen. Tenminste één daarvan is een Nederlander. Wanneer de eerste auto klaar is, is nog niet duidelijk, maar de bouw van een GTO zal naar verwachting achttien maanden in beslag nemen.

http://www.autoweek.nl/images/800/a/27f85821853c0e09c85690f20ad5091a.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/a/27f85821853c0e09c85690f20ad5091a.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/1/37dad9b22bc82009df4086182c79a6b1.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/1/37dad9b22bc82009df4086182c79a6b1.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/4/b2ee0eaa5bf508adec234cc64336ce24.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/4/b2ee0eaa5bf508adec234cc64336ce24.jpg
weedmouse 2.257
wzl-lid
Sinds 21/1/2004
T:17 - R:116
12/10/2007 - 12:57u | Quote
Dit vind ik gewoonweg af
Prehysteria 3.159
wzl-lid
Sinds 22/10/2003
T:17 - R:2393
12/10/2007 - 17:22u | Quote
Heeft wel wa weg van nen Miura.... knap dus
RaBBiT09 3.339
wzl-lid
Sinds 21/5/2006
T:3 - R:299
12/10/2007 - 17:46u | Quote
Prehysteria schreef:
Heeft wel wa weg van nen Miura.... knap dus


mm, check uw autogeschiedenis nog maar eens
Deze lijkt heel sterk op de Ferrari 250 GTO ( zeer wsl als basis voor het ontwerp gebruikt), een Lambo Miura ziet er heel anders uit..
Vicious 3.014
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 - R:834
13/10/2007 - 9:22u | Quote
Link naar meer informatie en meer foto's

Laatst aangepast door Vicious op 13/10/2007 9:22:31u (1x aangepast)
Prehysteria 3.159
wzl-lid
Sinds 22/10/2003
T:17 - R:2393
13/10/2007 - 11:41u | Quote
RaBBiT09 schreef:
Prehysteria schreef:
Heeft wel wa weg van nen Miura.... knap dus


mm, check uw autogeschiedenis nog maar eens
Deze lijkt heel sterk op de Ferrari 250 GTO ( zeer wsl als basis voor het ontwerp gebruikt), een Lambo Miura ziet er heel anders uit..

Ferrari 250 GTO en Lambo Miura hebben in zijaanzicht bijna krak hetzelfde profiel

http://images.worldcarfans.com/articles/2007/10/11/9071011.010/9071011.010.Mini4L.jpg
Bron: © http://images.worldcarfans.com/articles/2007/10/11/9071011.010/9071011.010.Mini4L.jpg

http://www.automobile-sportive.com/guide/lamborghini/miura/miura-ouverture.jpg
Bron: © http://www.automobile-sportive.com/guide/lamborghini/miura/miura-ouverture.jpg


Laatst aangepast door Prehysteria op 13/10/2007 11:45:20u (1x aangepast)
Freakkk 1.719
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 - R:8617
13/10/2007 - 13:13u | Quote
ergens heeft hem wel glijk vind ik zelf ook
RaBBiT09 3.339
wzl-lid
Sinds 21/5/2006
T:3 - R:299
13/10/2007 - 19:36u | Quote
tja das een profiel dat herkenbaar is bij zovele sportwagens..

Deze GTO mugello heeft gewoon ongelooflijk veel gelijkenissen met de originele 250 GTO,
ik snap niet dat je dan eerst aan de miura denkt..

vergelijjk deze foto (250 GTO) eens met de mugello: bijna alles komt overeen

http://www.diseno-art.com/images/ferrari_250_GTO_side.jpg
Bron: © http://www.diseno-art.com/images/ferrari_250_GTO_side.jpg


der zijn natuurlijk vele overeenkomsten (ik zie bvb ook de shelby daytona coupe), maar de gelijkenis met de 250 GTO is wel sterk overheersend...

Laatst aangepast door RaBBiT09 op 13/10/2007 19:38:16u (1x aangepast)
Prehysteria 3.159
wzl-lid
Sinds 22/10/2003
T:17 - R:2393
14/10/2007 - 0:09u | Quote
RaBBiT09 schreef:
tja das een profiel dat herkenbaar is bij zovele sportwagens..

Deze GTO mugello heeft gewoon ongelooflijk veel gelijkenissen met de originele 250 GTO,
ik snap niet dat je dan eerst aan de miura denkt..

vergelijjk deze foto (250 GTO) eens met de mugello: bijna alles komt overeen

der zijn natuurlijk vele overeenkomsten (ik zie bvb ook de shelby daytona coupe), maar de gelijkenis met de 250 GTO is wel sterk overheersend...

Het is vrij logisch da deze nieuwe wagen veel gelijkenissen heeft met de 250 GTo hé; hij is erop gebaseerd...het is er zelfs een eerbetoon aan.

Maar als Miura-fan herkende ik er ook een Miura in, wa de 599 alleen maar knapper maakt voor mij.
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
19/12/2007 - 21:44u | Quote
Van het een komt het ander. Dat blijkt wel weer nu Vandenbrink Design – de kersverse Nederlandse ontwerpstudio – de eerste schets toont van hun GT Convertible: een cabrioletversie van Ferrari’s 599 Fiorano.
Amper een half jaar geleden verraste Vandenbrink Design ons al met de Vandenbrink GTO: een op de Ferrari 599 GTB Fiorano gebaseerde schoonheid die in een serie van maximaal zes stuks moet worden gebouwd. Aan animo in ieder geval geen gebrek – verwacht wordt inmiddels dat er medio volgend jaar aan de bouw van de eerste GTO begonnen wordt. Toen er vanuit de Verenigde Staten het verzoek voor een open variant binnenkwam, kroop ontwerper Michiel van den Brink (30) weer achter de virtuele tekentafel met deze schets als gevolg. Het uiteindelijke resultaat is aanmerkelijk moderner dan de retro GTO. Van den Brink: “Hiermee hopen we het retro-stigma ook in één keer van ons af te schudden, want we kunnen veel meer dan dat. Dit is in gang gezet door een klant die voor een GTO kwam. Toen zij ontdekte wat er allemaal nog meer mogelijk was zijn we onder andere hier op uitgekomen.” Of de auto ook daadwerkelijk zo gebouwd zal worden is nog niet zeker. Van den Brink: “Deze Convertible is een voorbeeld van wat allemaal mogelijk is. We zullen nog moeten bepalen of het een eenmalig project wordt of een zeer kleine serie. Dat zal aan het uiteindelijke kostenplaatje en de wensen van de klant liggen, maar het ontwerp is er. We gaan hiermee aan de slag.” Mocht het zo ver komen, dan zal de Haaksbergse carrosseriebouwer Alwin Hietbrink in ieder geval ook weer het plaatwerk voor zijn rekening nemen. Het dak van de Convertible zal van koolstofvezel worden gemaakt en uit meerdere delen bestaan. De baan die over de voorzijde van de auto loopt moet uit blank aluminium worden gemaakt en is puur esthetisch. Van den Brink: “Ik heb ook in eerdere schetsen iets soortgelijks gebruikt. Het voelt goed. Het bakent alleen het luchtgat af dat ook oorspronkelijk al op de Ferrari 599 is te vinden. Overigens is geen plaatwerkdeel gelijk aan de donorauto.”

http://www.autoweek.nl/images/800/a/1a3250023c16ec31c6344fb0348cb50a.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/a/1a3250023c16ec31c6344fb0348cb50a.jpg
Freakkk 1.719
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 - R:8617
20/12/2007 - 0:43u | Quote
Lekker !
Prehysteria 3.159
wzl-lid
Sinds 22/10/2003
T:17 - R:2393
20/12/2007 - 23:50u | Quote
Weeral zeer knap
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
1/1/2008 - 21:23u | Quote
Dat Ferrari geen stationwagon wil bouwen (behalve dan eentje voor de Sultan van Brunei) betekent nog niet dat het Nederlandse VandenBrink Design daar zijn vingers niet aan durft te branden.
Nadat VandenBrink Design eerder dit jaar de legendarische Ferrari 250 GTO op de bodemplaat van de 599 ontwierp (volgend jaar gaan er naar verwachting zes stuks van gebouwd worden), maken ze nu een Shooting Brake op basis van de Ferrari 612. De Nederlandse ontwerper Michiel van den Brink onderzoekt of er interesse is voor zo’n carrosserievariant.
Vandenbrink heeft alvast twee impressies vrijgegeven waarop we een krachtige en elegante stationwagon zien. De Ferrari krijgt de normale twaalfpitter onder de motorkap en een bagageruimte die voldoende is om een fiets in te laden – hoezo Hollands ontwerp? Vandenbrink Design roept Ferrari liefhebbers op om via de website FerrariChat, waar veel eigenaren van deze raspaardjes bijeenkomen, voor meer input te zorgen. Zo krijgt het ontwerp verder gestalte.
Vandenbrink sluit het jaar met stijl af. Ze hebben dit jaar aan diverse grote projecten gewerkt zoals de GT Convertible en het project GTO. Het zal ons benieuwen of de Shooting Brake de stationwagon van 2008 gaat worden.

http://www.autoweek.nl/images/800/1/eeac08a94cf47385d536fa06c08dd791.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/1/eeac08a94cf47385d536fa06c08dd791.jpg
Freakkk 1.719
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 - R:8617
2/1/2008 - 12:16u | Quote
ziet er very nice uit eigenlijk
 
Bovenaan pagina