NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Audi A4
Onderaan pagina
  - 1 - 2 - volgende »
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419 R: 2181
29/8/2007 - 14:31u | Quote
Vlak voor de IAA heeft Audi het doek van de nieuwe A4 getrokken. Zoals we al verwachtten ziet de auto er nadrukkelijk uit als het sedanbroertje van de A5.
De nieuwe A4 is 4,70 meter lang en 1,83 meter breed. Audi heeft veel in het werk gesteld om de carrosserie glad te strijken, waardoor de cW-waarde slechts 0,27 bedraagt. De bagageruimte heeft een inhoud van 460 liter.
De basismotorisering wordt een 1,8-liter TFSI met 160 pk. De andere bij de lancering beschikbare benzinemotor is een 3,2-liter V6 FSI met 265 pk, die standaard Audi’s bekende Quattro-systeem meekrijgt.
Qua diesels is er meer keuze: het gamma trapt af met een 2,0-liter viercilinder met 143 pk en loopt via een 190 pk sterke 2.7 TDI door naar de (voorlopige?) dieseltopper 3.0 TDI, die 240 pk en 500 Nm koppel op alle vier de wielen loslaat. Die topdiesel is de eerste van een nieuwe generatie, schonere Audi-diesels.
Alle modellen hebben standaard zes airbags. Hier zouden nog airbags achterin bij kunnen komen, omdat de Nederlandse importeur de standaarduitrusting nog niet volledig heeft bepaald. Het interieur vertoont, zoals op de foto’s te zien is, veel overeenkomsten met de grote broers A5, A6 en Q7.
De A4 blinkt uit in veiligheid: zo is er naast de batterij airbags een systeem dat bij uitwijkmanoeuvres impulsen in de juiste stuurrichting geeft. Verder is er een Lane Guard System dat je binnen de lijnen van je rijbaan houdt. Side Assist waarschuwt je voor snel naderende achterliggers.
Audi toont de nieuwe A4 vanaf 13 september aan het publiek van de IAA in Frankfurt. De auto komt in december op de markt, prijzen zijn nog niet bekend.

http://www.autoweek.nl/images/800/2/5c3526af7879e334ef550b78b1b709c2.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/2/5c3526af7879e334ef550b78b1b709c2.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/2/9c2f6408a248dac0e39bae6b7ea2b712.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/2/9c2f6408a248dac0e39bae6b7ea2b712.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/9/a82b2e1e65bb4d1c2efa9cf6e4f20559.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/9/a82b2e1e65bb4d1c2efa9cf6e4f20559.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/9/faba9f99ea2d5b85626294460b463919.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/9/faba9f99ea2d5b85626294460b463919.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/1/bee13d4df72c303878d38f9823a468a1.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/1/bee13d4df72c303878d38f9823a468a1.jpg
Freakkk 1.719
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 - R:8617
29/8/2007 - 17:56u | Quote
niet mis
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
29/8/2007 - 22:13u | Quote
http://www.audi.de/etc/medialib/cms4imp/audi2/product/a4/a4_saloon/b8.Par.0085.Image.gif
Bron: © http://www.audi.de/etc/medialib/cms4imp/audi2/product/a4/a4_saloon/b8.Par.0085.Image.gif

http://www.km77.com/00/audi/a4/gra/011.jpg
Bron: © http://www.km77.com/00/audi/a4/gra/011.jpg

http://www.km77.com/00/audi/a4/gra/012.jpg
Bron: © http://www.km77.com/00/audi/a4/gra/012.jpg

http://www.km77.com/00/audi/a4/gra/005.jpg
Bron: © http://www.km77.com/00/audi/a4/gra/005.jpg

http://www.km77.com/00/audi/a4/gra/104.jpg
Bron: © http://www.km77.com/00/audi/a4/gra/104.jpg

caoimhin 2.16
wzl-lid
Sinds 11/6/2006
T:2 - R:144
30/8/2007 - 11:48u | Quote
Geil
AntraCite 2.6
wzl-lid
Sinds 28/9/2004
T:2 - R:68
30/8/2007 - 14:10u | Quote
A5 achterkant, sedan ipv coupé, lichtjes gerestylede voorlichten en audi heeft een "nieuwe" auto ...
DeProost 3.471
wzl-lid
Sinds 20/3/2005
T:11 - R:739
30/8/2007 - 14:16u | Quote
AntraCite schreef:
A5 achterkant, sedan ipv coupé, lichtjes gerestylede voorlichten en audi heeft een "nieuwe" auto ...

ik weet wat ge bedoeld he maar ge moet niet overdrijven he...
het is en blijft nen a4, dus waarom zouden ze er een "nieuwe" auto van maken?
Cemetery Polka Clyde 3.241
wzl-lid
Sinds 22/8/2007
T:1 - R:20
30/8/2007 - 14:21u | Quote
belachelijk die koplampdagledverlichting
belachelijk die motoren vanaf 143 pk nu er zelfs in Duitsland stemmen opgaan om de snelheid aan banden te leggen
wat de flikker moet je hier in vlaanderen met een 2.7TDI???

die pk-wedloop begint me zwaar de keel uit te hangen

Bovendien wordt Adui me te bmw. Niet dat demodellen op elkaar lijken, maar ze worden wel even macho als beemers.
RaBBiT09 3.339
wzl-lid
Sinds 21/5/2006
T:3 - R:299
30/8/2007 - 14:28u | Quote
in vergelijking met nen A5:
tis nie omda er een paar gelijke stylingkenmerken zijn, da het twee dezelfde auto's zijn ze..
qua afmetingen, onderstel, techniek, verschillen die veel hoor

en sinds wanneer wordt audi macho??
omda ze mooie chique wagens maken? dat is volgens mij toch een reactie uit pure afgunst hoor.

ivm die pk's:
auto's worden nu eenmaal zwaarder en zwaarder, om dus toch nog een leuk weggedrag te hebben, moeten ook de pk's toenemen..
het zijn trouwens niet de pk's die je met de vinger moet wijzen, maar het verbruik.
een auto van tien jaar geleden had 12 liter nodig voor 100 pk
nu halen ze uit die 12 liter gemakkelijk 250 pk
caoimhin 2.16
wzl-lid
Sinds 11/6/2006
T:2 - R:144
30/8/2007 - 17:55u | Quote
Die 143 pk ligt aan de Common Rail. In België komt er sowieso een 136 pk versie.
Vicious 3.014
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 - R:834
31/8/2007 - 0:09u | Quote
RaBBiT09 schreef:
ivm die pk's:
auto's worden nu eenmaal zwaarder en zwaarder, om dus toch nog een leuk weggedrag te hebben, moeten ook de pk's toenemen..

net niet, auto's worden lichter: er wordt meer en meer gebruik gemaakt van aluminium en in de specalere wagens van carbonfibre
ergens heeft hij gelijk, de PK-wedloop wordt overdreven
vergelijk maar eens: M5 nu= 507pk, vorig model van de M5 was om en bij de 400. Plots een vierde van de pk's meer? ik durf wedden dat ge met een lichtere wagen en enkele andere aanpassingen evenveel sensatie kunt bereiken...
In artikels wordt dikwijls gezegd: BMW met de M5 van 507pk, en de mercedes gaat daar over, wat gaat audi doen, 550pk? zo van die dingen, da's nogal loos, net of mensen kijken enkel naar de PK's.
Wat doen ze met een lotus? zo licht maken met een motor van 'amper' 140pk en dat geeft sensaties die -naar ik heb horen zeggen- vergelijkbaar zijn met de top van de supercars van vandaag.
It's all about prestige, that bhp-number...
caoimhin 2.16
wzl-lid
Sinds 11/6/2006
T:2 - R:144
2/9/2007 - 18:50u | Quote
Mensen kicken nu eenmaal op cijfertjes. En als iemand die veel geld heeft voor een wagen maar er eigenlijk niets van afweet, dan kiest hij (buiten de looks natuurlijk) voor de wagen met de meeste pk's denk ik. Want dat bekt leuk.
DeProost 3.471
wzl-lid
Sinds 20/3/2005
T:11 - R:739
2/9/2007 - 23:09u | Quote
alle merken willen idd gwn de zwaarste/extreemste auto maken
ik laat ze doen, want hoe meer de fabrikanten strijden, hoe goedkoper ze moeten worden en hoe "beter" de autos worden

Laatst aangepast door DeProost op 2/09/2007 23:09:53u (1x aangepast)
Vicious 3.014
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 - R:834
3/9/2007 - 0:55u | Quote
DeProost schreef:
hoe goedkoper ze moeten worden

"den hond z'n 'joane' " zou mijn vader zeggen
auto's worden denk ik niet veel goedkoper, integendeel denk ik
maxxx 2.432
wzl-lid
Sinds 18/7/2006
T:1 - R:141
3/9/2007 - 13:09u | Quote
caoimhin schreef:
Mensen kicken nu eenmaal op cijfertjes. En als iemand die veel geld heeft voor een wagen maar er eigenlijk niets van afweet, dan kiest hij (buiten de looks natuurlijk) voor de wagen met de meeste pk's denk ik. Want dat bekt leuk.


pk's hebben is gewoon leuk. En dan bedoel ik niet van die extreme karren met 400+ pk's, maar gewoon een gezinswagen die ergens tussen de 150 en 200 pk levert, met liefst nog wat koppel erbij. Het wordt nog altijd geen racemachine, maar een wagen die vlot blijft rijden, zelfs met 4 passagiers. Als je in druk verkeer rijdt of langs de autosnelweg rijdt, dan zijn er ongetwijfeld momenten waar je al je pk's nodig hebt om vlot te rijden. Als je dan een lichtere motor hebt, dan zit je daar gewoonweg wat op de sukkel tussen inhalende vrachtwagens, of sta je eeuwen aan te schuiven om op een drukke weg in te voegen.

on topic: kvind het een hele knappe wagen. Vooral die veiligheidssystemen interesseren mij wel.
DeProost 3.471
wzl-lid
Sinds 20/3/2005
T:11 - R:739
3/9/2007 - 22:40u | Quote
Vicious schreef:
DeProost schreef:
hoe goedkoper ze moeten worden

"den hond z'n 'joane' " zou mijn vader zeggen
auto's worden denk ik niet veel goedkoper, integendeel denk ik

prijs/kwaliteit bedoel ik he
ze worden idd duurder (inflatie?)

btw: verklaar die joane is?

maxxx schreef:
caoimhin schreef:
Mensen kicken nu eenmaal op cijfertjes. En als iemand die veel geld heeft voor een wagen maar er eigenlijk niets van afweet, dan kiest hij (buiten de looks natuurlijk) voor de wagen met de meeste pk's denk ik. Want dat bekt leuk.


pk's hebben is gewoon leuk. En dan bedoel ik niet van die extreme karren met 400+ pk's, maar gewoon een gezinswagen die ergens tussen de 150 en 200 pk levert, met liefst nog wat koppel erbij. Het wordt nog altijd geen racemachine, maar een wagen die vlot blijft rijden, zelfs met 4 passagiers. Als je in druk verkeer rijdt of langs de autosnelweg rijdt, dan zijn er ongetwijfeld momenten waar je al je pk's nodig hebt om vlot te rijden. Als je dan een lichtere motor hebt, dan zit je daar gewoonweg wat op de sukkel tussen inhalende vrachtwagens, of sta je eeuwen aan te schuiven om op een drukke weg in te voegen.

on topic: kvind het een hele knappe wagen. Vooral die veiligheidssystemen interesseren mij wel.


true, heel leuk zelfs
en ge moet daarvoor geen 250 rijden he, tis idd het optrekken dat wel is van pas kan komen

Laatst aangepast door DeProost op 3/09/2007 22:42:48u (1x aangepast)
Vicious 3.014
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 - R:834
3/9/2007 - 23:08u | Quote
da's gewoon een uitdrukking hoor, betekent hetzelfde als 'juist niks' of 'daar geloof ik niks van' of 'daar is denk ik niks van waar'
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
10/9/2007 - 16:51u | Quote
Na de nieuwe Audi A4 Sedan staat ook de A4 Avant binnenkort op de planning. De nieuwe A4 Avant zal zijn debuut beleven op de Autosalon van Geneve en staat in de zomer van 2008 bij de dealers. Motorisch en technisch zijn de Sedan en Avant nagenoeg identiek.

De nieuwe A4 werd onlangs voor het eerst voorgesteld. Het model deelt veel van zijn design met de A5 en met de vorige generatie van de A4. Bij de nieuwe A4 Avant zal de zijlijn veel gelijkenissen vertonen met de A6 Avant. En datzelfde geldt voor de achterzijde van het model. Qua bagageruimte zal de A4 Avant ongeveer 500 liter moeten kunnen meenemen. Aangezien de Sedan in binnenruimte gegroeid is zal dat ook voor de A4 Avant het geval zijn. Vooral de achterpassagiers profiteren van meer ruimte.

Twee benzine- en drie dieselmotoren
Onder de motorkap zullen dezelfde motoren komen te liggen als in de Sedan. Dat betekent dat er de keuze is uit twee benzinemotor en drie diesels. Het benzinegamma bestaat uit de 1.8 TFSI met 160 pk en de 3.2 V6 FSI met 265 pk. Op dieselgebied zien we de 2.0 TDI met 143 pk, de 2.7 V6 TDI met 190 pk en de 3.0 TDI met 240 pk. Op de 3.2 V6 FSI en de 3.0 V6 TDI zal Quattro-vierwielaandrijving standaard zijn.

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7910154720144_a4-.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7910154720144_a4-.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7910154721106_A4-.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7910154721106_A4-.jpg


Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
17/10/2007 - 22:47u | Quote
Audi verwacht in 2008 voor het eerst in de historie meer dan één miljoen auto’s te verkopen. Een cruciale rol speelt de nieuwe A4. Op de bochtige wegen van Sardinië probeerden we uit te vinden of de Audi A4 inderdaad de ‘sportiefste middenklassesedan’ is, zoals Audi claimt.

rijden eerst met de nieuwe commonrail-diesel, de 2.0 TDI. Het onderstel is verrassend comfortabel, niet iets wat je direct verwacht bij een sportieve auto. Toch zijn de rij-eigenschappen dik in orde: ze doen denken aan die van de A5. De besturing zou echter iets communicatiever kunnen zijn.
De 3.2 FSI Quattro S-Line waar we even later in rijden is van een hele andere orde. De auto komt door het sportonderstel en het S-Line pakket maar liefst 30 millimeter dichterbij het asfalt. Met Drive Select kun je de dempers in drie standen afstellen: comfort, sport of individueel. Met deze aanpassingen is de A4 wél de sportieve sedan die Audi ons belooft, maar het merk vraagt wel een meerprijs van in totaal 4.183 euro voor Drive Select en Dynamic Steering.
De zitpositie van de A4 is nog steeds prima. Je kijkt uit op een dashboard dat sterk lijkt op dat van de A5. MMI en een Advanced Key, die een Start/Stop-knop aan het dashboard toevoegt, zijn nieuwe opties. Achterin is de auto weliswaar ruimer, maar wie echt een praktische auto wil, kan beter buiten het ‘premiumsegment’ shoppen.

http://www.autoweek.nl/images/800/a/ae268923c617846e78915f8dda94e19a.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/a/ae268923c617846e78915f8dda94e19a.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/0/dd9a2029480f9502460aa9832f36f180.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/0/dd9a2029480f9502460aa9832f36f180.jpg
Freakkk 1.719
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 - R:8617
17/10/2007 - 22:55u | Quote
kvind deze foto's maar sober eigenlijk
Cryo 3.234
wzl-lid
Sinds 23/1/2005
T:4 - R:25
18/10/2007 - 16:08u | Quote
lijke precies wel massa's knopkes naast de vitessepook te staan.. tzou mij persoonlijk al vrij hard storen...
DeProost 3.471
wzl-lid
Sinds 20/3/2005
T:11 - R:739
18/10/2007 - 17:59u | Quote
die fotos van 29/8/2007 zagen mij er beter uit als nu amai
sobertjes...
  - 1 - 2 - volgende »
 
Bovenaan pagina