Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419
R: 2181
|
7/5/2007 -
12:34u
| Quote
|
Renault heeft een website in de lucht gebracht waar de eerste informatie over de nieuwe Laguna wordt vrijgegeven. De webstek moet dienen om het publiek warm te maken voor het nieuwe model dat in het najaar wordt gepresenteerd. De huidige Renault Laguna loopt mee sinds 2000. Op de Internationale Automobil Ausstellung in Frankfurt, komende september staat de geheel nieuwe, derde generatie Laguna klaar. Zoals spionagefoto’s de afgelopen weken al hebben bewezen, heeft het uiterlijk van de nieuwe Laguna trekken van de Fluence concept car, uit 2004. Op de site is een filmpje te zien waarin F1-coureur Giancarlo Fisicella een testrit maak in het nieuwe model. Ook de eerste interieurfoto’s zijn er te vinden. De volledige auto is nog niet te zien, maar het plaagstootje laat weinig te raden over. Zo’n uitgebreid voorproefje zijn we nog niet eerder tegengekomen.
SITE  Bron: © http://www.forum-auto.com/uploads/200505/tex_mex_1117316548_laguna3.jpg
 Bron: © http://www.worldcarfans.com/spyphotos/6060824.001/6060824.001.1L.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7579115029_laguna.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7579115037_laguna.jpg
|
Freakkk
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 -
R:8617
|
7/5/2007 -
15:27u
| Quote
|
Op die eerste foto lijkt de snuit heel hard op het die conceptcar van Renault van 2004 : De Fluence
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
7/5/2007 -
20:42u
| Quote
|
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/7/bb0ef91d5b3a6dd6a5158f9d7cd5ee57.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/b/316e8934f60440a9d454cd6f3c84020b.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/2/41b91c04d9972d2bc512aabfc7962252.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/9/10a35dc949669ad623d88cdf13ba3869.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/1/e7dc04851baeebcdcf654201944ecea1.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/9/bffa00752f3705ca6a7e84ab2e0c15e9.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/8/41310e63f1e61bb710dd834d67a622b8.jpg
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
18/5/2007 -
13:49u
| Quote
|
 Bron: © http://img522.imageshack.us/img522/5628/autojournallagunaiiigr2.jpg
 Bron: © http://www.vtm.be/auto/forum/attachment.php?attachmentid=36156&d=1178728325
Laatst aangepast door
Draco
op 18/05/2007 13:49:59u
(1x aangepast)
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
3/6/2007 -
2:56u
| Quote
|
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/c/1ad922e0d149156c4a15eb79a29aee4c.jpg
Eindelijk geeft Renault de eerste beelden vrij van de nieuwe Laguna. Het nieuwe model in het D-segment, dat de concurrentie aangaat met onder meer de 407, Mondeo en Passat, wordt nog voor het einde van het jaar verwacht. Net als voorheen is de Laguna leverbaar als vijfdeurs en als stationwagen onder de naam Grand Tour. Beide modellen worden gelijktijdig geïntroduceerd. Op een coupévariant wordt eveneens gestudeerd, maar die wordt pas in 2008 of 2009 verwacht. In mei rollen de eerste voorserie auto’s van de band. In augustus begint gaat de productie werkelijk van start en in het najaar zal de verkoop echt loskomen. Renault heeft bij de Laguna III geprobeerd de auto naar een wat hoger plan te tillen dat het oude model. Daarvan zijn de materialen voor het interieur het voornaamste bewijs. Er wordt veel gebruikgemaakt van accenten van geborsteld metaal of hout. Verder is er een elektronische handrem, een startknop en is er altijd xenonverlichting. Ook de sleutelkaart keert weer terug. Informatie over de motorisering is nog niet vrijgegeven. Wij zetten voor de benzinemotoren in op de 1,6-liter met 115 pk, die nu ook de basismotor is van de Laguna. Daarna volgt de 2,0-liter met 140 pk en is er de 2,0-liter turbo met 165 pk. De topbenzinemotor wordt naar alle waarschijnlijkheid de 3,5-liter V6 die we al kennen uit de Vel Satis en een vermogen heeft van 245 pk. Voor de diesels staan bij ons een 1,5-liter dCi op de lijst met een vermogen van 105 tot 130 pk. Daarna is er de 2,0-liter dCi met 136 én 177 pk en ook bij de diesels zal een V6 het programma afsluiten. Die zal een vermogen hebben van rond de 260 pk.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/c/843a3be33a628bdb50b435ae8a28967c.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/c/74ad3e6b995aa41c52b1dcbfbcacdb9c.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/3/637ff40625fdbe69b33340c67a2e6e03.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/8/982db0a279680d025ae2f4d99eefe028.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/4/61ca87b8a83d3b5f8743d0f699eb5354.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/a/f53936e4cfe6990d27678a053ca10eea.jpg
|
Freakkk
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 -
R:8617
|
3/6/2007 -
13:07u
| Quote
|
dat ziet er zo citroën achtig uit vind ik he .. ma wel schoon
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
4/6/2007 -
20:22u
| Quote
|
Bron: © http://www.garnierstreamingmedia.com/asx/playlister_standaard.asp?cat=44&videoID=2970
|
jean1989
wzl-lid
Sinds 22/10/2005
T:14 -
R:137
|
5/6/2007 -
21:42u
| Quote
|
Freakkk schreef: dat ziet er zo citroën achtig uit vind ik he .. ma wel schoon Idd!! Toen ik de fotos op autowereld.com zag staan dacht ik meteen hetzelfde! Vooral de berline heeft een hoog... C5-gehalte.. maar zal wel gewoon wat wennen zijn.. hoe lang zijn we het huidige Laguna-model ook niet al gewoon? Is idd niet mis natuurlijk..
Laatst aangepast door
jean1989
op 5/06/2007 21:43:24u
(1x aangepast)
|
LowLife
wzl-lid
Sinds 11/4/2005
T:5 -
R:53
|
6/6/2007 -
23:06u
| Quote
|
Ik dacht ook direct aan een Citroën, 't is die achterkant. Maar het doet mij stiekem ook wel denken ana de nieuwe Mondeo Clipper.
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
19/7/2007 -
16:30u
| Quote
|
De nieuwe Renault Laguna staat al snel na de IAA in Frankfurt bij de Nederlandse dealers, de Grand Tour komt anderhalve maand later. Wie in september alleen naar de IAA in Frankfurt gaat om de nieuwe Laguna te bewonderen, kan zich de reis naar Duitsland besparen. Al moet je dan wel een paar weken geduld hebben. Op 12 september opent de show zijn deuren, eind september, begin oktober staat de hatchback echter al bij de Nederlandse dealers. De Grand Tour komt een maand later en arriveert in november in de plaatselijke showrooms. Volgens Renault is het de best rijdende auto in zijn klasse en moet de middenklasser in de top-3 van betrouwbaarste auto’s in zijn klasse komen. Renault zet vooral in op dieselmotoren: het gamma start met een 1,5-liter dCi van 110 pk. De diesel heeft een gemiddeld verbruik van 5,1 liter per 100 kilometer en een CO2-uitstoot van 136 gram per kilometer. Daarnaast zijn er drie versies van de bekende 2,0-liter dCi, met respectievelijk 130, 150 en 175 pk. Voor benzineliefhebbers is er de in samenwerking met Nissan ontwikkelde 2,0-liter viercilinder met 145 pk. De voorlopige benzinetopper heeft een 2,0-liter turbomotor met 170 pk onder de kap.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/5/8af9f20573997a5a1450903fe9f41275.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/c/74ad3e6b995aa41c52b1dcbfbcacdb9c.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/c/1ad922e0d149156c4a15eb79a29aee4c.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/8/982db0a279680d025ae2f4d99eefe028.jpg
|
Freakkk
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 -
R:8617
|
19/7/2007 -
19:39u
| Quote
|
knap interieur !
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
22/8/2007 -
16:57u
| Quote
|
Renault heeft nu alle gegevens van de nieuwe Laguna vrij gegeven, en daarbij valt op dat de versie met eco2-badge even zuinig en schoon is als de Volkswagen Passat Bluemotion. Volgende week gaan we rijden met de nieuwe Laguna die in oktober leverbaar wordt. De lichtste dieselversie, de 1.5 dCi met 110 pk krijgt een eco2-badge. Die komt op alle Renaults die minder dan 140 gram CO2 per kilometer uitstoten en waarvan minstens 5 procent van het gebruikte plastic gerecycled is. De 110 pk sterke Laguna stoot per kilometer 136 gram koolstofdioxide uit, dat is net zo veel als de Volkswagen Passat Bluemotion die over een 105 pk sterke 1.9 TDI beschikt. Het gemiddelde verbruik komt eveneens overeen met dat van de Passat Bluemotion, en bedraagt 5,1 liter diesel per 100 kilometer. Ondanks het zuinige en schone karakter van de 1.5 dCi, sprint de Laguna met eco2-badge in 12,1 seconden van 0 naar 100 en de top ligt op 192 km/h. De Grand Tour heeft voor dezelfde sprint 12,3 seconden nodig en loopt 197.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/7/4a4d82ec8cfc416231dc9d0f1c51ebc7.jpg
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
23/8/2007 -
20:45u
| Quote
|
Renault heeft zo veel vertrouwen in de nieuwe Laguna dat de auto geleverd wordt met 3 jaar garantie. In 2009 moet de Laguna behoren tot de drie meest betrouwbare auto´s in de middenklasse, tenminste, dat wil Renault. En om te benadrukken dat het er met de nieuwe Laguna kwalitatief gezien veel beter voor staat dan bij de Laguna II, biedt het merk het model aan met drie jaar garantie of 150.000 kilometer. Hoe het de huidige Laguna verging in kwaliteitsonderzoeken, is bekend.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/c/d2de03d734c42275781ffa09debda72c.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/f/3e1a7605317ca09bdbad2dadc2c2a9af.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/5/3758d4f1609dd263bf9ff9726df9e805.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/7/bc08ca00eacfdfbe7acb7bedf4ad8cf7.jpg
|
Vicious
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 -
R:834
|
26/8/2007 -
11:36u
| Quote
|
de breakversie is geweldig vind ik, de sedan valt wat tegen...
|
jean1989
wzl-lid
Sinds 22/10/2005
T:14 -
R:137
|
27/8/2007 -
11:56u
| Quote
|
Vicious schreef: de breakversie is geweldig vind ik, de sedan valt wat tegen... Kheb vond de sedan bij het vorige model ook tegenvallen precies.. Break is idd wel dik okee!
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
7/9/2007 -
15:45u
| Quote
|
Renault had voor zichzelf bepaald dat er geen beeldmateriaal van de Frankfurt-klappers voor de IAA-persdagen zou worden verstrekt. Het is jammer voor de Fransen, maar hier hebben we de Laguna Coupe Concept! De concept-car is niet zomaar een studie: er komt in de toekomst daadwerkelijk een coupé op basis van de Laguna. Met een dergelijk nichemodel wil Renault namelijk een stapje extra richting het premiumsegment zetten. Let vooral op het exterieur van het spectaculaire showmodel, want binnenin hebben de ontwerpers duidelijk carte blanche gekregen om zich eens lekker uit te leven. Het interieur van de productieversie zal dichterbij dat van de hatchback staan, waarvan het productiemodel eveneens in Frankfurt debuteert. Wat betreft de motorisering positioneert Renault de Laguna Coupe duidelijk boven de hatchback. De komst van de bekende 3,5-liter V6 is al min of meer bevestigd, maar waarschijnlijk vindt ook de 2,0-liter turbomotor zijn weg naar de elegante coupé. Meer details over de Laguna Coupé leest u volgende week op onze site, als al het IAA-geweld echt losbarst.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/c/cea2d5a92f0a085e7483b913af6bb69c.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/6/5edadf350da468f0775aee915e9f3096.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/7/3d23859fc5fffab83b169f3a87d4b367.jpg
Artikel
|
Angus Young
wzl-lid
Sinds 27/10/2004
T:25 -
R:244
|
7/9/2007 -
19:09u
| Quote
|
Dat ziet er weer wat beter uit. Nu maar hopen dat ze het zo houden.
|
Freakkk
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 -
R:8617
|
8/9/2007 -
0:06u
| Quote
|
tdoet mij vaag iets meer denken aan de Renault Fluence Concept , maar wel een beauty !
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
26/11/2007 -
19:50u
| Quote
|
De stationwagon vinden we traditioneel de mooiste carrosserievariant van de Laguna. Dat gold voor de Grand Tour en nu weer voor de tot Estate omgedoopte pakezel. Maar gaat er ook een goede auto schuil achter dat mooie aangezicht? Renault blijft erop hameren, ook bij de introductie van de Estate: bij de ontwikkeling van de Laguna stond het woord ‘kwaliteit’ bovenaan de prioriteitenlijst. Juist deze stationwagon is belangrijk voor het Franse merk: Renault verwacht dat deze carrosserievariant 70 procent van de verkopen voor z’n rekening gaat nemen. Het interieur doet inderdaad hoogwaardig aan met zachte, prettig aanvoelende kunststoffen. Op het niveau van Volkswagen en zelfs beter dan een Mondeo. Gelukkig heeft het interieur wel de Franse flair meegekregen: het geheel komt wat prettiger over dan de toch wat zakelijke Duitse interieurs. De bagageruimte heeft een inhoud van 508 liter, met neergeklapte achterbank is dit zelfs 1593 liter. Dit neerklappen kan dankzij het Easy Flex systeem zelfs met een druk op de knop. Ondanks de grotere ruimte nam het leeggewicht met slechts 21 kilogram; ook bij snelgenomen bochten heb je daarom geen last van een zware achterkant.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/c/ffc0b42edfe47bc6c0871822c058404c.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/4/a07475c6f5db1696e87ee3e343681fb4.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/b/b82dda12ce516bb11909909a7c49268b.jpg
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
31/3/2008 -
11:04u
| Quote
|
Met de Renault Laguna GT wil Renault toetreden tot het sportieve D-segment. De Laguna GT is leverbaar met een benzine- en een dieselmotor en beschikt over innovatieve vierwielbesturing. Het sportieve in- en exterieur geven de Laguna GT een bijpassende uitstraling die zijn potentiële kopers het hart sneller moet doen kloppen. De Volkswagen Passat (R36), Ford Mondeo (ST), Mazda6 (MPS) en Opel Vectra (OPC) zijn stuk voor stuk sportieve modellen afgeleid van een D-segment model. Ook Renault wil een toontje meeblazen in dit segment en presenteert de Laguna GT, zowel als Berline als GrandTour. Met maximaal 204 pk moet hij de concurrentie nog ver voor zich dulden, maar sportiviteit bestaat nu eindelijk ook binnen het Laguna-gamma. Renault komt daarmee tegemoet aan een veelgestelde wens van haar klanten.
Vierwielbesturing Innovatief aan de Laguna GT is de vierwielbesturing die door Renault en Renault Sport Technologies ontwikkeld is. Het Active Drive-chassis met vier gestuurde wielen biedt tal van voordelen. Zo kan er meer stuurprecisie worden gerealiseerd, is de draaicirkel aanzienlijk korter en de besturing directer. Bovendien claimt Renault dat er in het geval van een uitwijkmanoeuvre een verbeterde wendbaarheid is. Om de achterwielen mee te laten sturen ontwikkelde Renault een specifieke computer die informatie over de stuurhoek verwerkt en deze naar de achterwielen stuurt.
Sportief exterieur Van de vierwielbesturing is op het eerste gezicht niets zichtbaar, anders is dat bij het uiterlijk van de Laguna GT. Die spreekt boekdelen. Aan de voorzijde zien we een langere motorkap, een speciale grille en donker getinte koplampen. Ook de enkel optisch bedoelde luchtinlaten in de voorbumpers, de zijskirts en de achterspoiler spreken boekdelen. Aan de achterzijde zien we verder donker getinte achterlichtunits en dubbele uitlaatpijpen. De Laguna GT is geschoeid op 18 inch Celsium lichtmetalen velgen met 225/45 R18 banden van Bridgestone. Het plaatje wordt compleet gemaakt door details als de GT-logo’s op de B-stijlen en de zwart gelakte spiegelkappen.
Sportief en comfortabel interieur Wie instapt wordt verwelkomt door een interieur dat zowel luxe als sportiviteit hoog in het vaandel heeft staan. Het GT-logo op de B-stijlen zien we in het interieur terug in de rug van de stoelen. De stoelen zijn verder sportief gevormd en bekleed met een combinatie van leder en Alcantara. Het stuurwiel is geheel volgens de sportieve trend aan de onderzijde afgeplat, de pedalen zijn van aluminium en op het dashboard zien we overwegend zwarte materialen. Aan comfortabele zaken ontbreekt het evenmin. De Laguna GT is gebaseerd op de Dynamique en beschikt over zaken als links en rechts gescheiden climate control, een regen- en lichtsensor, automatische parkeerrem en cruise control. Zoals we van Renault inmiddels gewend zijn is het veiligheidsniveau hoog.
Krachtige benzine- en dieselmotor Laguna GT-kopers hebben de keuze uit een tweetal krachtbronnen. Speciaal voor de (zakelijke) veelrijder is daar ook een dieselmotor onderdeel van. Het betreft de 2.0 dCi-motor met een vermogen van 178 pk en een koppel van 400 Nm (bij 2.000 tpm). De GT sprint met deze dieselkrachtbron in 8,5 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h en weet daarbij genoegen te nemen met 6,5 l/100 km. Wie echte sportiviteit wenst kan kiezen voor de 2.0 liter 16V benzinemotor voorzien van een Twin Scroll Turbo. De motor brengt een vermogen van 204 pk en een koppel van 300 Nm (vanaf 3.000 tpm) naar de voorwielen. De benzine-GT weet in 7,8 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h te accelereren en dat gaat gepaard met een verbruik van 8,2 l/100 km.
Berline en Estate Vanaf de zomer van 2008 zal de Renault Laguna GT als Berline en als GrandTour bij de dealers staan. Ondanks dat hij zijn directe concurrenten voor moet laten weet Renault hiermee wel tegemoet te komen aan de vraag naar meer sportiviteit in het D-segment. De prijzen beginnen bij € 31.500,- voor de Berline benzine en € 32.400,- voor de Berline diesel. De GrandTour met benzinemotor is leverbaar vanaf € 32.500,- en kost als diesel € 33.400,-.
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/832610504326_lag.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/832610504526_lag.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/8326105048197_lag.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/832610504945_lag.jpg
|
gnomorius
wzl-lid
Sinds 30/1/2005
T:7 -
R:106
|
31/3/2008 -
13:06u
| Quote
|
den break vind ik het mooist... de coupé gater tog nooit zo uitzien
|