Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419
R: 2181
|
11/4/2007 -
13:50u
| Quote
|
RUF komt met de derde generatie van de legendarische CTR-modellen. Voor de eerste twee series vormde de Porsche 911 de basis, nu heeft RUF voor de Cayman gekozen. RUF tilt de Porsche Cayman naar een geheel nieuw niveau bij de transformatie naar CTR 3. Onder de kap komt namelijk een 3,8-liter twinturbomotor met maar liefst 700 pk te liggen. Het koppel ligt op een duizelingwekkende 890 Nm. De motor, gekoppeld aan een zeventraps automatische transmissie, stuwt de RUF naar een topsnelheid van 360 kilometer per uur. Hiermee overtroeft de auto de meeste supercars. Datzelfde gold voor de eerste CTR (1987), met de bijnaam ‘Yellow Bird’. Eind jaren tachtig was deze auto de toenmalige supercars, de Ferrari F40 en de Porsche 959, qua prestaties de baas. De CTR 2 (1995) had 520 pk onder de kap, eveneens genoeg om de toenmalige concurrentie (Ferrari F50 en Jaguar XJ 220) te deklasseren. Alleen de extreem exclusieve en dure McLaren F1 was destijds in staat om de RUF af te schudden.
 Bron: © http://www.autoblog.nl/images/wp2007/RUF%20CTR3.jpg
 Bron: © http://www.bmwm5.com/articles/tripbiturbo/yellowbird.jpg
 Bron: © http://www.autoblog.nl/images/porschr_ruf_ctr_chili_zijkant.jpg
Bron: © http://www.youtube.com/v/UEnjqOjY0LA
Bron: © http://www.youtube.com/v/vdwQsAIm-Z8
|
Vicious
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 -
R:834
|
13/4/2007 -
12:43u
| Quote
|
wat een auto's, onvoorstelbaar WorldCarFans
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
13/4/2007 -
18:12u
| Quote
|
Schijn bedriegt: RUF heeft ons gemeld dat de CTR 3, in tegenstelling tot wat we u eerder berichtten, niet gebaseerd is op de Cayman. Het automerk heeft de supercar namelijk bijna geheel in eigen beheer ontwikkeld. Voor het bouwen van de CTR 3 heeft RUF veel lichtgewicht materialen gebruikt. Zo is de carrosserie gemaakt van kevlar en koolstofvezel. Voor de deuren en de motorkap is aluminium gebruikt. Het onderstel is in eigen beheer ontwikkeld en maar liefst 20 centimeter langer dan dat van de Cayman. Dit resulteert in een hogere stabiliteit bij extreme snelheden. Alleen de achterlichten van de Porsche hebben hun weg gevonden naar de CTR 3. De 3,8-liter zescilinder boxermotor levert dankzij beademing door twee turbo’s 700 pk en 890 Nm koppel. Dit vermogen wordt via een handgeschakelde zesbak op de achterwielen losgelaten. De CTR 3 sprint in 3,2 seconden naar 100 kilometer per uur en de topsnelheid ligt op 375 kilometer per uur. Deze bom op wielen is in vergelijking met de concurrentie van Koenigsegg en Pagani bijna een koopje te noemen: 380.000 euro exclusief belastingen. In Nederland komt dat neer op 620.000 euro.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/2/f0d40033f499f775204d354ea97bcef2.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/1/a69b06a6da5ca6911523045eb8ad63f1.jpg
|
Freakkk
wzl-lid
Sinds 25/8/2006
T:21 -
R:8617
|
15/4/2007 -
11:14u
| Quote
|
Tziet er toch een echt lekker vliegmachien uit ze
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
17/4/2007 -
19:02u
| Quote
|
Bij de RUF CTR3 kunnen we eigenlijk niet meer van tuning spreken. Onderhuids mag er een Porsche 911 als basis zijn gebruikt, maar verder is de auto compleet nieuw. De 700 pk sterke boxermotor geeft de RUF CTR3 ongekende prestaties. Exact twintig jaar na de presentatie van de legendarische CTR ´Yellow Bird´ en tien jaar na de presentatie van de tweede generatie CTR presenteert RUF nu de CTR3. Waar de eerste twee generaties van de CTR hun motor achterin hadden liggen is er bij de CTR3 sprake van een middenmotor. Dankzij deze verdeling heeft de CTS een betere balans en wegligging. Bovendien zorgt de extra lange wielbasis voor een aanzienlijk verbeterde wegligging bij hoge snelheden. En snelheid, dat is waar de CTR3 voor gemaakt is.
700 pk sterke boxermotor Het kloppend hart van de RUF CTR3 is een 3.8 liter zescilinder boxermotor afkomstig van Porsche. Met meer dan 30 jaar ervaring wat betreft turbo-boxermotoren kan bij RUF worden gesproken van veel kennis. De tuners bij RUF wisten dan ook een vermogen van 700 pk en een koppel van 892 Nm uit de boxermotor te halen. Om voldoende koeling te krijgen is elk van de twee turbo´s voorzien van een eigen intercooler. Gekoppeld aan een sequentiële zesbak weet de RUF CTR3 in slechts 3,2 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h te sprinten. De topsnelheid ligt op een bloedstollende 375 km/h.
Lichtgewicht materialen Om deze prestaties neer te kunnen zetten is niet alleen een krachtige motor noodzakelijk. Ook de aërodynamica en het gewicht van de sportauto hebben een belangrijke rol gespeeld. De carrosserie is volledig nieuw en ontworpen door RUF-designer Ben Soderberg. Er is gebruik gemaakt van lichtgewicht, supersterke en dure materialen als aluminium en carbon.
Van cockpit tot luxe interieur Het interieur kan geheel naar wens van de klant worden aangekleed. Dat kan variëren van een lichtgewicht en kale cockpit tot een volledig aangekleed interieur waarin leer en alcantara het beeld bepalen. De verkoopprijs exclusief BPM bedraagt een slordige € 380.000,-.
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/741712453760_ruf.jpg
|